melvira@ work Z2 dressuur

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lisa_Storm
Berichten: 294
Geregistreerd: 16-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:25

Heey Rein

Leuke foto's.. ik ben niet zo van het commentaar geven,

maar iig succes met trainen!

Ik wil ook wel een x foto's komen maken hoor! Gewoon smsen ;)

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 20:36

reinandje schreef:
maar kunnen de mensen die het zo gespannen vinden dan uitleggen waar ze dat uit opmaken???
ik zie niet veel spannign hoor..de kaaklijn mag wel iets losser lijkt.
erg knap dat je dit met een tuiger bereikt hebt! alvast veel succes in het zz-licht!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:33

vilouma schreef:
reinandje schreef:
maar kunnen de mensen die het zo gespannen vinden dan uitleggen waar ze dat uit opmaken???
ik zie niet veel spannign hoor..de kaaklijn mag wel iets losser lijkt.
erg knap dat je dit met een tuiger bereikt hebt! alvast veel succes in het zz-licht!



ja klopt en bedankt voor het commentaar!!!

Rachelll

Berichten: 1961
Geregistreerd: 15-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:41

Ik zie geen spanningen...
Kan alleen maar zeggen dat ik het super gaaf vind dat je zover gekomen bent en succes straks in het ZZL :)

Lis_
Berichten: 26
Geregistreerd: 04-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 21:50

reinandje schreef:
Lis_ schreef:
Je zegt zelf dat het paard lang heeft stil heeft gestaan, en je weer van voor af aan begint. Ga dat dan ook echt doen, doe er een trensje in en begin met lekker loswerken. Neusje er meer uit. Veel voltes rijden, hals strekken. Het ziet er nu gewoon niet fijn uit, heel erg gespannen, laat hem maar lekker over de rug lopen.



je moet iets beter lezen met vooraf aan beginnen en ik had m nu wat meer bovin en ze loopt heel makkelijk lang laag en dat doe ik ook met losrijden dus!!!!

Misschien handig om het dan volgende keer in de begin post te melden, want niet iedereen ( waar onder ik ) leest alle reacties.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 21:57

zal ik voortaan doen maar nu wilde ikook graag weten waar jij uit opmaakt dat ze gespannen is

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 22:16

even iets vergeten in de begin post.
voor de fotos is ze gewoon los gereden maar op de foto had ik haar iets meer boven in maar ze word altijd lang laag losgereden!!

Suzan

Berichten: 1583
Geregistreerd: 23-04-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:03

Leuke combinatie, maar heb wel een kritische noot.
Je kan nog aan je eigen houding werken: je steekt je onderbeen naar voren en je bovenlichaam hangt wat naar achter. schouder, heup. hak zitten niet bepaald loodrecht onder elkaar. Zeker als je de draf wat wilt uitstrekken zak je in je eigen houding onderuit, daar help je je paard niet mee. Meer balans en lossigheid in je eigen houding zal je paard ook helpen in zijn balans en lossigheid. Dat zal je zeker in het ZZ licht nodig gaan hebben.
Zadel zou iets verder naar achter kunnen.

Jolliegirl

Berichten: 33001
Geregistreerd: 18-07-04

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 00:05

Ik ga niet eens meer antwoord geven, als jij zulke gillerige reacties geeft zegt dit meer over jou dan over mij.

Succes ermee.

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 01:06

haha sorry zit dit even mee te lezen..
Maar vind het knap hoor dat je op mel door kan zitten met dat kei hoge opgooien!!
de 1e keer dat ik dat deed vloog ik er zowat af!!

Verders zal ik je wel helpen aan je houding.
Ga ik ook tegen jou roepen hoe je moet zitten,.
net als je bij mij doet haha.
groetjes

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:01

Suzan schreef:
Leuke combinatie, maar heb wel een kritische noot.
Je kan nog aan je eigen houding werken: je steekt je onderbeen naar voren en je bovenlichaam hangt wat naar achter. schouder, heup. hak zitten niet bepaald loodrecht onder elkaar. Zeker als je de draf wat wilt uitstrekken zak je in je eigen houding onderuit, daar help je je paard niet mee. Meer balans en lossigheid in je eigen houding zal je paard ook helpen in zijn balans en lossigheid. Dat zal je zeker in het ZZ licht nodig gaan hebben.
Zadel zou iets verder naar achter kunnen.


daar ben ik erg blij mee dat je dit zo ziet heb er even goed naar gekeken en je heb helemaal gelijk!
het is geen excuus maar dat is het probleem ook waarom ik een tijd niet heb gereden vanwege heup rug en schouder problemen dus ik ga inderdaad zitten zodat ik wat minder pijn heb ik en dat zie ik nu indd op de foto dat mijn houding zeer acter uit is gegaan maar bedankt voor de tip!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:02

Jolliegirl schreef:
Ik ga niet eens meer antwoord geven, als jij zulke gillerige reacties geeft zegt dit meer over jou dan over mij.

Succes ermee.



ik geef helemaal geen gillerige reactieik vraag me gewoon af waar jij de spanning zo ziet lijkt me een normale vraag toch?
of weet je het zelf niet te vertellen misschien???

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:03

Rachelll schreef:
Ik zie geen spanningen...
Kan alleen maar zeggen dat ik het super gaaf vind dat je zover gekomen bent en succes straks in het ZZL :)



dankjewel!!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 12:04

D_MR schreef:
haha sorry zit dit even mee te lezen..
Maar vind het knap hoor dat je op mel door kan zitten met dat kei hoge opgooien!!
de 1e keer dat ik dat deed vloog ik er zowat af!!

Verders zal ik je wel helpen aan je houding.
Ga ik ook tegen jou roepen hoe je moet zitten,.
net als je bij mij doet haha.
groetjes



hahaha is goed daan en ja ze zit niet bepaald fijn nee haha

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:00

iemand nog nuttige tips of opmerkingen??

BasiNami

Berichten: 1205
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:30

reinandje schreef:
iemand nog nuttige tips of opmerkingen??


Ik heb nog wel een nuttige tip ;) Het lijkt me een goed idee je zadel te laten controleren, hij schuift zo te zien namelijk naar voren dus er is daar iets mis! Misschien dat hij dan zijn bovenlijn ook losser kan laten en ronder over de rug kan lopen.
Veel succes verder, stoer paard hoor ;)

LETS

Berichten: 2743
Geregistreerd: 01-08-04

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:35

Ik denk dat je moet proberen iets meer oprichting te krijgen en vooral z'n neus meer voor de loodlijn moet proberen te krijgen. Daar zijn ze namelijk erg streng op in het ZZ-L en hoger, de aanleuning moet mooi open en ontspannen zijn. Verder zou ik in het algemeen nog iets meer lossigheid zien, maar ik kan me indenken dat dat niet eenvoudig is met een tuiger..
Veel succes!

essie_blue

Berichten: 4369
Geregistreerd: 06-05-08
Woonplaats: Gelderland

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-09 20:40

wow gaaf paard, weer eens iets anders. met zo'n tuiger maak je wel de blits. Heb geen extra commentaar, ik ga ook met de rest mee.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:41

LETS schreef:
Ik denk dat je moet proberen iets meer oprichting te krijgen en vooral z'n neus meer voor de loodlijn moet proberen te krijgen. Daar zijn ze namelijk erg streng op in het ZZ-L en hoger, de aanleuning moet mooi open en ontspannen zijn. Verder zou ik in het algemeen nog iets meer lossigheid zien, maar ik kan me indenken dat dat niet eenvoudig is met een tuiger..
Veel succes!



het is indd moelijk om haar wat losser te krijgen en ze heeft natuurlijk ook een poos stilgestaan dus daar kan het ook aan liggen!
en ze loop indd ook snel te diep daar probeer ik ook aan te werken!

en t grootste probleem is het echte zitten van haar in de galop daar heeft ze echt moeite mee om goed te verzamelen!

maar bedankt voor het commentaar!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-09 20:42

essie_blue schreef:
wow gaaf paard, weer eens iets anders. met zo'n tuiger maak je wel de blits. Heb geen extra commentaar, ik ga ook met de rest mee.



haha bedankt ze ziet er nu niet zo zwart uit als normaal want ik had er geschoren anders is ze echt gitzwart

haike
Berichten: 13526
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 00:04

Als je aan het opbouwen bent na een periode van rust en je merkt dat moeite heeft los te laten in de rug, waarom ga je dan toch oppakken in deze houding? Zou eerst net zo lang doortrainen totdat in de lage houding los wil laten en van achter naar voren wil gaan aanpakken en pas daarna bovenin zetten. De bovenlijn mag dan niet straks worden, wat ik nu wel zie gebeuren.
Ook zou ik eens goed letten op je eigen houding, je zit nu nog behoorlijk in de stoelzit (benen naar voren en niet gekanteld bij je bekken, meer hangend naar achteren). Ook maakt je stang echt behoorlijk grote hoek, probeer zoveel mogelijk op trens te rijden voordat je een onafhankelijke zit hebt (dus geen stoezit meer).

Succes

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:57

haike schreef:
Als je aan het opbouwen bent na een periode van rust en je merkt dat moeite heeft los te laten in de rug, waarom ga je dan toch oppakken in deze houding? Zou eerst net zo lang doortrainen totdat in de lage houding los wil laten en van achter naar voren wil gaan aanpakken en pas daarna bovenin zetten. De bovenlijn mag dan niet straks worden, wat ik nu wel zie gebeuren.
Ook zou ik eens goed letten op je eigen houding, je zit nu nog behoorlijk in de stoelzit (benen naar voren en niet gekanteld bij je bekken, meer hangend naar achteren). Ook maakt je stang echt behoorlijk grote hoek, probeer zoveel mogelijk op trens te rijden voordat je een onafhankelijke zit hebt (dus geen stoezit meer).

Succes



het loslaten in lage houding doet ze prima!
en me houding dat had ik al eerder gezegd en daar heb je helemala gelijk in maar dat komt indd door mijn zeer pijnlijke heupen en rug.
maar bedankt voor de tips!!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 19:59

BasiNami schreef:
reinandje schreef:
iemand nog nuttige tips of opmerkingen??


Ik heb nog wel een nuttige tip ;) Het lijkt me een goed idee je zadel te laten controleren, hij schuift zo te zien namelijk naar voren dus er is daar iets mis! Misschien dat hij dan zijn bovenlijn ook losser kan laten en ronder over de rug kan lopen.
Veel succes verder, stoer paard hoor ;)


over het zadel heb je helemaal gelijk het zadel wat ik eerst had past niet meer dus dit zadel leen ik even en ligt veel beter dan me eigen zadel maar indd hij lijkt niet helemaal super te liggen!

bedankt voor de opmerking!!

Forcalquier

Berichten: 2065
Geregistreerd: 07-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-09 20:22

Ik vind het echt heel knap dat je zover bent gekomen met je tuiger,ik heb zelf een tuig-merrie (fabricius) maar die schopt het nog lang niet zover als die van jou hoor.
Krijg je eigenlijk vaak kritiek omdat je met een tuiger de ring in komt? Ik krijg doorgaans al opmerkingen als: dressuur met een karreknol??? zet 'm op de plek waar die hoort of koop een ander knol.Terwijl ze het best aardig doet (die van mij alleen wel met vrij veel knie actie)en ook nog eens leuk kan springen
Ik heb trouwens het zelfde probleem gehad met zadels en ook dekjes,ze kruipen allemaal naar voren (dekjes krullen op)omdat ze haast geen schoft heeft en een hele rechte rug.Ik heb een zadel op maat laten maken en goed zittende dekjes zijn er tot nu toe 4.
Wens je veel succes met je wedstrijden.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-02-09 20:40

wendyashley schreef:
Ik vind het echt heel knap dat je zover bent gekomen met je tuiger,ik heb zelf een tuig-merrie (fabricius) maar die schopt het nog lang niet zover als die van jou hoor.
Krijg je eigenlijk vaak kritiek omdat je met een tuiger de ring in komt? Ik krijg doorgaans al opmerkingen als: dressuur met een karreknol??? zet 'm op de plek waar die hoort of koop een ander knol.Terwijl ze het best aardig doet (die van mij alleen wel met vrij veel knie actie)en ook nog eens leuk kan springen
Ik heb trouwens het zelfde probleem gehad met zadels en ook dekjes,ze kruipen allemaal naar voren (dekjes krullen op)omdat ze haast geen schoft heeft en een hele rechte rug.Ik heb een zadel op maat laten maken en goed zittende dekjes zijn er tot nu toe 4.
Wens je veel succes met je wedstrijden.



dankje het is indd wat latiger om een tuiger te rijden!!
en van de jury zelf krijg ik niet zo heel veel commentaar somige vinden het helemaal geweldig en de andere kijken gelijk van wat doe je hier.
en ja je hoort t ook wel is om je heen zommige vinden het heel knap de andere denken indd wat doe je met zo paard.
maar wat leuk dat je ook een tuiger rijd en ja ik zoek nu nog steeds naar een goed zadel!!