Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Connemara Lochan Carol haar Bokt-debuut!

 
Profiel   

Het moest er eens van komen :))

Carol is een nu 8 jarige Connemaramerrie, ze is geïmporteerd uit Ierland en is van Curly2day hier op Bokt.
Ik rij Lochan Carol (ook wel Kareltje) nu ruim 1,5 jaar, en we hebben bewust rustig aan gedaan. Ze kan soms wat angstig reageren en had dus echt de tijd nodig om te kunnen landen, dus in het begin vooral lekker bezig geweest met vertrouwen geven en elkaar leren kennen.

Dit waren Karel en ik vorig jaar april, waar we eenmalig een les bij iemand volgden. Toen was ik heel afwachtend en was het vooral vooruit rijden en weinig aan de voorkant pielen.
1. [ img ]

Dit was afgelopen winter, wel een paar lessen gehad. Vooral veel vooruit rijden:

2. [ img ]


Sinds begin dit jaar les ik wat fanatieker met haar, en eigenlijk sinds een maand of 3 beginnen er ineens kwartjes te vallen! Ze begint sterker te worden en pakt het werk goed op :D Ik ben soms nog steeds wat te afwachtend, maar ook ik heb daarin een leerproces :)) Houdt je bezig haha.

En dit was vandaag:
3.
[ img ]

4.
[ img ]

5.
[ img ]
Galop blijft een dingetje, vooral voor mijn hakken... :+

6.
[ img ]

7.
[ img ]

We zijn nu vooral bezig met actief vanuit achteren vooruit rijden en rechtrichten. Ze is erg lang en vindt het dus lastig om bij elkaar te blijven (goh :D ). Maar Rome is ook niet in 1 dag gebouwd dus we prutsen lekker verder.
Al met al ben ik al erg tevreden met waar we nu staan! Ze is vooral in haar koppie gewoon zoooooveel vooruit gegaan <3 En dat is het belangrijkste! Echt een wereld van verschil met vorig jaar.

Tips zijn zeker welkom, die lees ik graag vanaf mijn roze wolkje <3 O:)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 14:55 



 

Connemara's vind ik toch ook altijd weer prachtige beesten, hoe groot is Lochan? Ze lijkt erg groot en inderdaad ook lang, maar misschien is dat ook de bouw?

Qua rijden ziet het eruit alsof het voorwaarts rijden en niet teveel pielen aan de voorkant haar erg veel goeds heeft gedaan. +:)+
Nu loopt ze misschien juist iets te rond/achter de teugel, maar dat komt vanzelf goed verwacht ik als ik dit zo zie. :j
Wel zou ik serieus kijken naar je spoorgebruik, want dat komt in elk geval op de foto's niet zo goed over. Ik zou persoonlijk de sporen aflaten en eerst alleen rijden met zweep tot je een manier hebt gevonden om zelf je benen netjes stil te houden, want zolang je nog met je benen klemt klem je ook elke keer de sporen in de buik en dat is zonde van de pony, die dan bovendien alleen maar afstompt op de spoorhulpen omdat die de helft van de tijd niets betekenen behalve dat jij een evenwichtsprobleempje hebt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 15:04 



 
Profiel   

xyzutu2 schreef
Connemara's vind ik toch ook altijd weer prachtige beesten, hoe groot is Lochan? Ze lijkt erg groot en inderdaad ook lang, maar misschien is dat ook de bouw?


Hihi ze is erg groot ja, 1,56m. En ik 1.59m :)) Dus dat maakt het natuurlijk ook qua beeld nog meer vertekend.

xyzutu2 schreef
Qua rijden ziet het eruit alsof het voorwaarts rijden en niet teveel pielen aan de voorkant haar erg veel goeds heeft gedaan. +:)+
Nu loopt ze misschien juist iets te rond/achter de teugel, maar dat komt vanzelf goed verwacht ik als ik dit zo zie. :j
Wel zou ik serieus kijken naar je spoorgebruik, want dat komt in elk geval op de foto's niet zo goed over. Ik zou persoonlijk de sporen aflaten en eerst alleen rijden met zweep tot je een manier hebt gevonden om zelf je benen netjes stil te houden, want zolang je nog met je benen klemt klem je ook elke keer de sporen in de buik en dat is zonde van de pony, die dan bovendien alleen maar afstompt op de spoorhulpen omdat die de helft van de tijd niets betekenen behalve dat jij een evenwichtsprobleempje hebt.


Dat achter de teugel lopen komt inderdaad denk ik wel goed als ze wat sterker wordt. Ze is nu gewoon nog wat zoekende. Zolang ze er niet helemaal achter kruipt en haar rug wegdrukt sta ik dat dus ook toe.

Ik kan nu beginnen over ''momentopnames'' maar daar geloof ik niet in :+
Ik snap je punt over spoorgebruik, heb ook een tijdje zonder spoortje gereden maar merk dat dat alleen maar voor meer onrust zorgde omdat de zweep paarden eet... :D :D En juist omdat ze zo lang is is het constant bij elkaar rijden nogal wat werk, dus dat is echt iets waar we in aan het zoeken zijn. Wat is de balans, kan ik minder met mijn been doen, waar kan ik wel een tikje geven met de zweep zonder dat er paniek onstaat (en ik dus al het werk voor niks doe).
Het is overigens niet zozeer een balansprobleem, heb een nieuw zadel sinds een week of 2 en zit nu juist meer in evenwicht dan eerder. Maar het is meer het feit dat ze in tempo terugvalt op het moment dat ik bezig ga met rechtrichten. :)

Lang verhaal kort; het is mij ook opgevallen en ik ben zoekende naar wat handig is (met spoortje met daarin wel de reactie krijgen die ik wil, maar ook ruis, of zonder spoortje en VEEL ruis door een zweepje)... Rij dus ook soms zonder spoortje, maar niet altijd omdat ik soms wel echt even wat meer wil doen. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 15:11 



 
Profiel   

Kareltje! :D

Jullie zijn echt enorm gegroeid als combinatie!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 15:37 



 
Profiel   

Ik (eigenaar) zit vooral nog op een mooie grote connemarawolk :-)

Vooral leuk om te zien dat jullie zo lekker vooruitgaan. Ze heeft de tijd nodig gehad. In het begin kon je nog niet eens in lachen uitbarsten of ze schrok en ging ervan door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 15:41 



 
Profiel   

Wat een vooruitgang in vergelijking met de vorige fotos! Gewoon lekker door pielen en dan komen jullie er wel! Knappe Karel! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 15:52 



 
Profiel   

Knappe Karel!!!!
Ziet er goed uit! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 18:25 



 
Profiel   

Mán, wat heeft ze een body gekregen zeg!!

Echt MOOI!!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-08-17 21:18 



 
Profiel   

Ik zie echt vooruitgang, ziet er geweldig uit! Enneh ze lijkt inderdaad groot dankzij jou :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 06:04 



 
Profiel   

Wat een mooie vooruitgang laten jullie zien! lekker genieten met elkaar, jullie zijn een leuk setje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 10:22 



 
Profiel   

Ik vind je niet heel vriendelijk rijden, tuurlijk moet je hem van voren opvangen maar ik zie op vrijwel elke foto een redelijk strenge hand. Let er ook op dat je geen piano gaat spelen :P Hele leuke pony heb je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 11:06 



 
Profiel   

Vind ik zo knap he... van bokt lezers...

Dat ze kunnen zíen hoe het contact VOELT.
Op elke willekeurige positie kan een hand strak/streng of los en soepel/vriendelijk zijn.

Dus, wat een verademing zou het zijn als iemand gewoon eens foto's kan plaatsen zonder dat er allerlei zelf verklaarde "instructeurs" met rijkunstig commentaar komen. Dat is namelijk nogal lastig van af een foto, en verder geloof ik niet dat TS daarom vraagt.
Topic staat niet voor niets bij ITP en niet bij HAW.



Soms wil je namelijk gewoon foto's plaatsen om dat je trots bent op je dier ( en NIET omdat je denkt dat je perfect, foutloos enz enz rijd..> Dat doet nl 95% hier op bokt niet...)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 11:19 



 
Profiel   

SGorter schreef
Ik vind je niet heel vriendelijk rijden, tuurlijk moet je hem van voren opvangen maar ik zie op vrijwel elke foto een redelijk strenge hand. Let er ook op dat je geen piano gaat spelen :P Hele leuke pony heb je!


Grappig, want ik zie dat anders... :D
Ik moet inderdaad mijn handen rechtop houden (ik knik in mijn pols), maar vind een strenge hand wel echt wat anders.
Maar ik zal er op letten, bedankt voor je feedback.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 12:43 



 
Profiel   

Muur! Wat ziet het er goed uit! Jullie gaan echt met sprongen vooruit <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 14:07 



 
Profiel   

Kareeeeeeel <3 ! Jullie gaan met sprongen vooruit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 14:10 



 
Profiel   

Wat een leuke pony! :~

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 17:17 



 
Profiel   

Muurp mooi paardje heb je daar . <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 17:25 



 
Profiel   

Het ziet er super uit Muriëlle!! Echt gaaf wat jullie samen al bereikt hebben!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 20:15 



 
Profiel   

Mooi!!! heerlijke combinatie om te zien.! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 20:17 



 
Profiel   

Jee wat hebben jullie een goede ontwikkeling doorgemaakt! Knap hoor!! Mooie combinatie zijn jullie.
Eerder had ik een instructeur die riep weleens "voeten" dan ging je vanzelf aan je voeten denken en bleven ze beter naar beneden hangen haha. Heel veel plezier van deze mooie pony en blijf zo mooi vooruitgaan +:)+

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-08-17 21:14 



 

Knappe Carol! Jullie zijn een leuke combi Muur, en wat gaan jullie vooruit zeg! Echt gaaf om te zien :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 10:46 



 
Profiel   

Mooie combinatie, er zit duidelijk vooruitgang in :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-17 22:20 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 22 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen