Nobility (aka Niels) @ training

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 23:36

Nou, gekleurde teugels en een knoop erin, terug naar de manege :+ :D. Ga dr echt op letten, zo knullig!

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:40

Gaat lekker zo te zien!Blij met je fijne instructeur? ;)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-11 23:42

Zeer blij :j ;), hij ziet echt alles, kan niks meer verdoezelen :=.

Fortuna22
Berichten: 2303
Geregistreerd: 24-11-06

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-11 23:44

Haha, Klopt!

kitag1rl

Berichten: 2089
Geregistreerd: 16-11-04

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:32

Gaaf paard!!!!!

__Nathalie__

Berichten: 15012
Geregistreerd: 11-05-04
Woonplaats: Elburg

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:46

jeutje anouk je houding is echt 100 keer vooruit gegaan! wat zit je netjes recht op! Ik ben jaloers op je!

Corally_B
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-12-08

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 11:53

Anouk, ziet er super uit!
Wat heb je een leuke bodywarmer aan ;) Jullie zijn een hele leuke combi!

Ik weet zelf hoe lastig het is om een paard vanuit de shoft te laten zakken en vooruit te rijden, maar ga zo door! Komt helemaal goed!

xx_Lidia

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 14:58

Ben ik dan de enige die dit niet echt een fijn beeld vind of durft niemand het hier neer te zetten?
Je geeft inderdaad zelf de 3 punten al een teugels, kont zitten en hakken laag.

Wat ik zie is een paard die in zijn eigen aangenomen houding loopt.
Vind hem erg op de voorhand lopen en op de foto's waar hij wel wat meer op achteren komt zet jij je handen te hoog en vind ik het geen vriendelijk beeld.
Vooral de laatste foto's vind ik zeker verreweg van een fijn beeld.

Hoe loopt het paard op gewoon een trensje?
Vind namelijk dat hij zijn mond ook wel iets te ver opend op de meeste foto's, vooral namate je langer aan het rijden bent.
Wat ook opvalt dat als jij hem actief maakt hij een reactie met zijn staart geeft, maar dat kan zijn dat het gewoon een aanwensel is, daar heb ik er ook 1 van lopen.

Zoals foto 6 en 7 vind ik echt dat je je paard ongelooflijk in de weg zit, probeer dit te vermijden.

Het is erg lastig om een valse knik eruit te rijden en heb je topics eens bekeken. Toch moet ik zeggen dat ik er niet heel veel verbetering in begin te zien. Ik heb het idee naarmate hij moe begint te worden die valse knik erin gaat komen, en dat is erg lastig.
Probeer dit op te lossen door hem eigenlijk voor het been veel sneller te maken.
Kruipt hij erachter, jou reactie been en zijn reactie moet dan direct versnellen / verruimen zijn en zo pakt hij ook zijn teugellengte weer terug. Maar dat werkt alleen als je die teugels een heel eind korter neem.
Probeer hem verder gewoon ook niet in de weg te zitten dan wordt het allemaal een stuk makkelijker!

Succes!

Corally_B
Berichten: 1454
Geregistreerd: 20-12-08

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:02

@ lidia_egdom stiekum ben ik bang voor Anouk....

Nee zonder gekheid, beetje rare opmerking! Jouw mening is jouw mening, de onze de onze.
Alle punten die jij benoemt noemt TS ook in haar OP.....

xx_Lidia

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:04

Klopt, maar ik ondergrond mijn bevindingen met een uitleg.

realmagic
Berichten: 1590
Geregistreerd: 21-02-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:08

lidia_egdom schreef:
Klopt, maar ik ondergrond mijn bevindingen met een uitleg.



En daarom staat het ook niet bij HAW

TS zegt in de OP ook

citaat.
Ik zet dit bewust bij RITP, ik benadruk nog maar even dat ik dus geen rijtechnisch commentaar hoef . Ik heb les van een GP ruiter die meer dingen ziet en benoemt dan me soms lief is . Eigen verbeterpunten:

xx_Lidia

Berichten: 68
Geregistreerd: 23-11-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 15:10

Ik benieuwd wat TS haar mening hier zelf over is, als ik haar andere topic's heb gelezen kan ze erg goed met tips, kritiek en aanwijzingen om gaan.

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-02-11 18:02

Tips mogen altijd, ondanks dat ik er niet om vraag :). Beetje slechte ervaringen mee vanuit het verleden ;).

Ik vind het ontzettend moeilijk om hem uit zijn eigen houding te krijgen. Hij gaat, zodra het moeilijk wordt voor hem, met de kin op de borst lopen, dan verbreekt hij de verbinding. Dan geef ik gas, zodat hij weer daaruit komt en dan proberen we het opnieuw. De eerste maanden tot half jaar heb ik eigenlijk alleen vwnw gereden, omdat ik ook zelf er weer helemaal in moest komen :). Het kan dus ook zeker wel kloppen dat ik mijn paard soms in de weg zit, helaas.

Nu heb ik sinds november een nieuwe instructeur, waarbij ik de maand december niet heb kunnen lessen wegens een bevroren binnenbak en een lichte blessure van mijn paard. Dit was nu de 3e les die ik van hem heb gehad, waarbij hij samen met mij werkt aan het laten zakken vanuit de schoft, met daarin het schakelen om hem sneller aan het been te krijgen. Dat vindt hij moeilijk en ik daarom ook :o.

Ik was zelf wel blij met de draffoto's, ondanks die klöte knik :o. Omdat je kunt zien dat hij daar echt wel moeite mee heeft, maar zich daarin wel laat rijden en zijn best doet om toch te vertrekken. Dus, samengevat :D, alles wat je zegt, zei ik in mijn OP ook en daar ben ik me van bewust en daar zijn we mee bezig, maar nog niet zo lang. Helaas is het niet makkelijk om een aangeleerde houding eruit te krijgen en Niels moet het ook met mij doen, met een andere ruiter zou het waarschijnlijk allemaal sneller en beter gaan :j.

Ik hoop dus ook zeker dat ik over een paar maanden weer een topic kan laten zien waarbij het allemaal al een stuk verbeterd is :).

Nessah

Berichten: 8954
Geregistreerd: 05-02-06
Woonplaats: Roosendaal

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 18:20

Zo hé, dat is een mooi paard om te zien :) Leuke combinatie zijn jullie ook!

Ook zie de verbeterpunten die je zelf aan geeft. Persoonlijk zou ik er voor kiezen om op een trensje te rijden en pas als de puntjes op de i er helemaal op zitten de overstap maken naar S&T,omdat je op sommige foto's je handen naar je toe hebt,dat werkt gewoon niet fijn in. Zeker niet met S&T.
Begrijp me niet verkeerd,want jullie zijn op de goede weg :) Ook heb je door waar de verbeterpunten zitten en heb je daarbij goede begeleiding. Dus dat gaat wel goed komen!

Ik wens je erg veel plezier en succes met dit leuke dier :)

figora

Berichten: 5405
Geregistreerd: 12-07-03
Woonplaats: bergen op zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-11 23:34

Ik vind dat je het echt knap doet!! Een ervaren paard is vaak best moeilijk naar je eigen hand te zetten, maar ik vind dat je al heel ver op weg bent, zeker gezien de eerste foto's, hij doet daar echt wat jij wilt!!

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 00:24

wat zijn jullie een leuke Combi Anouk!
Vind het ook leuk om eens rijtechnische foto's te zien ipv van alleen maar de "mooie" plaatjes :D

teugels te lang is een bekent probleem,ik heb er ook last van :Y)

Gaat zeker wel goed komen met jullie!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 17:37

Het is zeker niet altijd makkelijk :), maar we hebben (volgens mij) best veel schik met elkaar :j. En ik moet echt wat bedenken op die stomme teugels :=.

Tja, wie heeft ooit gezegd dat paardrijden makkelijk is :D?

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 20:03

Overigens een erg mooi paard, maar als ik jou was zou ik eerst weer terug gaan naar een trensje en vanuit daar aan de aanleuning gaan werken, want je paard is of te strak (en je stang ook) of loopt eng diep. Zorg dat je daar een middenweg in vindt, veel lang en laag werken en niet zo diep laten komen :n

C_Star
Berichten: 2656
Geregistreerd: 27-01-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-11 21:12

Jullie gaan wel vooruit als ik vergelijk met je vorige topic ;)

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-02-11 22:48

Gelukkig gaan we ook wel vooruit, maar het is niet de ideale weg geweest natuurlijk, nadat ik 3 jaar niet meer paardgereden had :). Dat heeft extra tijd nodig gehad. Daar komt bij dat Niels heel graag in zijn eigen houding loopt en dat heeft, nu ik zelf weer iets meer op niveau ben, veel tijd en training nodig. Ik heb vertrouwen in de woorden van mijn trainer, die zegt dat we het er voor een heel groot deel uit kunnen krijgen :).

Appie12
Berichten: 55
Geregistreerd: 06-02-11

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 02:12

Ik zou hem voorlopig op trens gaan rijden en eerst zitles nemen. Je hebt nog zoveel moeite met het meezitten in de beweging dat je eigenlijk iedere pas ( volgens de fotos) je paard stoort in de rug. Daardoor kan je rijtechnisch nooit de dingen voor elkaar krijgen die jij benoemd.
Het is echt hardstikke moeilijk, ik zeg niet dat je dat zomaar doet. Maar daar zou ik aan werken als ik je was.

En ik zou dispensatie aanvragen om in het L te starten.

hyppolyte

Berichten: 5911
Geregistreerd: 07-06-05

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 03:28

Ik ga ook mee met Lidia_egdom, ik vind het eerlijk gezegd ook geen fijn beeld geven. Hij loopt constant achter de loodlijn en op die laatste foto's loopt hij inderdaad met de kin op de borst.
Wat je zegt over die aangenomen houding, dat maakt het natuurlijk wel wat lastiger, maar dan snap ik niet zo goed waarom je op deze manier aan de gang gaat terwijl je dat er dus nog helemaal niet uitgereden hebt. Het feit dat je instructeur hier niets over zegt begrijp ik ook niet zo goed, maar dat zal aan mij liggen misschien.
Dat je soms je teugels wat te lang hebt, kan gebeuren, maar je hebt ze hier constant veel te lang en bovendien houd je je handen ook totaal niet waar ze horen, je hebt ze veel te breed uit elkaar. Ik zou toch verwachten dat als je zelf ook Z gereden hebt, dat die handhouding toch beter zou moeten kunnen.
Verder vind ik het nogal lastig dat je dergelijke foto's hier neerzet, met dit soort foto's kun je toch rijtechnisch commentaar verwachten, maar dat is mijn mening. Ik zou in ieder geval eerst aan de slag gaan met je (hand)houding en zijn houding voordat je gaat denken aan Z wedstrijden.

Verder vind ik het wel een leuk paard en hoop ik dat jullie wel op een knappe manier verder kunnen komen.

Kriel

Berichten: 6544
Geregistreerd: 08-07-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 08:00

Appie12 schreef:
Ik zou hem voorlopig op trens gaan rijden en eerst zitles nemen. Je hebt nog zoveel moeite met het meezitten in de beweging dat je eigenlijk iedere pas ( volgens de fotos) je paard stoort in de rug. Daardoor kan je rijtechnisch nooit de dingen voor elkaar krijgen die jij benoemd.
Het is echt hardstikke moeilijk, ik zeg niet dat je dat zomaar doet. Maar daar zou ik aan werken als ik je was.

En ik zou dispensatie aanvragen om in het L te starten.


Ik snap werkelijk waar niet waarom er zo geneuzeld wordt over het terug op trensje rijden...
Wanneer je gewend bn met S&T te rijden kan het soms net wat makkelijker zijn om je paard te sluiten.
1 van mij eigen paarden is ook een stuk fijner te rijden op S&T.

Dispensatie om in het L te starten?
Zou je die eens willen onderbouwen?

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-11 08:51

Bedankt voor het commentaar, maar ik ga er verder echt niks mee doen en ook niet meer op in :). Het is niet voor niets dat ik aangeef geen rijtechnisch commentaar te hoeven, no offence.

Romyv

Berichten: 5423
Geregistreerd: 02-03-08

Re: Nobility (aka Niels) @ training

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-11 10:20

Ik vind het ook absoluut geen fijn beeld maar heb het idee dat ik een heel stuk verleden mis.. Heb je misschien een linkje naar het vorige topic voor me want ik kon hem zo snel niet vinden..

Vind je setje wel heel gaaf!! :)