Acasia: up and downs: maart 2008-maart 2009

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Acasia: up and downs: maart 2008-maart 2009

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 11:31

Omdat ik steeds meer en meer naar Acasia toe ben gegroeid dit jaar, wou ik voor haar een keer een topic starten op dit forum. Natuurlijk moet er een klein verhaaltje bij:
Voorverhaal: Acasia hebben we gekocht toen zij 4.5-5 jaar was, ondertussen wordt zij 9 jaar. Ze was goed zadelmak en daar hield het op. Ze heeft 2 jaar elders op stal gestaan en staat nu 2jaar bij ons thuis. Ik ben met haar dat jaar in Licht spr gestart en met succes de punten voor M binnengehaald, ook in M haalde ik al snel de punten voor het Z (In België, dus we hebben geen ZZ). Acasia sprong altijd heel graag, maar het is altijd nog al een 'vinnige mie' geweest, zoals we dat hier zeggen. Ik reed toen nog ergens anders en nu pas besef ik hoe ongelukkig Acasia daar was. Ze was erg schichtig naar mensen toe, stond altijd wat mager (at slecht), en was stug en moeilijk te rijden. Ondertussen staat ze 2 jaar bij ons en is ze volledig opengebloeid! :o

Maart 2008: Acasia bevalt na 10maanden en 20 dagen van een lief merrieveulentje Campari
Afbeelding
Ze staan voor 4.5 maanden samen en daarna gaat Campari de wei op met zijn leeftijdsgenootje en hedendaags weidemaatje :)
Afbeelding

April 2008: Acasia wordt stilaan terug gereden: ze heeft geen enkele keer naar haar veulen gehinnikt en was duidelijk blij dat ze af en toe van haar verlost was :P Het was opmerkelijk voor mij dat Acasia ontzettend ontspannen was tijdens het rijden. Na lange tijd konden we echt succesvol voorwrts neerwrts rijden en ontspannen loswerken. Op korte tijd blonk ze als een spiegeltje, kwam veel bij en voelde zich op en top. De schrik tov (vreemde) mensen bleef spijtig genoeg aanwezig.
Afbeelding

zomer 2008: Acasia loopt terug haar eerste parcourtjes in 1.10m en 1.20m: in totaal 6 omlopen: allemaal foutloze omlopen. Hierna starten we 1x 1.25m met een foutloze omloop en we konden terug deelnemen aan de Z competitie. Helaas had ik al veel wedstrijden gemist en kon ik slechts 4 wedstrijden meerijden in de competitie vh Z in het zomerseizoen.
Afbeelding

november 2008: Acasia werd geschoren voor de 2e x in haar leven en braaf als ze is, moesten we geen verdoving gebruiken en liet ze zich erg braaf scheren.
Afbeelding
Mijn vader wou haar ondertussen verkopen, omdat ik het een tijdje druk had met school en de paarden slechts 3x per week gereden werden. Samen besloten we acasia te verkopen omdat zij de oudste (8jaar) was. Gelukkig begon de crisis en is er slechts 1 persoon komen kijken naar haar op 1.5 maanden tijd :P
Ondertussen kreeg ik het rustiger met school en vroeg ik of ik haar aub mocht houden Y;(
Ik kon terug 5 à 6x per week rijden.. Dus het mocht! *\o/*
Afbeelding

winter 2009: We namen deel aan de Z winter competitie en reden o.a. een 4e, 6e en 7e plaats bij elkaar.
Afbeelding

februari 2009: Acasia veranderde met de dag. Ze bouwde spieren op, liet zich gemakkelijk berijden, zat goed in haar vel en werd meer en meer aanhankelijk. We zijn daarom ook hard bezig met de dressuur terug op te pakken en hopelijk kan ik dit jaar terug dressuurwedstrijden met haar starten.
Afbeelding
Afbeelding

maart 2009: al 3 weken achter elkaar is Acasia in alle opzichten veranderd. Het is voor mij super leuk om te zien. Ze komt met haar hoofd uit de stal om geaaid te worden (zou ze vroeger nooit doen! ze kroop altijd in een hoekje weg) Ze is erg ontspannen onder het zadel. Ook in omgang is het een echte knuffelkont geworden en ik heb het zelfs aangedurfd om mijn vriend haar te laten uitstappen. Zou ik anders nooit gedurfd hebben! :D (het setje heb ik trouwens speciaal voor Acasia gemaakt :) )
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En de vriend:
Afbeelding

Ik ben echt super blij met het paard dat ze geworden is en ik hoop dat we het zo nog lange tijd kunnen volhouden. :D Reacties zijn altijd welkom!

:wave:

Janna_M
Berichten: 157
Geregistreerd: 22-02-09

Re: Acasia: up and downs: maart 2008-maart 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 12:21

Jeetje, wat een verhaal zeg!

Ben blij voor je dat je haar toch mocht houden,
ze is echt super mooi!

Veel succes met haar ;)

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 13:22

Janna_M schreef:
Jeetje, wat een verhaal zeg!

Ben blij voor je dat je haar toch mocht houden,
ze is echt super mooi!

Veel succes met haar ;)

Het is misschien een beetje een lang verhaal geworden ja :o hihi
En dankjewel, ik ben blij datk haar nog heb kunnen houden. :)

inactief
Berichten: 282
Geregistreerd: 03-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 16:42

Haha karen die foto van de Robbe :p Kijk op Facebook voor zo'n fotos van marly including filmpjes ^^
Wou het hier ook zetten, samen met wat fotos van mij, maar dan moet ik ze allemaal nog verkleinen en das nu even teveel werk..

Acasia ziet er pakke beter uit als een jaar geleden.
Ziet er echt enorm chill uit op die laatste fotos btw :)
Goed dat die nu wat dikker is geworden, maakt haar veel mooier .

Ohja karen wat lees ik hier trouwens, zoekte zelfs dressuurwedstrijden te gaan rijden :d
Straks worde nog een echte dressuuramazone :Y) .

Karennnn

Berichten: 1099
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-09 16:49

1Steffi schreef:
Haha karen die foto van de Robbe :p Kijk op Facebook voor zo'n fotos van marly including filmpjes ^^
Wou het hier ook zetten, samen met wat fotos van mij, maar dan moet ik ze allemaal nog verkleinen en das nu even teveel werk..

Acasia ziet er pakke beter uit als een jaar geleden.
Ziet er echt enorm chill uit op die laatste fotos btw :)
Goed dat die nu wat dikker is geworden, maakt haar veel mooier .

Ohja karen wat lees ik hier trouwens, zoekte zelfs dressuurwedstrijden te gaan rijden :d
Straks worde nog een echte dressuuramazone :Y) .

Ga ik zo meteen zeker doen :P en die is echt chill geworde! ge kunt daar nu echt perfect rustig dressuur mee traine.. En als er ne keer iets minder ga en ge probeert da te corrigeren, begint ze tenminste niet meteen te stresse omdat ze het nie snapt :P Da is echt zo'n leuk paard nu! En die is ultra slim heb ik ontdekt! Ik kan die gewoon los longeren en na 2min oefenen in de piste liep die perfect mee met mij in alle gangen, stopte ze als ik stopte, bleef ze staan als ik da vroeg en ging ze achteruit als ik da vroeg (zonder ze te moeten aanraken e :P Puur op een wijsvinger en een stem!) zotte mie joh :P
Als die nu nie zo kalm was zou ik robbe daar ook NOOOOIT of te nimmer op hebbe gezet :) ook al vindt die zichzelf behoorlijk goed :+

ohja van die dressuur: man ik was vorig jaar al wel een dressuuramazone é :D ik was zo fier dat ik mezelf van B1 naar L1 reed met de chiba :o haha! En nu Chiva de eerste 2 wedstrijden toch op bevallingsverlof is, start ik die ander 2 dressuur :) heb ik tenminste iets te doen op tornooi.. Anders moet ik al in de VM daar zijn voor achttal en dan pas om 3-4u Zwaar springen. Dan zou ik mij vervelen :)

Amalarab

Berichten: 7455
Geregistreerd: 24-11-07
Woonplaats: Friesland

Re: Acasia: up and downs: maart 2008-maart 2009

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-09 23:34

Fijn dat het zo goed gaat met haar. Ze heeft echt haar plekje gevonden. En nu maar hopen dat ze niet verkocht hoeft te worden!