Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Sjonniej
Berichten: 17536
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:10

Gaaf dat je dit paardje mag rijden, uitbrengen op wedstrijden en zelfs op shows!! Super leuk dat je zo een kans krijgt.
Doordat je je handen zo hoog draagt, ziet het er al snel sterk en krampachtig uit. Zeker doordat je je handen ook tegen je buik aanzet. Of dat echt zo is, kan ik vanaf een foto niet zien, maar blijf erop letten dat je niet per ongeluk je handen vast gaat zetten.
Persoonlijk zou ik duidelijker zijn met mijn handen. Wendingen groot aangeven, binnenteugel 30 cm naar binnen zetten, buitenteugel tegen de hals. Dan kan je duidelijker aangeven wat je precies van je paard verlangt. Ook zou ik ervoor kiezen om hem wat lager in te stellen. Voor mijn gevoel hebben ze met een (bijna) horizontale hals, meer mogelijkheden om lekker te buigen.

Maar zo te horen ben je er zelf ook heel erg bewust mee bezig en onder goede begeleiding. Ik ben benieuwd hoe het paardje zich ontwikkeld!

milo

Berichten: 4914
Geregistreerd: 26-11-04
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 20:22

geweldig leuk paard, ik denk dat het een heel mooie verschijning in de ring kan zijn!
jammer genoeg zie ik nu een paard die totaal niet over de rug is, hem vastzet, waardoor de achterhand er totaal niet achter komt en de nagvelijkheid ver te zoeken is.

Rij hem mooi voorwaarts, been eraan, hakken netjes omlaag, handen naar voren en lager. Dat zal hem helpen over de rug heen te komen. Handen boven de schoft!!!

succes samen :)

_Daisy14_
Berichten: 208
Geregistreerd: 23-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 22:04

wat een stoer paard!
klopt het dat die haflinger op manege de fruithof heeft gestaan ( van henk berghuis)
toen ik daar nog werkte stond dr een haflinger hengst (Genaamd:Austria) werd toen mak gemaakt en daarna volgens mij naar de hengstenkeuring.
En nu ik die foto's van jou zo zie lijkt die dr wel erg veel op :P
veel succes met hem!

JENNx

Berichten: 2268
Geregistreerd: 27-04-07
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-09 23:32

Drunksheep schreef:
Ik zeg ook niet dat ik het 100% goed doe, alleen wel dat dit mijn manier is om een paard los te maken. Verder vraag ik expres omhoog maar omdat mijn teugels te lang zijn trek ik mijn hand teveel naar me toe. Daarom ziet het er ook totaal niet netjes of vriendelijk uit. Maar ik kan je verzekeren, ik trek en sleur echt niet aan me pony. Dat kunnen mensen die me kennen beamen :)


AMEN! :Y)

Ik heb superveel bewondering voor Nadia dat ze al op zo'n jonge leeftijd, in mijn ogen, zo geweldig kan rijden en ook echt wéét waar ze mee bezig is. Ze rijdt inderdaad ook zonder getrek en gesleur aan de teugels en het 'stelling naar boven vragen' om het maar in jullie taaltje te noemen, behoort inderdaad tot deze manier van rijden. Ieder zijn eigen ding, toch ... ?

Enneee, Nadia .. je weet wat ik van 'm vind! :~ :9

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:05

Drunksheep schreef:
Ik wil niet heel vervelend doen, maar ik zie nergens sterke handen. Als je naar het bit kijkt kan je dat ook zeker wel zien :) En verder, tsja iedereen rijd op zijn eigen manier. Ik vraag stelling door me hand naar boven te plaatsen en ik draag mijn handen hoog.


Het lijkt inderdaad of je heel hard trekt, maar dat is schijn omdat je je handen wat hoger draagt.
Wel wil ik op je stukje hierboven reageren, als je je hand naar boven plaatst om hem door de kaak te rijden, plaats je hand dan
meer naar voor (richting oren zeg maar).
Verder, mocht je paard zwaar worden, lekker veel schakelen, flink wegrijden en weer opvangen, worden ze lekker licht van.

Succes verder!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:08

Lein_ schreef:
ik zie namelijk op de tweede foto een hele strakke teugel met een strakke hand waardoor het bakstuk los is komen te staan.


Gut, dat kan ik er toch echt niet uithalen?
Ik ken de combinatie verder niet hoor, maar ik zie echt geen los bakstuk??

Bren79

Berichten: 3325
Geregistreerd: 04-01-05
Woonplaats: Valthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 22:06

Leuk dier :D
Tipje om de stelling en buiging wat beter door jezelf te kunnen zien is dat je zijn manen vlecht, want hij heeft zón mooie bos, waardoor je sommige dingen slecht kunt zien als je erop zit ;)
Verder veel plezier samen, ga verder niks zeggen jullie moeten elkaar nog leren kennen ;)

riches
Berichten: 1
Geregistreerd: 05-04-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:08

Jeetje, wat een commentaar op iemand zijn rijden. Ook al is het nog zo positief bedoeld. Zo zou je van schrik nooit meer iets plaatsen....

Leuke hengst, ik ken em namelijk. Degene die em reed bij Berghuis zat bij mij in de les. Hij kan idd druk/heet/erg voorwaarts zijn....veel succes en plezier ermee.. ;) Je past mooi op em..

anneliesdj

Berichten: 29308
Geregistreerd: 12-10-05
Woonplaats: In het boshuis!

Re: Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-09 23:12

Mooie combi zijn jullie, ziet er netjes uit hoor.

Wel een punt; het lijkt of je nogal aan de teugels hangt, doe je niet dat zie ik ook maar lijkt wel zo. Je handen mogen iets lager en de teugels iets korter, staat netter.

Norway_girl

Berichten: 2046
Geregistreerd: 27-11-06
Woonplaats: Noorwegen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 07:23

Ik vind het er eertlijkgezegd ook niet echt ontspannen uitizien. Veelste gespannen, en daarvoor hoef je idd niet gelijk te trekken, maar kan je wel meer meegeven met je handen. Probeer niet zo te denken aan het nageven en laat hem eerst ontspannen over de rug lopen. Verder zit het wel goed denk ;)

MabuPets
Berichten: 461
Geregistreerd: 30-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 18:57

ik vind persoonlijk dat zijn achterhand er niet zo mooi onder zit, en het ziet er inderdaad uit alsof je heel hard bent met je hand, maar als jij zegt dat je dat niet bent, zal dat zeker zo zijn ;)

maar je kunt misschien je hand iets van de hals afdoen en richting oren.
en als hij druk is tijdens het rijden fin op eigen benen laten lopen en rustiger gaan lichtrijden dan past hij zijn tempo aan aan jou lichtrijden ;)

volgens welk methode rij je eigenlijk dan?
ik zag staan dat hoort bij de methode vandaar ;)

mooi paardje trouwens!

iloonaa__

Berichten: 2827
Geregistreerd: 29-06-07
Woonplaats: Meerdere plekjes in Nederland

Re: Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 19:14

ik vindt de derde foto fijn om te zien! :) en het is een prachtige haflinge btw! :D mooi van kleur ook! ik heb maar 1 opmerking; je handen zitten op sommige foto;s wat hoog en dicht bij je buik, werk daaraan! :) voor de rest ziet het er wel lekker uit voor gymnasieke

riviera2

Berichten: 614
Geregistreerd: 19-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:31

Volgens mij is het al wel half half gezegd... maargoed. Op de foto dat jij zegt ik vraag stelling (om de volte in te gaan toch?) zie ik idd dat jij je hand naar je toe trekt, helaas zie ik van de hulpen voor de stelling en buiging van het paard niks. begrenzing met de buitenkant en buiging om je binnenbeen, niet 'omtrekken', dan krijg je dus inderdaad dat het paard alleen zijn hoofd die kant opdoet omdat jij aan die kant aan het bit trekt. Het is niet aanvallend bedoelt maar dit toont die foto gewoon.
Ik denk dat mensen daarom zo reageren. Verplaats je eens in ons en bedenk wat jij zou zeggen als je deze foto's zou zien van een onbekend iemand. Ik denk dat jij ook zou zeggen goh het 'lijkt' of ze een erg strenge hand heeft, puur op basis van foto's. Meer hebben we ook niet en we moeten dus maar van de foto's uitgaan om te beoordelen hoe jij rijdt. Ik neem aan dat je de foto's hier niet alleen maar neerzet om te horen hoe geweldig mooi die haflinger is (want dat is hij ;))

NJD
Berichten: 202
Geregistreerd: 21-12-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 22:53

Allereerst, een leuk paard! Je kunt er vast ver mee komen.

Wat mij opviel is dat het lijkt of je 'staat' in je beugels, bij die foto waarbij de fotograaf op de grond zit is dit goed te zien. Uit ervaring weet ik dat dat gebeurd als er veel spanning is (ook op de teugels). Dus probeer wat meer te ontspannen, dan komen je handen ook vanzelf.

Geef het allemaal even de tijd en ik ben benieuwd naar foto's!

Edit:
Misschien heb ik het verkeerd gezien en ben je aan het lichtrijden met schouderbinnenwaarts?

Iepke

Berichten: 1804
Geregistreerd: 26-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-09 23:07

Hey, das leuk! Een paard van Berghuis? ;) Ben een nichtje van Esther ;)
Super mooie haflinger! Succes ermee!

CeesRinko

Berichten: 1540
Geregistreerd: 10-04-05
Woonplaats: Emmer-Compascuum

Re: Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 16:50

hey nadia! zozo! wat heb jij nu onder je kont!
Super leuk !! Veel succes in de wedstrijdjes! ik hoor het wel! :D

X

Jeanneee_
Berichten: 2893
Geregistreerd: 05-01-08

Re: Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 17:52

wouw sexy paard heb jij onder je kont, die manen alleen al! :) heel veel succes met hem!

Pradaatje

Berichten: 8511
Geregistreerd: 02-10-06
Woonplaats: Kaatsheuvel

Re: Goedgekeurde dekhengst Austria van de Parel.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 18:15

Leuk paardje! Er stoort me alleen iets aan je houding, kan me vinger er niet op leggen wat. Misschien je handen iets lager.

Verder goed trainen, en dan komt het zeker goed!