Zara aan het werk met ons nieuwe zadel!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Zara aan het werk met ons nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 11:38

Ook ik vind dat jullie best leuk bezig zijn hoor! Zara heeft volgens mij niet de makkelijkste bouw, dus een goede aanleuning lijkt me altijd wat lastig. Ze lijkt wat recht te zijn in haar hals vanuit de rug.

Bij rechtrichten vind ik het een standaard dingetje om altijd op de 2e hoefslag te rijden. Zoveel paarden die scheef blijven als ze op de hoefslag lopen. Op de 2e hoefslag moeten ze op eigen benen lopen en kun je ze makkelijker recht maken.

Verder is je houding niet je van het, maar dat voorover zitten vind ik het probleem nog niet zo. Wat me meer opvalt is dat je inknikt in je heup en met je bovenlichaam naar links hangt.

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 11:57

Dankjewel Joolien :) Met rijden volg ik eigenlijk vrijwel nooit altijd de hoefslag, ik ben zo iemand die kriskras door de bak heen rijdt en inderdaad ook de 2e hoefslag gebruikt. Klopt dat ik inknik, dat heb ik ontwikkeld sinds ik een keer plat op mijn rug op bevroren zand ben gevallen van een paard van 1.85m. Waarschijnlijk is mijn bekken daardoor scheef gaan staan, wat volgens de chiropractor nooit meer recht komt :o Ik heb geen duidelijke voor-na foto's, maar het is al enorm verbeterd met veel lessen. Ik wil sowieso, als het financieel weer meezit, een paar zitlessen gaan volgen.

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:05

Ik vind t altijd grappig dat paarden die achter de loodlijn lopen vaak een eigenaar hebben die met haar gezicht net zo ver "achter de loodlijn" is.

Afbeelding

Hoe mooier jij zit en je eigen gewicht weet te verdelen hoe makkelijker je paardje het zal krijgen om recht te worden. Kom je regelmatig bij de fysio? Een goede sportfysio kan je misschien ook een eind verder helpen

Knap diertje en jullie zijn een leuke combi.

Succes!

AlwaysH

Berichten: 11270
Geregistreerd: 28-10-14
Woonplaats: The Hidden World

Re: Zara aan het werk met ons nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:14

Bokt kan zeggen wat 'ie wilt, maar jullie gaan als een speer de laatste tijd! Super!
En die glimlach! :D

Ghostattack

Berichten: 11239
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-17 12:17

S_en_Z, ik zoek graag geld in de bak :+ Nee ik kom eigenlijk nooit bij de fysio, wel maandenlang chiropractie gehad en dat heeft maar minimaal geholpen. Ik heb wel een tijd getwijfeld om terug naar het ziekenhuis te gaan voor onderzoek naar mijn rug, ook omdat ik eigenlijk 24/7 pijn heb en op je 22e hoort dat niet natuurlijk. Fysio zou inderdaad ook nog een mogelijkheid kunnen zijn.


AlwaysH schreef:
Bokt kan zeggen wat 'ie wilt, maar jullie gaan als een speer de laatste tijd! Super!
En die glimlach! :D

Haha dankjewel! Ja ik was nogal blij met het rijden omdat het best goed ging terwijl ze gigantisch hengstig was :P

S_en_Z

Berichten: 9371
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Nieuwegein-Zuid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 12:31

Hahahaha metaaldetector werkt beter :')

Nee grapje ik betrap mezelf er ook nog regelmatig op hoor!


Als je zovaak/zoveel pijn hebt zou ik idd langsgaan want je moet nog wel heel wat jaartjes meegaan!

Keell94

Berichten: 4048
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Zara aan het werk met ons nieuwe zadel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:48

leuke combi :) vind dat je haar netjes rijd ondanks haar en je eigen problemen.
probeer voor jezelf wat meer rechtop te gaan zitten je zit nu heel erg naar voren, nu lees ik dat je rugklachten hebt maar denk dat het al een hele hoop scheelt als je zelf wat meer rechtop zit ook voor de balans van je pony.

je hebt moeite met op je bibs blijven zitten in de galop, heb ik ook een tijd gehad, moest toen heel erg in het zadel gaan zitten in een voor mij onnatuurlijke houding (ga maar zitten als een aardappelzak maar wel rechtop is mij toen verteld) in het begin dacht ik echt omg volgens mij ziet dit er niet uit, maar het heeft me onwijs geholpen want ik kan nu gewoon op me bibs blijven zitten na al dat oefenen.

Je hebt les dus jullie komen er vanzelf wel :) zie in ieder geval dat je heel veel plezier hebt in het rijden, ook niet onbelangrijk