Met een C pony tussen de paarden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dennis

Berichten: 31473
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:47

Pony power!
Super hoor, ik geef toe dat het een randgeval is, maar zeker nog niet echt storend.

Succes samen!

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 12:49

Knap maar je bovenlichaam matcht niet meer met je pony. Ik vind het op het randje. Niet mooi maar ook niet meteen woww.

Ik ben zelf 163 met hele korte benen en heb een brede connemara van 148 cm. Als ik braaf 60-63 kilo weeg gaat nog prima.

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:01

gerlindie schreef:
Ik vind het nog prima passen, en je hebt hem lekker aan het lopen!


En desondanks de lijn der verwachting doen jullie het toch mooi maar even!
Wat gebeurt er met hem als je besluit dat jullie samen niet meer rijden, heb je dan al plannen gemaakt?
( ik ben gewoon nieuwsgierig) :o

Zet hem op ! *\o/*
Laatst bijgewerkt door kwita op 08-10-17 13:08, in het totaal 1 keer bewerkt

OleJon
Berichten: 2505
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:03

ik vind jullie een leuke combinatie, en gefeliciteerd met de punten.
als jullie er beide maar plezier in hebben dat is het belangrijkste :)
Go girl *\o/*

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:07

Zonnetje81 schreef:
Knap maar je bovenlichaam matcht niet meer met je pony. Ik vind het op het randje. Niet mooi maar ook niet meteen woww.

Ik ben zelf 163 met hele korte benen en heb een brede connemara van 148 cm. Als ik braaf 60-63 kilo weeg gaat nog prima.


Ik weeg 90 kg heb lange benen en ben 1.75 en heb ook een brede c -pony van 136.9, Dat is lekker onzinnige toegevoegde waarde Om te zeggen dat iedereen zelf moet weten welk paard hij of zij heeft en daar zijn eigen planning mee moet volgen!
Zou ik de mijne ook niet mogen hebben omdat mijn lijf niet matcht met mijn pony?Ik rijd niet dus daar kun je niet over vallen.... :x

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:10

kwita schreef:
Zonnetje81 schreef:
Knap maar je bovenlichaam matcht niet meer met je pony. Ik vind het op het randje. Niet mooi maar ook niet meteen woww.

Ik ben zelf 163 met hele korte benen en heb een brede connemara van 148 cm. Als ik braaf 60-63 kilo weeg gaat nog prima.


Ik weeg 90 kg heb lange benen en ben 1.75 en heb ook een brede c -pony van 136.9, Dat is lekker onzinnige toegevoegde waarde Om te zeggen dat iedereen zelf moet weten welk paard hij of zij heeft en daar zijn eigen planning mee moet volgen!
Zou ik de mijne ook niet mogen hebben omdat mijn lijf niet matcht met mijn pony?Ik rijd niet dus daar kun je niet over vallen....
x


Alles wat jij schrijft zeg ik niet dus of lezen of iemand anders quoten.

Ik zeg alleen iets over het beeld. Niks meer niks minder.

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:13

Ladygiroc schreef:
Dus als TS nu 14 had geweest ipv 18 had het wel gekund?

Ik vind dat het net kan. TS is aan de lange kant, eens, maar liever een ruiter die net iets te lang is maar de pony wel netjes over de rug rijdt etc dan een ruiter die perfect past maar van toeters noch blazen weet.

Leuke pony TS en gewoon lekker blijven rijden :)


Maakt dat de TS kleiner in cm? Nee. Ook als 14 jarige was zij met deze lengte te groot geweest voor deze pony.

Ik vind het heerlijk om volwassen pony-combinaties te zien tussen de paarden. Maar het moet wel passend zijn en TS is in dit geval echt te groot.

Wel chapeau hoe je de pony voor elkaar hebt en dat je je punten rijdt. :)

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:19

Zonnetje, heb je goed de begin post gelezen?.....Ze hoefde geen commentaar op haar grootte,waarom begin je er dan toch zelf over? Jij doet het zoveel beter dan haar of waarom benoem je jezelf dan zo?

Ze heeft hier wel een punt en daar mag zij trots op zijn,vind je ook niet?

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:25

kwita schreef:
Zonnetje, heb je goed de begin post gelezen?.....Ze hoefde geen commentaar op haar grootte,waarom begin je er dan toch zelf over? Jij doet het zoveel beter dan haar of waarom benoem je jezelf dan zo?

Ze heeft hier wel een punt en daar mag zij trots op zijn,vind je ook niet?


Val je dan even iedereen hier zo aan...? Kan wel even minder :z

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:32

Zonnetje81 schreef:
kwita schreef:
Zonnetje, heb je goed de begin post gelezen?.....Ze hoefde geen commentaar op haar grootte,waarom begin je er dan toch zelf over? Jij doet het zoveel beter dan haar of waarom benoem je jezelf dan zo?

Ze heeft hier wel een punt en daar mag zij trots op zijn,vind je ook niet?


Val je dan even iedereen hier zo aan...? Kan wel even minder :z


niet iedereen suggereert hier zichzelf als goed voorbeeld, ik mag jou best er aan herinneren wat in de openingspost stond

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:35

Je maakt je eigen verhaal. :evaw:

Kabayo

Berichten: 14042
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 13:58

Ik snap de reacties redelijk , maar bokt was wel helemaal wild van die shet die m1 reed met een volwassene. Dat kon ook echt niet

Desondanks , knap met een pony. Succes verder

n_i_c_a_evey

Berichten: 117
Geregistreerd: 08-04-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:07

kwita schreef:
Zonnetje, heb je goed de begin post gelezen?.....Ze hoefde geen commentaar op haar grootte,waarom begin je er dan toch zelf over? Jij doet het zoveel beter dan haar of waarom benoem je jezelf dan zo?

Ze heeft hier wel een punt en daar mag zij trots op zijn,vind je ook niet?


dat zette ze er pas later op... :+

Iris965

Berichten: 788
Geregistreerd: 17-11-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:12

Ik ben net 18 geworden en merk ook om me heen dat iedereen of stopt, of een paard koopt. Want tsja, met een pony tussen de paarden "kan echt niet!" Zelf heb ik een pony, ik ben nog niet gestart bij de paarden en krijg nu al commentaar dat het echt niet kan.

Daarom vind ik dit leuk om te lezen. Ik ga mijn pony echt niet inruilen voor een paard alleen maar omdat het "hoort". Ben wel benieuwd hoe het nu is om bij de paarden te starten. Heb er wel zin in!

En naja dat je ook met een pony winstpunten kunt rijden heb je wel bewezen. :)

theadora99

Berichten: 3632
Geregistreerd: 26-05-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:18

Kabayo schreef:
Ik snap de reacties redelijk , maar bokt was wel helemaal wild van die shet die m1 reed met een volwassene. Dat kon ook echt niet

Desondanks , knap met een pony. Succes verder


Ja die shet heb ik ook gezien, dan zie ik veel liever dit hoor..

JoviManoe

Berichten: 362
Geregistreerd: 01-01-13
Woonplaats: Noord Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 14:30

Voor de positiviteit en succes wensen, Thanks allemaal! Zolang Blits aangeeft dat hij het kan, kan het! En anders merken wij het snel genoeg!

Vind t heel tof om te zien dat meerdere met ponys tussen de paarden starten, you go guys! <3

Daarnaast: ik hoef geen commentaar over m'n lengte zoals eerder genoemd en ga ook geen aandacht in jullie alle steken, als jullie verder willen discussiëren zijn jullie open een nieuw topic hiervoor te openen: succes ermee!!

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 14:46

Wat zijn jullie een leuke combinatie! :)
Ik ben zeker voor volwassenen op pony's :j wat mij betreft zouden hier aparte rubrieken voor mogen komen.
Heel veel plezier en succes verder!

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:02

@Roosje, er zijn absoluut geen aparte rubrieken nodig voor boven de 18 pony ruiters, kunnen prima tussen de paarden (weet niet beter heb alleen pony's en ben pas gaan starten toen ik de 30 gepasseerd was)

@Iris 965 en TS er is een apart topic op bokt voor volwassen pony ruiters, zal link hier zo even neerzetten.

[WD-V] [HK]Pony's tussen de paarden starten dressuur: Wie nog meer?
Welkom in de wereld van de volwassen ponyruiters...

Roosje_

Berichten: 6245
Geregistreerd: 10-03-05
Woonplaats: Donkerbroek

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:11

Ik zeg ook niet dat het nodig is, maar zou toch leuk zijn? :) geef alleen maar mijn mening. Rijd zelf ook niet met grote paarden dus weet heel goed dat ze mee kunnen komen tussen de paarden ;)

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:14

Kabayo schreef:
Ik snap de reacties redelijk , maar bokt was wel helemaal wild van die shet die m1 reed met een volwassene. Dat kon ook echt niet

Desondanks , knap met een pony. Succes verder


Ja precies, dacht dat ik de enige was die het écht niet vond kunnen.

mooney

Berichten: 7782
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:15

Ik zou het doodzonde vinden een losse rubriek. Ik vond het juist leuk als mijn ukje won van een groot sportpaard. Maar dat is natuurlijk een beetje offtopic.

Sjolvir

Berichten: 25279
Geregistreerd: 26-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:20

Aparte rubriek? Hmmm, hoeft voor mij echt niet, ook niet voor de leuk, rij net zo lief regulier. En vaak zijn tegenwoordig op veel wedstrijden de rubrieken toch al ontzettend klein, wordt het nog erger.
Gisteren 3 starters in het Z1 en 2 bij elkaar opgeteld, ik daarbij met een pony.. Rubriek was uiteraard al samengevoegd. (moet zeggen was ook geen lekker weer om buiten in te rijden, bleghhh!!)

Foster
Berichten: 41
Geregistreerd: 07-10-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 15:25

Wat leuk, ts! Gefeliciteerd met je punten. Als je pony het niet aan kan, had je denk ik niet de punten gereden. Het is misschien ook net wat je gewend bent. Ik zie veel IJslanders met volwassen mensen. Op stal hebben we weinig grote paarden. Dus ik vind het eigenlijk een normaal beeld :D Wel lijkt het mij lastig aansporen soms, omdat je minder goed bij de buik kan.

quincydesi
Berichten: 251
Geregistreerd: 09-05-17

Re: Met een C pony tussen de paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 17:58

Wat een reacties bah.. je doet hardstikke goed!! Je zal zeker gaan knallen in het L2!!!

gerpiegorp

Berichten: 1586
Geregistreerd: 15-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 18:20

Huh, ben ik dan hartstikke blind? Ik zie een ruiter die er geen eind boven- en onder uitsteekt en op het oog niet te zwaar lijkt (al is dat natuurlijk gissen). Sorry hoor, maar ik vind dit echt mierenneuken. Er zijn zat combinatie's (en genoeg hier op bokt) die niet meer op hun paard passen qua lengte of gewicht maar daar wordt geen woord over gesproken, maar over deze combinatie valt iedereen? Meten met 2 maten :Y) Gun het iemand ook eens.

Ts, ik vind het hartstikke dapper dat je met de pony tussen de paarden start! Het is een hele leuke pony en je hebt hem leuk aan het lopen. Veel plezier in het L2!