Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:33

Hoii,
Afbeelding

Flash z'n 1e eigen topic op bokt :D
Flash is een 6 jarige ruin. Mijn zusje en ik hebben Flash samen onder begeleiding van onze instructrice ingereden. Flash is niet altijd de makkelijkste geweest, maar inmiddels begint hij heel fijn te lopen en hebben we al een paar wedstrijdjes gereden :)

Zo begonnen we in 2015..
Afbeelding

In 2017 onze 1e wedstrijden gereden
Afbeelding

Afbeelding


En op t moment loopt ie zo :D
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ook gaat Flash vaak op de foto in nieuwe setjes :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


<3
Afbeelding


Eind februari gaan we waarschijnlijk weer op wedstrijd :j
Laatst bijgewerkt door Maartje7 op 21-01-18 22:51, in het totaal 1 keer bewerkt

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:39

Wat een leuk dier zeg!

Heb je een reden om geen sperriem te gebruiken bij deze sperriem? Anders zou ik overwegen om een lage neusriem te gebruiken, omdat het contact af en toe wat losjes is. Dan blijft het bit wat stabieler in de mond liggen.

Je paard oogt af en toe wat strak in de bovenlijn en wat haastig. Probeer lekker veel voorwaarts neerwaarts te rijden en daarin flink wat overgangen te rijden.

Verder lekker doorgaan, jullie zijn op de goede weg!

xPearl

Berichten: 3277
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Een klein dorpje onderin Drenthe

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:43

Wat een superleuk paard!
En ik ben echt verliefd op al jouw setjes, hahah!

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:48

Janine1990 schreef:
Wat een leuk dier zeg!

Heb je een reden om geen sperriem te gebruiken bij deze sperriem? Anders zou ik overwegen om een lage neusriem te gebruiken, omdat het contact af en toe wat losjes is. Dan blijft het bit wat stabieler in de mond liggen.

Je paard oogt af en toe wat strak in de bovenlijn en wat haastig. Probeer lekker veel voorwaarts neerwaarts te rijden en daarin flink wat overgangen te rijden.

Verder lekker doorgaan, jullie zijn op de goede weg!


Bedankt voor je reactie!

Flash had een wondje van z’n graasmasker gekregen en dat zat precies op de plek van de sperriem, daarom was ie er toen af gegaan. Uiteindelijk weer erop gezet, maar daar werd ie heel onrustig van. Lage neusriem hebben we geprobeerd, maar die paste niet.

Van z’n rug weten we. We ze al flink bezig met voorwaarts neerwaarts en veel overgangen, dus dat komt goed :)

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:49

xPearl schreef:
Wat een superleuk paard!
En ik ben echt verliefd op al jouw setjes, hahah!

Hihi dankjee :D

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 22:52

Mooi paard! Alleen mis ik de ontspanning nog. Hij is redelijk gespannen op alle foto's, behalve de eerste waar zijn galop mooi opwaarts is. Het zijn natuurlijk momentopnames maar als die goed loopt moet je ook loslaten, anders blijft die spanning er! Veel succes!

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-01-18 22:58

nanoukkie schreef:
Mooi paard! Alleen mis ik de ontspanning nog. Hij is redelijk gespannen op alle foto's, behalve de eerste waar zijn galop mooi opwaarts is. Het zijn natuurlijk momentopnames maar als die goed loopt moet je ook loslaten, anders blijft die spanning er! Veel succes!


Dankje. Spanning is een bekend probleem, zijn we mee bezig en dat gaat steeds beter :)

nanoukkie

Berichten: 1845
Geregistreerd: 08-12-14
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:02

Maartje7 schreef:
nanoukkie schreef:
Mooi paard! Alleen mis ik de ontspanning nog. Hij is redelijk gespannen op alle foto's, behalve de eerste waar zijn galop mooi opwaarts is. Het zijn natuurlijk momentopnames maar als die goed loopt moet je ook loslaten, anders blijft die spanning er! Veel succes!


Dankje. Spanning is een bekend probleem, zijn we mee bezig en dat gaat steeds beter :)

Super! Ik spreek uit ervaring haha, die binnenhand blijft ook bij mij een probleem. Als niemand er mij constant aan herinnerd durf ik mijn linkerhand ook vast te zetten, met training en discipline komen jullie er wel gauw :)

DarkCupid
Berichten: 729
Geregistreerd: 22-06-17
Woonplaats: MAARSBERGEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:16

Mooi paard! En vind je rijden ten opzichte foto van 2015 goed verbeterd! Succes met je toekomende wedstrijden

Anoniem

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-01-18 23:24

Wat leuk om te zien die eerste foto. Puppypaard. Zit al een mooi verschil in hoor! Leuk paardje, dat moet vast goedkomen.

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 09:40

DarkCupid schreef:
Mooi paard! En vind je rijden ten opzichte foto van 2015 goed verbeterd! Succes met je toekomende wedstrijden

Dankjewel :D

Lianne schreef:
Wat leuk om te zien die eerste foto. Puppypaard. Zit al een mooi verschil in hoor! Leuk paardje, dat moet vast goedkomen.

Dankjewel :D

Miefje

Berichten: 1547
Geregistreerd: 02-12-16
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 12:02

Wat een knap paard zeg! <3 Jullie zijn allebei echt heel positief veranderd, Flash heeft zijn haar geverfd :') en jij bent ook veel en veel beter gaan rijden! (voor zover je dat van foto's kunt zien). Het roze dekje vind ik ook heel erg gaaf <3

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-18 12:08

Miefje schreef:
Wat een knap paard zeg! <3 Jullie zijn allebei echt heel positief veranderd, Flash heeft zijn haar geverfd :') en jij bent ook veel en veel beter gaan rijden! (voor zover je dat van foto's kunt zien). Het roze dekje vind ik ook heel erg gaaf <3

Hihi dankjewel :D

Elsje123

Berichten: 581
Geregistreerd: 03-08-05
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 07:20

Lieve Maartje, ik ben er vanaf het begin bij geweest en super bevooroordeeld, maar wat doen jullie het goed. Van in het begin een paardje dat zijn rug wegdrukte en met zijn kop de lucht in liep, naar een paardje wat tijdens het rijden lekker zakt en ontspannen loopt. Dingen als verruimen vindt hij heel moeilijk en dat zie je dan ook meteen terug in zijn lijf. Maar ook dit gaat steeds beter! Jullie (je zusje Meike ook) komen er wel! Ik ben iig heel trots op jullie! :o

Maartje7

Berichten: 122
Geregistreerd: 15-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-01-18 09:58

Elsje123 schreef:
Lieve Maartje, ik ben er vanaf het begin bij geweest en super bevooroordeeld, maar wat doen jullie het goed. Van in het begin een paardje dat zijn rug wegdrukte en met zijn kop de lucht in liep, naar een paardje wat tijdens het rijden lekker zakt en ontspannen loopt. Dingen als verruimen vindt hij heel moeilijk en dat zie je dan ook meteen terug in zijn lijf. Maar ook dit gaat steeds beter! Jullie (je zusje Meike ook) komen er wel! Ik ben iig heel trots op jullie! :o

Dankjee mam <3

Kalender7
Berichten: 654
Geregistreerd: 08-03-15
Woonplaats: Omgeving Amsterdam

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:21

Gaaf paard! Je lijkt alleen wel je handen wat vast te zetten.

Wijslander

Berichten: 5777
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-18 23:54

Wat een leuk dier en dat roze staat verrassend goed!

Ondanks dat het geen HAW is:
Zelf heb ik ook een paardje dat van nature snel met weggedrukte rug de sterren uit de hemel loopt te kijken. Ik ben erg benieuwd wat er gebeurt als je hem hebt lopen zoals op de foto's van dit moment en je maakt je teugels centimeter voor centimeter langer. Volgt hij dan je hand? Zo ja, dan kun je hem iets lager instellen (wel opletten dat het neusje eruit blijft) en zo goed over de rug rijden. Dan verkort hij zijn buikspieren en verlengt zijn rugspier, waardoor zijn houding verbetert.

Avalanche

Berichten: 15981
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Flash (KWPN X Arabier) grote vooruitgang!

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 05:29

Wat mij opvalt zijn je handen. Te laag en je hebt de neiging tot piano handjes. Daarmee ben je wat dwingend. Als je je handen gaat dragen en rechtop houdt (denk champagneglazen) ben je sowieso veel liever voor de mond, en kun je zelf meer ruimte geven waardoor je paard gaat nageven. Binnenhand mag luchtiger.