Met een C pony tussen de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nathalie18x

Berichten: 1253
Geregistreerd: 24-11-15
Woonplaats: Riga

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:25

Ts steekt er wel degelijk een eind boven uit, en is waarschijnlijk ook te zwaar voor deze pony.

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:34

Ik ben echt stomverbaasd over de negatievere reacties hier. Iemand afkraken op internet is zo lekker makkelijk he.

Ik vind Ts helemaal niet te groot en zie ze als combi genieten!
Gefeliciteerd en veel succes samen in de L2!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:41

TS vraagje. Is er uberhaupt ooit wel eens commentaar op je lengte geweest van juryleden? Want zij zien toch beter dan wij (lijkt me) of je pony er last aan ondervind. Zolang dat niet zo is, gewoon doorgaan toch? Voor het beeld staat het wel mooier als je op een grotere pony zit maar goed...je moet het ook willen en het gaat ook om plezier toch?!

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:41

Ik wil helemaal niemand afkraken, maar vind je ook echt te groot voor deze pony. Qua combinatie vind ik het geen mooi gezicht. Je rijdt goed, dat zie ik zo wel en vind dat op een maat groter gewoon beter passen. Een grote D-pony of E ziet er met jouw lengte gewoon mooier uit en dan hoef je ook niet meteen richting paard te gaan.

Neon

Berichten: 4927
Geregistreerd: 03-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:53

Hele leuke pony ts en je rijdt er leuk mee weg...

Een groter dier zou je echter niet misstaan... en anders is mennen misschien leuk voor jullie? Je bent namelijk wel wat groot (je steekt er boven uit en je beenligging is veel te ver naar achteren zodat je aan je pony kunt komen. Daardoor kukkel je weer wat voorover, en dat is jammer voor je houding, want je gaat echt foute dingen aanleren die moeilijk af te leren zijn. Komt ook door je beenligging dat sommige mensen niet direct zien dat je te lang bent.

Desalniettemin vind ik jullie een hele leuke combi en zie ik wel het plezier. Ik denk ook niet dat je pony echt super veel last van je heeft als je er een keertje op zit... maar ideaal is het niet...

OleJon
Berichten: 2502
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:16

wat mij zo verbaast, ze zei duidelijk geen comentaar erover. :\ ze vertelt trots over resultaten. en wat krijgt ze van de meesten hier? alleen gezeur over haar lengte? reageer dan niet.

obelix

Berichten: 11877
Geregistreerd: 09-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:26

Graag wil ik als eigenaar vd pony ook even reageren. Er word weer typisch op zn bokts gereageerd hier...
Het word weer slecht weer buiten zeker?? Pfff dames! Sommige reacties zijn echt om je kapot voor te schamen.
Ts alsdus mijn bijrijdster is niet te zwaar en de pony doet ontzettend graag zijn werk voor haar.
Van de juryleden krijgen wij alleen maar positieve reacties en ze worden ook beloond met goede punten en netjes commentaar.
Dat TS dr benen wat ver naar achteren heeft liggen zo nu en dan is ze zich van bewust en word aangewerkt,maar zoals iedere goede stuurlui hier wel weet is een slechte gewoonte slecht af te leren.

Dus om een kort verhaal lang te maken, nee ze is niet te lang en te zwaar,ik heb een fijne bijrijdster aan TS en ze doet haar werk met liefde en passie en daar zijn wij hier heel blij mee! :wave:

*edit* typo
Laatst bijgewerkt door obelix op 08-10-17 19:48, in het totaal 1 keer bewerkt

BokitoZ

Berichten: 732
Geregistreerd: 03-06-08

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:36

Wauw dames kom op.. lekker makkelijk weer he vanachter je schermpje!

Ik weet nog een aantal jaar geleden een dame op een shetlander die M1 of M2 reed... ?! daar was bokt helemaal weg van...

@TS laten we het er maar op houden dat het allemaal jaloezie is ;)
Ik rijd overigens met een C pony a 1.33 B springen tussen de paarden en ja ik ben 1.62 en weeg 59 kg.. krijg alleen maar super leuke reacties.. Succes en ga zo door! laat ze maar ... ;)

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:39

Ik vind dit gaaf en wil ontzettend graag hetzelfde! Ik heb een C van 1,34 en we oefenen hard om een keer eens BB tussen de paarden te gaan springen + dressuur, maar dat vinden we allebei nog wel lastig.

Lekker doorgaan, want ik vind het er prima uitzien!

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:40

Myrth97 schreef:
Ik vind dit gaaf en wil ontzettend graag hetzelfde! Ik heb een C van 1,34 en we oefenen hard om een keer eens BB tussen de paarden te gaan springen + dressuur, maar dat vinden we allebei nog wel lastig.

Lekker doorgaan, want ik vind het er prima uitzien!


hahah niet dat mijn mening zo zwaar telt, dit komt een beetje raar over, maar iig: blijf er zoveel plezier in hebben :D

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:48

Gefeliciteerd met jullie prestatie. Lekker blijven genieten samen *\o/*

En trek je niets aan van de negatieve reacties. Nergens voor nodig.

Zeepsop

Berichten: 2145
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:48

Leuk hoor! Het lijkt me wel moeilijk om tegen de groot bewegende paarden op te boksen. :P Respect! Op sommige foto's lijk je alleen je hand wat vast te zetten, maar dit zou ook maar een momentopname kunnen zijn.

TurboTinker

Berichten: 14900
Geregistreerd: 07-10-03
Woonplaats: Meppel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 19:57

Wat leuk! Gefeliciteerd met het behaalde resultaat. Zolang je de punten rijdt en niet te zwaar bent. Prima toch. Als de jury het niet vond kunnen,dan belden ze je wel uit.

Lous

Berichten: 24247
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 20:24

Moderatoropmerking:
Ik heb bij deze enkele off-topic reacties die niet over de foto's van TS gaan verwijderd. Zouden jullie erop willen letten on-topic te blijven?

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 20:34

Dankjewel mod!

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:02

friendly schreef:
TS vraagje. Is er uberhaupt ooit wel eens commentaar op je lengte geweest van juryleden? Want zij zien toch beter dan wij (lijkt me) of je pony er last aan ondervind. Zolang dat niet zo is, gewoon doorgaan toch? Voor het beeld staat het wel mooier als je op een grotere pony zit maar goed...je moet het ook willen en het gaat ook om plezier toch?!

Nog nooit! En in mijn opzichten zien hun dat inderdaad het beste plus hebben ze er altijd meer verstand van, vind ik! Blits heeft er daarnaast geen last van, wat het allerbelangrijkste is!

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:20

Dan gewoon blijven rijden dus zolang jullie er beide plezier aan hebben en jij en de eigenaar niet zien dat de pony er geen last aan ondervind. Ondanks wat sommige denken zeggen juryleden het vaak wel als ze een combi niet geslaagd vinden (al dan niet in nette bewoordingen). En zeker als ze denken dat de pony eronder lijdt. Zolang dat niet aan de hand is...

Saul

Berichten: 9653
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:29

Ik vind jullie een leuke combinatie en een hele leuke pony!

Zelf ben ik inmiddels ook al richting de oude sok aan het gaan en guess what ik heb 2 C'tjes. En ja met de ene rij ik nog volop rond onder de man. Met de ander niet omdat hij met pensioen is.

Maar ik ben voor! Vind jullie helemaal niet misstaan.
Bokt heeft over ons ook een verdeelde mening. Heb menig reltopics gehad :o

Ga zo door meid!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:35

Gefeliciteerd met je punten *\o/*! Ik vind je pony echt prachtig en hij lijkt me erg werkwillig.

Ik zou wel laten kijken naar je zadel, die past van wat ik zo kan zien niet lekker op je pony (te lang).

Heel veel succes verder tussen de paarden :D.

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:15

Sjolvir schreef:
@Roosje, er zijn absoluut geen aparte rubrieken nodig voor boven de 18 pony ruiters, kunnen prima tussen de paarden (weet niet beter heb alleen pony's en ben pas gaan starten toen ik de 30 gepasseerd was)

@Iris 965 en TS er is een apart topic op bokt voor volwassen pony ruiters, zal link hier zo even neerzetten.

[WD-V] [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?
Welkom in de wereld van de volwassen ponyruiters...



Wat leuk! Dankjewel voor de link.

tyleysmiley

Berichten: 1896
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:29

Wat een gave pony...superstoer dat je er zo goed tussen de grote paarden mee meekomt...Ik moet zeggen dat ik het qua plaatje nog best vind passen eigenlijk...ja je bent 'wat' aan de grote kant..maar ik vind het absoluut niet storend.Heel veel succes nog samen...je rijdt 'ze' er vast vaker uit...

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:36

Ponypower! Gefeliciteerd met je resultaten *\o/*

Ik start ook met een C-=pony (1.34m) tussen de paarden, ze kunnen goed meekomen hoor!

Dee_Es

Berichten: 3664
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:41

Wat een leuke pony TS! Succes met het starten tussen de paarden, gaat vast goed komen.

Als tip wil ik je meegeven om flink met je houding aan de slag te gaan. Je trekt je knieƫn op, je rug hol en je rijdt met je handen in je schoot. Zo blokkeer je je pony met je zit omdat je niet "mee" kan zitten. Ik denk dat je met een betere houding nog veel fijner je proeven kan rijden.

xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:45

Wat een negatief commentaar direct weer.. wie zijn wij (jullie) om te bepalen dat zij te groot is? Ik vind haar helemaal niet te groot.

Gefeliciteerd met je prachtige resultaten! Het ziet er al hartstikke goed uit en jullie gaan vast heel ver komen. Succes :D

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41589
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:58

xApple schreef:
Wat een negatief commentaar direct weer.. wie zijn wij (jullie) om te bepalen dat zij te groot is? Ik vind haar helemaal niet te groot.

Gefeliciteerd met je prachtige resultaten! Het ziet er al hartstikke goed uit en jullie gaan vast heel ver komen. Succes :D

Mja, wie ben jij om te bepalen dat zij niet te groot is. Het zijn allemaal meningen en dat moet gewoon kunnen toch.