Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 11:13

Heel vaak betrap ik mijzelf er hier op Bokt op dat ik in topics over stalling bepaalde kanten van die baan belicht.

Dan gaat het over mensen die niet betalen, niet tevreden zijn, of over het vele werk wat er in een pensionstal zit. Terwijl je soms ook gewoon momenten hebt dat je denkt: ' Dit is de leukste baan ooit :D '

Afgelopen weekend had ik dat.
Mijn vader en moeder zijn 25 jaar geleden een pensionstal begonnen ( http://www.staldegroenemeer.nl , moet de website nodig updaten :o ) en in de zomer van dit jaar had ik een ruildag georganiseerd. Iedereen kon zijn paard of kennis inbrengen en zo konden stalgenoten dat uitwisselen en bijv. Voor het eerst mennen of springen.

Een van onze klanten heeft vroeger carrousselles gegeven en die bracht dat in, toen 10 combinaties deden mee en ze vonden dat zo leuk dat ze door zijn gegaan.

Er zijn er 8 overgebleven, waarvan 2 weken terug de draver uitviel door een blessure. Daarom kon de tuiger ook niet meedoen.

Wat overblijft, is denk ik een leuke afspiegeling van onze stal. Ik zei tegen de klanten: Je weet dat elk paard in deze les zijn eigen mini- overwinning boekt.

En dat is zo leuk om te zien als stalhouder.
Zo zit er een KWPN'er bij die altijd kabouters zoekt, rijd er een ex-klant op het paard van een ander alleen 1 keer per week de les mee, rijd er een klant mee die na een aantal jaar op een andere stal te hebben gestaan terug is gekomen en halverwege is aangesloten, rijd er een merrie mee die als ' onhandelbaar' op stal aankwam, een merrie die alles wel durft als er andere dieren bij zijn maar anders een gebruiksaanwijzing heeft van 20 pagina's, een Fries die voornamelijk voor de kar getraind word, een tinker die angst had voor paarden en normaal samen in de bak rijden al eng vond en een tinker die zelf word ingereden door een 14 jarige( en waarbij de vlag op zijn kont los liet :') )

Volgens mij heeft 1 van deze paarden ooit een B proef gereden en verder geen een.

Dus ja, dan kan je dit als stalhouder gewoon heel erg leuk vinden. Omdat iedereen dus zijn eigen overwinning boekt, de paarden en ruiters zo verschillend zijn en dit met 3 maanden 1 x per 2 weken oefenen bereiken. Ik voelde gewoon een soort ' Kijk deze groep 8 musical goed gaan-trots gevoelens'

Dus ik wilde dat even delen :')

( Had ik misschien eerst aan de klanten moeten vragen >;) , ach vinden ze vast wel goed :') )



Excuus voor de wind overigens, het was erg stormachtig die dag!

Anoniem

Re: Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 14:34

wat een heerlijk clubje , moet dan toch ook wel genieten zijn om zo'n fijne groep op stal te hebben

Yaralisa

Berichten: 2180
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Zeeland

Re: Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:35

Wat leuk, zo'n divers clubje! :D

Sofy

Berichten: 1294
Geregistreerd: 20-01-10
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 16:50

Wat leuk om zo ook eens iets positiefs te delen!
Een paar bakkabouters blijven toch altijd aanwezig zo te zien, maar erg knap gedaan van de dames :) .
En wat gaaf dat er ook zo veel mensen zijn komen kijken!

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:15

Superleuk!!!

RoosvanBlue

Berichten: 1897
Geregistreerd: 30-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:23

Supergaaf, wat een mooie club. Snap dat je trots bent <3

xHaithi

Berichten: 2080
Geregistreerd: 03-11-05
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:59

Wat een leuk filmpje! Heb het met plezier bekeken :D Tof zeg dat het allemaal zo fijn gaat, ondanks alle achterliggende verhalen die zowel ruiters als paarden meedragen. Misschien stel ik dit ook wel eens voor op stal! Leuk ook dat de kleuren van de paarden zo goed matchten.

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Omdat pensionstalhouders ook wel eens blij zijn!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 09:04

Bedankt voor de reacties! Het is inderdaad een enorm diverse club. Ze hebben zo goed mogelijk geproberrd te matchen maar dat kan niet alleen op kleur, karakters moeten elkaar ook lihgen.

Ik zou het voorstellen op stal hoor, iedereen vind het echt hartstikke leuk !