Winnie voor de 1ste keer terug thuis ohz!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Winnie voor de 1ste keer terug thuis ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:42

Winnie heeft 4 maanden op een trainingsstal gestaan en sinds donderdag staat ze terug bij ons op stal, vandaag was de eerste keer dat ze bij ons ohz liep. Winnie is van nature een zeer gespannen paardje die van het minste verschiet, sinds ze is ingereden is ze veel veranderd ze oa. vlugger ontspannen, verschiet veel minder,... Ik weet dat Winnie een iel paardje is maar ze is al veel verzwaard en ze heeft al een stuk meer spieren dan eerst. Ze krijgt genoeg voer en staat bijna alle dagen op de weide maar helaas verdikt ze niet rap genoeg...

De ruiter is mijn mam, ze heeft vroeger veel gereden maar is er z'on 20 jaar uit geweest. Soms rijd ze wel af en toe mijn paard maar nu ze Winnie heeft gekocht is dat minder geworden. Hou er rekening mee dat m'n mam er heel lang uit geweest is en ze is nogal rap bang, dus heeft ze voornamelijk gestapt maar het was een hele grote stap dat ze ook los geweest is. Ik heb haar voordien wel gelongeerd dus ze heeft wel moeten werken ;)
Op de trainingstal heeft m'n mam Winnie ook al uitgestapt (los) maar toen was ze meer op haar gemak omdat Winnie moe was. Ik heb er ook al mee gereden en in de toekomst zal ik haar ook meer rijden maar voorlopig moet mijn mam haar vertrouwen in Winnie bevestigen voordat ik er mee aan de slag ga. Vanaf dat m'n mam durft draven gaat ze les volgen :) voorlopig ga ik mee en gaan we werken aan de longe. Ze valt soms wel nog op de voorhand maar ze is natuurlijk nog erg jong en haar achterhand komt hoger dan haar voorhand dus het beeld vertekent ook nog een beetje :) Ja ze heeft een rijbroek aan + korte botjes ;)

Voor degenen die Winnie nog niet kennen:
Stamboeknaam: Girl Light Ace
Vader: Black Hawk Star
Ras: Paint
Leeftijd: 4
Niveau: pas ingereden

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Lekker scheef :Y)
Afbeelding
Afbeelding
Eerste keer dat er iemand op zat (op die trainingsstal)
Afbeelding
De 2de keer (let niet op al mijn kleren, het was nogal koud :+ )
Afbeelding
Afbeelding
Eerste keer los, het ziet er hard uit maar dat is het niet, de foto vertekent nogal ;)
Afbeelding
Doei :wave:
Afbeelding

Berichtje zou leuk zijn :)

Es_ther

Berichten: 18720
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:44

Leuk paardje, gaat helemaal goed komen met jullie :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:46

je moeder is erg in de mond van het paard aan het trekken, kijk maar op de laatste foto dat bit hangt er half uit. Denk dat je moeder beter kan gaan lessen

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:46

De foto zal ongetwijfeld vertekenen maar ik zie toch jouw hand erg sterk naar je toe komen! En het bit wordt duidelijk door de mond getrokken! Ik snap dat het een jong paard is die het allemaal nog niet snapt maar je kan hem ook helpen door je hand van de hals te brengen zonder hem naar je toe te trekken! Verder een leuk paardje :j

Mayflower_

Berichten: 13711
Geregistreerd: 11-05-05
Woonplaats: Het noorden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:47

Allereerst een heel leuk paardje! Alleen wat ik op de foto's zie, is al een gespannen paard en dat wordt ook nog eens versterkt door het teugelgebruik van je moeder. Ik vind dat het paard eerst op eigen benen mag lopen, en dan bezig met voltes etc. Als je nou eens een touwtje om de nek van het paard doet (halstertouw) en die vastpakt en zo rustig de teugels erbij pakt? Wat doet ze dan? Ik zie op de foto's wel een touwtje maar nergens wordt die vastgepakt. :)

Verder is het een leuk dier en nog veel plezier ermee!

Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:49

Ess_Ramona schreef:
Leuk paardje, gaat helemaal goed komen met jullie :D

Bedankt :D
breezy302 schreef:
je moeder is erg in de mond van het paard aan het trekken, kijk maar op de laatste foto dat bit hangt er half uit. Denk dat je moeder beter kan gaan lessen

Jeanine84 schreef:
De foto zal ongetwijfeld vertekenen maar ik zie toch jouw hand erg sterk naar je toe komen! En het bit wordt duidelijk door de mond getrokken! Ik snap dat het een jong paard is die het allemaal nog niet snapt maar je kan hem ook helpen door je hand van de hals te brengen zonder hem naar je toe te trekken! Verder een leuk paardje :j

Eigenlijk heeft ze niet z'on harde hand, ik denk dat het bit te groot is want als ze de teugels loste hangde er ook een stukje uit :) .

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 17:51

Ik zie anders dat ze dr hand naar zich toetrekt, dat kun je niet anders verklaren :n daarnaast houdt ze haar been van het paard! Je stuurt een paard niet met je hand maar met je been..ook een jong paard! (alleen help je deze dus door je hand van de hals af te brengen maar absoluut niet je been af te steken!) Daarnaast vraag ik me ernstig af waarom je moeder een jong paard koopt als ze al zo lang niet heeft gereden..

Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:52

Mayflower_ schreef:
Allereerst een heel leuk paardje! Alleen wat ik op de foto's zie, is al een gespannen paard en dat wordt ook nog eens versterkt door het teugelgebruik van je moeder. Ik vind dat het paard eerst op eigen benen mag lopen, en dan bezig met voltes etc. Als je nou eens een touwtje om de nek van het paard doet (halstertouw) en die vastpakt en zo rustig de teugels erbij pakt? Wat doet ze dan? Ik zie op de foto's wel een touwtje maar nergens wordt die vastgepakt. :)

Verder is het een leuk dier en nog veel plezier ermee!

Klopt Winnie is ontzettend gespannen (uit zichzelf al) maar het is al veel beter dan eerst, teugelgebruik vertekent omdat het bit te groot is ;) eigenlijk stuurde ze amper omdat ik stuurde :) . Op de losrij foto's mag ze haar teugels wel iets losser houden maar dat durfde ze niet goed omdat Winnie bij de eerste losse passen in draf ging.

Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 17:59

Jeanine84 schreef:
Ik zie anders dat ze dr hand naar zich toetrekt, dat kun je niet anders verklaren :n daarnaast houdt ze haar been van het paard! Je stuurt een paard niet met je hand maar met je been..ook een jong paard! (alleen help je deze dus door je hand van de hals af te brengen maar absoluut niet je been af te steken!) Daarnaast vraag ik me ernstig af waarom je moeder een jong paard koopt als ze al zo lang niet heeft gereden..

Op welke foto zie je dat ze haar hand naar zich toe trekt en dat ze haar been van het paard weg houdt?
Ik weet dat je een paard voornamelijk met de benen stuurt, hier heb ik m'n mam ook op gewezen en het ging steeds beter om te sturen met haar benen. Waarom ze een jong paard gekocht heeft heb ik me zelf ook al af gevraagd maar het is de bedoeling dat ik er ook mee ga rijden. Ze wou dat paard en heeft dus dat paard gekocht, vroeger heeft ze altijd jonge paarden gehad. Met mijn paard kan ze redelijk rijden en ook met andere paarden, op Winnie is ze meer gespannen.
natje_spirit schreef:
Ik heb er ook al mee gereden en in de toekomst zal ik haar ook meer rijden maar voorlopig moet mijn mam haar vertrouwen in Winnie bevestigen voordat ik er mee aan de slag ga.

PercyLeen
Berichten: 6895
Geregistreerd: 08-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:00


Ilzas
Berichten: 3217
Geregistreerd: 30-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:01

Natje_Spirit schreef:
Klopt Winnie is ontzettend gespannen (uit zichzelf al) maar het is al veel beter dan eerst, teugelgebruik vertekent omdat het bit te groot is ;) eigenlijk stuurde ze amper omdat ik stuurde :) . Op de losrij foto's mag ze haar teugels wel iets losser houden maar dat durfde ze niet goed omdat Winnie bij de eerste losse passen in draf ging.


Ik zie niet in waarom iemand die a. niet durft en b. niet kan rijden met een jong ding aan de slag gaat.

Mleen
Berichten: 711
Geregistreerd: 17-12-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 18:15

Er mag inderdaad wat aan de ontspanning gewerkt worden. Maar er moet ook vertrouwen opgebouwt worden. Allereerst wat ik al eerder las, misschien is een touw om de hals een optie, hieraan kun je je vasthouden en dan de teugels er iets bij oppakken. Helemaal tijdens het longeren. Als jij dan het paard stuurt en je moeder zich concentreert op het zitten. Dan kan ze al doende de teugels oppakken...

Verder over het feit dat je moeder een jong paard heeft wil ik niks zeggen. Als het paard goed betrouwbaar is en in principe rustig (ja het zijn en blijven dieren ook de rustige dieren springen er weleens uit) waarom zou je dan perse een ouder paard moeten hebben. Ik vind dit prima kunnen!
De mensen waarvoor ik rijd hebben ook beide niet veel ervaring, maar toch twee jonge paarden (4 en 5 jaar)... Ik rijd daar voor ze om de paarden rijtechnisch bezig te houden, en zij rijden voor de lol. Ik vind dit prima kunnen.

Ga lekker door met oefenen en je moeder komt er wel!
Succes!

sethlover
Berichten: 1359
Geregistreerd: 19-08-08

Re: Winnie voor de 1ste keer terug thuis ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:04

ziet er leuk uit! Heel mooi beestje trouwens :D

Alabama
Berichten: 334
Geregistreerd: 27-03-08
Woonplaats: Groningen

Re: Winnie voor de 1ste keer terug thuis ohz!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-09 19:21

Het lijkt alsof ze haar hoofd kantelt als ze aan de longeerlijn loopt.. Maar als ze los is, is het weg.. Mss een beetje minder spanning er op steken.
Veel succes

Natje_Spirit

Berichten: 1225
Geregistreerd: 25-02-06
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-03-09 22:25

Jeanine84 schreef:
http://www.mijnalbum.nl/Foto-U8HJGEWX.jpg

Op deze foto zie je het heel duidelijk!

Krijgt je moeder ook begeleiding tijdens het opleiden van dit paard?

Ja op die foto zie je het duidelijk maar dat is de eerste keer dat Winnie los ohz was, is trouwens niet mijn moeder maar degene die haar opleerde en was hij hier aan het draaien, ze zal zeker begeleiding krijgen maar eerst moet ze toch durven los stappen en draven. Bijna niemand zal les willen geven als het alleen maar stap is.

Ilzas: er staat nergens dat ze niet kan rijden, alleen dat ze vroeger heeft gereden en dat ze af en toe op mijn paard rijd. En ja, Winnie is een jong ding maar heel betrouwbaar en rustig en dat is belangrijk, wat doet het er dan toe dat ze nog maar 4 jaar is? Het is niet zo dat ze niet onder begeleiding rijdt en nooit zal lessen want vanaf dat ze genoeg vertrouwen in haarzelf heeft en ze durft draven zonder longe zal ze direct ook gaan lessen. Mijn paard was ook nog maar 3.5 jaar toen ik hem kocht en ja, het was mijn eerste paard en ja ik was ook soms bang tijdens het rijden. Alles is trouwens goed gekomen, oke we hebben soms onze problemen maar dat heeft iedereen. Ik en mijn paard hebben samen geleerd en samen bang geweest, nu is onze band sterker dan ooit en dat zal ook worden met mijn mam en haar paard, het is niet zo dat ze geen vertrouwen heeft in haar paard maar in haarzelf.

Mleen: touw rond de nek heb ik ook al aangedacht en ook nog gevraagt aan m'n mam om die mee te brengen toen ze haar cap en bp ging gaan halen maar ik heb te laat opgemerkt dat ze die vergeten was :) de volgende keer zal die er zeker aanhangen! Ondanks dat ze nog maar 4 is is ze zeer betrouwbaar en rustig, het is niet zo dat ze ineens gaat gek doen oké het is een dier en je weet nooit. De meeste paarden die ik ken (en ook oudere) zijn nog niet eens de helft zo kalm als Winnie en bedankt voor je reactie ;)

Sethlover: Bedankt :D

MRGAN: we zijn heel erg bezig met ontspanning maar het blijft een beetje moeilijk en ze durft inderdaad kantelen met haar hoofd aan de longe maar het is al een stuk beter dan eerst :) toch bedankt ;)