4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:33

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een rijtopic heb gemaakt van Fortune Cookie!
Aangezien ik nu weer eens wat foto's heb wil ik ze met jullie delen ;)
Cookie heeft anderhalve maand stil gestaan door een infectie aan haar been door mok en door lichte koliek!
Daarvoor waren we net weer lekker aan het werk, ze ging super fijn! in het najaar had ze ook 2 maanden stil gestaan door een niet goed passend zadel en we waren dus weer 2 maanden aan het rijden toen ik mijn nieuwe zadel eindelijk had, ach voor een jonkie zijn vakanties tussendoor juist wel fijn! ;)

Deze foto's zijn van verschillende keren rijden de afgelopen 2 weken, ze is op het moment niet zo makkelijk met rijden, maar er zitten toch fijne stukjes tussen. Haar wolfstandjes zijn door aan het komen en daar is ze wat gevoelig op, over 2 weken komt de tandarts lang ;) Ik heb zelf ook enorm last van mijn lijf, en dan met name mijn linkerbeen en dan werkt af en toe ook niet echt mee tijdens het rijden ;)

Begin dit jaar hebben we ons wedstrijd debuut ook gehad, was voor mij de 1e keer en voor Cookie ook en ik was echt een paar weken misselijk zo zenuwachtig was ik! Ik heb altijd al wedstrijden willen rijden maar geen kans voor gekregen en nu was het opeens zover! En de zenuwpees die ik altijd al ben met bepaalde dingen, deze keer was echt het toppunt :P De eerste keer hadden we gelijk al een 2e prijs en 192 punten te pakken :D

Hier de foto's!

2 weken terug:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

vorige week:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gisteren:
Afbeelding

Afbeelding


Dat was het weer, tot de volgende keer ;)

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:38

Prachtige merrie maar je ziet dat ze wel last heeft linksom..
Waarom zijn de wolfstanden er niet al uitgehaald?
Zelf laat ik dat altijd doen voor het beleren.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:40

Ze waren nog niet doorgekomen en was nog niet nodig volgens de dierenarts ;) Nu gaan ze er snel uit nu ze doorkomen en ik merk dat ze er toch wel last van heeft ;)

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:43

Het blijft een leukerd.
Cookie kantelt haar hoofd wel regelmatig.
(wolfstand of rijtechnisch is op de foto niet te beoordelen).
Succes verder.

cl3riss3

Berichten: 63
Geregistreerd: 29-09-11
Woonplaats: wijk bij duursteden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:48

Wat een ontzettend leuk paard!!! ga je zeker veel plezier mee beleven.
Ze kantelt wel erg haar hoofd ( dit is al genoemd zie ik ) Hoop dat het na het tandarts bezoekje beter gaat!!
veel succes :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-14 22:50

Ahhh knappe cookie! Zag dat je je debuut in oud gastel heb gestart! Wie weet tref ik je nog wel eens hier of daar. We zitten op het zelfde niveau in dezelfde omgeving zown beetje!

Hopenlijk verdwijnt het kantelen als dr wolfstandjes eruit zijn! Komt vast goed, sowieso als combinatie!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:50

Klopt! linksom kantelt ze wel eens, vooral als ik een bocht in rijd, en alleen linksom ;) Ze doet het niet de hele tijd ;) Weet nu ook niet of het door de wolfstanden komt of dat ik wat verkeerd doe ;)

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-14 22:53

Share schreef:
Ahhh knappe cookie! Zag dat je je debuut in oud gastel heb gestart! Wie weet tref ik je nog wel eens hier of daar. We zitten op het zelfde niveau in dezelfde omgeving zown beetje!

Hopenlijk verdwijnt het kantelen als dr wolfstandjes eruit zijn! Komt vast goed, sowieso als combinatie!

Echt!! Wat leuk! :D Klopt, ik had mijn debuut in Oud Gastel! Als je me een keer tegen komt moet je me maar aanspreken ;)
Ik hoop ook dat na het tandarts bezoek het kantelen verdwijnt! Heb al genoeg pech gehad de laatste tijd, dus hoop dat het daarna eens klaar is en ik weer verder kan ;)

Anoniem

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 01:07

Ik herkende de fotos in het vossen topic. Heb daar zelf in oktober mijn debuut gemaakt en komende zondag heb ik daar ook weer wedstrijd. Maar als ik je eens tref, zal ik je aanspreken! Leuk! :j

karlijn1985
Berichten: 1714
Geregistreerd: 14-08-07

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 06:18

Ze is nog steeds erg leuk!
Snel die tanden eruit en weer lekker doorrijden.

Cynthia82

Berichten: 9310
Geregistreerd: 03-07-07
Woonplaats: Bleiswijk

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:04

Cookie!! <3

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 07:58

Ahhhhh knappie! Haar zus is gister voor t eerst onder de man geweest. Die is ook zo zoet

Kaitlyn

Berichten: 9727
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:02

Cookie. :+:

Rijden ziet er goed uit Margo! Je ziet inderdaad goed dat ze op een aantal foto's kantelt met haar hoofd maar hopelijk is dat straks opgelost als de wolfstandjes eruit zijn. :D

Gaat helemaal goedkomen met jullie in de wedstrijdring! :))

octopus
Berichten: 35
Geregistreerd: 03-02-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 08:03

Wat een aansprekend paard!

Op de foto's zie je dat de klier achter haar kaak opgezwollen is. Dat zou kunnen verklaren waarom ze niet los wil laten en start met kantelen.

Suzanne F.

Berichten: 49232
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:03

magootie schreef:
Klopt! linksom kantelt ze wel eens, vooral als ik een bocht in rijd, en alleen linksom ;) Ze doet het niet de hele tijd ;) Weet nu ook niet of het door de wolfstanden komt of dat ik wat verkeerd doe ;)


Nou ze geeft gewoon totaal niet na. :)
Dat zal de voornaamste reden zijn van het kantelen.
Je ziet ook dat ze op deze manier de bovenhals totaal niet aanspant, de hals moet meer vanuit de schoft omhoog worden gedragen.

Actiever van achteren naar voren naar de hand toerijden en haar meer in balans rijden. Nageeflijk rijden, achterbeen goed actief houden en naar 2 teugels toe rijden. Dan wordt ze vanzelf rechter. :)

Laura01234

Berichten: 1340
Geregistreerd: 24-12-09
Woonplaats: Utrecht

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 09:56

Ik hoop dat het problem van het kantelen is opgelost als haar wolfstandjes eruit zijn! verder is het en erg leuk paard

Babootje

Berichten: 26293
Geregistreerd: 25-06-05

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 10:17

magootie schreef:
Klopt! linksom kantelt ze wel eens, vooral als ik een bocht in rijd, en alleen linksom ;) Ze doet het niet de hele tijd ;) Weet nu ook niet of het door de wolfstanden komt of dat ik wat verkeerd doe ;)


Suzanne F. schreef:
Nou ze geeft gewoon totaal niet na. :)
Dat zal de voornaamste reden zijn van het kantelen.
Je ziet ook dat ze op deze manier de bovenhals totaal niet aanspant, de hals moet meer vanuit de schoft omhoog worden gedragen.

Actiever van achteren naar voren naar de hand toerijden en haar meer in balans rijden. Nageeflijk rijden, achterbeen goed actief houden en naar 2 teugels toe rijden. Dan wordt ze vanzelf rechter. :)


Ze geeft idd niet na (laat de rechterkant niet los). De reden daarvoor kan natuurlijk in de mond zitten, maar ik heb ook op de andere hand niet de indruk dat het paard echt loslaat. Verder zie ik ook dat je linksom je binnenhand wat "sterk" maakt. Vraag linksom wat minder stelling en probeer hem op twee teugels te krijgen. Door bijvoorbeeld eens van de hoefslag af te wijken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 14:59

Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding

Hoe ga ik dit tactisch brengen zonder echt een poedersuiker te zijn? Ts je plaatst natuurlijk regelmatig foto's van de voortgang van FC, maar ik meot zeggen dat ik het eigenlijk niet echt voortgang kan noemen. Sowieso in de beweging is ze er echt op achteruit gegaan, maar ook in de aanleuning, gedragenheid en nageeflijkheid.
Op de foto waarbij je haar net hebt ingereden is ze nog wat schraal qua bespiering maar is ze heel los door het lijf, oogt ze actief en is ze fijn los in de bovenlijn.
Op de huidige foto's oogt ze traag en is ze helemaal niet lekekr door het lijf heen, ze houdt de hele bovenlijn vast, dat zie je door de rechte hals en het vasthouden daarin maar ook door het achterbeen wat veel minder actief en los is. Daarbij loopt ze ook erg op de voorhand terwijl ze op de eerste foto best goed in balans is.

Met andere woorden, waar gaat het mis? Zo zonde!

unamie

Berichten: 7383
Geregistreerd: 08-08-04
Woonplaats: BOLLENSTREEK

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 18:31

Joolien
Dat is idd geen positieve vooruitgang...
Ze ziet er veel matter uit en laat ook de bovenlijn niet los
(wat ook door een niet passend zadel zou kunnen komen)

Maar ja wat kun je verwachten als de wolfstanden er nog niet uit zijn..
Ook al zijn ze nog niet door dan nóg moeten ze eruit gehaald worden is mijn mening
Is een simpel klusje en paarden kunnen er zo veel pijn aan hebben dat ze zelfs compleet aan de staak van kunnen gaan.


Verder wel een mooi paard!
Hopelijk knapt de merrie dan weer snel op en kun je fijn aan de slag met haar!

Gipsylover

Berichten: 3244
Geregistreerd: 18-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:25

Ahh daar hebben we Cook! <3
In het echt vind ik er fijne stukken tussen zitten hoor (sta bij Margo op stal)! Jullie komen er echt wel toppertjes! Eerst die wolfstandjes er maar eens uit en dan weer lekker gaan trainen & lessen!
En ik zou niet al te depressief zijn zoals sommige andere bokkers in dit topic, ik zie namelijk in realiteit waar jullie doorgeen en alles heeft zijn ups en downs! Stapje terug, stapje vooruit! Ben benieuwd wat de komende jaren gaat brengen! Zullen vast veel ups aankomen onder toeziend oog van ons grand prix jurylid instructricetje, die helpt je er wel doorheen en heeft er veel verstand van! ;)

DewiRox
Berichten: 4586
Geregistreerd: 29-12-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 19:35

Ik ken jullie verder niet en dit is ook de eerste keer dat ik foto's van jullie zie. Maar ik ga mee met Joolien.

Als ik alleen moet oordelen aan de hand van de foto's, vind ik het er niet fijn uitzien. Daarnaast vraag ik me ook af of het echt door haar gebit komt. Dat ze kantelt, wat ze normaal niet doet begreep ik, lijkt me wel te liggen aan haar tandjes. Maar verder zit er weinig activiteit in het rijden en zie ik zowel een gespannen paard als een gespannen ruiter. Het lijkt alsof je erg strak zit, vooral je polsen/armen/schouders/nek lijn is telkens hetzelfde, er zit weinig lucht in zeg maar.

Ga lekker om je heen kijken, zet haar wat meer aan het werk. De eerste foto van joolien vind ik een erg fijne houding, zeker om haar sterker, actiever en losser in te maken. Probeer deze houding terug te krijgen en pak haar desnoods aan het einde nog wat meer op. Waarschijnlijk komt ze er dan ook veel fijner doorheen.

Succes!

Edit: ik heb even in je profiel gekeken. Vooral je eerste 3 rijfoto's geven een fijn beeld. Probeer dit beeld weer terug te krijgen, helemaal met 'losrijden'. Zo kan je haar op verschillende hoogtes gaan instellen en voorkom je dat ze zo stijf/strak wordt.

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:18

Bedankt voor de tips! Ik ga ermee aan de slag!

Ik wacht eerst even de tandarts af en hoop dat het daarna weer beter gaat! Ze is ook nogal aan het puberen en ik heb door mijn val vorig jaar dan toch stiekem nog dat ik onzeker word en teveel op safe ga rijden en haar niet meer 'echt' rijd! Ik hoop dat ik die knop snel om kan zetten en weer kan genieten! Heb ook behoorlijk last van mijn lijf en daardoor zit ik ook wat te strak, ik ga op een manier zitten waarop ik het minst pijn heb ;) En ik knik ook teveel in op de linkerhand en houd die schouder wat te ver naar achter om de pijn in mijn been te ontlasten, ik hoop dat het beter gaat na een bezoekje aan de fysio!

magootie

Berichten: 3763
Geregistreerd: 26-01-06
Woonplaats: Roosendaal (Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-04-14 22:19

Gipsylover schreef:
Ahh daar hebben we Cook! <3
In het echt vind ik er fijne stukken tussen zitten hoor (sta bij Margo op stal)! Jullie komen er echt wel toppertjes! Eerst die wolfstandjes er maar eens uit en dan weer lekker gaan trainen & lessen!
En ik zou niet al te depressief zijn zoals sommige andere bokkers in dit topic, ik zie namelijk in realiteit waar jullie doorgeen en alles heeft zijn ups en downs! Stapje terug, stapje vooruit! Ben benieuwd wat de komende jaren gaat brengen! Zullen vast veel ups aankomen onder toeziend oog van ons grand prix jurylid instructricetje, die helpt je er wel doorheen en heeft er veel verstand van! ;)

Thanks Han! Jij weet precies hoe Cookie is aangezien je ons vaak ziet rijden! Hoop ook dat we snel een stijgende lijn gaan krijgen ;) En idd onze GP juf sleept me er wel doorheen! (hoop ik :P )

HoresesLover

Berichten: 1589
Geregistreerd: 26-09-11

Re: 4-jarige Fortune Cookie weer eens aan het werk op Bokt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 11:34

Knappe Cookie!
Laat eerst maar eens die wolfstandjes eruit halen, dan denk ik dat het rijden al beter zal gaan :)
En dan nog ben ik stikjaloers op jou en je paard, wat een prachtig paard en goede combinatie!

Nouvel

Berichten: 28563
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-04-14 14:48

Mijn oog viel toevallig op dit topic omdat Cookie een leeftijdsgenootje is van mijn paardje, en ik het altijd leuk vind om leeftijdsgenootjes te volgen... :j

Ik vind het echt een enorm stoere merrie, maar ik moet eerlijk bekennen dat ik ook hetzelfde dacht als een aantal voorgangers hier, dat op de foto's niet echt vooruitgang in het rijden te zien is, maar eerder wat terugval, door de aanleuning, het kantelen van het hoofd en de uitstraling van Cooky...

Maar goed, het kunnen inderdaad momentopnames zijn en de wolfskiesjes waar ze erg last van heeft, hopelijk is dat zo!

Ik hoop dat ze snel minder last heeft als die eruit zijn en dat ze weer het sprankelijke paardje is dat we kennen op de volgende foto's!

gefeliciteerd trouwens met je punten op je eerste wedstrijd, netjes gedaan!