Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Carrera (v. Wup) en Eston (v. Everdale) bitloos aan het werk

 
Profiel   

[ img ]

Gisteren hadden een vriendin van mij en ik een paardendagje. Langs de paarden en rijden. Carrera train ik sinds kort bitloos. Ze was een beetje fris en dan heb ik nog wat de neiging wat naar achter te zitten, maar vond het verder wel zonnige plaatjes. En oh ja vooruit kijken :+ We gaan van het winterseizoen weer starten, in het M1. Ik ben de afgelopen periode erg druk geweest met het trainen van Eston, hierdoor heeft mijn moeder Carrera wat vaker getraind.

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

Eston heb ik laatst ook voor het eerst bitloos getraind. Ook hij pakt het fijn op. Echter had ik gister het bitloze hoofdstel niet mee dus heb ik hem toen op het normale hoofdstel gereden. Onderstaand een overzichtje van Eston op het bitloze hoofdstel. Niet zulke mooie foto's maar het geeft een beeld. Hem wil ik indoor ook weer gaan starten :)

[ img ]

En gister nog shiny in het zonnetje
[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 13:39 



 
Profiel   

Hey

wat een leuke paarden heb jij!! <3

Enkel je houding, is me ook al opgevallen in andere topics, is echt wel een werkpunt. ik vermoed dat je zadel te groot is, daardoor ga je onderuit zitten in een echte stoelzit en steek je ook nog eens je onderbenen naar voren af. Dus mss toch eens laten nakijken, want zo blijf je achter in de beweging en hebben jullie daar beiden nadeel van.

Verder dus hele knappe paarden!!! Zelf ben ik ook fan van Everdale en heb ook een 4-jarige.

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-10-17 13:46 



 
Profiel   

Ik vind je paarden helemaal geweldig!!

Maar ik blijf erbij dat je echt een ander zadel aan moet schaffen.. dit is zo vreselijk zonde van je houding én van het plaatje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:18 



 
Profiel   

Dank jullie wel :)

Dit is reeds een ander zadel :j Heb 2 verschillende zadels.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-10-17 17:26 



 
Profiel   

bulck schreef
Hey

wat een leuke paarden heb jij!! <3

Enkel je houding, is me ook al opgevallen in andere topics, is echt wel een werkpunt. ik vermoed dat je zadel te groot is, daardoor ga je onderuit zitten in een echte stoelzit en steek je ook nog eens je onderbenen naar voren af. Dus mss toch eens laten nakijken, want zo blijf je achter in de beweging en hebben jullie daar beiden nadeel van.

Verder dus hele knappe paarden!!! Zelf ben ik ook fan van Everdale en heb ook een 4-jarige.


Hier ben ik het mee eens. Je hebt prachtige paarden onder je kont en voor zover ik het nu kan beoordelen rijd je ze netjes, maar aan je houding kan nog wat gesleuteld worden. Je geeft het zelf ook al aan + reden, dus je werkt er al aan. Zoiets veranderen is niet zo makkelijk en bewustwording is stap 1.

Ik heb het idee dat Carrera makkelijker buigt naar rechts, klopt dat?

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 09:56 



 
Profiel   

Ik weet niet of het aan het zadel ligt hoor, ik denk dat TS zelf misschien een blokkade heeft. Althans, ik ben geen fysiotherapeut of dergelijke, maar het ziet er op beide zadels uit alsof je je wat verhoud in je lichaam. Alsof je iets probeert te ontlasten.

Door je houding vind ik het geheel erg ook erg trekkerig uit zien, dat zal het niet zijn, maar het oogt gewoon minder vriendelijk dan mogelijk (let wel, ik zeg niet onvriendelijk het kan er gewoon vriendelijker en simpeler uit zien dan dit)

Van het rijden verder kan ik op basis hiervan niet zo veel zeggen, maar het ziet er uit alsof je fijn bewegende en losse paarden hebt!

Nu alleen nog een elastiekje in je haar ;)

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 15:41 



 
Profiel   

Die zit is niet mooi... Dit zal je in wedstrijden onherroepelijk ook punten kosten.

Ik denk zelf dat je deze zit hebt omdat je je bovenbenen te ver naar voren laat brengen/brengt. Je zit dan ook met je billen op de lepel van het zadel, ook al niet zo mooi, gaat ook ten koste van de rug van je paard. Wellicht dat iets meer op je voorbips gaan zitten en je middenstuk beter aanspannen een optie kan zijn, waarbij je absoluut wel moet ontspannen in je heupgewricht. Dus onderrug ontspannen en los, maar buikspieren en rugspieren wel aangespannen. Het gaat voelen alsof je meer rechtop staat met toevallig een paard tussen je benen.

Verder kan ik wel van de plaatjes genieten hoor. Mooie paarden en jij past er mooi bij. Denk dat als je iets actiever gaat zitten zelf, het beeld gewoon helemaal mooi zal zijn :j
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-10-17 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 7 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen