Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Wat heb ik toch een geweldige rijpony!

 
Profiel   

Ja echt hoor, ze zet altijd haar beste beentje voor :D

Niet zo heel lang geleden heeft ze een veulen gekregen. Een mooie vos hengst, de vader is King William. Nu kunnen we dus ook eindelijk weer wat serieuzer trainen :)) natuurlijk doen we rustig aan en bouwen het rustig wat op. Maar ik wil jullie even onze vooruitgang laten zien :D

Larissa is een 5 jarige welsh NWR merrie, 14-05-2010. Ik heb haar zelf beleerd. Wegens omstandigheden hebben we nog maar 2x een wedstrijd mee kunnen doen, we zijn nu B+3. Op 22 mei hebben we een wedstrijd heel dicht in de buurt, zodat ik snel een proefje kan rijden en Larissa daarna snel weer naar haar veulen kan.

[ img ]


Dit zijn de foto's van het laatste topic dat ik heb gemaakt, ongeveer 2 maanden terug. Ze was toen nog drachtig. Het ging allemaal wat moeizaam :') we reden nog wel, maar deden geen galop meer. We waren vooral bezig om Larissa lekker soepel te houden.
[ img ]


[ img ]



En dan nu de foto's van de eerste keer weer rijden sinds ze haar veulen heeft. Ze was hier heel druk, en doordat ik een tijdje bang ben geweest met rijden, zie je dat ik hier weer wat in terug viel. Ik ga voorover zitten en houd het liefst mijn handen zo dicht mogelijk bij me, omdat ik dan meer controle denk te hebben. Gelukkig kan ik dit steeds makkelijker loslaten, maar op sommige momenten vind ik het nog best spannend. Gelukkig helpt Larissa me vaak, en leer ik steeds makkelijker om spanning af te laten vloeien. Soms loopt ze wat te diep op de foto's, terwijl ik de hele tijd niks in mijn handen had als het ware. Ze krult zich graag op als ze wat spanning heeft, dit komt ook omdat ik mijn handen door mijn angst dan weer te docht bij me heb, terwijl ik juist moet leren om ze meer voor me te houden. Al met al nog genoeg werkpuntje dus! Maar ik ben al erg blij met de kleine stappen die we maken, want ik vind dat er veel vooruitgang te zien is :D Er zijn alleen maar foto's linksom gemaakt, uiteraard hebben we ook rechtsom gereden, maar toen waren er geen foto's gemaakt. Oja, soms lijkt het alsof ze haar mond wat open heeft, maar soms flappert ze gewoon wat met haar lopen haha.

Hier is goed te zien wat ik bedoel. Door dat stukje spanning ga ik wat naar voren zitten en heb ik de teugels te kort. Wel kun je als het goed is zien dat er geen druk op mijn teugels is, maar ze toch te diep loopt. Dit moet ik oplossen met mijn been. Toch best moeilijk, paardrijden :')
[ img ]

Hier flappert ze dus wat met haar bovenlip. Weer loopt ze wat te diep, maar ik heb weer bijna geen druk op m'n teugels.
[ img ]


Hier vind ik haar toch wel heel gaaf lopen :o
[ img ]


Met dit beeld ben ik ook wel blij! Wat heeft ze een spieren gekregen!
[ img ]


Jammer dat ik weer voorover zit...
[ img ]


[ img ]



En daarna had ik haar lekker uitgestapt en beloont, rustig uitstappen kon niet, want er moest hysterisch naar haar veulen worden gehinnikt natuurlijk :') nog even een foto na het rijden
[ img ]


En haar knappe kind :D Lorenzo!
[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]


Er zijn meer dan genoeg verbeterpunten, de foto's zijn van een tijdje geleden, inmiddels krult ze zich al niet meer zo op en hebben we beiden veel minder spanning :')

Bedankt voor het kijken, tips zijn welkom, mits goed onderbouwd!


Laatst bijgewerkt door Larissajulia op 12-05-16 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:23 



 
Profiel   

Klaar :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:31 



 
Profiel   

Begrijp ik nou goed dat ze net een veulen heeft en je de merrie mee gaat nemen op wedstrijd?? Gaat dat niet heel veel stress geven voor beide??

Verder leuke foto's, maar probeer inderdaad rechtop te blijven zitten zoals je zelf al aan gaf:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:37 



 
Profiel   

Prachtige pony met een prachtig kind
Vind haar eigenlijk op alle foto's te diep of te kort in haar hals. Van mij mag daar meer lengte op gezocht worden. Neusje er net iets uit rijden
En je zei zelf al je zit. Als dit voortkomt uit angst probeer dan eens op je ademhaling te letten. Werkt bij mij tenminste wel

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:40 



 
Profiel   

Dit begrijp je goed. Merrie en veulen geven er nu bijna niks meer om als Larissa even bij Lorenzo weg gaat. Wedstrijd zou inderdaad wel wat spanning geven, maar de wedstrijd is 5 minuutjes rijden hier vandaan, ik rij snel een proefje, stap uit en breng haar zo snel mogelijk naar huis. Normaal zou het ook niet mijn idee zijn om weer zo snel te starten, maar mijn instructrice zei dat dit een mooie kans was omdat deze wedstrijd zo dichtbij is.

Dankjewel Donna89, het klopt helemaal wat je zegt hoor! Door spanning krult zij zich op en versnelt ze in tempo, waardoor ik spanning krijg en haar geen lengte durf te geven zeg maar. De foto's waren van een tijdje geleden, nu ben ik zelf veel minder gespannen en is Larissa ook meer relaxed. Ze heeft nu haar hoofd redelijk constant op de loodlijn/ iets ervoor. Ik moet weer even foto's laten maken :D Bedankt voor de tips, vooral die van de ademhaling!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:48 



 
Profiel   

Ben heel benieuwd naar nieuwe foto's! haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:49 



 
Profiel   

Heb morgen les, zal m'n moeder wel even vragen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:51 



 
Profiel   

Ik wacht af. Haha die ademhaling wat ik zei is puur om je focus even te verleggen. liedje zingen wil ook helpen. haha Je voelt je heel stom maar het werkt echt! als ik merk dat ik weer spanning op bouw ga ik ook zingen of iets geks doen. Of inderdaad echt gecontroleerd ademenen. schouders bewegen

Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:53 



 
Profiel   

Bedankt voor de tip! Ik zal er aan denken, morgen voor het eerst ergens anders les dus, op onze club (10 minuten lopen). Zal daar waarschijnlijk wel weer spanning hebben, omdat Larissa waarschijnlijk druk zou zijn... Ga dus op m'n ademhaling letten +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:59 



 
Profiel   

Ah okee, klinkt gelukkig wel als of je er goed over nagedacht hebt:) heel veel succes alvast :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 22:59 



 
Profiel   

Om eerlijk te zijn vind ik haar lekkerder lopen tijdens de dracht dan nu, ze loopt heel ze loopt wat opgekropt en lijkt niet over haar rug te lopen.
Neusje mag wel wat meer vooruit, wel vind ik dat je vriendelijk rijd.

Gewoon lekker veel oefenen dan komt het vast goed!
Succes :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 23:04 



 
Profiel   

Ik zou even m'n mobiel pakken, heb daar wel een iets recentere foto waar ze haar neus eruit heeft, maar die is wat onscherp ;) dat geeft al wat een ander beeld. Wel ben ik het helemaal met jullie eens dat ze te diep loopt hoor! Hier werken we hard aan :D

Bedankt!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 23:08 



 
Profiel   

Dit bedoel ik met slechte kwaliteit haha, dit was vorige week maandag[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-05-16 23:26 



 
Profiel   

Leuke pony, maar persoonlijk vind ik dat je vrij snel er weer op zit na het veulen. Je moet het niet onderschatten wat het doet met het lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 07:23 



 
Profiel   

Tja rijden na een veulen vind ik niet zo'n kriem, heb mijn haflingermerrie proefgereden terwijl der veulen achter me aan croste :)

Echter loopt ze wel echt veel te kort door der lijf. Moet veel meer lengte in gaan zitten
Op de foto's dat je zegt dat er geen druk op de teugels zit zijn ze echter wel gewoon veel te kort. Ze kan geen kant op.

LDR (lang diep rond) proberen te rijden, longeren met lange lijnen en proberen lengte in dat lijfje te krijgen. Echter wel, een ontzettend gaaf paard en heeeeel lief veulen <3

succes samen :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 08:23 



 
Profiel   

Bedankt! Hier gaan we aan werken.

Ik had geen druk op de teugels, ze gaf uit zich zelf na (zoals het hoort). Wel ben ik het er zeker mee eens dat ik mijn teugels te kort heb. Larissa krult zich zelf sowieso graag op met spanning. Dit was echter allemaal mijn fout. Ik pakte mijn teugels te kort, omdat ik in dat stukje spanning van mij graag te veel controle wil houden, en dan pak ik haar te kort. Het is al veeeel beter dan het was hoor, maar toch heb ik dit nog steeds. Hier zijn we druk mee aan het werk! Ik laat haar meerdere keren ook even halsstrekken om haar soepel te houden. Zo reden we namelijk eind van de dracht rond
[ img ]
[ img ]

Dit stukje nemen we ook nu nog mee in de training.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:12 



 
Profiel   

Zo te zien kan je pony het wel! Probeer inderdaad met ademhalingsoefening of liedjes zingen helpt ook, om je spanning een beetje af te laten vloeien. Dan komen jullie vanzelf weer op dat punt zoals de laatste foto's. Je hebt een mooie pony, nu nog even werken aan je eigen angst en dan zit dat wel goed denk ik!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:19 



 
Profiel   

De foto's die je net plaatst zijn al een stuk prettiger!! Ik denk dat de spanning dan eerder vanuit jezelf komt dan vanuit je pony

Wat Rena100 hierboven zegt klopt helemaal. Liedjes zingen helpt zo goed tegen spanning. En natuurlijk, je merrie is net moeder geworden dus de spanning zit er al flink in. Ik zou ook eigenlijk niet op wedstrijd gaan met der. Dat is een enorme klap voor zowel merrie als veulen en ze zal dan ook niet optimaal kunnen presteren toch?

Ik weet overigens niet hoe je je naar de wedstrijd gaat verplaatsen? Mijn merrie ging toenertijd heel moeilijk op de trailer toen ze van haar veulen werd gescheiden.
Succes in ieder geval :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:21 



 
Profiel   

was het je eigen keus om een veulen te fokken?

Is die B (beginners) wedstrijd zo belangrijk dat ie niet even een veulen van nog geen twee maanden bij de moeder kan laten omdat je instruteur dat zegt?

Mijn belangrijkste tip: fok nooit meer een veulen. -O-

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:24 



 
Profiel   

Kan dat niet iets normaler gezegd worden?

Nee dit was niet eigen keus.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:32 



 
Profiel   

Prachtige merrie (en veulen natuurlijk). Iets meer ontspanning en jullie komen er wel.. Succes op de wedstrijd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:36 



 
Profiel   

Op bijna alle foto's in je OP drukt ze haar rug weg. Ook de foto's waar jij trots op bent... Ik ben bang dat dit grotendeels te maken heeft met het feit dat ze spanning heeft omdat ze niet bij haar veulen is.
Om nu net als Gekvanfleur te zeggen dat je nooit meer moet fokken, dat gaat me te ver, maar ik zou die wedstrijd sowieso laten zitten. Je veulen is nog geen twee maanden oud!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:38 



 
Profiel   

gekvanfleur schreef
was het je eigen keus om een veulen te fokken?

Is die B (beginners) wedstrijd zo belangrijk dat ie niet even een veulen van nog geen twee maanden bij de moeder kan laten omdat je instruteur dat zegt?

Mijn belangrijkste tip: fok nooit meer een veulen. -O-


Nou ja zeg..

Wat een leuk veulen is het geworden!! En wat kan ze mooi halsstrekken zeg! Dat zie je niet vaak ;)
Succes met je wedstrijd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:38 



 
Profiel   

Larissajulia schreef
Dit begrijp je goed. Merrie en veulen geven er nu bijna niks meer om als Larissa even bij Lorenzo weg gaat. Wedstrijd zou inderdaad wel wat spanning geven, maar de wedstrijd is 5 minuutjes rijden hier vandaan, ik rij snel een proefje, stap uit en breng haar zo snel mogelijk naar huis. Normaal zou het ook niet mijn idee zijn om weer zo snel te starten, maar mijn instructrice zei dat dit een mooie kans was omdat deze wedstrijd zo dichtbij is.

Dankjewel Donna89, het klopt helemaal wat je zegt hoor! Door spanning krult zij zich op en versnelt ze in tempo, waardoor ik spanning krijg en haar geen lengte durf te geven zeg maar. De foto's waren van een tijdje geleden, nu ben ik zelf veel minder gespannen en is Larissa ook meer relaxed. Ze heeft nu haar hoofd redelijk constant op de loodlijn/ iets ervoor. Ik moet weer even foto's laten maken :D Bedankt voor de tips, vooral die van de ademhaling!


Ben ik de enige die dit gelezen heeft?? En ze geeft aan om de pony een enkele proef te laten rijden en haar dan terug naar huis te brengen zodat ze zo kort mogelijk bij het veulen weg is..

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:41 



 
Profiel   

gekvanfleur schreef
was het je eigen keus om een veulen te fokken?

Is die B (beginners) wedstrijd zo belangrijk dat ie niet even een veulen van nog geen twee maanden bij de moeder kan laten omdat je instruteur dat zegt?

Mijn belangrijkste tip: fok nooit meer een veulen. -O-


Wat is dit nou voor reactie? Het heeft niks met het topic te maken.
@ TS, tips zijn al gegeven, inderdaad lekker gaan ontspannen op je mooie merrie en dan merk je dat het vanzelf beter gaat :j Gaaf veulen ook!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-05-16 10:42 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 3 [ 59 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen