Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Paardensafari in Swaziland

 
Profiel   

Paarden, wildlife en gewoon simpelweg genieten.

Het was zo gaaf om tijdens mijn rondreis door Zuid-Afrika, Swaziland en Lesotho ook de mogelijkheid te krijgen om op paardensafari te gaan. Hoewel ik geen grote held ben en ik het altijd wel spannend vind om op vreemde plekken op vreemde paarden te rijden was ik hier alleen maar heel enthousiast. We gingen te paard op zoek naar wildlife zo bijzonder *\o/*

[ img ]
Daar komen de paarden. Ze hadden achter onze lodge een heel groot complex met stallen weilanden en gewoon een soort van paardenwalhalla. De dieren zagen er dan ook ontzettend goed verzorgd uit. Vooraan loopt mijn paard Topaz waar ik een 2,5 uur durende [stap]safari mee heb gemaakt.


[ img ]
De paarden waren al helemaal verzorgd waardoor ze alleen nog even in de paddock stonden om opgezadeld te worden. Er staan ook grote boomstammen waarvandaan we op moesten stappen. Echt fijn om te zien dat daar ook aan gedacht wordt.


[ img ]
Even een close-up van Topaz. Lekker rood met wit gemengd. Hij ligt vaak lekker in het rode Swazilandse zand.


[ img ]
Onze groep bestond uit mij en twee andere reizigers die nog geen rijervaring hadden en onze gids en zijn stagiaire. We hebben dan ook vooral veel gestapt en een heel klein beetje gedraafd. Ideaal om veel wildlife te zien.

[ img ]
Wat zien we daar in de verte?


[ img ]
Ja, zebra's! Zo leuk om deze dieren van dichtbij te kunnen bekijken. Te paard kun je toch veel dichterbij komen zonder de dieren te verstoren in hun eigen gedrag.


[ img ]
Naast zebra's mochten we ook de blesbokken gaan bewonderen.


[ img ]
Deze twee waren zeer allert en waren de hele tijd aan het knokken terwijl de rest van de kudde rustig lag en wij te paard er rustig doorheen konden stappen zonder overlast te veroorzaken.


[ img ]
Deze gnoes lagen lekker bij elkaar. Heel mooie dieren om van zo dichtbij te bekijken.


[ img ]
Te paard is het best lastig foto's maken. Ben dus ook wel blij dat deze selfie met gnoes gelukt is.


[ img ]
Het landschap was ook prachtig. Hoewel het weer niet super mooi was en vooral wat bewolkt en nevelig was het zeker niet koud. Voor ons ideaal om lekker een buitenrit te maken.


[ img ]
Via een grote afgrond nog even kijken naar wat gevaarlijkere dieren: krokodillen.


[ img ]
Ze zijn echt héél groot.


[ img ]
Had ik al gezegd dat het landschap mooi was?

Het was zo bijzonder en het is dat het zo ver weg is van Nederland anders had ik hier elk jaar wel een week heen gewild om tot rust te komen. We sliepen in prachtige beehive kamers en de wildlife liep letterlijk tussen onze huisjes door.

De rit was echt van a tot z bijzonder en zo mooi. De paarden waren super braaf en luisterde heel goed zonder afgestompt te zijn. Voor de ruiters zijn er goede caps [dat was voor mij ook een eis, zonde stap ik niet op] en was er ook een goede introductie. De gids lette ook altijd goed op de ruiters en respecteert ook de wilde dieren door goed op te letten en daarop te anticiperen.

Oftewel mocht je ooit in de gelegenheid zijn om in Milwani Swaziland te zijn dan is een paardensafari echt een aanrader.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 11:59 



 
Profiel   

Wat een prachtige omgeving!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 12:01 



 
Profiel   

Fantastische ervaring he! Ziet er uit als een mooie trip!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 12:43 



 
Profiel   

Wauw wat een waanzinnige ervaring!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 12:58 



 
Profiel   

Wat een gave en bijzondere ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:07 



 
Profiel   

Hele leuke ervaring moet dit geweest zijn ! Prachtig ! <3
Paarden zien er idd ook heel goed uit en hebben blijkbaar een echt paradijsje ter beschikking. Top !

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:09 



 
Profiel   

Wauw heel gaaf zeg! Leuk dat je foto’s hebt gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:11 



 
Profiel   

Ik heb daar een paar jaar geleden ook gereden, had toen de mazzel om een gevorderdentocht de bergen in, alleen met een gids, te kunnen maken. Echt genoten, ook van de lokatie zelf en de goede zorg voor de paarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:16 



 
Profiel   

Omdat het vooral foto's van een buitenrit zijn verplaats ik dit topic naar [RIJ-ITP] Rijden In The Picture.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:28 



 
Profiel   

Super leuk dit komt zeker op mijn to do lijstje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:35 



 
Profiel   

Oh geweldig *\o/* hier ben ik vaak geweest :D . Ik heb dan ook 4 jaar gewoond in Swaziland. Dit soort weer is typisch voor Swaziland ;) en de volgende dag kan het bloedheet zijn {:}
Heb zelfs ooit op een stal gewerkt in Ezulwini waar ik mensen mee naar buiten nam maar dat was niet in een game reserve

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 13:40 



 
Profiel   

Oh wauw!! Heel erg gaaf :D was het een 1dags safari?

Dit staat ook hoog op m'n lijstje.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 14:00 



 
Profiel   

Oh wow wat ontzettend gaaf! Ben stiekem wel een beetje jaloers :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 15:57 



 
Profiel   

Wauw!! bucketlist *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-11-17 23:56 



 
Profiel   

Supergaaf! Ik vraag me altijd af: wat doe je als je een leeuw tegen komt? Hoe reageren de paarden daarop? En is dat niet levensgevaarlijk?

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:09 



 
Profiel   

Wauw, heel gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:40 



 
Profiel   

Selka: wij zijn 2,5 uur op pad geweest. Je kunt ook langer gaan of meerdere dagen.


Ballard_L: hier waren geen gevaarlijke dieren die je overdag tegen zou kunnen komen. De krokodillen en nijlpaarden liggen in het water en de big 5 kwam hier niet voor. Vond ik wel een fijne gedachte want heb ooit eens een filmpje hier op bokt voorbij zien komen van e3n paardensafari waarbij er ineens een leeuw opduikt. Een goede gids en vooral afstand houden en goed naar de wilde dieren kijken is het aller belangrijkste.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:40 



 
Profiel   

Heerlijk, ik ben ook in Swaziland geweest. Helaas geen buitenrit gemaakt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:49 



 
Profiel   

Wow wow wow!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 07:57 



 
Profiel   

Geweldig! Het klopt dat je te paard heerlijk dichtbij kan komen zonder dat dieren zich bedreigd voelen, in NL heb ik eens rustig langs een liggende ree gestapt, op 2m afstand :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:17 



 
Profiel   

Superleuk! Zelfde paardje als ik daar reed :D Wij zijn 3 dagen gegaan. Erg mooie omgeving en leuke mensen!


Laatst bijgewerkt door paardje op 13-11-17 09:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:24 



 
Profiel   

Heel gaaf!!

Voor geïnteresseerden: in de nrc weekend van vorige week stond een groot artikel over safari's te paard. Erg boeiend om te lezen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:25 



 
Profiel   

Gaaf!! Ben op precies dezelfde plek geweest, echt leuk is het daar. Wij werden met 6 ruiters al gesplitst in twee groepen, waardoor ik met 1 ander meisje de gevorderde rit reed. Goed afgerichte fijne paarden, heerlijk in een relaxed galopje door een kudde zebra's heen gereden (die op hun dooie gemakje nog half mee gingen doen ook), was een hele bijzondere ervaring.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 09:34 



 
Profiel   

Super gaaf zeg!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 10:43 



 
Profiel   

Mooi! Is het daar trouwens niet zo dat de dieren zoveel toerisme tegenkomen dat ze gewend zijn eraan en dus eigenlijk bijna niet meer 'wild' te noemen zijn (lees; ze kijken niet meer op als er iemand langs komt) ? Of viel dat mee? Heb altijd zo'n gevoel bij safari's, dat het een soort van hele grote dierentuin is waar je doorheen rijdt :') Ben zelf in Kenia en in het Krugerpark op safari geweest (en in Sri Lanka olifantensafari), maar niet te paard.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-11-17 16:37 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 32 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen