Met een C pony tussen de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xApple

Berichten: 6367
Geregistreerd: 20-04-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:06

_San87_ schreef:
xApple schreef:
Wat een negatief commentaar direct weer.. wie zijn wij (jullie) om te bepalen dat zij te groot is? Ik vind haar helemaal niet te groot.

Gefeliciteerd met je prachtige resultaten! Het ziet er al hartstikke goed uit en jullie gaan vast heel ver komen. Succes :D

Mja, wie ben jij om te bepalen dat zij niet te groot is. Het zijn allemaal meningen en dat moet gewoon kunnen toch.


Als je gelezen hebt dan zie je dat ik schrijf dat ik haar niet te groot vindt. Ik schrijf het niet als feit.

En hoezo moeten die meningen dan zo negatief neergekwakt worden? Ik snap dat niet. Meisje is hartstikke trots, het ziet er goed uit, er hebben een heel aantal gediplomeerde jury’s naar gekeken en goed bevonden dus waarom zo naar doen? Ik snap dat zelf niet maar inderdaad dat staat iedereen vrij.

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 16:41

Thanks Xapple en de meeste met een lief bericht,

het is zoveel makkelijker iemand af te kraken, dan om iemand een compliment te geven. Dit merkt vast iedereen in zn dagelijkse leven, en dit is ook typisch bokt, je kan iemand makkelijker afkraken dan wat liefs zeggen... iedereen zo zn ding.

Ik ben ontzettend gelukkig met blits, en hoe we het doen, de eigenaren en alles wat ik er mee kan en mag doen. <3

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:56

Pffffff man man man als ts op een ijslander zou gaan zitten is het in ene volledig normaal. Fotos van ijslanders van krap 140 met mannen van 190 erop is de normaalste zaak van de wereld maar dit dit kan dan in ene niet.

Ts gave pony ziet er super uit.

Josien_

Berichten: 9003
Geregistreerd: 12-08-04
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 16:57

Leuk om dit topic tegen te komen, heb jullie zien rijden in Leende. Zo schattig zo'n kleintje tussen de paarden. Ik heb voorheen ook een tijdje zo'n kleintje gereden, was net als jij voor het mooie wat aan de grote kant. Helaas leek het haar bij een hoger niveau toch wat te hinderen en ben ik gestopt.
Nu start ik met een D-pony tussen de paarden :) .

Staat blits nog voor de kar? Dacht dat ik hem laatst een in Geldrop gespot had.

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:06

callum schreef:
Pffffff man man man als ts op een ijslander zou gaan zitten is het in ene volledig normaal. Fotos van ijslanders van krap 140 met mannen van 190 erop is de normaalste zaak van de wereld maar dit dit kan dan in ene niet.

Ts gave pony ziet er super uit.


Dat ziet er net zo min uit en hebben ze vaak ook last van.

Boven de 20% lichaamsgewicht belasting (onderzoek was 20, 25, 30 en 35% van het lichaamsgewicht van het paard) verzuurt een ijslander bij dezelfde opgave erger. Daarnaast krijgt hij een kortere snellere pas, ademt hij zwaarder en herstelt hij langzamer.

https://pub.epsilon.slu.se/12538/7/stef ... 150827.pdf

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:20

JoviManoe schreef:
Thanks Xapple en de meeste met een lief bericht,

het is zoveel makkelijker iemand af te kraken, dan om iemand een compliment te geven. Dit merkt vast iedereen in zn dagelijkse leven, en dit is ook typisch bokt, je kan iemand makkelijker afkraken dan wat liefs zeggen... iedereen zo zn ding.

Ik ben ontzettend gelukkig met blits, en hoe we het doen, de eigenaren en alles wat ik er mee kan en mag doen. <3


Hmmm, ik lees geen afkraken. Enkel meningen die gegeven worden, en laten we wel wezen, met zo'n combi kun je er vanuit gaan dat er ook een kritische noot wordt geplaatst.

Mazida
Berichten: 1384
Geregistreerd: 31-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:28

Wat een onzin trouwens dat reacties die niet in het straatje passen van TS en eigenaresse van de pony meteen worden afgedaan als 'afkraken'. Dat zijn gewoon goedbedoelde adviezen om na te denken over het welzijn van de pony. Ik neem aan dat TS het ook niet prettig vindt grote emmers water op haar hoofd te dragen ook al kan ze het heel goed? De pony kan wel doen wat TS graag wil, maar dat betekent nog niet dat hij het prettig vindt om een te grote/zware ruiter op zijn kwetsbare rug te hebben. Jammer dat TS en de eigenaresse alleen openstaan voor reacties dat ze allemaal zo geweldig bezig zijn. Steek lekker jullie kop nog dieper in het zand :j

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:33

_San87_ schreef:
JoviManoe schreef:
Thanks Xapple en de meeste met een lief bericht,

het is zoveel makkelijker iemand af te kraken, dan om iemand een compliment te geven. Dit merkt vast iedereen in zn dagelijkse leven, en dit is ook typisch bokt, je kan iemand makkelijker afkraken dan wat liefs zeggen... iedereen zo zn ding.

Ik ben ontzettend gelukkig met blits, en hoe we het doen, de eigenaren en alles wat ik er mee kan en mag doen. <3


Hmmm, ik lees geen afkraken. Enkel meningen die gegeven worden, en laten we wel wezen, met zo'n combi kun je er vanuit gaan dat er ook een kritische noot wordt geplaatst.



Hier op bokt wel ja. Als iemand mij irl ziet rijden, is er nog nooit iemand naar me toe gekomen om te zeggen dat ik te groot ben en 'het plaatje' niet klopt.

Lowara

Berichten: 25345
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:35

Oei wat een commentaar her en der hier := vind je er nog prima oppassen hoor!
Ikzelf rijd ook met een C pony tussen de paarden sinds enkele maanden, en rijd eigenlijk standaard dikke winst.
Ik merk in ieder geval geen verschil tussen een groot paard of met een pony starten qua punten.
Bij mij is het trouwens zeer onverwacht dat ik met zo'n kleintje start omdat mijn vorige wedstrijdmerrie van 1,65 en ik geen klik hadden.
Omdat ik toch wel heel graag wilde blijven starten op bepaalde weekenden, en dit kleine merrietje nog heeeeeeel veel moest leren paar keer voor de grap meegenomen.
En algauw kwam ik erachter dat ze als een tierelier kon lopen :')

Ik vind het zelf wel erg lastig om mij lang te blijven maken, merk steeds vaker dat ik benen optrek als naar rijfoutje -O- ondanks dat ik er niet echt onderuit kom. Vandaar ook de keuze om haar nog enkele maanden te starten tot het M1 voor haar ervaring en dan mijn nieuwste jonge aanwinst ( hopelijk) op te leiden die een flinke slag groter is.

Roodvos

Berichten: 6657
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:46

JoviManoe schreef:
friendly schreef:
TS vraagje. Is er uberhaupt ooit wel eens commentaar op je lengte geweest van juryleden? Want zij zien toch beter dan wij (lijkt me) of je pony er last aan ondervind. Zolang dat niet zo is, gewoon doorgaan toch? Voor het beeld staat het wel mooier als je op een grotere pony zit maar goed...je moet het ook willen en het gaat ook om plezier toch?!

Nog nooit! En in mijn opzichten zien hun dat inderdaad het beste plus hebben ze er altijd meer verstand van, vind ik! Blits heeft er daarnaast geen last van, wat het allerbelangrijkste is!

Dat zal een jury ook niet zomaar op deze manier op het protocol zetten. Net zo min als dat een jury op het protocol mag zetten dat iemand te dik is. Wat wel mag is aangeven wat er is waargenomen. Bijvoorbeeld: balansverlies, moet rug meer gebruiken, mist buiging, oogt zwaarmoedig, moet meer sluiten in de overgang, onderbeen ruiter onrustig, ruiter verliest balans, ruiter zit achter (of voor) de beweging aan.

Het lastige is dat dergelijk commentaar van toepassing is op heel veel combinaties, wat het ook niet eenvoudiger maakt voor de deelnemer om dit te herleiden tot “de jury bedoelt te zeggen dat...”. En al helemaal niet als de deelnemer niet openstaat voor commentaar in die richting (in zijn algemeenheid, niet specifiek tegen TS).

TS, ik vind jouw lengte voor deze pony op het randje. Qua beenlengte van jou kan het nog net. Je kan er zo te zien nog aankomen met de kuit en steekt niet opvallend onder de pony uit. Het probleem zit in je bovenlichaam. Daarmee oog je op deze foto's naar mijn smaak wel net wat te groot voor deze pony.

GabberGill

Berichten: 5709
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:47

Lekker doorgaan met zijn 2e! Na al die tijd loopt hij nog prima zonder problemen. Je rijdt je puntjes dus doe je ding.

Prima passen nee dat niet. Je bent wat te lang en ja je benen komen eronderuit, maar heb daar maling aan. Je presteert goed en juryleden letten ook zeker op.

Ik lees heel vaak commentaar over te strenge juryleden enz. Deze beoordelen jou blijkbaar goed. Ik ben banger voor de boktjury hahaha.
Laatst bijgewerkt door GabberGill op 09-10-17 17:48, in het totaal 1 keer bewerkt

prugelpiet

Berichten: 12562
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:47

Joh, als dit al te groot is kan het grootste gros van de dressuurmannen stoppen met rijden.
Een maatje groter zou niet misstaan, maar dit kan echt nog wel hoor.

Bijzonder om zo'n kleintje tussen de paarden zien lopen :D Krijg je er veel opmerkingen over van de jury?

GabberGill

Berichten: 5709
Geregistreerd: 11-06-04
Woonplaats: rotterdam

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:52

Er stond ergens dat 20 cm boven een paard zijn stokmaat uitkomen maximaal was. Nou die mannen van 1.90 die op paarden van 1.60 rijden mogen dan idd wel inpakken. Ik zelf zit ook op het randje. 1.58 is mijn paard en ik 1.78.

Wordt er bang van.

friendly
Berichten: 8398
Geregistreerd: 13-01-06
Woonplaats: Alkmaar

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:57

Ik denk dat het nu wel weer tijd is om on topic te gaan praten. Dat lengtegedoe heeft ts nu wel genoeg gelezen en ze weet hoe de meerderheid erover denkt. Wat ze met al die goedbedoelde adviezen doet moet zij (en de eigenaar) zelf weten.

antje_vip

Berichten: 10001
Geregistreerd: 25-06-10
Woonplaats: Groningen

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 17:59

Waarom open je een topic als je geen commentaar wil? Ik vind het plaatje ook niet zo mooi qua lengteverhoudingen. Maar rijtechnisch ziet het er leuk uit :)

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41580
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:01

ukkiepuk schreef:
_San87_ schreef:

Hmmm, ik lees geen afkraken. Enkel meningen die gegeven worden, en laten we wel wezen, met zo'n combi kun je er vanuit gaan dat er ook een kritische noot wordt geplaatst.



Hier op bokt wel ja. Als iemand mij irl ziet rijden, is er nog nooit iemand naar me toe gekomen om te zeggen dat ik te groot ben en 'het plaatje' niet klopt.


Dat doen ze wel achter je rug om.

AQHAProud

Berichten: 192
Geregistreerd: 07-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:05

Als je paard niet uit balans raakt en jij niet te zwaar denk ik waarom niet? Kijk voor de mooi is een E pony misschien beter want daar raak je ook gewoon niet voor uitgegroeid:) maar ziet er nog wel prima uit is nou ook weer niet verschrikkelijk

Change3x

Berichten: 6582
Geregistreerd: 06-12-11
Woonplaats: Nijverdal

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:10

Ik vind het beeld niet meer mooi om te zien, in mijn ogen ben je echt te lang (te lang bovenlichaam en je benen steken een eind onder de buik vandaag) het plaatje is voor mij te erg uit verhouding om te kunnen genieten van je foto’s. Je trekt je benen/voeten op een aantal foto’s heel erg op, het lijkt erop of je daar aan het aandrijven bent, normaal gesproken zou je daarvoor je benen/voeten op z’n plek moeten kunnen houden. Een paard zou je beter staan. :j :D

Wel een hele leuke pony! Leuk kleurtje!
Laatst bijgewerkt door Change3x op 09-10-17 18:18, in het totaal 1 keer bewerkt

CharleyT
Berichten: 3989
Geregistreerd: 12-03-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:15

Mazida schreef:
Wat een onzin trouwens dat reacties die niet in het straatje passen van TS en eigenaresse van de pony meteen worden afgedaan als 'afkraken'. Dat zijn gewoon goedbedoelde adviezen om na te denken over het welzijn van de pony. Ik neem aan dat TS het ook niet prettig vindt grote emmers water op haar hoofd te dragen ook al kan ze het heel goed? De pony kan wel doen wat TS graag wil, maar dat betekent nog niet dat hij het prettig vindt om een te grote/zware ruiter op zijn kwetsbare rug te hebben. Jammer dat TS en de eigenaresse alleen openstaan voor reacties dat ze allemaal zo geweldig bezig zijn. Steek lekker jullie kop nog dieper in het zand :j


Wat een fijngevoelig subtiel gebracht en vooral zinvol commentaar. Compleet met een vleugje suggestie betreffende dierenleed. En als desert de zin Steek lekker jullie kop nog dieper in het zand!!
Wat een klasse wat een stijl.
Om misverstanden te voorkomen: dit is zeer sarcastisch bedoeld!

callum
Berichten: 2783
Geregistreerd: 06-09-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 18:50

Mizora schreef:
callum schreef:
Pffffff man man man als ts op een ijslander zou gaan zitten is het in ene volledig normaal. Fotos van ijslanders van krap 140 met mannen van 190 erop is de normaalste zaak van de wereld maar dit dit kan dan in ene niet.

Ts gave pony ziet er super uit.


Dat ziet er net zo min uit en hebben ze vaak ook last van.

Boven de 20% lichaamsgewicht belasting (onderzoek was 20, 25, 30 en 35% van het lichaamsgewicht van het paard) verzuurt een ijslander bij dezelfde opgave erger. Daarnaast krijgt hij een kortere snellere pas, ademt hij zwaarder en herstelt hij langzamer.

https://pub.epsilon.slu.se/12538/7/stef ... 150827.pdf


Zeg ook nergens dat ik het ermee eens ben. Alleen is het zo opvallend dat er dan vaak heel anders gereageerd word. Zelfde als dat je mensen ziet die dan vaker wat posten die krijgen dan super reacties terwijl iedereen kan zien dat ze tr zwaar is. Maar iedereen is enthousiast. Heel subjectief hier op bokt.

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:16

Veel van dat zogenaamd relevante, onderbouwde commentaar gaat puur en alleen om 'het plaatje niet mooi vinden'. Ofwel een kwestie van smaak en van wat je gewend bent. Als de pony geen moeite heeft met het gewicht van de ruiter, en dat heeft veel meer te maken met haar rijcapaciteiten, met de trainingstoestand/bespiering en de functionaliteit van de bouw van de pony dan met 'het beeld', dan is er helemaal niets mis mee. Beeld heb ik persoonlijk geen moeite mee, ik zie gewoon een leuke combinatie.
Zo'n botte opmerking van Mazida hierboven is overduidelijk erop gericht de ts te kwetsen en zich schuldig te laten voelen. Klasse hoor, ik neem aan dat je zelf perfect bent en boven alle kritiek verheven?

LdJ

Berichten: 659
Geregistreerd: 04-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:24

Wat leuk! Ik start ook gewoon lekker tussen de paarden met een C pony hoor :) Intussen 6 winstpunten in de M1. Kan prima! Ik moet nog bij lezen, maar ik kon het niet laten om dit eerst even neer te zetten :+

wapitie

Berichten: 202
Geregistreerd: 26-08-14
Woonplaats: in Dromenland...

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:39

Ik vind het super dat jij jou kleine c pony niet weg doet en met hem gewoon je doel probeert na te jagen! Top! En ik vind je prima op je kleintje passen, jullie zijn een fijn stel zo als ik het zie, succes samen.

Renee_S

Berichten: 2666
Geregistreerd: 22-04-13
Woonplaats: Heeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 19:42

TS, ik heb jullie op de molenberg zien rijden, deed zelf ook mee met mijn fjord.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik eerst ook wel even keek van hmm, past dit nog? Maar wat heb jij je pony fijn aan het lopen zeg. Ik vond jullie een van de fijnere combinaties om naar te kijken en je pony oogde erg happy onder je. Gaf een erg fijn beeld en je reed echt enorm nette proeven! Gefeliciteerd nog met het resultaat!

En wbt die 20cm verschil max met je paard: ik scheel ook ruim 25 met de mijne en zou best nog langere benen kunnen hebben :)

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 23:11

Josien_ schreef:
Leuk om dit topic tegen te komen, heb jullie zien rijden in Leende. Zo schattig zo'n kleintje tussen de paarden. Ik heb voorheen ook een tijdje zo'n kleintje gereden, was net als jij voor het mooie wat aan de grote kant. Helaas leek het haar bij een hoger niveau toch wat te hinderen en ben ik gestopt.
Nu start ik met een D-pony tussen de paarden :) .

Staat blits nog voor de kar? Dacht dat ik hem laatst een in Geldrop gespot had.

Ooh wat leuk! Blits heeft al 2,5 jaar niet voor de kar gestaan maar het staat over een paar weekjes weer op de planning!