Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MiesjeB
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-06-06

Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-09 17:27

Ik heb Luna iets meer dan een jaar geleden gekregen van een manege. Ze was kreupel en kon niet meer in de lessen gebruikt worden, ik mocht haar zo meenemen. Ik had haar namelijk al een heel aantal jaren verzorgd. Hier zie je hoe ze is veranderdt.

Ik hoopte dat door rust ze vanzelf weer beter zou worden. Dit bleek niet het geval dus ik naar de kliniek toe, ze heeft lichte hoefkatrol ontsteking. Dus ontstekingsremmers e.d. meegekregen en advies om speciaal beslag te geven. Sommige van jullie zijn er tegen maar ik heb het toch gedaan en vrijwel meteen zagen we verschil. Verschil in lopen en in haar ogen, gedrag enz ze is een stuk vrolijker en ze heeft geen pijn meer!

Hier staat ze op haar nieuwe weitje, je ziet hier niet dat ze dun is omdat ze nog een buikje had van haar dracht, aangezien ze na de bevalling stil heeft gestaan door de kreupelheid zat die er nog, ik vind wel dat ze hier nog niet zo vrolijk uit haar ogen kijkt... En korte manen ;)
Afbeelding

Hier zie je dus dat ze het buikje eraf gerend heeft, ze is nu super dun. Dit is al wel een tijdje verder maar we hadden echt een moeilijke periode achter de rug samen :(:) Ze kwam op een nieuwe wei waar we samen met die eigenaren van de wei ervoor gingen zorgen dat ze lekker aan zou komen. Helaas ging de communicatie heel slecht en kreeg ze niet regelmatig genoeg voer.
Afbeelding

In deze tijd heb ik ook niet op haar gereden behalve wat stapritjes buiten ze liep gelukkig helemaal goed en ze had energie voor 10 want eigenlijk is het een racemonster maar ik vond dat niet zo'n goed idee :P

Wel vind ik dat ze zelf beter in haar vel zat:
Afbeelding


Door die problemen met die mensen daar heb ik besloten haar daar weg te halen, er zou daar een stal komen (de ze echt nodig heeft) maar die kwam niet. Nu staat ze op de perfecte plek. En wonder boven wonder is ze helemaal op gewicht, kunnen we lekker buitenritjes doen (racen :P) en zelfs weer in de bak rijden en een beetje dressuren. Natuurlijk allemaal niet te zwaar maar ze is super gelukkig. Een paar foto's.

Nog een beetje puntig maar al wel een buikje (vergelijken met die andere :O)
Afbeelding


En 2 foto's van haar zweetdeken, bij de eerste zie je dat hij nog beetje los zit om de buik:

1)Afbeelding
2)En hier al veel strakker :D En lekkere bolle kont
Afbeelding

En natuurlijk is ze lekker blij aan het lopen:
Afbeelding


En een rij foto:
Afbeelding
Afbeelding

Ik vind dat ze veeeel blijer, vrolijk en gelukkiger is geworden. Ik heb er vele nachten wakker om gelegen maar nu ben ik zo blij met haar en is alles de moeite waar geweest! En ben ook trots op haar manen die ze eerst niet had :P

Groetjes van ons!! Laat je nog een berichtje achter??
Afbeelding

Natasja_ygor

Berichten: 1029
Geregistreerd: 25-11-08

Re: Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 20:01

Het is echt een mooi paardje geworden hoor!

crazygirl1

Berichten: 1582
Geregistreerd: 04-12-08
Woonplaats: Hoeilaart (Belgiƫ)

Re: Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-09 21:54

super! ze is echt goed bijgekomen!Ik vind het altijd zo ontroerend om zo van die verhaaltjes te horen waarin paard eigenlijk te veel voorheeft om nog 'goed' te kunnen fonctioneren of paarden die worden afgedankt ofz.. en dan zien/horen hoe ze er achter paar maand/jaar uitzien door dat er 1persoon er al zijn energie in stopt.. prachtig!!

ik ben ook aan het wachten op lange manen bij mijn paardje hihi

MiesjeB
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 13:04

Bedankt voor jullie reacties :D
Ze is inderdaad goed bijgekomen en heeft nu nog een lekker leven voor de boeg haha! Ik ben heel trots op haar.

En die manen hihi dat komt vast vanzelf wel!

Jaydee

Berichten: 1576
Geregistreerd: 23-06-03
Woonplaats: Meppel

Re: Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:53

Dat is goed vooruitgegaan! Leuke foto''s!
Wat je pony doet op de laatste foto, moet mijn pony ook ALTIJD doen na het rijden :)

Anoniem

Re: Luna ITP - Van dun en pijn naar vrolijk en gezond!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 16:18

hey een bekende.

leuke foto's en ze ziet er inderdaad stukke beter uit!

MiesjeB
Berichten: 46
Geregistreerd: 24-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-09 22:25

engelina schreef:
hey een bekende.

leuke foto's en ze ziet er inderdaad stukke beter uit!

Bedankt ze ziet er weer uit zoals ze er vroeger op de manege ook uit zag helemaal goed dus ;)

Ja ik wist niet dat jij hier ook zat al kom ik hier niet zo vaak haha :P Alleen heel af en toe beetje rondkijken. Leuk hoor heb gelijk op jou profiel even geken naar jouw foto's. Zijn ook leuke paarden :D