Nero @ work! 2e les van Puck

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 15:06

Als eerste sorry voor de overdosis foto's deze week :o

Laura kwam vandaag naar me lesje kijken, en ze had camera meegenomen, dus alweer foto's :+

Vandaag dus weer les gehad van puck ( http://www.happyhorsemanshipl.nl )

Het ging vandaag over het algemeen wel goed. Nero vind het moeilijk om zichzelf meer te gaan dragen en wil daardoor wel wat nukkig worden. Ook kon ik vandaag niet helemaal lekker zitten vanwege zere rug. Heb al de hele week last van veel hoesten, en dat voel ik in heel me rug. Me houding was vandaag dus nogal bagger.

Puck merkte op dat Nero stijf was in zijn rechterspronggewricht als ik het goed heb. Dus van de week paar keer longeren en balkjes draven. Als dat niet helpt maak ik weer een afspraak met de ostheo. Puck wou eerst even kijken of het rijtechnisch op te lossen valt.

Vandaag bezig geweest met verzamelen en wegrijden, Nero op die achterhand zetten. Ook moet ik werken aan een constant teugelcontact.

Vandaag rechtergalop gedaan, en dit ging wonderbaarlijk na de 2e keer aanspringen goed :'), terwijl ie bij mij het afgelopen jaar alleen maar fout aanspringt :=. Een openbaring dus :'). Merk dat ie in die galop enorm stijf van achteren is, hij was ontzettend aan het wiebelen. Dus dit aan de longe oefenen en sterker maken :).

Foto's staan op volgorde.

1. Hier waren we al even bezig, Laura had moeite met opstaan :'). Actief maken in stap
Afbeelding

2. again
Afbeelding

3. Warmdraven
Afbeelding

4.
Afbeelding

5. Balkjes meenemen, voor de activiteit
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Wat uitschuiven
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Linkergalopje
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. Rechtergalopje :D
Afbeelding

Commentaar en tips graag! Maar wil respectvol blijven :D

__PSM__

Berichten: 6603
Geregistreerd: 24-03-05
Woonplaats: ......

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:15

Hij lijkt inderdaad stijf. Ik heb wel eens fijnere foto's gezien.. Mis een beetje de impuls, maar dit zijn vast net iets mindere momentopnames :D

Lievemeid
Berichten: 9097
Geregistreerd: 09-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:15

Neroo schreef:
Als eerste sorry voor de overdosis foto's deze week :o

Ooh niet erg hoor. :D Ik vind Nero zo'n leuk pony'tje om naar te kijken! Bijna net zo leuk als die van mezelf. ;)
Dit setje staat hem wel stukken beter als het roze hoor... :(:)
Fijn dat de lessen je zo goed bevallen.
Je ziet idd ook op de foto's dat hij de galop moeilijk vind. Misschien moet je wat meer op je kont zitten in galop, want het lijkt soms of Nero naar voren kiept in de galop en dan hang jij ook nog voorover. (Of moet je juist van je instructrice wat naar voren zitten?)
Ik ben zelf absoluut geen geweldige ruiter en ik doe zelf ook veel verkeerd hoor, dus reken me er maar niet op af.
Nero is echt leuk. *\o/*

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:34

Het ziet er leuk uit :)
Dat setje staat hem erg goed :D

Probeer in de galop op je kont te blijven zitten en je tenen naar binnen te houden.
Hahaha hoe ie over die balkjes draaft :+

_Irene11_

Berichten: 2160
Geregistreerd: 16-09-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:35

Iessie schreef:
Dit setje staat hem wel stukken beter als het roze hoor... :(:)

Ja idd :Y)

xvanity22

Berichten: 858
Geregistreerd: 03-11-08
Woonplaats: Uden

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:42

Leuke foto's & Leuke pony! :) Maar ik vind dat hij een beetje diep zit aan de teugel weet ff niet hoe je dat zegt :P. Verder leuke foto's en idd ook letten dat je op je kont blijft zitten in de galop :)

Ellen__

Berichten: 1980
Geregistreerd: 29-01-08
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:47

ziet er weer erg goed uit meid!!
idd wat meer op je kont zitten ;)
en je tenen(heb ik zelf ook last van hoor) :D
en geweldig hoe hij over die balkjes draaft :')

Askim

Berichten: 6938
Geregistreerd: 03-01-05
Woonplaats: Maarn (utrecht)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:49

Ik vind sommige momenten echt super op de foto!
Zie echt dat jullie vooruit gaan en je kan ook zien dat deze manier van lessen bij jullie past.

Je heb alleen op enkele foto's dat je handen naar beneden drukt.
En kijk uit dat je niet naar voren gaat zitten.

Maar wil echt zeggen dat er foto's tussen zitten die ik echt super fijn vind nu alleen nog wat werken aan de galop!

super meis ga zo door!

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 15:56

Mijn houding vertekend idd het beeld, daar ben ik me bewust van.
Maar ik zet mijn handen niet vast oid, en ik hang ook zeker niet in Nero's mond!
Het was nogal fris, Nero reageerde er nogal op, en ik had last van me rug dus dat resulteerde in een kromme houding.

Ik moet idd op mijn kont gaan zitten in galop :j

Nero duikt idd snel achter de teugel. We zijn echter alleen nog niet echt bezig met zijn halshouding. We zijn hem van achteren aan het activeren van achteren ( wat dus wel resulteerd in een hogere halshouding van Nero, maar waar hij dus ook wel eens te diep wel komen! ).

Thanks voor de leuke berichtjes en tips!

geerke

Berichten: 31213
Geregistreerd: 06-09-07

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 15:58

het ziet er al veel beter uit!
het is normaal dat hij wat stijf is....niet vergeten dat hij nu heel anders moet lopen dan voorheen.(vorige topics)
Het is voor het eerst dat ik zie dat hij z'n achterhand gebruikt...
complimenten puck!

vilouma

Berichten: 1017
Geregistreerd: 01-11-08
Woonplaats: West-Brabant

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:19

De balkjes doet hij goed! nu nog over de rug blijven lopen over de balken en dan ist eeen fijn beeld!
verder vind ik ht er redelijk goed uitzien hoor
leuk setje!

Anoniem

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 18:26

Ziet er weer netjes uit zeg, hij begint lekker te sjouwen!
Baal er goed van dat ik even niets kan onder het zadel, maar grondwerken was ook weer zeer nuttig vandaag :D

Dit vind ik trouwens wel 1 van je mooiere sets :o

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:05

En jawohl!
De foto's staan weer online! :)) Leuk om te zien, leer ik ook weer van! (ik zie een piepklein tactfoutje namelijk :D )
Wat een lekker setje, ja, het is echt leuk!

Huiswerk deze week :+ : beenrol oefenen, meeveren vanuit je ellebogen, en in alles de impuls bewaren! :D
Voor Nero: balkjes draven!


Djieee.. :o Thx Geerke :)

Barbara_

Berichten: 3310
Geregistreerd: 12-02-05
Woonplaats: Middelburg

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:10

Die foto met die balkjes is echt geweldig Dani! Die beentjes :D!
Rijden ziet er beter uit, teugelcontact is verbeterd, maar probeer je handen wel te blijven dragen!

_Aletta_

Berichten: 93
Geregistreerd: 12-02-08
Woonplaats: Middelburg

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 19:16

Wat gaan jullie vooruit zeg! het ziet er echt goed uit, Dani!
En wat loopt die leuk over die balkjes, die beentjes geweldig! :D

PolosportJ

Berichten: 1283
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Uddel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:25

Puchje schreef:
En jawohl!
De foto's staan weer online! :)) Leuk om te zien, leer ik ook weer van! (ik zie een piepklein tactfoutje namelijk :D )


Ha puck! Hoe zie jij aan een foto dat een paard taktverlies heeft? :P Aangezien takt de regelmaat, ritme en de juiste volgorde van beenzetting inhoudt. Al deze dingen kan je niet waarnemen lijkt mij op een stilstaand beeld :+
Verder zijn jullie goed bezig volgens mij! Paard loopt mooi over de rug en is bereid de hand te volgen. Wat betreft die verminderde buiging in het achterbeen kan ik niet zo waarnemen van die paar foto's. Ik denk persoonlijk dat zijn gewichtverdeling ook een grote invloed hierop kan hebben. Op veel foto's loopt hij al veel horizontale, maar op een aantal foto's loopt hij nog wel erg op de voorhand. Doordat hij soms zo ver op de voorhand loopt, wordt hij ook minder gestimuleerd zijn achterhand verder onder de massa te zetten en daarop het gewicht te gaan dragen. Zijn gewicht ligt namelijk groot en deels al op de voorhand. Ik ben ook een voorstander van laag en rond en over de rug, vooral als basis om de achterhand verder onder de massa te krijgen waardoor deze tot draagbaarheid komt. Maar hij loopt al vrij makkelijk over de rug lijkt op de foto's. Dus ik zou adviseren al wat eerder je paard wat op te pakken en veel schakels te rijden. Idd al goed dat jullie balkjes draven! Daarnaast kan je ter gymnastisering van het achterbeen ook stukjes schoudervoor meenemen. Succes!

shaddy82

Berichten: 1857
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:41

ziet er leuk uit hoor & grappig setje ook
die foto met balkjes draven is echt te leuk :D

Puchje

Berichten: 5322
Geregistreerd: 19-01-06

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 20:44

Jenna,
taktfoutje zie ik aan een foto omdat de draf een diagonale beenzetting heeft en dus de hoeven linksachter en rechtsvoor op hetzelfde moment neergezet moeten worden, daaraan :)
Ook zijn wij in de lessen alleen maar bezig met het activeren van de achterhand :) Heb je ook de vorige topics gezien :) ?

Mizsz_Kitty

Berichten: 3208
Geregistreerd: 03-11-04
Woonplaats: Alkmaar

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:25

hij lijkt zijn achterhand wel beter te gaan gebruiken! vind vooral die balk foto erg leuk

dubbelvla staat m ook sjiek...maja dat is met bijna al je setjes wel :P

Jantine_

Berichten: 2991
Geregistreerd: 03-06-07
Woonplaats: Rijsenhout.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:26

Dani & Nero :+:

Ziet er weer super netjes uit! Die foto met die balkjes :9 Wat een lekkere draf!
Oppakken gaat ook steeds beter zie ik! Volgens mij heb je aan je nieuwe instructrice heel veel, is het niet?
Nou Deen, wanneer ga je starten :D

Patriciavt

Berichten: 11405
Geregistreerd: 16-07-05
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:29

Oeee Dani, deze set is zeker weten beter dan dat zuurstokgedoetje van de week :Y)

Foto's zien er goed uit, hij mag idd wat ruimer, maar die lossigheid en soepelheid komt ook wel als je wat verder bent in het trainen ;) Vergeet niet dat ie door het oerhollandse weer een beste poos 'vakantie' heeft gehad omdat alles zo nat was ;)

Jullie zijn zo op de goede weg, je komt er wel ;) Nu ff knokken maar het zal steeds meer vanzelf gaan :D

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-09 21:32

Vind het er goed uitzien, alleen moet je je benen ietsje meer naar achter leggen. Nero ziet er goed uit Dani !

Neroo
Berichten: 10272
Geregistreerd: 16-03-04
Woonplaats: Zuid-oost Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-03-09 21:37

Puck: Ik ga met het huiswerk aan de slag :D Eerst even 2 dagen longeren denk ik, wat balkjes erbij! En daarna weer rijden :).
Jantine; Ik heb zeker nu al heel veel aan Puck :D. Haar manier past echt heel goed bij ons. Merk wel dat Nero het nog heel moeilijk vind, maar komt helemaal goed!

Thanks voor de leuke berichtjes :D!

Valentijn

Berichten: 4819
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Oudenbosch [NB]

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 13:50

Ziet er super goed uit Dani!
Zie op het moment geen op- of aanmerkingen, ga zo door dus :D
En Nero is gewoon een super knappe sportpoownie, setje staat 'm ook stoer!

Esther_Ziezo
Berichten: 3865
Geregistreerd: 03-03-05
Woonplaats: Alphen a/d Rijn

Re: Nero @ work! 2e les van Puck

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 20:19

HEY deen,
Heb wel is beterre fotos gezien van jou en nero.
Maar je vertelde al dat hij erg stijf was. En daar komt het vast.
Leuk dat je balkjes heb gedraaft met Nero.
En werd hij er erg actief van ???
Je setje staat hem super. Ik zou zeggen veel succes met hem verder.
Komt hellemaal goed met jullie !