Knappe Splendid, dressuren

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:10

Vandaag heb ik weer even gereden op mijn pony Splendid.
Op 8 Januari is hij naar een Ostheopaat geweest. Daar voor liep hij ook voor geen meter, alleen maar in protest. Dat had ook een reden, hij had namelijk een blokkade in zijn 1e nekwervel (vandaar dat hij niet wou loslaten). En vier blokkades onder het zadel dus daarom dat hij ook heel chaggerijnig is met het zadel erop leggen enzo. En nog één in zijn heiligbeen.
Het verklaarde voor mij nogal veel waarom hij niet wou lopen.
Maar in ieder geval vandaag liep hij wel redelijk ontspannen.
Hier en daar zag menneer schrik weer wat, maar uiteindelijk gaf hij zich wel over. :)
Verder ben ik ervan bewust van mijn houding :)

Commentaar mag, maar houd het netjes!

edit; Ik ben erg veel met hem bezig op hem op lengte te rijden, maar dit vinden we allebei moeilijk dus hou hier rekening mee!

Nou hier komen de foto's:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Was een poging tot wijken, deed hij opzich wel netjes!
Afbeelding

Nou laat even een berichtje achter, als je hier toch bent :wave:
Laatst bijgewerkt door Tsplendid op 18-02-09 19:49, in het totaal 3 keer bewerkt

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:14

Jeetje wat een lichamelijke problemen had ie zeg.
Heeft de osteo ook gezegd hoe die blokkades kwamen?

Probeer hem wat meer op lengte te rijden, en wat meer te varieren in hoofd-halshouding, zodat je niet opnieuw blokkades krijgt ;)

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:16

Waarschijnlijk al lang geleden, misschien al vanaf dat hij veulen was, dat hij misstapjes heeft gemaakt ofzo!
Met op lengte rijden ben ik erg mee bezig maar nogal moeilijk.
Ben namelijk zelf gewend om hem kort te rijden omdat hij eerst zo'n houding had!

*puck*
Berichten: 405
Geregistreerd: 02-06-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:21

ben het helemaal met crossmonster eens,leuke pony maar op de laatste foto kijkt hij niet happy dus varieren met de oefeningen en niet alleen maar netjes aan de teugel maar ontspanning en inspanning veel afwisselen voor hals en rugspieren,longeren met de pessoa kan ook goed zijn,wel even hulp zoeken als je hier niet mee bekent bent, succes

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:24

Ik snap wat je bedoelt, ben er ook wel veel mee bezig ;)
En dit is ook maar een kleine slectie foto's die ik er tussen uit heb geplukt.
Maar van die laatste foto komt dus door zijn blokkades onder het zadel, die trekken door tot het borstbeen dus als je been geeft schop je zeg maar tegen die blokkades aan :)
Laatst bijgewerkt door Tsplendid op 18-02-09 19:25, in het totaal 1 keer bewerkt

X_juul_X

Berichten: 405
Geregistreerd: 20-08-07
Woonplaats: Heerlen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:24

Ziet er netjes uit!
het enige dat mij stoort is dat je je hakken vaak optrekt, en dan je af en toe wat meer ruimte mag geven van voren.
Succes ermee!

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:26

Daar ben ik bekend mee!, heb het ook gezegt dat ik bewust ben van me houding ;)

inactief
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-10-07

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:35

Leuk paardje opzich, jammer van de problemen die je tot nu toe had. Hopelijk blijft het nu allemaal weg :-)

Als je zegt dat je gewoon bent om je paardje in die houding te laten lopen, waarom begin je dan niet gewoon vanaf het 'begin' ?
Ik weet nu niet hoe vaak je der al hebt opgezeten van het moment dat de problemen over waren tot het moment dat de fotos genomen zijn, maar ik zou je paard toch nog wat meer tijd geven.

Gewoon teugels heel stuk langer laten en daar gewoon diep en rond rijden, terwijl veel slangevoltes ed rijden. Paard eigenlijk wat gaan gymastiseren. Want als ik deze fotos zo zie, valt het me op dat die op geen enkele foto een echt duidelijke stelling is, kan toeval zijn, maar vanwege de voorgaande problemen zou ik zeker veel aan die soepelheid denken.

En natuurlijk gewoon vlot naar voren rijden..
Stilaan dan je teugels oppakken en naar je oude niveau werken :-), neem gewoon je tijd, mss pakt hij het goed aan en ben je zo terug op je niveau en geef hem anders gewoon wat meer tijd..

Leuk paardje en komt zeker goed !

Naomi_Azzet
Berichten: 245
Geregistreerd: 03-12-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:39

Wat een leuke pony. Ik vind het er altijd zo lief uitzien als ze zo'n lichte snoet hebben :)
Wat het rijden betreft denk ik dat je misschien de motor ietsje meer aan moet zetten. (Oftewel, meer achterhand erbij) Dan gaat het aan de voorkant ook wat makkelijker. Klinkt afgezaagd natuurlijk, maar was het eerste wat ik dacht toen ik de foto's zag.

Fijn wel dat ie zo is opgeknapt door de ostheopaat.

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:40

Ten eerste wil ik zeggen dat het een leuk paardje is!!

Echter vind ik het geheel er erg stijf uitzien. Er zijn een aantal foto's waar je bijna met gestrekte armen rijdt.
Ook lijkt hij niet voorwaarts te zijn. Laat hem wat meer doorlopen en de achterhand eronder komen!

Succes!

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:48

Klopt, ik weet dat dat moet, maar zover zijn we nog niet.
Meer vragen dan dit kan ik nog niet, omdat hem dat pijn doet!
En hij moet volgende week weer naar de Ostheopaat dus het heeft sowieso geen zin om hem meer te gaan vragen etc.
Laatst bijgewerkt door Tsplendid op 18-02-09 19:57, in het totaal 1 keer bewerkt

AmyJamess

Berichten: 2126
Geregistreerd: 03-10-08
Woonplaats: Hengelo (OV)

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 19:54

hey gwen
leuke foto's ziet er leuk uit;)
heb geen commetaar voor je

groetjees

Tsplendid

Berichten: 1758
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-02-09 19:57

Bedankt!!

HelgaV

Berichten: 1995
Geregistreerd: 31-07-07
Woonplaats: Steggerda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-09 20:10

Tsplendid schreef:
Klopt, ik weet dat dat moet, maar zover zijn we nog niet.
Meer vragen dan dit kan ik nog niet, omdat hem dat pijn doet!
En hij moet volgende week weer naar de Ostheopaat dus het heeft sowieso geen zin om hem meer te gaan vragen etc.


Tempo is wel 1 van de beginselen. Ik zou hem nog niet zo in de krul laten lopen, dat is op dit moment niet belangrijk. Eerst moet je een goed tempo hebben en daardoor zal de achterhand er ook beter onder komen. De hoofd hals houding zou ik op dit moment weinig aandacht aan schenken.
Maarja, ik ben natuurlijk geen osteopaat :D .

Valyra

Berichten: 1555
Geregistreerd: 16-12-04
Woonplaats: Enter

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:13

gwen!
leuk dat je weer een topic hebt gemaakt!
als ik de fotos zo zie zou ik hem ook wat lager en dieper instellen, zodat hij wat soepeler word en daarna pas weer opgaan pakken naar boven (na een tijd, maar wel proberen lengte in de hals te houden)
hopelijk als de osteophaat er voor de 2e keer is geweest dat het dan weer beter een stuk beter gaat!
succes!
xx lotte.

Utixo

Berichten: 6605
Geregistreerd: 19-10-05
Woonplaats: Monster

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:18

Leuke pony!

Wat mij heel erg opvalt, is dat je zegt dat je hem op lengte wil rijden, maar hem daar niet de ruimte voor geeft. Durf los te laten, rij desnoods voor je idee met waslijnen, en ga van daaruit het voorwaarts neerwaarts principe hanteren. Wel contact houden, maar geef hem de ruimte zijn hals te strekken. Misschien blijft het neusje er in het begin wat uit, maar op den duur komt het de rug en achterhandgebruik enkel ten goede. Als hij lekker laag kan lopen, probeer je hem steeds iets hoger in te stellen. Succes!

AnkeVivaldi

Berichten: 3227
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Diepenheim

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:25

leuk dat je topic hebt aangemaakt :) ! vind het alleen niet echt kloppen dat je er hebt neergezet dat het daarvoor niet ging, want je hebt nog nooit geen winstpunt gereden in het L1 en was overijssels kampioen in de B :| dus vind wel beetje overdreven maargoed hijn heeft wel last van zn rug dus hopen dat het nadat de blokkades wegzijn nog beter gaat :D
vind het trouwens een mooi (nieuw??) dekje :D!
En foto 1 vind ik echt prachtig :)

AmberHeijman

Berichten: 2243
Geregistreerd: 04-09-08
Woonplaats: Hilversum

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-09 13:39

Geweldige pony zeg!

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 12:59

Hele mooie pony!! En je houding, vind ik best wel netjes hoor :j

Alleen met het wijken, moet de voorhand van je paard voor, en de achterhand achter. ;)

Armanii

Berichten: 626
Geregistreerd: 04-07-05
Woonplaats: Hagestein

Re: Knappe Splendid, dressuren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-09 14:59

Ik herken het probleem qua protest etc. Is zo balen dat allemaal!
Mooi dat het nu weer wat beter ging, leuk paard! :D