Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Alizeetje

Berichten: 1837
Geregistreerd: 03-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:03

Wat een prachtig paard!
Veel plezier samen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:03

Potjandorie. Issie niet alleen lief, maar nog reteknap ook... Ik ben jaloers. :D

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:05

En nu eerlijk he.. met hoeveel plakband heb jij jezelf vast gezet in dat zadel?? :')

Wat een prachtige houding zeg! En een zeer mooi dier.
Leuke combi jullie samen, kijk uit naar meer foto's _/-\o_

tienus63

Berichten: 12067
Geregistreerd: 09-08-05

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:17

Heeft ze de kleur van haar overgrootmoeder Gera v Ulft via vaderskant meegekregen?
Zij had wel veel wit, vos met hoge benen en bles.

hannelover

Berichten: 1137
Geregistreerd: 14-03-15
Woonplaats: Barendrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:18

hé wat leuk dit topic te zien! ik sta namelijk op dezelfde stal als vanwaar jij dr hebt gekocht! wat een prachtige foto's <3 heel veel plezier met dit super paard! +:)+

Nann__

Berichten: 2208
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Ede

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:23

Wauw wat een mega gaaf dier zeg! En jullie zijn nu al een prachtige combinatie <3
Heel veel plezier gewenst samen!

Pinda_Dipje
Berichten: 3464
Geregistreerd: 20-01-06
Woonplaats: Oene

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:24

Wat een super gave merrie! Mijn westenwind is ook zo koel in het hoofd <3 heerlijk!

Cami_x
Berichten: 74
Geregistreerd: 04-01-13
Woonplaats: Gent

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:26

wauw wat is ze mooi!!!! <3

A_nouk

Berichten: 11632
Geregistreerd: 02-12-06

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:42

Knap dier heb je daar weer ! :j

smurvaas

Berichten: 454
Geregistreerd: 12-04-09
Woonplaats: Ergens in een klein dorpje in Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 21:59

Onwijs gaaf dier <3

Heel veel plezier met haar!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:29

Wat een prachtig paard met een geweldige kleur! En een mooi vriendelijk koppie erop ook <3.

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:37

Wat een leuk dier! Veel geluk samen

Jester_

Berichten: 12264
Geregistreerd: 16-12-07
Woonplaats: Eerbeek

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:43

Help me even, ik kan FF me even niet meer voor de geest halen? :D

Maar wat een retegave knol is dit zeg! Met al dat wit, echt een plaatje! Wie ooit nog zegt dat een vos saai is <3

Chiave

Berichten: 5491
Geregistreerd: 19-03-12

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:45

Wat zijn jullie een mooie combinatie om te zien! Heel veel plezier met z'n tweetjes. :D

nps
Berichten: 1983
Geregistreerd: 12-09-11

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:50

Oeh bij die topics van Femme Fatale dacht ik altijd wauw, wat n combi en nog bomproof ook nog ;) dat laatste viel dus tegen...

Maar wat een supergaaf dier is dit en wat zit je er mooi op, plaatje! Superfijn dat ze je weer vertrouwen geeft, heel veel succes en plezier in de toekomst!

YellowLeaf

Berichten: 455
Geregistreerd: 03-07-16

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:52

Een fijne amazone is er een die zichzelf en haar paard op waarde schat.

En dat heb jij heel knap gedaan. Een ruiter en paard kunnen los van elkaar heel fijn zijn, maar soms werkt het niet. Je hoeft je echt niet te schamen of onzeker te zijn over je eigen rijkunsten, ik heb ook de topics van je vorige merrie opgezocht en jij zit overal echt fijn in het zadel.

Vind het heel knap van je dat je nu al weer zo trots en rechtop in het zadel durft te zitten. Ik heb door een paard ook enorm veel angst ontwikkeld, heb daarna het eerste half jaar alleen onder begeleiding én vast aan de longeerlijn op een paard durven te zitten. En ook nog eens zo krom als een hoepel en gigantisch voorover. Angst doet veel met je.

Dat je nog vele kilometers mag maken met een hele brede glimlach :D

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:54

Wauw, hele mooie foto's! Kan ook niet anders met zo'n knap paard <3

DWensink
Berichten: 500
Geregistreerd: 08-01-14
Woonplaats: Groenlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-17 22:54

Wow, wat een heerlijk paard <3
Heel veel plezier met haar, dat komt vast helemaal goed!!

Odysseus

Berichten: 22473
Geregistreerd: 15-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-17 23:20

tmr001 schreef:
Oeh bij die topics van Femme Fatale dacht ik altijd wauw, wat n combi en nog bomproof ook nog ;) dat laatste viel dus tegen...

Maar wat een supergaaf dier is dit en wat zit je er mooi op, plaatje! Superfijn dat ze je weer vertrouwen geeft, heel veel succes en plezier in de toekomst!



Nou ze was 99% bomproof maar tijdens een 1% schrikmoment ben ik er dus wel afgevallen. (Als ze schrok was t meteen ook een flinke reactie nl). Die 1% is natuurlijk prima, het is een jong paard en geen robot. Maar omdat ze best gek kon doen tijdens zo'n schrikmoment, bouwde ik zoveel spanning op en stopte met ik rijden. Die 1% werd steeds meer, en dan "schrok" ze ook van compleet normale dingen puur in reactie op mijn spanning. Met een andere ruiter kon de loonwerker met 50 km p u langs de bak scheuren met machines, maar met mij erop was een zucht wind al spannend. Zo durfde ik op een gegeven moment niet meer achterin de bak te komen want daar vond ik t zelf eng :+


Bedankt voor alle lieve en leuke berichten! Het doet me zeker goed, want voor mijn gevoel zit er toch nog een soort stigma op angst bij paardrijden. Dankzij Ep rij ik nu al fluitend met lange teugel langs de "enge" lange zijde die ik maanden heb ontweken met Fem. Zo fijn, wat een rijkdom.

Mijn houding verdient nog wel aandacht. De eerste paar rondjes in het bos zat ik ook bijna dubbelgevouwen voorover :') Maar zodra bij mij de spanning eraf is kan ik beter zitten en er ook fijner aan rijden! Gelukkig is Ep mega vergevingsgezind dus als ik even een paar rondjes voorover meelift ipv rij dan loopt ze braaf haar rondje!

MyHorseGirl

Berichten: 3566
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Daar, achter die mooie duinen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:20

Focussed schreef:
Mijn houding verdient nog wel aandacht. De eerste paar rondjes in het bos zat ik ook bijna dubbelgevouwen voorover :') Maar zodra bij mij de spanning eraf is kan ik beter zitten en er ook fijner aan rijden! Gelukkig is Ep mega vergevingsgezind dus als ik even een paar rondjes voorover meelift ipv rij dan loopt ze braaf haar rondje!


Voorlopig zou ik mij hier totaal geen zorgen om maken, want wauw wat heb jij een waanzinnig paard gevonden. :wow:

Ik vind het een hele goede beslissing van je, je hebt duidelijk niet alleen voor jezelf gekozen, maar ook voor FF. Erg dapper, kan menig mens nog van leren.. Ik wens jullie heel veel plezier samen en hopelijk komen er snel nog meer foto's!

Zuchini

Berichten: 929
Geregistreerd: 06-05-17
Woonplaats: Punta cana, dominican republic

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:22

Ik vind je een hele mooie houding hebben, en uiteraard is je paardje ook heel erg mooi. Mooie sfeer ook op de foto's, ik vind haar dat blauw ook goed staan. Kortom: je hebt absoluut de juiste beslissing genomen. Geniet ervan :j

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 00:24

Wat een mooie combinatie zijn jullie.
Ben je bekend met Centered Riding? Misschien kan jou dat helpen met het verder herwinnen van je vertrouwen. Want rijtechnisch heb je, zo op het oog, genoeg capaciteiten.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:07

Allereerst: wat een retegave knol is dit!! Vaker foto's plaatsen zou ik zeggen :D

En ten tweede: wat ontzettend knap dat je de beslissing hebt genomen je vorige paard te verkopen én dat je zo openlijk voor je angst uit komt. Ik herken het verhaal, het stigma, het gevoel van schaamte. En krijg die angst er maar eens uit.. Zo ongedwongen als ik hiervoor was, dat word ik denk ik niet meer. Al hoop ik het wel.

Maar oprecht: jouw topic (en sommige reacties waarin je verhaal werd herkend en erkend) heeft me voor het eerst in tijden weer een beetje steun gegeven. Angst is oke. En weet je? Dat voelt onwijs fijn om gewoon te zeggen!!

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Re: Nieuwe aanwinst: Eppie (v. Westenwind) dressuur in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:14

Veel plezier en geluk met je prachtige paard!

Michelleex

Berichten: 2762
Geregistreerd: 09-05-10
Woonplaats: Leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 01:17

Is dit bij het ruiterpad wat helemaal om het water heen loopt?

Ik vroeg me altijd al af wat die omheinde zandstukken daar deden... :') :o?