Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 19:40

Vandaag hadden Ducky en ik een onderlinge wedstrijd!

Vanochtend vroeg was ik al op stal om alles klaar te zetten en te maken. We hebben lekker ruim de tijd genomen, dus alles lekker op zijn gemakje! Uiteindelijk moest ik twee keer opnieuw knotten omdat Ducky het blijkbaar erg grappig vond om zijn knotjes eruit te halen, maar goed na twee uur wat hij helemaal klaar! Voeten en billen gewassen, knotjes in, een zwarte staart en dan heb je een knap paard :).

Toen de paardentaxi er was duurde het even voordat hij en zijn vriendin op de trailer stonden, maar toen ze eenmaal stonden zijn we gelijk weg gegaan. Het was maar 10 minuutjes rijden dus we waren er al snel. We hebben Duck toen uitgeladen en in zijn stal gezet. Daarna zijn we op gaan zadelen en los gaan rijden.
Het losrijden ging erg goed. Ducky was lekker ontspannen, alleen toen we aan de beurt waren ging alles fout. Bij de C stond iemand foto's te maken met flits waar hij erg van schrok. Hij wilde er niet langs gaan. Bij de A was de kantine waar hij ook niet langs wilde omdat er dingen omvielen of wat dan ook. Maar goed. Ik ben gewoon gaan rijden. Het halsstreken is hem niet geworden, hij viel elke keer uit de galop en de hoeken waren al helemaal een ramp.

Uiteindelijk zijn we laatste geeindigd met slechte punten en veel feedback (laat ik het maar zo noemen).

Hier een paar foto's:

Knotten
Afbeelding

In zijn stalletje daar op de manege
Afbeelding

De proef zelf

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Hier wilde hij niet naar links :')
Afbeelding

Groeten
Afbeelding

Kusje voor Duck
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer terug op stal
Afbeelding

Ik vond het leuk om weg te gaan en om toch de proef te rijden, maar voor mij hoeft het een hele tijd (misschien wel nooit) meer. Wij gaan liever lekker lange buitenritten maken en over het strand racen! :)
Laatst bijgewerkt door _mjwb op 05-11-17 19:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Whizz
Berichten: 1045
Geregistreerd: 24-06-07

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:51

Hè wat jammer dat het tegenviel. Het is ook wel lastig als je geen oefenklasse hebt zoals in de westernsport. Ik vind jullie een leuk setje, lekker blijven genieten samen!

piezze

Berichten: 3519
Geregistreerd: 25-11-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:58

Toch knap gedaan hoor! Zo'n dag is harstikke spannend en je hebt mooi geknot. Gewoon vaak doen en dan zal je zien dat je paard steeds makkelijker wordt.

Leo

Berichten: 50134
Geregistreerd: 06-12-02

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:09

Ik vind het super stoer van je dat je mee hebt gedaan en ondanks de spannende dingen zo hebt doorgereden +:)+ goede ervaring voor jullie beide! Hij zag er trouwens echt prachtig uit zeg! :)

djuulsie

Berichten: 12789
Geregistreerd: 13-07-08

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:11

Lekker kilometers maken! Super dat je het gedaan hebt...

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:12

Zie het als een leerervaring TS! Je hebt een knap paard! :)

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:15

Jammer dat het je tegenviel, had je een ander resultaat verwacht?

Ik zie dat het een draver is en waarschijnlijk nog niet idioot lang dressuurmatig gereden?

sommige paarden moeten wat vaker van huis voordat ze durven te ontspannen op vreemd terrein en een fijne proef neerzetten.
Als je daar niet aan wilt werken maar lekker wilt genieten van buitenritten moet je dat idd lekker gaan doen.

justkid

Berichten: 11816
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:17

Mooi paardje heb je! gewoon lekker vaker doen.

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 20:23

cobiie schreef:
Jammer dat het je tegenviel, had je een ander resultaat verwacht?

Ik zie dat het een draver is en waarschijnlijk nog niet idioot lang dressuurmatig gereden?

sommige paarden moeten wat vaker van huis voordat ze durven te ontspannen op vreemd terrein en een fijne proef neerzetten.
Als je daar niet aan wilt werken maar lekker wilt genieten van buitenritten moet je dat idd lekker gaan doen.


Ja hij is een dravertje! :)

Neehoor ik had het wel verwacht. Ik ben echt super trots op hem! We hebben al zo veel bereikt samen. Ik heb vandaag alleen het proefje gereden om te kijken of het iets voor ons is. Maar ik vond het niet zo heel leuk om te doen en hij denk ik ook niet. Dus huur ik liever de paardentaxi om lekker naar het strand te gaan ofzo :)

Ik heb wel elke week les waar we zo veel van leren. Elke dag weer leren we nieuwe dingen en hij doet het zo goed! Ik ben echt heel trots op hem, ondanks dat de proef niet zo goed ging. We hebben het toch gedaan en hij heeft ook echt zijn best gedaan :)

Dankjulliewel allemaal voor de lieve en leuke reacties! :D

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 20:27

Wat grappig....Ik heb ook een pony gehad die als roepnaam Ducky had.

Zijn stamboeknaam was Deux Chevaux....en daarom was zijn bijnaam Ducky.

Jammer dat het minder ging....maar hou vol. Lekker oefenen en gewoon weer gaan.

Lukasje
Berichten: 11261
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:31

Hé, meedoen is belangrijker dan winnen! Sowieso een leerrijke ervaring voor Duck maar jammer dat het jou wat tegenviel. Wanneer jij het niet leuk vindt èn Duck ook niet, dan doe je toch gewoon wat jullie wel leuk vinden. Daar gaat het toch om! Jullie zijn zo'n mooi team samen. Duck zag er in elk geval erg knap uit.

Temeraire

Berichten: 3531
Geregistreerd: 27-06-04
Woonplaats: Gelderland

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:35

Wat een mooi paardje!
Jammer dat het niet zo goed ging, maar je hebt er wel weer een ervaring bij :)

LukieBradley

Berichten: 6558
Geregistreerd: 08-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 21:42

Ach joh, ik heb echt een heel geschikt paard voor wedstrijden maar buiten een keer oefenen hier en daar...spring wedstrijdje etc doe ik ook niet teveel moeite.
Veel lol hebben, rond racen etc vinden wij veel leuker :Y)
Ik bak er helemaal niks van dus mijn paard denkt dan: *\%/*
Zolang je maar plezier hebt toch!
Dan maken de punten niet uit hoor :)
Leuk paard heb je, dravers zijn leuk!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 22:16

Dankjewel voor alle lieve reacties!! :)

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:23

Wat jammer dat het tegen viel. Ducky moet gewoon kilometers maken op vreemd terrein en dan komt het wel goed. Niet opgeven, lekker oefenen en wie weet ooit...

Faelynn

Berichten: 3149
Geregistreerd: 25-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:37

Och dit lijkt mijn eerste wedstrijd wel, alles afgesneden, de kantine was levensgevaarlijk en ben de hele bak door gescheurd. Commentaar van de jury: Rij maar geen wedstrijden meer :') Heb toevallig ook een draver.
Achteraf kan ik er wel om lachen. We doen nu gewoon andere dingen die beter bij ons passen, lekker in het bos rijden enzo.
Knap dat je het geprobeerd hebt, dravers zijn niet altijd de makkelijkste om te rijden in de dressuursport :)

JPS
Berichten: 2231
Geregistreerd: 10-12-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:45

Ts, je bent een topper en weet je waarom? Omdat je met een lach verliest en trots blijft op je paard. Hij boft maar met jou en jullie zijn een leuke combi. Veel geluk samen!

Macs

Berichten: 7639
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:50

JPS schreef:
Ts, je bent een topper en weet je waarom? Omdat je met een lach verliest en trots blijft op je paard. Hij boft maar met jou en jullie zijn een leuke combi. Veel geluk samen!

Hier kan ik het alleen maar mee eens zijn! En kunnen een hoop mensen alleen maar van leren ;)

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:50

joh, jullie zijn een ervaring rijker, en misschien begint het over een tijdje toch weer te kriebelen :D

Het is ook wel heel erg knap hoor, zomaar ergens anders, met al die enge dingen, goed gedaan!

Allebei, heel goed gedaan.

Sowieso, sommige paarden vinden de bak niet hun ideale omgeving. lekker blijven genieten, of dat nu op het strand, in het bos, of in een bak is. Genieten is het belangrijkste- heel veel lof dat je daarvoor gaat!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 22:53

Ach ik ben mijn eerste wedstrijd ook zo door de baan gegaan ik weet het nog als gister :')
Nu weet je dat er een hoop werk in zit en als je daar geen zin in hebt, ga je toch lekker geen wedstrijden rijden? Moet ook maar je ding zijn hoor!

Veldbloem

Berichten: 501
Geregistreerd: 25-06-15
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:03

Sportief en positief beschreven, super!
Leuk paard, leuke combinatie, en er zijn vast nog veel meer leuke dingen die je met hem kunt doen als je voorlopig geen wedstrijd meer wilt rijden.

darkadia

Berichten: 5248
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bussum

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:13

Mooi verslag, en dat het resultaat niet zo goed was...ach... het was de allereerste keer, dus logisch dat het spannend was. Mijn eerste proef (ook met een draver) had ik ook maar 170 punten en als comment: leuk paard maar nog niet klaar voor wedstrijden... eh nee: dat wist ik ook wel, daarom deed ik mee aan een oefenwedstrijd :')

Maar als jullie het beiden niet leuk vinden, gewoon lekker dingen gaan doen die jullie wel echt leuk vinden. Samen genieten is het belangrijkste! Enne ik vind je knotjes echt goed gelukt!

_mjwb

Berichten: 2205
Geregistreerd: 07-01-16
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-17 23:23

Jullie reacties zijn echt super lief, dankjewel!! :D

Ik vind het rijden in de bak wel heel erg leuk dus ik denk dat we gewoon lekker veel gaan oefenen en dan misschien als we er beide klaar voor zijn, dat we dan over een jaartje weer een keer gaan proberen om een wedstrijd te rijden :). Nu gewoon lekker buitenrijden en lol maken :D

MirandaMalik

Berichten: 9884
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Leuke ervaring, maar voorlopig niet meer...

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:40

Jullie zagen er in ieder geval mooi uit! :D
Mijn eerste wedstrijd vroeger ging ook niet zo goed, tenminste, mijn paard dacht dat het allemaal zo snel mogelijk moest.. _O-
Jullie tijd komt misschien ook nog wel, plezier hebben is het belangrijkste. :))

ruitje

Berichten: 12318
Geregistreerd: 29-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:52

Duck is natuurlijk ook gewoon een portret :') , ik zie het hem al doen bij die flitser.

Weet je, als je vandaag als doel had om punten te rijden, was het misschien niet de ideale uitkomst.

Maar als je doel was om samen te leren op vreemd terrein, heb je je doel toch ruim behaald.

Paarden trainen is niet de meeste punten zien te scoren, het is zien waar je paard zich nog moet ontwikkelen en daar aan werken.

En die zelfreflectie en drang om te leren van jou, daar ben ik soms gewoon jaloers op :)