Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Eerste oefenwedstrijd gereden !

 
Profiel   

:D
En dat viel niet mee haha

Uiteindelijk 4e geworden van de 20 !

Was wel effe spannend allemaal want zat er om half 5 op en door een val van een eerdere ruiter pas om 6 uur kunnen rijden :(:)
Kon ook niet terug op de trailer ivm dat het heel erg stormde
Dus uiteindelijk reed ik op een moe overprikkeld paard in de storm een proef .
En ze deed zo haar best !!
Ze heeft me niet in de steek gelaten ben zo trots :D
Ook heel eerlijk gepunt volgens mij.

Leuke bijkomstigheid .
We zijn nog geen 2 maanden een combinatie en heb er heel wat kilo’s af moeten rijden .

[ img ]


[ img ]



Over een tijdje maar eens aan serieus starten gaan denken
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-02-18 21:14 



 
Profiel   

Wat een leuk paard zeg! Ziet er fijn, ontspannen en regelmatig uit, super goede basis lijkt me!

Qua houding lijk je wat onzeker te zitten, met je bovenlichaam naar voren gekanteld. Voor het mooie mag je wat rechterop en ook je handen meer dragen, in plaats van op 1 vaste plek op de schoft houden.

Verder mag je paard volgens mij echt nog beter en scherper aan het been, ik vind haar nu wat mat en een beetje traag, bijvoorbeeld bij je overgang van stap naar draf.
En als je nog meer op de letter rijdt, gaat dat (zeker als je officieel start en in wat hogere klassen) echt in je punten schelen! Je eerste gebroken lijn was nu meer een gebroken golf die je nog verder tot de letter had mogen rijden. :D
Maar dat zijn details natuurlijk, komt allemaal ook vast als je meer kilometers samen maakt! Gefeliciteerd met je goede resultaten en zeker officieel gaan starten hoor!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:27 



 
Profiel   

Wow bedankt voor je zeer fijne tips !
Ja het op de letter rijden ging echt super slecht .
Je ziet het niet op het filmpje maar ze wilde echt geen 1 hoek in .
Bedankt voor je tips hier kan ik echt wat mee .
En rechtop zitten dus!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-02-18 19:34 



 
Profiel   

Ik heb het filmpje nu ook (eindelijk) gekeken, haha. Een heel ontspannen beeld! Je ziet inderdaad dat de fut er al wat uit is, maar ach, het ziet er uit als een positieve ervaring! :)

Grappig, want zonder je reactie gelezen te hebben wilde ik je inderdaad als tip geven om de hoeken meer "te rijden" in plaats van ze "toevallig tegen te komen", maar dat je paard geen hoek in wilde heeft daar wellicht ook mee te maken. Het voorover zitten zie ik ook. Het lijkt alsof je in het zadel wat weinig ruimte hebt om je bovenbeen kwijt te kunnen, waardoor je net wat voorover "geduwd" wordt. Dit zijn voor de B natuurlijk echt al de puntjes op de i. Het ziet er hartstikke netjes uit!!

Ik zou lekker verder rijden met je knappe paardje en een startkaart aan gaan vragen! Dat moet echt wel goed komen :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 19:53 



 
Profiel   

Bedankt voor het leuke commentaar !
Jup zadel is niet ideaal .
Maar ligt voorlopig goed op haar en ik zit er redelijk in .
Ben aan het sparen voor een mooi dressuurzadel in de toekomst .
Die puntjes ga ik zeker op de i zetten en over een maandje dan maar eens kijken voor een startkaart
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-02-18 21:49 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 5 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen