Blue shadow @ wedstrijd L1.

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Blue shadow @ wedstrijd L1.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 18:21

Hooi :wave:

zondag zijn we voor de 2e(eigenlijk 3e) x L1 gestart, alleen was het de 1e x niet zo'n succes, jury vond me te streng in mijn handen en zelfs toen ik na het afgroette net als gewoonlijk mijn teugels langliet stond er bij 'verlaat baan met strenge hand' :=.. naja jurysport, we hadden ook net geen winst
die week ervoor waren we 2e met 192 en 3e met 189.
Nu waren we 2 x 1e met 203 en 205 dus we zijn nu al L1+6.

Ik heb hem pas vanaf augustus dus houd er rekening mee. ;)

foto's staan niet op volgorde.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

commentaar mag, maar denk erbij na dat het momentopnamens zijn ;)

Groetjes Britt

_helga_

Berichten: 6293
Geregistreerd: 21-01-08
Woonplaats: Goirle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:26

supper leuk paardje! :D
probeer je handen misschien iets hoger te houden!
nog heel veel succes met dit mooie paardje! :+:

LietJ_RobJ

Berichten: 5779
Geregistreerd: 13-05-06
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:27

jullie zijn echt een geweldig stelletje :+:
tziet er echt goed uit !
misschien handen iets hoger houden :j

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Re: Blue shadow @ wedstrijd L1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:30

Wat een plaatje van een pony zeg !

Probeer hem wel meer over de rug te rijden, hij drukt nu zijn rug weg, op de tweede foto kun je denk ik wel zien wat ik bedoel,schouders worden stijf, been word stijf naar voren gebracht, achterbeen en voorbeen zijn niet tegelijk weg van de grond.

Dus ik zou gaan oefenen met lekker over de rug rijden, wat lager instellen dus, en wat meer activeren, kun je daarbij een fijne aanleuning aanhouden, ga dan pas denken aan wat hoger instellen van voren.
Oprichting betekend niet dat het hoofd hoger moet, maar het betekend juist dat paard bekken gaat kantelen, en achter meer ondertreedt, en daarom van voor wat hoger gaat lopen ;)

denice

Berichten: 9645
Geregistreerd: 02-09-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:31

Jou pony lijkt echt PRECIES op de mijne! Wat is zijn afstamming?
Het ziet er allemaal heel erg netjes uit, soms eeen beetje uit elkaar. Gewoon lekker doorgaan zo!

Unoo

Berichten: 1315
Geregistreerd: 22-12-08
Woonplaats: Breda

Re: Blue shadow @ wedstrijd L1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:35

Mooi beestje zeg! Alleen het viel me op dat je frontriem nogal groot is, vooral op de laatste foto kun je dat goed zien. Of heb ik het nu weer helemaal verkeerd? :P

xLies

Berichten: 4367
Geregistreerd: 19-11-05
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:36

Ziet er al goed uit Britt!
Joup is echt een pracht van een beestje,
Mag je trots op zijn!

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:37

Allereerst gefeliciteerd met alle winstpunten en prijzen die jullie al binnen hebben gehaald in het L1, netjes hoor! Leuke pony, is het een NRPS-er of zit er in ieder geval arabier in? Dat n.a.v. het dragen van zijn staart.

Verder denk ik wel te begrijpen wat die jury bedoelde met een ‘te strenge hand’, je hebt je handen over het algemeen op een prima plaats staan en netjes gelijk, alleen het geheel oogt heel ‘strak’ en niet helemaal lekker ontspannen. Probeer zelf wat losser te zijn in je armen, zodat het wat minder stijf uitziet. Voor de rest vind ik je houding echt netjes. Verder ga ik mee in wat Crossmonster hierboven al zegt, ik zou hem ook graag iets meer over de rug willen zien lopen, wat losser en wat meer ontspannen.

Succes ermee!

Rozzy

Berichten: 1612
Geregistreerd: 16-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:38

Ziet er goed uit Britt! :)

Ik ben het met crossmonster eens wat betreft commentaar, maar in de training ben je hier volgens mij ook veel meer mee bezig :j

Dniekje
Berichten: 4679
Geregistreerd: 20-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 18:49

Het ziet er wel netjes uit, gefeliciteerd met je wp en plaatsen :)!
Ik vind je idd ook wat streng met je had, en soms trap je je hakken juist té ver uit. ;)
Jullie komen er wel!

Liefs :+:!

xLonneke
Berichten: 898
Geregistreerd: 23-02-07

Re: Blue shadow @ wedstrijd L1.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-09 19:31

Ziet er goed uit! Wat een mooi beestje is het toch! :+:

Veel succes nog :*

x_tico

Berichten: 4188
Geregistreerd: 10-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-09 23:11

Bedankt iedereen.
Netzoals mel al zegt, loopt hij in de training alleen maar rond en laag over de rug. Dit doet hij al steeds beter en hij ontspant ook steeds meer.
Toch ben ik zelf totaal niet streng in mijn handen, al mag ik soms wel wat meer loslaten inderdaad.
Verder zit ik stabieler als ik mijn hakken goed uitdruk dus daar ga ik niet aan werken omdat ik het niet storend vind :)

En het is waarschijnlijk een Nrps, hij is papierloos, maar er zit sowiezo arabier in!

Ohja, en de frontriem is inderdaad wat aan de ruime kant, maar hij heeft er verder geen last van ! :)

Verder iedereen bedankt en ik hoop zo het commentaar een beetje 'opgebouwd' te hebben :j