Hobbelen met Visa van Mossel

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:27

Maandag was ik bij Mossel, natuurlijk hebben we Visa ook weer even gepest :D
Hier het resultaat!

Liev peerd :D
Afbeelding

Ik erop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En Margot/Mossel er zelf op
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Leuk issie he :D

_Mel

Berichten: 4039
Geregistreerd: 25-11-05
Woonplaats: Zakynthos

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:31

Wat een leuk paard! Je mag zelf je hakken iets meer uitdrukken.

Die bak is wel onwijs zwaar zeg! :oo

Anoniem

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:32

Jaa, dat die bak zwaar was merkte ik ook al op. Maar ben dus niet de enige. :D

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 14:35

Gaat ie echt niet dood aan hoor :+
Is er ook nog nuttig commentaar behalve de bak waar we op het moment niks aan kunnen veranderen?

Talisa

Berichten: 8972
Geregistreerd: 18-06-04

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:41

Zo, die bak is wel erg zwaar zeg........ ;)

Leuk paardje, loopt lekker los!

Anoniem

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 14:53

Ahaha, ja ik snap. Ik vind hem er lekker ontspannen uitzien. Je zou inderdaad je hakken nog wat meer kunnen uitdrukken, en je handen iets meer rechtop. Ik vind je avatar trouwens heel cool. :D

FZ_Lin

Berichten: 4007
Geregistreerd: 07-09-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:02

Eef hoe vaak moet ik het nog zeggen? Hakjes, je handen, en waar is verdorie je cap? :+
Haha geintje!
Ziet er wel goed uit! :D Bak ziet er indd zwaar uit, zal op het moment een super goede bak voor die van mij zijn :')

Margot jij krijgt volgende keer billenkoek van mij als ik je zie! :')

Chanelly

Berichten: 1113
Geregistreerd: 04-02-05
Woonplaats: gasselternijveenschemond

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:05

hey eef

jij hebt weer lol gehad met een paard zie ik! kom je gauw weer een keer @ drouwenermond hobbelen?

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:07

Bedankt allemaal :D :D

Monique; we msnen wel ff! Lijkt me leuk om binnenkort weer ff te hobbelen ja! Aangezien m'n moeder al zei dat t heel goed gaat op t moment met jou en Karin en de wedstrijden! :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:38

FZ_Lin schreef:
Eef hoe vaak moet ik het nog zeggen? Hakjes, je handen, en waar is verdorie je cap? :+
Haha geintje!
Ziet er wel goed uit! :D Bak ziet er indd zwaar uit, zal op het moment een super goede bak voor die van mij zijn :')

Margot jij krijgt volgende keer billenkoek van mij als ik je zie! :')

Hip! :D

Jaa indd bak is zwaar ja maar bak is nieuwe en kon niet aangereden worden omdat de ondergrond mee zakte van de zomer zal dat wel goed komen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:08

Leuke foto's :)
Het lijkt alsof hij nu meer body heeft dan toen hij in [plaats] stond, maar dat kan door de foto's komen natuurlijk..

Sok schreef:
Gaat ie echt niet dood aan hoor :+
Is er ook nog nuttig commentaar behalve de bak waar we op het moment niks aan kunnen veranderen?


Op het bovenstaande commentaar wilde ik nog wel even reageren eigenlijk..
Doodgaan niet, maar peesblessures krijgen wel.
het is natuurlijk enorm lekker om je eigen bak aan huis te hebben, en dat je hem niet in 1 keer goed krijgt is ook te begrijpen.. Maar persoonlijk vind ik dit geen veilige bak om een paard in te rijden of te trainen.
Het is een klein beetje vragen om problemen..
Ookal ben je beperkt tot de middelen die je hebt.

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 19:16

Hij heeft zeker heel wat meer body dan een paar jaar geleden! T wordt een echt paard nu :P

Overdrijven is ook een vak. Van een half uurtje hobbelen in zwaar zand krijgt een gezond paard heus geen peesblessures :')
En sorry, maar wat jij persoonlijk vind hebben wij niks aan en gaan we ook zeker niks mee doen.
Wij zijn erbij geweest toen de foto's gemaakt werden en we kunnen beide prima inschatten wat kan en wat niet.

Anoniem

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:19

Ben ik het niet met je eens, een peesblessure is zo opgelopen hoor.. Zelfs met en gezond paard.
Al helemaal als je vaker in zo'n bak rijd ook al is dat een half uurtje per keer.
Mijn paard is daar te kostbaar voor en daarom zei ik ook dat ik er persoonlijk niet voor zou kiezen.
Dat jij er niets aan hebt dat ik dat persoonlijk vind, snap ik niet waarom de foto's zijn geplaats als je dus blijkbaar geen mening mag geven.
Het is geen aanval, het is enkel en licht commentaar.

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:25

licht commentaar dan hoef je het niet 2x te herhalen er staat al dat het maar een halfuurtje is loopt er maximaal 2x per week in verdere uitleg over hoe en wat met de bak heb ik al gegeven dus daar ga ik niet over verder en zeker niet met jou... en mijn paard is me ook kostbaar en m,n alles..

de foto's zijn geplaatst voor RIJTECHINISCH commentaar niet om alles aan te horen over de bak want dat weten we zelf ook wel zo achterlijk zijn we niet... en nogmaals van een half uurtje krijgt ie geen peesblessure, dan moet je paard wel erg zwakke pezen hebben

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:45

Nou nou wat een defensieve reactie weer, was helemaal nergens voor nodig. Maar het is wel duidelijk nu dacht ik zo.. Als jullie er niets mee willen doen, is dat geheel aan jullie. Was alleen met de beste bedoelingen naar het paard :)
I rest my case :)

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 19:50

ik weet heel goed wat mijn paard wel en niet aan kan en miss ff beter lezen dan weet je dat er nog wat dingen aan de bak gaan veranderen dus kijk eerst eens verder dan je neus lang is

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:13

[***] schreef:
Dat jij er niets aan hebt dat ik dat persoonlijk vind, snap ik niet waarom de foto's zijn geplaats als je dus blijkbaar geen mening mag geven.

Aannames, aannames.. En voorbarige conclusies.
Iedereen mag zijn mening geven, natuurlijk :D
Maar het is nog altijd aan de mensen die de foto's plaatsen om te bepalen of ze iets doen met die meningen.
En in dit geval doen we er dus niks mee, zo simpel is dat.
Zeker gezien jouw commentaar ook niet helemaal objectief is ;)

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:21

leuk zo een topic van 2 meiden die niet eens tegen positief opbouwend kritiek kunnen :roll:
en gelijk in de aanval gaan
(aanval is beste verdediging toch)

ik ben het met [***] eens, ik vind de bak ook erg zwaar, daardoor loopt het paard moeilijk en is het paard rijtechnisch moeilijker te beoordelen, ik kan dan geen eerlijk oordeel geven over het totaalplaatje
Tevens ben ik het er mee eens dat je juist de kans op blessures verhoogd...
Prima dat je nog aanpassingen moet maken maar wacht dan met echt rijden totdat de bak klaar is
Je gaat toch ook niet in een huis wonen als het dak nog niet geplaatst is? :?

noekje

Berichten: 2488
Geregistreerd: 15-01-05
Woonplaats: Schoorl

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:27

Nou van een keertje in een zware bak lopen zal hij geen blessures krijgen denk ik zo.
Vind wel dat hij erg lang loopt en dat je af en toe wat te streng bent met je binnenhand, waardoor hij met te veel binnenstelling loopt.

Verder erg leuk, en lekker actieve achterhand!

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:30

Kan best tegen kritiek, maar niet van mensen die duidelijk iets tegen de eigenaar van het paard hebben en overduidelijk daarom het topic proberen te vergallen ;)

Kritiek vind ik sowieso iets slechts om te geven. Voor opbouwend commentaar van hoe het dan WEL moet en wat ik eraan moet doen of hoe het beter kan, sta ik zeker wel open!
Enneh, er staat niet voor niks als topictitel hobbelen ipv echt rijden ;) Dit is gewoon wat rondjes stappen en draven.
De betutteling van paarden slaat steeds verder door als je het mij vraagt. Paarden kunnen heus wel wat hebben. Van een paar rondjes door wat zwaar zand maken krijgen ze geen peesblessures :D

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 20:31

hou nou maar op te zaniken over de bak daar wordt aan gewerkt en hij loopt er maximaal 2x per week in maximaal een halfuurtje daar krijgt ie echt geen blessure van mijn paard wordt niet als een mietje behandels en staan niet constant rondom in de bescherming... maar goed klaar over de bak nou

Sok

Berichten: 15059
Geregistreerd: 02-12-03
Woonplaats: 't Noorden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-09 20:33

noekje schreef:
Nou van een keertje in een zware bak lopen zal hij geen blessures krijgen denk ik zo.
Vind wel dat hij erg lang loopt en dat je af en toe wat te streng bent met je binnenhand, waardoor hij met te veel binnenstelling loopt.

Verder erg leuk, en lekker actieve achterhand!

Bedankt!
Het lang lopen was omdat de bak zo zwaar was. Om hem dan keihard te laten werken door onder te moeten treden en op te moeten richten vonden we ook wat sneu := Ben het idd met je eens dat ik op sommige foto's wat hard in kom, ik zal er op letten de volgende keer. De binnenstelling was alleen de bedoeling, we konden maar in een klein deel van de bak rijden, dus heb alleen op een volte gereden :D

Berdien

Berichten: 64560
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 21:04

Moderatoropmerking:
Wanneer je een topic opent op Bokt geef je daarmee aan open te staan voor commentaar. Een voorwaarde hiervoor wel is dat het commentaar onderbouwd wordt. Ook is het herhalen van commentaar zonder een eigen toevoeging niet de bedoeling. De TS weet dat de bak zwaar is, dit hoeft dus verder niet vermeld te worden. Aan de andere kant is het niet nodig om onnodig defensief te worden naar gebruikers die zware bak opmerken ;)
Graag ontopic verder dus.

sarah_m
Berichten: 1331
Geregistreerd: 25-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:36

Sok schreef:
Hij heeft zeker heel wat meer body dan een paar jaar geleden! T wordt een echt paard nu :P

Overdrijven is ook een vak. Van een half uurtje hobbelen in zwaar zand krijgt een gezond paard heus geen peesblessures :')
En sorry, maar wat jij persoonlijk vind hebben wij niks aan en gaan we ook zeker niks mee doen.
Wij zijn erbij geweest toen de foto's gemaakt werden en we kunnen beide prima inschatten wat kan en wat niet.


zeg jij. Dat zei ik ook toen ik 6 was en door de regen wilde zonder jas.


Maar dat verder latend vind ik het een leuk paardje, en ik ga mee met het commentaar van de anderen

Mossel
Berichten: 11718
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Hobbelen met Visa van Mossel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 23:54

wat is dat nou weer voor een rare vergelijking mijn paard is niet het zelfde als jij