In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:01

Hallo,,

Dit is de eerste keer dat ik zo iets doe. Ik zou graag wat foto's van mij en mijn friesje willen laten zien. Houd het commentaar wel netjes en een antal puntjes weet ik zelf ook ;) Zoals ; Rechtop zitten, voor je kijken. Ik rijd nog geen wedstrijden maar ben wel van plan dat te gaan doen !!

Hier komen ze ;
1. Dit kwam uit haar zelf
Afbeelding

2. Stukje galop op de a-c lijn
Afbeelding

3.Stukje middendraf op de diagonaal
Afbeelding

Commentaar en tips van harte welkom hou het wel netjes ;)

Groetes Marielle

De foto's zijn gemaakt door roproductions. Wil jij ook zulke mooie foto's kijk dan op de website http://www.roproduction.net

Roquen

Berichten: 1604
Geregistreerd: 18-12-08

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 16:12

Mooie fries heb je daar!

Wat me wel gelijk opvalt is dat je je handen veel te laag en breed zet, waardoor je ze lijkt vast te zetten. Hierdoor trek je je paard in de krul. Zo ziet het er althans uit, probeer de lengte van haar hals mooi op lengte te krijgen, want friezen krullen zich al snel op. Van wat ik op de foto's kan zien lijkt ze ook een mooie lange hals te hebben.

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 16:15

Ik ben heel trots op haar.

Wat je zegt klopt idd ik kan vaak mijn handen vast zetten maar hier heb ik juist niet het gevoel bij ;) Op een foto zie je mijn teugel slap hangen en loopt ze door mijn benen zelf al in de krul daar zijn we hard mee bezig haar op 2 teugels laten lopen en daarna iets langer laten worden. ik ben al heel blij met dit resultaat dit is na 3 jaar keihard knokken want ze kon nog helemaal niks zelfs niet aangaloperen :(

Dank je wel voor je reactie :D

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-09 22:23

Is er voor de rest niemand met commentaar ?? :O

Nozidia

Berichten: 1316
Geregistreerd: 14-10-08
Woonplaats: Aan de kust.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 22:59

Mooie fries heb je zeg! :D
Probeer inderdaad op je handen te letten, maar dat komt vast wel goed..

FriesWytske
Berichten: 9909
Geregistreerd: 05-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:02

Je moet veel meer met je handen ontspannen. Ze heeft haar hoofd tegen haar hals aanzitten. Ik kan geen foto zien waar je je teugels slap hebt. En als je hier geen ervaring mee hebt zorg dan voor goede begeleiding.

Surface

Berichten: 1460
Geregistreerd: 09-06-06
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-09 23:07

Mooi glanzend Friesje! :D
Probeer niet te veel naar beneden te kijken, en verder ga ik mee met de rest van het commentaar.
Nog veel succes samen! ;)

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:05

Ik krijg pijn in mijn eigen nek van de eerste foto...
Ik vind het een heel mooi paard, maar je zult veel meer de hals moeten gaan verlengen, zeker als je op wedstrijd gaat, wordt dit afgestraft, omdat je paard giga achter de teugel loopt. Probeer veel naar het halsstrekken te rijden, vanachter naar voor, dat de neus meer naar voor gaat. Met goede begeleiding moet dat vast goedkomen ;) Succes!

dorientje83

Berichten: 155
Geregistreerd: 12-06-08
Woonplaats: Wassenaar

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:30

foto 1: hulp naar voren geven en met je handen volgen

mooie fries!

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 10:36

@ frieswytske ; Ik heb mijn eerste foto in het groot op mijn laptop staan !! ;) Hier kan je zien dat ik mijn teugel niet vast heb maar ik een boogje hangt.

@ de rest :P ; Ik heb hele goede begleiding 1 keer in de 2 weken heb ik hele goeie les en vaak staat ze ook nog te kijken door de weeks. Ik weet ook niet wat en aan de hand was omdat ze zo in de krul ging lopen maar vond het wel een stoere foto ;) misschien om onder het werk uit te komen maar jullie hebben gelijk !!

De zomer ga ik nog niet starten ik denk dat als het binnen seizoen begint dat ik wel snel ga starten want dat is namelijk dicht bij ons in de buurt...

Dank jullie wel allemaal voor de mooie complimentjes

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 10:56

Absoluut niet rot bedoeld, dat voorop gesteld, maar ik vind de eerste foto geen foto om trots op te zijn, behalve dat je paard daar super mooi glimt ;) Je handen staan daar ook erg laag en breed. Maar zoals ik al zei, met les komt dat zeker goed! :D

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 13:19

Nou okee dat vind jij op dat moment weet ik niet prescies meer wat ik van haar vroeg en wilde want op de andere foto's loopt ze veel beter ;) maar bedankt voor je reactie ;)

Stravero
Berichten: 6126
Geregistreerd: 29-11-05
Woonplaats: Noord brabant

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-09 14:03

Ik vind ook je handen te laag en te breed, maar wat ik ook zie (op de 1e foto, kan dus en moment opname zijn) is dat je paard daar helemaal achter de loodlijn loopt, probeer hier op te letten :) Je hebt wel een leuk paardje! ;)

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-03-09 17:24

Op mijn handen zijn we druk aan het hameren dat die omhoog moeten en bij elkaar !! De rest van de foto's heb ik nog een keer nagekeken en die zien er anders uit ook met der hoofd die is op de andere foto's wel goed ;)

Bedankt voor je reactie

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-09 10:30

Op de andere bovenstaande foto's zet je je handen ook opzij/ laag. Naar wat ik kan zien ben je erg bezig met het hoofd in plaats van de achterhand. Je ziet jou ook kijken naar hoe je paard met zijn hoofd loopt.
Ik ben dan ook erg benieuwd naar een volgend topic van jullie of jullie vooruit zijn gegaan. :)

marielle1993
Berichten: 0
Geregistreerd: 24-03-09
Woonplaats: Zeewolde

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-09 10:41

dat klopt ik kijk erg naar beneden om te kijken of ze haar hoofd wel nageeft wat je niet kan zien op de foto maar waar ik wel meebezig ben is de achterhand ;)

zodra ik weer een keer foto's heb laten maken zal ik ze erop zetten ;)

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:06

tuurlijk mag de hals op de eerste foto wat worden uitgeschoven, maar dit is even een momentopname, ik heb TS toevallig zien rijden toen foto's werden gemaakt, en het zag er erg goed uit!

Ga zo door Marielle! Je hebt Iris lekker aan het lopen, gaat goed komen met de wedstrijden hoor!

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 12:51

barbara28 schreef:
tuurlijk mag de hals op de eerste foto wat worden uitgeschoven, maar dit is even een momentopname, ik heb TS toevallig zien rijden toen foto's werden gemaakt, en het zag er erg goed uit!

Ga zo door Marielle! Je hebt Iris lekker aan het lopen, gaat goed komen met de wedstrijden hoor!


Ik kan ook iets heel mooi eruit vinden zien, maar de vraag is of het ook correct is ;)
Ik en andere bokkers zien alleen deze foto's en moeten hierop beoordelen. :)

happy2014
Berichten: 2714
Geregistreerd: 01-09-05

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:04

Tuurlijk dat begrijp ik, het is ook lastig om van een paar foto's een beeld te vormen. Daarom meld ik ook even dat Iris niet continu loopt zoals op foto 1 en dat ik haar rijden correct vind. En een ander kan daar natuurlijk anders over denken.

DiantaM
Berichten: 11279
Geregistreerd: 10-04-04

Re: In het zonnetje mer Iris R. ( Friesje )

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:08

Oe, die eerste foto is echt heel erg fout. Wat een enge houding heeft ze daar. Voor friezen is het erg makkelijk om in zo'n houding te lopen, maar het is verre van correct. Probeer haar uit te schuiven en wat lager in de hals te rijden, zodat ze de rugspieren op een goede manier leert te gebruiken.

klomp

Berichten: 4998
Geregistreerd: 25-05-04
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-09 13:14

barbara28 schreef:
Tuurlijk dat begrijp ik, het is ook lastig om van een paar foto's een beeld te vormen. Daarom meld ik ook even dat Iris niet continu loopt zoals op foto 1 en dat ik haar rijden correct vind. En een ander kan daar natuurlijk anders over denken.


Een filmpje of foto's van de zijkant geven al een beter beeld om te beoordelen, werkpuntje voor de fotograaf :D :Y)