melvira@ work Z2 dressuur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-09 12:47

Ben je al aan je arbeidspirouette's begonnen?

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-09 21:11

VivaLaVida schreef:
Ben je al aan je arbeidspirouette's begonnen?



ja daar ben ik al meebegonne alleen op de linkerhand heeft ze er meer moeite mee op rechts kan ik hem al wat kleiner maken!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 19:58

ik krijg veel commentaar opmijn andere topic over dat ik niet goed zit is dat bij dit paard ook zo slecht???

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-09 20:00

Ik vind je zit nou niet denderend nee :n absoluut niet.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-03-09 20:14

Jolliegirl schreef:
Ik vind je zit nou niet denderend nee :n absoluut niet.



graag een toelichting?????

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 15:17

het algehele plaatje vind ik niet ontspannen, je zit naar achter, het lijkt hangerig, paard ontspant niet en loopt daardoor dus niet netjes.
De 3e foto, zo zit ik ook wel eens, dit probleem heb ik lang gehad, je drukt je benen tegen het zadel, steekt ze naar voren en gaat vervolgens zelf naar achteren hangen op de teugels...
de 5e foto daarintegen vind ik een beter beeld geven, deze is ook vanuit een andere hoek genomen.

Het is niet denderend, absoluut niet :n maar het is nou niet zo dat ik zeg : hee gek, stap af je zit als een zak aardappellen ;)

het vertekend allemaal gewoon een beetje omdat het er niet ontspannen uitziet.

_Lotteke

Berichten: 227
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: In een ''arm'' huisje maar met een ''rijk'' hart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:06


Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:14

jUst_eVa schreef:
Heb jij nooit gehoord van rustig afwachten. Ik krijg al bijna geen zin om te reageren, omdat ze zelf zo ongeduldig de hele tijd berichtjes plaatst. Er zijn ook andere mensen die een topic openen.

Mijn commentaar is: Dat ik het er apsoluut niet uit vind zien als z2 werk. Geen onspanning, ik zie nergens die oefeningen die je moet rijden om haar lekker soepel te houden. Dus waarom zou je er dan wel een stang en trens in gooien.
Verder moet je gewoon les nemen als je dat nog niet hebt, en daar je problemen oplossen, zoals de galop. En hoe kan je ooit zo hoog rijden, als je zelf niet eens goed kunt zitten, en je hakken niet uitdrukt.

Sorry voor zoveel commentaar enzo, maar ik vind het er een beetje uitzien als iemand die gewoon een leuk paardje heeft, en die dr ff een stang en trens in gooit, om stoer te lijken..
Ik hoop heel erg dat dat niet zo is, en dat je snel nieuwe foto's maakt, waarom die oefeningen van de Z te zien zijn, en je paardje lekker ontspannen loopt!
Succes



Ben het helemaal met je eens!!!!!

_Lotteke

Berichten: 227
Geregistreerd: 18-02-09
Woonplaats: In een ''arm'' huisje maar met een ''rijk'' hart

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 17:23

ik ook

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:12

_Lotteke schreef:
ik ook



maar klopt het dat je net gestart ben te zien in je onderschrift of ben je al z geweest!!
dus wel heel makkelijk om andere na te praten!!

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:13

reinandje schreef:
_Lotteke schreef:
ik ook



maar klopt het dat je net gestart ben te zien in je onderschrift of ben je al z geweest!!
dus wel heel makkelijk om andere na te praten!!


nou rustig maar hoor, je hoeft geen z gereden te hebben om te zien dat dit niet helemaal eht plaatje is hoor ;) en herhalen van genoemd commentaar mag niet meer op bokt, dus ik vind het geen vreemde reactie.. en tevens vraagt ze volgens mij gewoon om nieuwe foto's (net als de andere)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:20

oke op die manier maar ik ben toch wel van mening dat z ruiter iets meer op dat gebied weten als iemand die net komt kijken in wedstrijden of zie ik dat verkeerd en ik ga snel weer nieuwe foos maken!!!!

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:21

reinandje schreef:
_Lotteke schreef:
ik ook



maar klopt het dat je net gestart ben te zien in je onderschrift of ben je al z geweest!!
dus wel heel makkelijk om andere na te praten!!


Voor de duidelijkheid:

Ik ben nog niet gestart en dus ook geen Z.
Maar dat wil niet zeggen dat je er geen verstand van hebt.
Ook ik vind het er niet vriendelijk uitzien en kan ook niet echt zien dat je niveau Z is om eerlijk tezijn.
Als ik andere mensen hier op bokt zie die Z rijden denk ik ZOOOOOOOOOOO.
Zoals je zelf zegt begin je het weer op te pakken nou rijdt dan gewoon met een trensje en niet gelijk weer met stang en trens.
LANGZAAM OPBOUWEN ZEI JEZELF TOCH.....

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:28

vertel mij is waarom het beter is als ik met een trens rijd wat is er zo erg aan stang en trens???????

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:29

reinandje schreef:
vertel mij is waarom het beter is als ik met een trens rijd wat is er zo erg aan stang en trens???????


Je houdt hem behoorlijk strak zo te zien op de foto's!!!! ;)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:30

misschien zie je dat op de foto maar ik voel zelf wel wanneer hij te straks staat!!

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-09 20:33

reinandje schreef:
misschien zie je dat op de foto maar ik voel zelf wel wanneer hij te straks staat!!


Ja maar wij zien jou niet in het "echie" rijden en moet het doen met de foto's.. :D
En op de foto's lijkt dat echt zo.

Ik moet wel zeggen Tuigers zijn absoluut niet mijn soort paarden maar vinden het wel goed dat je zo ver komt met haar.
Ik zie ze eigenlijk alleen maar voor de kar!!!! ;)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-03-09 20:37

Tamara21 schreef:
reinandje schreef:
misschien zie je dat op de foto maar ik voel zelf wel wanneer hij te straks staat!!


Ja maar wij zien jou niet in het "echie" rijden en moet het doen met de foto's.. :D
En op de foto's lijkt dat echt zo.

Ik moet wel zeggen Tuigers zijn absoluut niet mijn soort paarden maar vinden het wel goed dat je zo ver komt met haar.
Ik zie ze eigenlijk alleen maar voor de kar!!!! ;)



dankje en ja zei is totaal niet geschikt voor de kar!! :D

Jolliegirl

Berichten: 32979
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:09

reinandje schreef:
oke op die manier maar ik ben toch wel van mening dat z ruiter iets meer op dat gebied weten als iemand die net komt kijken in wedstrijden of zie ik dat verkeerd en ik ga snel weer nieuwe foos maken!!!!


dat zie jij zeker verkeerd :j
Ik heb echt het verstand wel, en rij geen wedstrijden... maar heb echt het verstand wel

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 12:11

Jolliegirl schreef:
reinandje schreef:
oke op die manier maar ik ben toch wel van mening dat z ruiter iets meer op dat gebied weten als iemand die net komt kijken in wedstrijden of zie ik dat verkeerd en ik ga snel weer nieuwe foos maken!!!!


dat zie jij zeker verkeerd :j
Ik heb echt het verstand wel, en rij geen wedstrijden... maar heb echt het verstand wel



:D ;)

BBMarin

Berichten: 1811
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-09 16:44

reinandje schreef:
oke op die manier maar ik ben toch wel van mening dat z ruiter iets meer op dat gebied weten als iemand die net komt kijken in wedstrijden of zie ik dat verkeerd en ik ga snel weer nieuwe foos maken!!!!


Vanaf de basis moet jij al leren wat een goede zit is en wat niet dus daar hoef je geen Z ruiter voor te zijn. De basis is het begin van álles, dus als dan je zit niet goed is, en je veranderd die niet dan kom je alleen maar in de problemen.
Tegen de tijd dat je Z bent, moet je ver (genoeg) ontwikkeld zijn met je zit en je paard zodanig kunnen rijden met kleine hulpen en een fijne, onafhankelijke zit. En die heb jij niet, sorry.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 18:59

Nimroy schreef:
reinandje schreef:
oke op die manier maar ik ben toch wel van mening dat z ruiter iets meer op dat gebied weten als iemand die net komt kijken in wedstrijden of zie ik dat verkeerd en ik ga snel weer nieuwe foos maken!!!!


Vanaf de basis moet jij al leren wat een goede zit is en wat niet dus daar hoef je geen Z ruiter voor te zijn. De basis is het begin van álles, dus als dan je zit niet goed is, en je veranderd die niet dan kom je alleen maar in de problemen.
Tegen de tijd dat je Z bent, moet je ver (genoeg) ontwikkeld zijn met je zit en je paard zodanig kunnen rijden met kleine hulpen en een fijne, onafhankelijke zit. En die heb jij niet, sorry.


en dat kan jij al beoordelen vanaf een paar foto's waarop ik misschien een slechte dag had en pijn had?????

BBMarin

Berichten: 1811
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:02

reinandje schreef:
Nimroy schreef:

Vanaf de basis moet jij al leren wat een goede zit is en wat niet dus daar hoef je geen Z ruiter voor te zijn. De basis is het begin van álles, dus als dan je zit niet goed is, en je veranderd die niet dan kom je alleen maar in de problemen.
Tegen de tijd dat je Z bent, moet je ver (genoeg) ontwikkeld zijn met je zit en je paard zodanig kunnen rijden met kleine hulpen en een fijne, onafhankelijke zit. En die heb jij niet, sorry.


en dat kan jij al beoordelen vanaf een paar foto's waarop ik misschien een slechte dag had en pijn had?????


Jij zet deze foto´s op HAW om beoordeeld te worden. Als jij niet *kritisch* beoordeeld wil worden moet je de foto's of op ITP zetten, of gewoon niet.
Ik zie op deze foto's ( en heb ook dat topic met je schimmel bekeken, al eerder) dat je ( nu/hier/op de foto's) niet goed zit.
En ja, dat kan ik dan beoordelen van een paar foto's..

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: melvira@ work Z2 dressuur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-03-09 20:17

@nimroy de fotos van de schimmel zijn in de zelfde week genomen en aangezien mijn klachte niet binnen een week verdwijnen kan het kloppen dta ik vrijwel het zelfde zit en wie zeg dat ik niet tegen de kritiek kan?
maar moet het topic over mijn zit gaan????

ps ik heb altijd een veel betere zit gehad maar nu wat minder vanwege mijn klachten dus de BASIS heb ik wel!!

BBMarin

Berichten: 1811
Geregistreerd: 27-07-07
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-09 20:45

reinandje schreef:
@nimroy de fotos van de schimmel zijn in de zelfde week genomen en aangezien mijn klachte niet binnen een week verdwijnen kan het kloppen dta ik vrijwel het zelfde zit en wie zeg dat ik niet tegen de kritiek kan?
maar moet het topic over mijn zit gaan????

ps ik heb altijd een veel betere zit gehad maar nu wat minder vanwege mijn klachten dus de BASIS heb ik wel!!


Ik wil ook niet zeggen dat je de basis niet heb, maar dat ging even over het stukje dat jij vond dat iemand die Z rijd meer inzicht heeft dan iemand die B rijd, of niet start. Daarmee bedoelde ik uit te leggen dat je zit vanaf het begin af aan er goed ingezet moet worden en niet vanaf de Z, dus dat iemand die B start (bijv.) ook kan zien of je zit goed is of niet.

Over die foto's, dat wist ik niet dat ze in 1 week genomen zijn maar nogmaals, jij wil leerpuntjes, feedback en commentaar ontvangen.. die krijg je, je bent het er niet mee eens, dat mag, maar waarom iedereen over je zit praat komt omdat je zit de basis van het paardrijden is.. Met je zit kan je alles, als die niet goed is niet en dan belemmer je het paard in zijn bewegingen.

Dat is wat ik ervan vind.
En vat het nou niet negatief op allemaal, want zo word het niet bedoeld.
Maar je begrijpt denk zelf wel, dat als je ZZ-licht mag starten, dat je een goeie onafhankelijke zit moet hebben.