casper @ z2 training

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 14:02

hallo allemaal hier dan ook mijn andere paard onder het zadel!
we rijden op dit moment z1 dressuur maar we mogen de overstap maken naar het z2 maar er zit nog veel werk aan.
we zijn nu vooral bezeig aan het rechtrichten an het scherp aan het been zijn maar omdat hij nog iets scheef is is hij ook wat minder voorwaarts.
maar dat gaat al stukken beter.
de wissel kan hij al op 1 hand de andere vind hij nog moeilijk.
de opmerkingen van mijzelf zijn mijn houding en hij moet nog meer verzamelen en niet te diep lopen!!

casper is een 14 jarige ruin en heb hem nu 3 jaar!!

hier de fotos tips en commentaar zijn welkom!!

Afbeelding


Afbeelding
galopje

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
ze hoofdje


Afbeelding
galop andere hand

Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding
appuyeren

Afbeelding


Afbeelding
te diep op de voorhand en ik trek me hak op

dit was het!!!

CindyUniek

Berichten: 2528
Geregistreerd: 10-02-07
Woonplaats: Cothen

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:08

heeeey casperrrrr
dat rood staat m super rein :))
moet je zelf ook aanschaffen :P

ik vind hem weer wat ieler geworden of niet? zijn nekkie

hij loopt verder lekker hoor! af en toe wat kantelen en wat diep, maar je hebt hem mooier ingesteld dan mel vind ik :j

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 14:11

ja hij is weer wat magerder geworden ben druk met bietenpulp haha ik denk dat het zijn tanden weer zijn dus die worden weer ff nagekeken en ja is leuk he dat rood haha ja indd wat diep is nog steeds een probleem maar daar werk ik hard aan.
en hij is ook wat ieler geworden omdat ik niet zo super veel rijd dus de spieren zijn een beetje weg!

bedankt voor je berichtje meis!!!

Annumarie

Berichten: 370
Geregistreerd: 19-02-07
Woonplaats: Liessel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:13

eerlijk gezegd vind ik jouw houding voor een z-ruiter redelijk slecht; je handen staan op ieder foto op een andere plek, hoog laag, te ver naar links of rechts, teugels hangen regelmatig in een boog, voetpositie is lang niet altijd goed en je zit constant naar je paard te kijken ipv recht vooruit. Hier is nog wel wat winst te behalen.

Over het paard zelf weinig commentaar; eerst zelf aan je houding werken en daarna aan het paard.

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 14:15

klopt het is geen excuus maar heb heel veel last van heel mijn lijf dus probeer telkens zo te gaan zitten zodat ik minder last heb me houding is zeker achter uit gegaan!!

opgeheven
Berichten: 1162
Geregistreerd: 03-06-08

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:21

ik denk ook dat je door je onrustige handhouding je paard ook in de weg zit.... Jouw paard moet fit zijn en in conditie maar jijzelf ook. Als je last hebt van je eigen lijf zal ik daar ook aan gaan werken... Is het iets waar je de oorzaak al van kent?

Een fitte ruiter is, zeker op dit niveau, beter voor het paard en je gaat dan geen verkeerde zit en houding ontwikkelen..succes!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 14:29

nee het is iets waar ik niks aan kan doen dus dat is heel lastig en de onrustige hand houding is misschien wat minder als dat je denkt want ik weet dat ik bij dit paard heel rustig moet zijn met me hand.

maccie
Berichten: 1420
Geregistreerd: 07-04-05

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:37

ik heb je wel eens in wijk zien starten, waar een vriendin ook in dezelfde klasse reed.

rood stata hem heel erg mooi, zoals je zelf al aan geeft je houding is wel iets om aan te werken. je handen zowiezo netjes op hun plaats houden.

OdiEtAmo
Berichten: 5560
Geregistreerd: 28-09-04

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 14:39

Rood staat hem goed! :j

Je zit in je appuyementen de verkeerde kant op. Probeer je schouders mee te bewegen in de richting waar je heen gaat. Nu werk je hem tegen.

moniek21
Berichten: 4612
Geregistreerd: 18-02-04

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 16:58

ik vindt ook dat er erg wat aandachts puntjes zijn,maar die zijn hier boven al genoemd,ik vraag me alleen af waarom je als je zegt dat je heel veel pijn in je lijf hebt je op je paard gaat zitten ?? dan weet je bij voorbaad al dat je hem in de weg zit

petitparis

Berichten: 15991
Geregistreerd: 19-01-09
Woonplaats: Hulshout (België)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 17:04

opletten voor piano handen, ik veronderstel dat je met stang-trens combinatie nog minder fijn/.goed kan inwerken als je handen plat liggen.
Achterhand iets meer onder laten komen, zodat hij vooraan iets meer oprichting krijgt. Maar daar werkte je al aan :)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:49

Pion schreef:
Rood staat hem goed! :j

Je zit in je appuyementen de verkeerde kant op. Probeer je schouders mee te bewegen in de richting waar je heen gaat. Nu werk je hem tegen.



ja klopt op 1 kant doe ik dat heel erg heb al heel veel gebrobeerd maar t blijf lastig haha

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:51

moniek21 schreef:
ik vindt ook dat er erg wat aandachts puntjes zijn,maar die zijn hier boven al genoemd,ik vraag me alleen af waarom je als je zegt dat je heel veel pijn in je lijf hebt je op je paard gaat zitten ?? dan weet je bij voorbaad al dat je hem in de weg zit



nou omdat ik altijd pijn zou blijven houden en ik wil niet stoppen met rijden of ik nou wel of niet rijd pijn blijf ik toch houden!!!
dus moet nu nog een manier gaan vinden dat ik goed zit en minder pijn zal hebben!!!

Merry98
Berichten: 2789
Geregistreerd: 25-07-07
Woonplaats: Dromenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:53

MIJN SETJE :P
dief :P haha nee grapje :P Het staat hem inderdaad cool! Kopen??
Haha.
Hier loopt hij anders..Wel netter vind ik.
Hij word al wat actiever gelukkig :D
Verders ga ik met de bovenstaande mee over je zit..
Is een klein beetje rommelig..
* handjes bij elkaar hihi
Net als ik (A)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:54

indd hahaha bedankt voor het berichtje!!!

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 19:56

Ik vind dit er niet Z-waardig uitzien.

Je houding. Je zit niet in het zadel maar erop. Daarnaast vind ik je beugels erg kort. Je handen draag je niet.

Het paard loopt te lang. Het paard moet meer in de oprichting, hij is erg vlak gebouwd wat ik zo zie, dus dat wordt een lastige training. Appuyementen worden verkeerd gereden, je draait je schouders tegen en ik zie alleen een paard dat met stelling loopt en met de benen niet schaart. Miss de volgende keer betere foto's ervan? Daarnaast ziet het er allemaal erg stijf uit..

Probeer op die punten te letten.


Maar het setje staat hem geweldig :j

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:59

eenitraM schreef:
Ik vind dit er niet Z-waardig uitzien.

Je houding. Je zit niet in het zadel maar erop. Daarnaast vind ik je beugels erg kort. Je handen draag je niet.

Het paard loopt te lang. Het paard moet meer in de oprichting, hij is erg vlak gebouwd wat ik zo zie, dus dat wordt een lastige training. Appuyementen worden verkeerd gereden, je draait je schouders tegen en ik zie alleen een paard dat met stelling loopt en met de benen niet schaart. Miss de volgende keer betere foto's ervan? Daarnaast ziet het er allemaal erg stijf uit..

Probeer op die punten te letten.


Maar het setje staat hem geweldig :j



ja klopt maar wil mijn paard niet te kort pakken omdat hij dan te diep loopt dus vandaar nu nog geen oprichting want dan is het toch foute oprichting en de fotos van t appuyemet zijn minder ja maar daar is hij wel heel goed in niet alleen volgens mij maar ook volgens de jury en de cijfers op me coupon!!!

en stijf is hij totaal niet hij buigt vrijwel makkelijk hoor!!

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Re: casper @ z2 training

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:02

Haha leuk paard hoor !!
Handen meer dragen en hakken niet proberen te optrekken

DagDag :)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:04

sanne_chess schreef:
Haha leuk paard hoor !!
Handen meer dragen en hakken niet proberen te optrekken

DagDag :)



dankje!!!

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:05

reinandje schreef:
ja klopt maar wil mijn paard niet te kort pakken omdat hij dan te diep loopt dus vandaar nu nog geen oprichting want dan is het toch foute oprichting en de fotos van t appuyemet zijn minder ja maar daar is hij wel heel goed in niet alleen volgens mij maar ook volgens de jury en de cijfers op me coupon!!!

en stijf is hij totaal niet hij buigt vrijwel makkelijk hoor!!


Een foute oprichting? Een paard kun je kort pakken, hoog rijden en laag rijden. Als je je handen gaat dragen, dus in een hoek van 90 graden, moet het paard zich van achteruit (met behulp van je been) ophoog werken. Ik vind hem vlak gebouwt, en daarom gaat hij duikelen. Lang rijden heeft geen zin. Je moet hem dan van achter pakken en van voren zeg maar optillen.

De appuyementen vind ik eerlijk gezegd er zwaar onvoldoende uit zien. Het paard slingerd zijn hoofd naar rechts (onderste foto) en jij zit er niet goed op, dus er komt niets uit.

Probeer eens aan de oprichting te werken, want dat is erg belangrijk om verder te komen in het Z

Dickie8

Berichten: 1091
Geregistreerd: 05-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:09

Ik zou proberen eerst de Z1 tip top voor elkaar te hebben voordat je je met het Z2 bezig houdt! Je paard loopt vaak uit elkaar op de foto's, appyementen zijn niet goed gereden en je houding is niet optimaal.
Maar goed, dat is wat ik zou doen in jouw geval, voel je niet aangevallen ;)

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:09

eenitraM schreef:
reinandje schreef:
ja klopt maar wil mijn paard niet te kort pakken omdat hij dan te diep loopt dus vandaar nu nog geen oprichting want dan is het toch foute oprichting en de fotos van t appuyemet zijn minder ja maar daar is hij wel heel goed in niet alleen volgens mij maar ook volgens de jury en de cijfers op me coupon!!!

en stijf is hij totaal niet hij buigt vrijwel makkelijk hoor!!


Een foute oprichting? Een paard kun je kort pakken, hoog rijden en laag rijden. Als je je handen gaat dragen, dus in een hoek van 90 graden, moet het paard zich van achteruit (met behulp van je been) ophoog werken. Ik vind hem vlak gebouwt, en daarom gaat hij duikelen. Lang rijden heeft geen zin. Je moet hem dan van achter pakken en van voren zeg maar optillen.

De appuyementen vind ik eerlijk gezegd er zwaar onvoldoende uit zien. Het paard slingerd zijn hoofd naar rechts (onderste foto) en jij zit er niet goed op, dus er komt niets uit.

Probeer eens aan de oprichting te werken, want dat is erg belangrijk om verder te komen in het Z



foute oprichting de valse knik??????
dat gebeurt er nu als ik hem gaat oppakken en als hij niet genoeg vooorwaart is en ik heb liever dat hij wat langer loopt en voorwaarts is als dat ik m kort ga pakken en nog meer ga tegen houden en dat hij helemaal stil valt!!!dus vandaar dat ik daar voor kiest!!
op de fotos zijn de appuyementen indd niet goed!!

reinandje

Berichten: 708
Geregistreerd: 19-01-07
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 20:10

Jetje1985 schreef:
Ik zou proberen eerst de Z1 tip top voor elkaar te hebben voordat je je met het Z2 bezig houdt! Je paard loopt vaak uit elkaar op de foto's, appyementen zijn niet goed gereden en je houding is niet optimaal.
Maar goed, dat is wat ik zou doen in jouw geval, voel je niet aangevallen ;)



haha nee ik voel me niet aangevallen!!
je heb der gelijk in en ik kiest er even zelf voor om wat langer te laten zie uitleg hier boven maar bedankt voor de tip!!!

saskiakefie
Berichten: 18434
Geregistreerd: 14-01-07
Woonplaats: Mariënheem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:11

Ik zie spanning in de onderhals lijn. Vind het ook niet z2 eruit zien. Ik zie ook een paard die zijn hoofd kantelt, dus vrij makkelijk buigen geloof ik ook niet helemaal. Verder ziet het er gespannen uit, kijk eens naar die staart. En je houding is echt belangrijk, anders kom je zowiezo niet verder. Wat is er met je lichaam?

eenitraM
Berichten: 10948
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:13

reinandje schreef:
foute oprichting de valse knik??????dat gebeurt er nu als ik hem gaat oppakken en als hij niet genoeg vooorwaart is en ik heb liever dat hij wat langer loopt en voorwaarts is als dat ik m kort ga pakken en nog meer ga tegen houden en dat hij helemaal stil valt!!!dus vandaar dat ik daar voor kiest!!
op de fotos zijn de appuyementen indd niet goed!!


Wow dat zeg ik niet. Jij hebt het hier over een mogelijke foute oprichting.

Als hij niet genoeg voorwaarts is dan gaat ie dus duikelen?! Dan moet je dus zorgen dat ie er van achter bij is, dat je hem kort van voor kan optillen met je handen. Snapje? Miss moet je het eens proberen?