Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-14 21:57

:wave:

Cadiz is sinds half mei bij mij, het is een 7 jarige ruin van zo’n 1.67m hoog. Hij is volledig springen gefokt (Odermus R x Indoctro x Zandigo), maar kan heel aardig bewegen. Bij zijn vorige eigenaresse is hij op M/Z niveau getraind (t/m de wissels zitten erop), het is echter mijn eerste wedstrijdpaard dus wij zijn onlangs gewoon in de B begonnen.
Het begin ging echter niet zo fijn. Waar ik altijd pony’s gewend ben geweest (van die rotsvaste), was een paard als Cadiz opeens heul erg wennen. Ik zat er nogal onzeker op wat z’n effect had op Cadiz die daardoor ook onzeker werd en nogal ging zitten loeren. Daardoor zat ik er helemaal niet meer lekker op. Uiteindelijk heeft een stalgenoot, die nu onze instructrice is, ons er helemaal bovenop geholpen en kwamen onze wedstrijdplannen opeens een stuk dichterbij! Ook zijn we in juli nog twee weken bij Suelza@Bokt wezen trainen (niet vanwege problemen meer :P maar om wat ervaring op te kunnen doen op vreemd terrein) wat ook erg goed is gegaan. Ook vanwege de opleiding van m´n instructrice zijn we drie dagen met haar mee geweest naar Lammert Haanstra om daar bij haar te lessen onder zijn toezicht. Echt heel erg gaaf!!! *\o/* Daarop snel onze startkaart aangevraagd en hadden we eind augustus ons debuut met 3 mooie winstpunten tot gevolg, wat was ik apetrots op Cadiz! Eind deze maand staat onze tweede wedstrijd op het programma, helemaal zin in!

Oké nu ter zake. Cadiz is een paard die ruim maar vrij traag beweegt dus met activiteit zijn we heel veel mee bezig. Steeds korte stukjes naar voren en weer terug en weer weg. Ook heeft hij zijn favoriete halshoofdhouding, voorheen als je probeerde hem uit te schuiven dan deed ie of niets, of hij krulde op. In de training wisselen we dan ook vaak af in halshoofdhouding, en het gaat al vele malen beter dan in het begin, maar vooral in draf mag het echt nog wel veel beter. Verder het is zo’n vreselijk fijn paard, altijd goed z’n best doen en altijd door blijft gaan. Tijdens z’n eerste wedstrijd was ie ook zo ontzettend braaf :+:
En tja aan mij zitten nog meer dan genoeg werkpunten :D ene moment gaat het goed en het andere moment zit ik weer wat meer met gebogen schouders en richting stoelzit, daar moet ik meer constant in leren zijn. Ook m’n onderbenen moet ik meer naar achteren plaatsen hier en daar. Beugels gat langer heb ik al eens geprobeerd maar dan zit ik niet fijn in het zadel.

De lap tekst is nu wel lang genoeg, de rest laat ik wel over aan de foto’s!

Deze foto´s zijn bij Lammert gemaakt door een lesklant van hem die net een longeerles had gehad.
1.
Afbeelding
Lekker drafje, neus mag er meer uit. Simpel opgelost door m’n handen meer mee te geven naar voren.

2.
Afbeelding
Same here!

3.
Afbeelding
Galopje, crea momentje van voren, vind ‘m wel leuk! Teentjes moeten naar binnen.

4.
Afbeelding
Handen meer rechtop en dragen, hij mag er nog net meer doorheen.

5.
Afbeelding
Weer die handen, verder wel stoer plaatje vind ik :)

6.
Afbeelding
Fijn plaatje :)

Nog een keer middenstap

7.
Afbeelding
Weer een drafje, jammer dat hij net beetje kantelt.

8.
Afbeelding
Een zeldzaam moment, mij lachend tijdens het rijden op een paard :’) kijk altijd zo verdomd serieus haha. Verder wel fijn plaatje, mag wel iets actiever.

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding
Neusje gaat hier al mooi richting de loodlijn, maar hij mag vanuit de schoft meer loslaten.

En nog enkele fotootjes van tijdens de les van vandaag, ..
11.
Afbeelding
We zijn er veel mee bezig maar deze halshoofdhouding vindt hij aardig lastig, vooral om dan ook nog z’n hoofd op de loodlijn te houden, maar hij doet het steeds beter!

12.
Afbeelding
Galopje rechtsom

13.
Afbeelding
Moet echt actiever, niet een beeld zoals ik het graag zie maar zet ‘m er toch tussen.

14.
Afbeelding
Deze dan weer wel! Jammer dat ie net een fractie laat is genomen.

15.
Afbeelding
Jammerrr dat z’n benen er niet helemaal op staan, maar dit is iets waar ik heel blij mee ben. Neusje op borsthoogte, mooi op de loodlijn :)


Reacties maar vooral tips worden erg gewaardeerd! +:)+

Getty_Maan

Berichten: 2596
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:03

Ontzettend knap dier, ziet er netjes uit!

ralphtdw

Berichten: 2633
Geregistreerd: 05-04-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:04

Wauw echt een mooi paard en een mooie combinatie.
Veel plezier samen.
ziet er goed uit

ruitje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:10

Volgens mij heb jij zelf prima door waar je nog aan moet werken ( misschien ben je zelfs wel te kritisch, ook trots zijn op hoe je rijd in zo'n korte tijd hoor!! )

sandyjorgen

Berichten: 820
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: drunen

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:22

leuk paard hoor. hij is ook aardig bergop in zijn bouw en beweging volgensmij.
dat misstaat zeker niet in de dressuurring. lekker hoor zo'n all rounder.
succes samen :)

_Ananas_

Berichten: 3862
Geregistreerd: 26-10-04
Woonplaats: Regio Utrecht

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:38

Wat kan ik er nog aan toevoegen? Je ziet het allemaal prima :D In de training zou hij van mij best wat ronder mogen zodat je vanaf de schoft wat meer bespiering opbouwt maar dat kan alleen als hij actief genoeg is! En als ik zo je verhaal hoor moet dat eerst lekker voor elkaar! Geniet ervan en ontspan :D :D

Enne, was je bij je debuut niet ook twee keer eerste? O:)

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 22:43

Oei wat een prachtig dier. Zit lekker in het lijf. Op veel foto's echt aan het lopen. Zou zeggen, neem goed les...dit is het paard waar je veel mee kan bereiken.

Syrianda
Berichten: 1833
Geregistreerd: 28-12-02
Woonplaats: een mooi stadje in het midden van het land

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-14 23:47

Goed bezig hoor. Zo kort samen en dan dit laten zien. Rustig verder trainen en dan komen jullie er vast.

MarjanB

Berichten: 16524
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 06:59

Ziet er fijn uit! Vind het leuk om te zien dat je al zo snel een combinatie kan vormen. Gaat helemaal goed komen. Gewoon blijven genieten :D

DromenLies
Berichten: 2884
Geregistreerd: 27-12-02

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:46

Leuk dier en hele fijne combinatie Myour!

Solleke_Noah

Berichten: 11087
Geregistreerd: 22-11-07
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 08:48

Het blijft een knapperd Franca :) Ook al lekker bergopwaarts aan het bewegen zo te zien! Jouw houding vind ik ook al veel vooruit gegaan, zeker je beenligging. Doe zo voort! :)

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 09:22

Wauw wat een ontzettend leuke reacties allemaal!

@ gett en ralphtdw: bedankt! :D

@ ruitje: ik ben zeker te kritisch, af om toe om hoorndol van worden := maar het gaat wel beter dan 'vroeger' haha.

@ sandyjorgen: bedankt! Hij heeft volgens mij meer een typisch springpaarden bouw dan opwaarts, nog even een standfotootje erbij gepakt:

Afbeelding

@ Anne: hahah ja dat klopt :P genieten doen we zeker!

@ Knert: wauw dat is leuk om te horen, bedankt! Ben ook erg blij met hem, we lessen elke week bij een heel fijne instructrice en spijkeren vooral hard aan de basis.

@ Syrianda, Marjan, Lies: ook allemaal bedankt, genieten zit wel goed haha.

@ Solleke: bedankt, die beenligging heeft nog wat voeten in de aarde gehad haha, soms heb ik nog steeds beetje de neiging tot beetje stoelzit maar het is idd al veel beter dan in de tijd met Mexx. Hopelijk als woensdag m'n eigen zadel komt wordt dit nog wat beter :):)

MarjanB

Berichten: 16524
Geregistreerd: 04-02-11
Woonplaats: Regio Boxmeer

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 09:43

hij is wel wat neerwaards maar heeft geen heel lang achterbeen :)

_CS_

Berichten: 4697
Geregistreerd: 02-07-05

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 12:24

Knappe cadiz!
Vind vooral jou heel erg vooruit gegaan, en dat werkt natuurlijk uit op hem.
En dat in vrij korte tijd, netjes hoor.

Blijf vooral zo doorgaan, dan komen jullie er wel, zeker weten +:)+

SophievdV
Berichten: 14755
Geregistreerd: 22-07-04
Woonplaats: met een prachtig uitzicht!

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 13:20

Hij blijft leuk! En wat heerlijk dat het zo goed gaat man :D

Anomien

Berichten: 7410
Geregistreerd: 10-11-09
Woonplaats: Twente

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 15:11

Vind dat neerwaarste voor een SP nog best meevallen eigenlijk. Heeft wel een flinke schoft. Maar het is wel een prachtdier.

Toen ik eerste foto zag, vond ik hem al prachtig. Had ook zeker meteen gebeld voor een kijk afspraak als jij verkoper was en ik zoekende. Dit paard spreekt mij enorm aan.

Geniet er maar van.

ellepel

Berichten: 47381
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-14 17:09

wauw!
super leuk om dit zo te zien, jullie gaan beiden zo goed vooruit!! *\o/* *\o/*

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-14 21:07

Super leuke reacties weer, word er helemaal blij van! :) :) Bedankt!!

MirandaMalik

Berichten: 9898
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-14 17:51

Leuk hoor!
Ik merk datje je steeds meer bewust wordt van alles, dat is het belangrijkste, zo kun je eraan werken.
En jullie zijn ook een heel leuk stel!
Cadiz is echt een knapperd! :))

Myour

Berichten: 3402
Geregistreerd: 21-05-08
Woonplaats: Noord-Holland

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-14 12:28

Onze instructrice werkt heel veel aan bewustwording bij de ruiter dus dat klopt wel, dat kan af en toe vrij confronterend werken maar vind het wel heel fijn! En daardoor blijft het allemaal ook beter hangen :j

En bedankt, hij is ook gewoon een enorme lieverd :) we trainen rustig voort voor onze tweede wedstrijd.

Monte_Cristo

Berichten: 236
Geregistreerd: 05-08-14

Re: Cadiz la Haya (v. Odermus R) @ work bij Lammert + les

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-14 19:26

Wat een knapperd! Je zit er netjes en je rijd heel vriendelijk. Veel plezier met elkaar!