Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
fieke1009
Berichten: 155
Geregistreerd: 11-03-06

Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-02-09 21:28

Vandaag mijn moeder lief aan gekeken om toch eindelijk weer een keer foto's te maken van void en mij. Hij is officieel nu dus 7 jaar oud, maar aangezien hij van juli is past 61/2 jaar echt beter, vooral bij zijn gedrag van vandaag. We zullen eind maart voor het eerst M2 starten, maar we hebben de laatste tijd i.v.m. mijn afstuderen en het slechte weer niet zo veel gedaan, vandaar ook zijn kleine buikje. We zijn dus weer aan het opbouwen, en waar we aan werken is : gehoorzaamheid, gehoorzaamheid en nog eens gehoorzaamheid. Void is erg lenig en flexibel, maar ook sensibel, snel beledigd en hij ziet alles. Ik weet dat hij op de foto's soms behoorlijk diep loopt, hij spoelt erg graag los en op een dag als vandaag vol spanning en sensatie is het bijzonder moeilijk om hem van de hand af te houden. Soms moest ik ook extra wat diep zetten om uberhaubt door de hoek te komen. Daarom ziet het er niet altijd even fijn uit, maar luisteren ging voor een mooi plaatje. Ik heb wel fijn af kunnen sluiten en ben toch wel onwijs blij met mijn mannetje, natuurlijk sta ik open voor tips en ander commentaar!
Mijn moeder maakt nooit foto's , dus af en toe sta ik er niet of half op, maar voor een eerste keer heeft ze het er niet slecht vanaf gebracht.
we beginnen redelijk ontspannen en wat langer
Afbeelding

Afbeelding

we beginnen ons al wat drukker te maken, er blijken toch wel een paar enge dingen als blaadjes takjes en een soort van gras in de hoek te zijn.

Afbeelding

We doen een poging er zo hard mogelijk vandaan te rennen, en vooral niet op de volte te blijven die wel was ingezet

Afbeelding

daarna gaan we omdat het echt moet wel door de hoek, maar dan wel in een sneltreinvaart, hier zie je ook dat de spanning zich uit in het opkrullen aan de voorkant.

Afbeelding

Wanneer ik dan probeer om het tempo iets op te vangen en hem echt even te begrenzen (vandaar dat mijn handen ook wat hoog staan) krijgen we dat hij fijn over de benen gaat, maar aan de voorkant veel te rond wordt.

Afbeelding

Afbeelding

daarna lijkt de rust weer wat hervonden
Afbeelding

om toch nog 1 kleine poging te wagen, iets vlug te worden

Afbeelding

maar uiteindelijk sluiten we fijn af
Afbeelding

Afbeelding

en de fijnste:

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fieke1009 op 14-02-09 21:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Appelflapje

Berichten: 9578
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: Utrecht

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:31

Ziet er over het algemeen echt superfijn uit, heerlijk been/ruggebruik. :j
Gaaf paardje ook, maar duidelijk ook heel gevoelig. Haha, is alleen maar fijn, is vaak het meeste uit te rijden, uit dat soort paarden! :)

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-09 21:32

Wat een ontzettend stoer beest! Op de foto's waar je iets spanning ziet zie je hem gewoon denken *ik pak dr straks wel in de andere hoek*! Een paard met karakter!

mexx1
Berichten: 256
Geregistreerd: 23-10-07

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 14:55

Inderdaad, het ziet over het algemeen allemaal goed uit. Je weet waar je mee bezig bent, en je kunt het goed oplossen. Ga zo door!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-09 17:18

Wat istie gaaf zeg, vroeg me al af waar jullie geweest waren, heb jullie zo lang niet gezien. Alles wel gelukt met afstuderen?

Vind het rijden er over het algemeen goed uit zien en een spatje hier of daar moet kunnen toch, vind dat je het prima oplost! Leuk zeg dat jullie alweer M2 gaan starten zeg, succes!

fieke1009
Berichten: 155
Geregistreerd: 11-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-09 18:45

Dankjullie wel allemaal! Af en toe is zijn karakter wel wat lastig, maar volgens mij is het ook net dat beetje brutaliteit en arrogantie dat hem zo leuk maakt voor mij.

@appelflapje: Hij is in het laatste jaar erg veranderd, zowel in bespiering als in kracht. Ik keek gister toevallig naar foto's van toen ik hem net had en dat was wel een heel verschil. Die extra kracht met zijn gevoeligheid geeft hem nu steeds vaker dat beetje extra wat ik wil hebben, maar het kost soms nog erg veel moeite om het in goede banen te leiden.

@jaggie: Ben deze winter inderdaad erg weinig weggeweest, door allerlei omstandigheden. Op dit moment moet ik nog twee weken en dan ben ik als het goed is klaar met afstuderen. Dan wordt er een feestje gevierd :D En van de zomer wil ik hem wel echt doorpakken en dan richting het Z1. Wanneer start jij Z1?

gigelo

Berichten: 281
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: Son en Breugel

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-09 23:23

Leuke combinatie vormen jullie.
Enne ik zou me niet te druk maken, liever zo, dan een trage sul die niet vooruit te branden is toch?

RoWi

Berichten: 6886
Geregistreerd: 27-12-05
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 13:48

Ik vind het er ook netjes uit zien. Ook al heeft hij zo nu en dan een uitspatting, je lost het heel netjes op.
Altijd leuk om te zien dat springen-gefokte paarden het vaak ook goed doen in de dressuur.
Jullie zijn een mooie combi, ik ben benieuwd hoe het straks in het Z gaat! :)

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 14:28

Gaaf dier! Wel erg heet, maar daar kun je goed gebruik van maken.

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 16:02

Je paard wordt vlug, omdat jij te ver naar voren zit. Probeer meer op je kont te blijven zitten, en sowieso je schouders naar achter te houden. :) Je hebt een ontzettend leuk paard!

Succes ;)

fieke1009
Berichten: 155
Geregistreerd: 11-03-06

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:05

Ik ben ook wel trots op mijn springgefokte paard, dat het zo fijn doet in de dressuur.Al steekt het libero karakter wel eens de kop op. Maar ik ben het volledig met jullie eens, dat dat hete erg fijn kan zijn om hem mooier te maken.

@stravero, daar heb je helemaal gelijk in, al zit ik van nature best heel recht op. Maar als hij maar iets vlug voelt ga ik daar al snel te veel in mij door wat voorzichtig te gaan zitten (komt denk ik door de jonge paarden die ik eerst reed). Ik merk ook altijd dat het in draf dan het ergste is, want dan begint hij met die benen te gooien en dan is de balans voor mij wat zoek, vooral omdat hij dan echt vliegensvlug van links naar rechts kan springen. Zal proberen om hier nog meer op te letten.

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Void (numero uno x zeoliet) : in een stoute bui

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:06

neusje mag er meer uit.( doormiddel van jhou hand meer vrijtegeven ;))
verder leuk beest !