Kür op muziek met Vorstin (M1)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 18:06

Hallo!
Zondag 1 maart heb ik voor het eerst in mijn leven een kür op muziek gereden. Met hulp van mijn instructrice heb ik de choreografie gemaakt, de muziek heb ik zelf bij elkaar gezocht en bewerkt. Ik vind de muziek van Pirates of the Caribbean ontzettend mooi, dus daar heb ik muziek van gebruikt. Ik heb een heel aantal keer geoefend. Iedere keer kwam ik niet uit op de muziek, en Vorstin vond vooral de galopmuziek best eng. Hierdoor werd ze te heet en dan verspringt ze vrij snel. Ik zou eerst niet verkleed gaan, maar op het laatste moment ben ik toch nog overgehaald, verkleed als piraat!

Gisteren was het dan zover: Ik mocht hem eindelijk rijden! Vanwege de spanning van Vorstin had ik besloten gewoon lekker te gaan rijden en niet boos te worden als het niet goed ging, Vorstin kon er toch niets aan doen. De hele ochtend op stal was Vorstin al vrij druk. Gelukkig kon ik haar nog even in de stapmolen zetten voor we weggingen, waar ze talloze boksessies gaf en de levade maar bleef oefenen :D
Met losrijden liep Vorstin wel lekker, alleen versprong ze weer steeds in contragalop. Thuis gaat dit echt heel goed, maar als ze gestresst is wil het nog niet zo. Toen mocht ik de baan in. Vorstin werd gelijk nog even feller, al helemaal toen de muziek aanging. Ze bleef wel braaf lopen (ondanks het enge geluid uit de speakers). Af en toe werd het haar even teveel, waardoor ze op de plaats begon te hupsen of net even een versnelling hoger ging. Ze was ook heel erg onrustig met haar hoofd. Toch heb ik heerlijk gereden, en ik vond het echt superleuk om te doen :D

Hier een paar stills uit het filmpje, en het filmpje zelf. Rijtechnisch commentaar mag natuurlijk, al weet ik van de meeste dingen wel wat er fout ging.
Zoals travers, waar we nog niet zo lang serieus mee bezig zijn: daar moet ze meer in buigen. Middengalop durfde ik niet zo goed te rijden, omdat ze zo heet was. Uitgestrekte stap moet ze wat lager en meer lengte in de hals, en mag ze meer overstappen. De rest mogen jullie me vertellen ;)

Mijn uitdossing als piraat (let op beide foto's niet op mijn gezicht. Op de eerste foto wilde ik losrijden, en niet op de foto. Op de tweede was ik net aan het praten):
Afbeelding

Afbeelding

Stills:

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Schouderbinnenwaarts
Afbeelding

Uitgestrekte draf
Afbeelding

Een rare hups :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Uitgestrekte galop
Afbeelding


En hier het filmpje:

lorelientje

Berichten: 213
Geregistreerd: 12-08-08
Woonplaats: meterik

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:18

zag er erg leuk uit en de muziek is helemaal top

CoriienRN

Berichten: 9772
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Valkenburg zh

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:34

Gaaf hoor snoekiej!!

muziek is echt geweldig :)

bianca1980
Berichten: 3620
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:35

mooi hoor :j en dan toch op het laatst je kleding bij elkaar geplukt !!!!! :D :D super..

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:39

Leuk paard heb je zeg, muziek is ook erg leuk gekozen, mag ik vragen hoe jij aan zulke muziekstukken komt? (ik wil namelijk ook eens wat gaan rondneuzen voor kürmuziek).

Echt onwijs jammer dat ze nog zo onrustig wordt van de muziek, dat verstoort het beeld echt. Veel oefenen en vaker rijden, dan gaat het vast steeds makkelijker :)

MarjonTampon

Berichten: 842
Geregistreerd: 01-10-08
Woonplaats: Lottum

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:40

Die foto met de rare hups is leuk!! hahaha :D

Lappie_Lap

Berichten: 3232
Geregistreerd: 08-04-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:45

Zooo, zo heb ik Vorstin nog nooit gezien ... ze is wel erg enthousiast :D

Muziek is super natuurlijk :j

Malenka

Berichten: 7579
Geregistreerd: 04-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:54

Heel leuk begin!
De muziek is erg goed gedaan. Alleen past het niet helemaal bij het paard. Je kledingkeuze hierbij is ook prima. Het enige dat mij een beetje stoort is dat het paard niet goed rechtgericht is. je ziet op veel punten dat je paard met de schouder aande bakrand plakt. Dat is wel echt een punt om aan te werken... is toch wel een groot deel van de basis. Verder noem je zelf al een hoop punten om aan te erken. Die hoef ik natuurlijk niet te herhalen.

Ils_K

Berichten: 7532
Geregistreerd: 09-01-05
Woonplaats: Roden

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 18:57

haha ze vindt het wel leuk.
Leuk foto;s hoor :D staat je goed zo;n outfit :+.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-03-09 19:09

@ Iedereen, bedankt :D
@ Jaggie, die heb ik gewoon van Limewire gedownload! De titels van de nummers heb ik opgezocht op Bol.com, en daarna stuk voor stuk gedownload.
@ Malenka, ik zie alleen dat Vorstin niet recht is in de galop. Daar heb ik ook echt niet aan gedacht, was alleen maar bezig met haar onder controle houden. Normaal gesproken loopt ze gewoon recht (we hebben thuis veel spiegels, dus ik hou het goed in de gaten). Bedankt voor je tip.
@ Ilse, ik vond mezelf juist een beetje een bolle kop hebben zo :+

TheJokerr
Berichten: 2775
Geregistreerd: 25-02-09

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:12

Haha echt leuk paard. .
Hij haalt soms wel vlatsen uit of niet ?? :+
Maarja ;)
Leuke outfit probeer er wel op de foto's te lachen :)
Paardrijden is toch leukk ??!!

noortjjevan
Berichten: 0
Geregistreerd: 02-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 20:56

Gaaf hoor!

indd. hij is wel heet. en toont toch best veel verzet..
Maar ik vind je kur op muziek echt stoer!
ff een vraagje.. zou je die muziek naar mij toe kunnen sturen+ de proef??
ik hou ook van die muziek en zoek dit soort.! :o

Evaaxspe
Berichten: 55
Geregistreerd: 04-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-09 23:07

Wauww mooi ! :)
Die muziek is echt Prachtig !
Mijn verzorgpaard doet ook vaak moeilijk in de galop en begint ze ook zo te springen
echt bijna hetzelfde *D

Oase4ever

Berichten: 230
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-09 01:25

leuk paard en ook een leuke proef.
eindelijk een originele pirates kur. wij hadden eens een pas de deux waarvan 5 van de 7 combinaties dezelfde pirates muziek hadden..
zag dat Vorstin van Polansky was, wij hebben een Vorst van Polansky op stal staan ( is alleen een vos)

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-03-09 21:53

Haha, dat is ook toevallig dat al die deelnemers hetzelfde hadden! Ik vind dit ontzettend mooie muziek van Pirates. De standaarddeuntjes zijn wel leuk, maar inderdaad standaard.
Leuk dat jullie een Vorst hebben, dat heb ik nog nooit eerder gehoord! En dan ook nog dezelfde vader! Heb je toevallig een foto van hem of niet? Ik ben wel benieuwd! Polansky schijnt volgens mij veel grote nuchtere paarden te geven, en kleine drukkere. Vorstin's hele broer (Watch Me) is een grote nuchtere ruin.

Oase4ever

Berichten: 230
Geregistreerd: 03-02-05
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-09 00:39

heb nu ff geen foto maar zal wel eens vragen of er 1 maken. hij is van de zus van de eigenaresse van de manege maar zij rijdt er ook op en doet er ORUN cursus en wedstrijden mee. hij is vrij groot denk boven de 1,75 en redelijk nuchter maar kan zich ook behoorlijk druk maken, zeker als ze buiten gaan rijden. het is een polansky x cocktail

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-03-09 23:37

Bedankt voor de foto's :D

Mirie

Berichten: 773
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Zoeterwoude

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-09 00:34

wat een enthousias-me bij Vorstin! :)
Zitten mooie stukken tussen afgezien ze zo druk was..
Goed gedaan ook met de muziek!

ik heb nog 2 foto's van jou gezien op de site van de manege.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 08:48

Even voor de duidelijkheid:
Ik wordt overspoeld met pbtjes of ik mijn muziek aan mensen wil sturen. Dit doe ik dus niet!!! Ik ben ontzettend lang bezig geweest met het maken van deze kür op muziek. Dan ga ik het niet zomaar aan iemand anders sturen. Maak er maar lekker zelf een ;)

Liberte
Berichten: 5345
Geregistreerd: 12-10-05

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 12:19

aii, het ging niet echt goed zo te zien. Jammer, zowat alle onderdelen waren niet goed vertoond. Hij is nog veel te onrustig en zo te zien ook nog niet helemaal goed aan de hulpen.

Zal vast wel door de spanning en muziek komen. ;)
Volgende keer beter. ;)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-09 14:38

Erg veel spanning en onrust bij het paard, ziet er erg teruggereden en daardoor heel kort uit. Haar achterhoef komt zelfs niet in de buurt van haar voorhoef terwijl een paard dus moet instappen... Denk tans dat dit paard hele mooie gangen heeft als je haar wat meer ruimte zou geven.

Muziek vind ik wel mooi maar niet bij het paard. Muziek past absoluut niet bij de gangen. Je hoort er zelfs niet het ritme van de gangen in... Nee, kan het helaas geen mooie kür vinden ondanks dat de overgangen erg mooi zijn.

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-03-09 22:27

yousra schreef:
aii, het ging niet echt goed zo te zien. Jammer, zowat alle onderdelen waren niet goed vertoond. Hij is nog veel te onrustig en zo te zien ook nog niet helemaal goed aan de hulpen.

Zal vast wel door de spanning en muziek komen. ;)
Volgende keer beter. ;)

Heb jij de beginpost wel gelezen :roll:
Daar staat namelijk in dat Vorstin erg gespannen was en dat daardoor veel oefeningen de mist in gingen. Ik heb gewoon gereden omdat ik het leuk vond, niet omdat alles perfect moest gaan. Van tevoren wist ik namelijk al dat Vorstin gespannen zou zijn. Kan het haar niet kwalijk nemen.
pharagirlke schreef:
Erg veel spanning en onrust bij het paard, ziet er erg teruggereden en daardoor heel kort uit. Haar achterhoef komt zelfs niet in de buurt van haar voorhoef terwijl een paard dus moet instappen... Denk tans dat dit paard hele mooie gangen heeft als je haar wat meer ruimte zou geven.

Muziek vind ik wel mooi maar niet bij het paard. Muziek past absoluut niet bij de gangen. Je hoort er zelfs niet het ritme van de gangen in... Nee, kan het helaas geen mooie kür vinden ondanks dat de overgangen erg mooi zijn.

Zie hierboven ;) Ik wéét dat Vorstin erg gespannen was. Kon haar niet goed naar voren rijden, omdat ik dan niet uit zou komen met de muziek. Over het kort lopen: Vorstin stapt inderdaad niet ruim. Ik denk dat je vooral het stuk van M afwenden, hh-achterwaarts tot het aanspringen in galop bedoelt? Dat had verzamelde stap moeten zijn, maar mislukte behoorlijk :+ Van de muziek heb ik weinig verstand. Ik heb nog nooit eerder een kür op muziek gereden. Heb muziek uitgezocht die ik mooi vind en die ik bij Vorstin vond passen :)

Ik neem het maar allemaal niet te serieus op. Ik zie ook wel dat het niet goed ging. Daarom heb ik dit filmpje ook niet geplaatst. Ik wilde gewoon laten zien wat ik heb gemaakt en waar ik trots op ben :)

Ayasha
Blogger

Berichten: 57970
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 01:33

Vind haar ook in draf relatief kort lopen. :) Kür op muziek, als je interesse hebt wil ik je daar wel een keer mee helpen via PB. Is eigenlijk erg simpel (zelfs ik kan het ;) )
Als jij me dan kan uitleggen hoe je die overgangen zo krijgt? :D

Nadine_S

Berichten: 3980
Geregistreerd: 02-06-08

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 11:01

Wauw, wat gaaf hee!
Outfit ook helemaal toppie!
Vorstin had er vooral na het halsstrekken geen zin meer in hè, haha. Erg leuk! Heb echt even genoten van het filmpje!

Snoekiej
Berichten: 7629
Geregistreerd: 28-06-05

Re: Kür op muziek met Vorstin (M1)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 14:46

Waar zie jij halsstrekken dan Broccoli? Ik heb namelijk geen halsstrekken in de proef :P
@ Pharagirl, ik heb het programma Pinnacle Studio gebruikt, en daarmee zitten kl*ten. Maar ik rijd voorlopig geen kür meer, dus heb geen hulp nodig :) Ook geen tijd voor trouwens, zit in mn examenjaar :o