Pretty Woman nog eens aan het werk!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ayasha
Blogger

Berichten: 58074
Geregistreerd: 24-02-04

Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-09 20:34

De foto's zijn van twee dagen. Vandaag was mijn kleine meid niet zo in haar doen :(:) Ze is alweer volop aan het verharen (wat ik vroeg vind :?) en ondanks dat ze heel erg haar best wilde doen ging het gewoon allemaal niet zoals we wilde! Vandaar dus foto's van twee dagen zodat men zowel Pret in goede doen als in minder goede doen kan zien ;)

We hebben een tijdje uitgelegen met sneeuw en regen enz dus er schort weer een hoop aan de details maar daar zijn we vol op aan het werk! Ik heb iig alweer hard aan mijn houding gewerkt wánt: zie maar op 1 foto dat binnenhandje!! ;)

Wat ik op dit moment van haar vraag? Hier en daar een beetje wijken (ben ik "ons" aan het leren :+) dat ze wat soepeler word en meer respect krijgt voor eenzijdige druk van het been. Voor de rest: tempocontrole, ontspanning en fijn in de hand zijn. Geen spectaculaire dingen verwachten dus ;) Het is maar opbouwen. Ik merk dat ze vandaag weer wat kort in haar hals werd. Daar moet ik dus weer op gaan letten. (Pret kropt graag op als ze te veel energie heeft of slecht gehumeurd is. En ik wil dat wel eens vergeten als het lang geleden is dat ze dat nog gedaan heeft!) Dus op volgende foto's zullen jullie weer meer lengte in de hals zien!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Wijken of SB... Heb maar een SB gedaan maar voor wijken lijkt me dat haar achterhand voor gaat, en dat doet ze dus net niet... Het probleem is nl dat ze maar wat graag over haar schouder weg loopt. (wat door mij veroorzaakt word, kweet het ;) word aan gewerkt! Tips zijn welkom!)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Denk dat ik haar hier lichtjes naar buiten stel (ja Annash ik ga met je tips aan het werk :D)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik heb graag onderbouwde (!!) rijtechnische tips! ;) Ik kan er alleen maar van leren!

none
Berichten: 5541
Geregistreerd: 25-07-04

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 20:59

Rijtechnische tips heb ik eigenlijk niet voor je. Maar toch wilde ik even op deze mooie dame(s) reageren! (is dat wel bokt verantwoord? Ik volg HAW ITP niet helemaal goed meer :+ )

Wat ziet Pret er mooi uit zeg! :oo Ik vind het rijden er echt super goed uitzien! Lang geleden dat ik foto's heb gezien, dus eigenlijk was ik alweer een beetje vergeten hoe ze liep. Maar als ik dit zie, super!! :D
Jij zit ook mooi! Je hebt wel eens een hollere rug gehad toch? Op sommige foto's is dat bijna niet.

Mooi stel :j

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:05

mooi paard en je zit er heel netjes op,met een goede hand...
geen kommentaar dus alleen complimentje!

Weissjee

Berichten: 2806
Geregistreerd: 14-04-08

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:07

ik heb geen commetaar, en dat hoef hier ook niet.
Maar echt een moooi beesje :D.

Datjaa

Berichten: 1869
Geregistreerd: 29-07-08
Woonplaats: California, USA

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-09 21:10

Wauwiie ziet er mooi uit!
Let je er wel op dat je soms niet een té holle rug maakt? ;)

wake_up

Berichten: 2413
Geregistreerd: 03-07-08

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 12:08

wat een heerlijk paard om naar te kijken :D
rijtechnisch commentaar heb ik niet echt.

Annash
Blogger

Berichten: 26586
Geregistreerd: 09-06-03
Woonplaats: Achterhoek

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 14:14

Fijner Kath! Vooral de eerste foto's.
Daarna (zonder jas) vind ik haar net een tikkie te kort in de hals. Wel mooi aanspanning.
Je sb foto heb ik net even op msn gezegd dus ga ik niet nog een keer herhalen hier :+ en ik ben benieuwd of mijn tips op den duur je wat gaan helpen. :)

magda_90
Berichten: 32285
Geregistreerd: 24-09-06

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:48

Het ziet er fijn uit Kath! Een leuk bolletje wol heb je daar trouwens ook :)

+:)+

Noukie
Berichten: 10958
Geregistreerd: 27-12-01

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-09 15:56

Best fijne plaatjes al. Kijk zo af en toe je topic en valt me nu ineens op dat het totaalbeeld rustiger is. Ben het met Shanna eens dat ze vaak kort in de hals wordt, maar zag dat je daar zelf ook al van bewust bent. Dat kan alleen maar verbeteren dus. Merk bij mijn paard dat door veel aan de achterkant te werken (beetje bijdrukken achter, keer sluiten en naar varen, kont naar buiten, kont naar binnen, alles om de achterhand meer erbij en losser te krijgen) de voorkant ook veel fijner op lenge komt (zonder dat ie dan te diep gaat).
Succes met dr, zoals ik zei, volgens mij heb je al een grote stap de goede richting in gezet sinds t begin, dus ga zo verder :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 58074
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-09 20:28

Klopt, het te kort worden in de hals was er uit maar is er nu weer ingeslopen dus daar gaan we zeker weer aan werken. Pret voelt ook alsof ze veranderd is... Ze is nog altijd een heethoofd maar minder gespannen en zelfs minder schrikkerig... Denk dat de lange pauze haar goed gedaan heeft :j

magda: ja vreselijk dikke wintervacht! Die zal nog wel een maandje bezig zijn voor ze álles er af heeft :D

Annash met de SB tips ga ik aan het werk ;) maar dat weet je wel.

wake_up dankje :o

_-doriet-_: klopt, Het is al veel beter sinds ik niet meer met rugband rijd. Is een heel verhaal dat ik je gerust via PB wil verschaffen. Long story short: verkeerde diagnose waardoor ik ruim 4 jaar de verkeerde dingen heb toegepast op mijn rug. :) Het holle zou er nu dus geleidelijk aan uit moeten gaan. :j

weissjee dankje!

Geerke: dankje! Vind het fijn om te zien dat mijn binnenhandje zo goed als weg is :j Was daar nooit happy mee maar is zo moeilijk om op te letten, 50x tegen jezelf zeggen "hand naar voren!" :+

none ja klopt, is lang geleden :j fijn om te horen dat ze er goed uit ziet... Ik vind haar al elk jaar mooier geworden. Alsof ze nu pas helemaal open bloeit... Ja, ben trots op mijn meisje..

Popkjen

Berichten: 372
Geregistreerd: 26-07-04
Woonplaats: sint-truiden

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-09 19:09

Ik vind het er beter uitzien dan de vorige topics (toen vond ik het ook al wel niet slecht hoor ;-)) Doe zo verder zou ik zeggen, jullie komen er wel.

Oakland1990

Berichten: 5977
Geregistreerd: 20-08-04

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-09 14:38

Het ziet er weer netjes uit, idd kort in de hals maar dat komt wel weer goed. Verder verhaart mijne ook al heel erg dus ze zal het zeker niet koud hebben. Welk niveau ga je komend seizoen weer starten?

Ayasha
Blogger

Berichten: 58074
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Pretty Woman nog eens aan het werk!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 02:03

Even je vraag beantwoorden, ik start gewoon weer in Niveau 1 met haar. :)

Dankje popkjen, het kan gek klinken, maar het voelt aan alsof ze veranderd is... Het is iets in haar ogen en in haar manier van doen... Ze is rustiger en meer ontspannen... Heel apart...

Precious20

Berichten: 2096
Geregistreerd: 25-06-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 13:19

Leuke foto's! Het ziet er goed uit hé!