Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:01

"Gefeliciteerd! Je bent 1 van de winnaars van de kennismakingsclinic Working Equitation op Horse Event!"

Eehm, gefeliciteerd.... :=
Ik had me last minute ingeschreven, beetje in een opwelling, omdat de clinic bij ons niet door ging.
Nooit verwacht uitgekozen te worden natuurlijk. Tjsa... :D

Vanochtend ging om kwart voor 7 de wekker. Half 8 op stal om de spullen in de auto te doen, laden en om half 9 weg rijden. Jim is altijd een slechte lader geweest, gaat nu heel goed, maar dan is het toch altijd weer spannend. Maar ging goed, we reden precies om half 9 weg en kwamen om half 11 in Ermelo aan.
Er was geen stal, dus Jim moest bij de trailer blijven en wij (bijrijdster Melissa en ik) wisselden af met naar het terrein gaan. Achter de trailer ging niet zo goed, maar ervoor wel. Hij was verrassend rustig.

Om half 4 moesten we ons melden in de Bokt Lounge en om kwart voor 5 was de clinic. Omdat we helemaal aan de andere kant van het terrein stonden, besloten we Jim op te zadelen, mee te nemen en Melissa zou hem dan vasthouden.
Zo gezegd, zo gedaan.
Afbeelding

Helaas liep dat helemaal anders. Op het losrijterrein flipte hij compleet. Al die mensen, tentjes, omroeper, fluitjes. Ook een ander paard van een bokker flipte en ze staken elkaar natuurlijk lekker aan. Steigeren, wegspringen, rennen, door me heen. Doodeng! Ik dacht, daar gaat hij....
Afbeelding

Dus zo goed als het ging weer buiten het terrein gaan staan. Terreinwacht vond 'm geweldig en moest hem even aaien. Toen hij eenmaal gekalmeerd was overigens :=
http://i61.tinypic.com/5p0tgp.jpg

En zoals mijn bijrijdster zei, het levert wel mooie plaatjes op :+
http://i62.tinypic.com/28831gj.jpg

Ik had Murthul geappt of ik me niet virtueel kon aanmelden, want ik durfde hem echt niet alleen bij Melissa te laten. Dat ging niet, maar ze kwamen wel naar buiten. Een bokker had een braaf paard en daar mocht ik wel aan plakken.
En toen kwam ineens Bert. Onze redder in nood <3
Het was liefde op het eerste gezicht en Jim kon zich helemaal optrekken. Wat onwijs tof!
Afbeelding

Ik was eigenlijk al niet meer van plan om te rijden, misschien nog aan de hand. Maar dankzij Bert kon ik (na een paar rondjes achter hem te hebben gelopen) toch opstappen!
Afbeelding

Afbeelding

Melissa bleef er nog wel even bij voor mijn zekerheid :))
Afbeelding

En boven verwachting hebben we gewoon de clinic kunnen rijden :):)
Wel op de handrem, want hij was best een bommetje. Maar hee, we hebben gewoon op Horse Event gereden <<)
En het was best spannend :=
Afbeelding

Reuzenslalom
http://i61.tinypic.com/md1s2f.jpg

Even bij het publiek koekeloeren (bokker justkid). Wat een enorme stap voor een bang paard! Gewoon langs het publiek lopen of hij het vaker had gedaan +:)+
Afbeelding

We hebben zelfs gedraafd :D
Afbeelding

En als klapper op de vuurpijl mocht mijn dappere dodo voorop over de brug toen het paard van een andere deelnemer niet durfde!
Afbeelding

Stappen met een lang teugeltje kon ook ineens
Afbeelding

En toen werd het nog leuk ook :')
http://i57.tinypic.com/jjn1wp.jpg

Afbeelding

http://i57.tinypic.com/15rimgm.jpg

Bekertje verplaatsen en achteruit weer terug
http://i58.tinypic.com/2qxt7hf.jpg

Afbeelding

En de laatste oefening: halthouden bij het tafeltje en vaas omhoog houden
Afbeelding

Groepsfoto
Afbeelding


Al met al denk ik dat Working Equitation best wat voor ons kan zijn. We hebben al wat ervaring op gedaan in de trail. Jim vindt het onwijs leuk, als die oefeningen en hindernissen.
Maar we moeten nog wel wat oefenen op vreemd terrein :D

Marlies en Melissa: bedankt voor de foto's en support!

fatal_flower
Berichten: 1152
Geregistreerd: 26-02-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:10

Goed gedaan hoor! En dat ondanks de spanning voorafgaand aan de clinic..... En bedankt voor de support op t paard etende monster bruggetje!
Laatst bijgewerkt door fatal_flower op 13-09-15 23:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:13

Graag gedaan! Jullie ook goed gedaan. Wat was jouw paard heerlijk nuchter!
Behalve bij het paard etende bruggetje dan :D

Roosch

Berichten: 36645
Geregistreerd: 04-07-03
Woonplaats: Anywhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:16

Supersupersuperstoer Amanda!! Heel gave ervaring zeker!

Hindo2
Berichten: 981
Geregistreerd: 09-05-07
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:17

Leuk verslag!

Marlou_

Berichten: 2826
Geregistreerd: 02-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:19

van half 11 tot half 4 Jim aan de trailer moeten binden? Beetje jammer dat ze geen stalletje voor je hadden..

Ik vind het onwijs stoer dat je opgestapt bent. Je hebt hem aardig tot rust gekregen en je bent blij aan het eind! Wat een mooie ervaring!

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-15 23:26

Hij heeft er niet aan gestaan hoor. Dat ging niet. We hebben hem laten grazen, beetje rond gelopen, vooral rust er in willen houden. Dat ging prima!
De ervaring was inderdaad heel mooi, heel bijzonder, maar ook best wel heftig. Het is lang geleden dat hij zo ontplofte in paniek. We zijn al een heel eind, maar dit was wel echt teveel van het goede :j
Maar mooi afgesloten en ben onwijs trots op hem! Hij heeft het toch maar mooi gedaan!

TurdusMerula

Berichten: 23903
Geregistreerd: 09-04-05

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:41

Volgende keer paddockpaaltjes mee? :D

Susannah92

Berichten: 475
Geregistreerd: 13-09-14

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-15 23:45

Wat een toffe foto's! Spanning is er inderdaad wel een beetje aan af te zien, maar agh, snap dat het ook dood en doodeng is, zo op vreemd terrein.

Top!

MachoPablo
Berichten: 5281
Geregistreerd: 03-03-11
Woonplaats: In huis met dak boven me hoofd

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:17

Jullie deden het super!
Heb alleen in de loop bg gezien

Anoniem

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:25

Mooi verslag Amanda! Wat goed gedaan. Goed opgelost. Ik heb een klein stukje gezien, oa jullie hulp bij de brug, mooi!

Hilli

Berichten: 22948
Geregistreerd: 28-07-04
Woonplaats: My home is where my horse is...

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:26

Wat gaaf dat jullie mee mochten doen en mooi om te lezen dat het ontploffingsgevaar teruggebracht kon worden naar een gezonde dosis spanning. Toppers! +:)+

zonnebloem18

Berichten: 24835
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 07:29

Heerlijk hoor Amanda dat het uiteindelijk toch gelukt is, ik heb ook nog even staan kijken en op het eind zag je echt zijn typische blije Jim hoofd.

PartoutZ

Berichten: 5409
Geregistreerd: 08-11-03
Woonplaats: Puttershoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:00

Jim zou Jim niet zijn..... :P maar dit is wel een hele goede ervaring voor hem!
En voor jou natuurlijk ook, gewoon ff op zo'n groot evenement gereden :D

Ennuh het komt gewoon goed hoor.
Jordy was gister mee op wedstrijd en die heeft geen raar moment gehad.
Hij heeft er zelfs niet aan gedacht! Hoe ouder, hoe wijzer ;)

paljaslaura

Berichten: 2742
Geregistreerd: 23-06-10
Woonplaats: Noord Holland

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:11

Aah dus dat was jij met de leuke haf! Je ziet op de eerste foto onze trailer links in t hoekje staan haha :+
Knap gedaan beide ondanks alle spanning! Is weer iets waar je verder op kan bouwen.

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 08:15

Wat leuk! Dat is toch weer een mooie overwinning voor Jim :-)

Tinka

Berichten: 3757
Geregistreerd: 20-12-01
Woonplaats: Lacaune

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 09:56

Wat fijn dat het na een tijdje toch goed ging, hij straalt ook echt rust uit op die laatste foto's. Goede ervaring voor hem, dat het uiteindelijk allemaal niet zo eng was. En de pad staat hem goed ;) .

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:07

Turdusmerula: voor paddockpaaltjes was geen plaats. En ik betwijfel ook of hij daar achter zou blijven :=
Vasthouden was de beste oplossing nu. Op een gegeven moment kon ik gewoon op een stoeltje gaan zitten terwijl hij stond te grazen.

PartoutZ: geloof me, dit is echt niet te vergelijken met een wedstrijd :o :n
Stel je de Hippische Dagen Strijen voor, maar dan minstens 10x zo groot, 10x zoveel kraampjes, omroepers bij diverse ringen die je door elkaar heen hoort, vlakbij een cross die werd gereden op topsnelheid met scheidsrechters fluitjes, door water, over hindernissen in volle galop naar de volgende hindernis, aanspanningen die op hetzelfde terrein losrijden als jij moet, heel veel andere paarden die niet allemaal even makkelijk waren, heel veel mensen langs de kant, applaus, obstakels die je niet kent.
Wedstrijd geeft ook spanning. Maar dat is hanteerbare spanning en gaat prima. Dit was echt niet hanteerbaar, maar zwaar overprikkeld en in paniek. Hij stond echt een paar keer recht overeind, sprong dan naar voren. Het is niet te verglijken :n

paljaslaura: ja dat waren wij :D
Ik heb echt onwijs veel bokkers gezien (en gemist ook :') ). Wat hebben jullie gedaan?

Tinka: ja, staat hem erg goed :D

En verder: bedankt iedereen! Het is absoluut een overwinning en een enorme ervaring. Ik ben heel benieuwd hoe hij er vandaag bij staat. Gister toen we thuis kwamen rende hij meteen naar achter in de wei. Terwijl zijn maatje op stal stond. Hij moest duidelijk alleen zijn :(:)
Hij liet zijn eten er zelfs voor staan. Vanochtend toen ik langs reed lag hij in de bak. Ik gok dat hij minstens zoveel spierpijn heeft als ik en doodmoe is :(:)
Vandaag maar even knuffeldag en veel snoepjes van Peerke geven :))

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:16

Wat een ervaring, Jim heeft weer heel wat te verwerken na dit weekend.
Working Equitation is echt heel leuk, ik kan me voorstellen dat jullie enthousiast zijn geworden.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:21

Ja, absoluut. Nu een clinic in de buurt zoeken of organiseren. Lijkt me echt leuk om dit nog eens te doen, maar dan met meer tijd en vooral wat rustiger terrein :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:22

Super dapper dat je doorgezet hebt! Leuk verslag en mooie plaatjes. Ervaring rijker. Kan me heel goed voorstellen dat je paardje onder de indruk was van zo'n terrein: onze pony's zouden ook ontploffen!

Laurabram

Berichten: 3379
Geregistreerd: 05-09-07
Woonplaats: Papecity on the river

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:31

Amanda schreef:
Ja, absoluut. Nu een clinic in de buurt zoeken of organiseren. Lijkt me echt leuk om dit nog eens te doen, maar dan met meer tijd en vooral wat rustiger terrein :D

Goed idee, dat is een stuk beter voor jullie concentratie.

Westernfreak

Berichten: 5495
Geregistreerd: 06-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 10:33

Wat goed! +:)+

Hij heeft gisteren nog veel meer geleerd dan alleen oefeningen WE dus. Denk dat die van mij ook zouden ontploffen op het terrein van HE. ;)

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-09-15 10:38

Ik denk alleen maar meer dan dat. De oefeningen zelf kende hij eigenlijk wel van de trail. Niet helemaal hetzelfde, maar die gingen echt op de automatische piloot :')
Juist alles er omheen heeft hij het meeste van geleerd.
Maar aan de WE zelf wil ik echt nog eens ergens wat meer en langer proeven. Ik vond het zo op het eerste gezicht erg leuk om te doen!

Shadow0

Berichten: 43500
Geregistreerd: 04-06-04
Woonplaats: Utrecht

Re: Ons Working Equitation avontuur op Horse Event

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-15 11:08

Die foto met Bert :+: Alsof 'ie Jim ook echt toefluistert "joh, het is niet zo eng, let maar een beetje op mij, dan zul je zien dat het wel meevalt :j " (En ook de tweede foto daarna, dat hij echt even op lijkt te letten dat het allemaal wel goed gaat.)

Fijn dat het allemaal goedgekomen is en dat jullie er nog echt plezier hebben gehad, maar wat een avontuur.

(Maar als jullie allebei spierpijn hebben, dan kan een stukje licht en luchtig bewegen wel goed zijn, om de afvalstoffen even wat af te voeren.)