Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 11:02

Hallo allemaal!
Ik heb een aantal foto's ontvangen van mijn tweede wedstrijd met Divino! Divino is pas kort bij mij, en zijn dus nog maar heel kort een combinatie, hij was nogal een bommetje in de galop :+ waardoor de batterij mooi leeg was op het eind en in de tweede proef :+ maar oefening baart kunst! Ik ben heel trots op hem dat hij toch zo voor mij door het vuur gaat!

Even voorstellen voor degene die hem nog niet kennen!
Dit is Divino een 10 jarige apto goedgekeurde valk dekhengst, hij komt uit Spanje en is 1.63 +- hoog!
Afbeelding

Genoeg gebabbeld!
Hier de wedstrijd foto's!

de draf foto's,
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zo trots! <3
Bedankt voor het kijken!
Laatst bijgewerkt door balance op 05-06-18 15:59, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht op verzoek aangepast

purny

Berichten: 27522
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:03

Wat een knapperd!

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:27

Zo lekker hevig tijdens de galop zo te zien :wow: Heel leuk paard!

mirtedl

Berichten: 829
Geregistreerd: 09-06-12
Woonplaats: Nieuwkoop

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:54

Gaaf paard!

Zou wel je neus- en sperriem een stukje losser doen :Y)

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 14:26

mirtedl schreef:
Gaaf paard!

Zou wel je neus- en sperriem een stukje losser doen :Y)


Is ook niet zijn hoofdstel hihi, beeld vertekend denk ik ook.. Want strak zat het niet...

SGorter
Berichten: 514
Geregistreerd: 13-02-16

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:53

Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het er allemaal erg gespannen en geforceerd uitzien

DezeNaam

Berichten: 3353
Geregistreerd: 30-07-13
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:07

SGorter schreef:
Kan aan mij liggen hoor, maar ik vind het er allemaal erg gespannen en geforceerd uitzien

Hier ben ik het helaas mee eens...

Heb ook eens een filmpje van hem gezien en ik vond het er alles behalve ontspannen uitzien. Misschien is het het karakter van het paard een beetje, of moet hij nog wat wennen. Maar ik vind het toch een belangrijk punt om aan te werken.

Verder ziet hij er echt wel uit als een droompaard. :j

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:12

Super leuk paard! Maar moet helaas ook zo'n irritante bokker zijn die het er ook allemaal er wat geforceerd vind uitzien := ziet er niet echt ontspannen en soepel uit.
Blijven werken daaraan, zeker op die ontspannenheid!

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:15

Moet helaas meegaan met bovenstaande.
Wel een gaaf dier. Denk nadat er een aantal kilometers gemaakt zijn hij wel wat rust zal vinden.

Gok zelf ook dat er geen 2 vingers tussen neus en sperriem passen helaas.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 15:34

Jammer van de reacties, we zijn ook pas 2 maanden een combinatie.. en was allemaal heel gespannen inderdaad, gaat nu al stukken beter, en we zijn ook veel aan het trainen en lessen, komt vast goed! Is ook niet het makkelijkste paard om te rijden, vooral niet op concour. We gingen kijken voor de ervaring, meer niet :)

CalipsoLover

Berichten: 5575
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:41

TessJazz schreef:
Jammer van de reacties, we zijn ook pas 2 maanden een combinatie.. en was allemaal heel gespannen inderdaad, gaat nu al stukken beter, en we zijn ook veel aan het trainen en lessen, komt vast goed! Is ook niet het makkelijkste paard om te rijden, vooral niet op concour. We gingen kijken voor de ervaring, meer niet :)

Zijn ook enkel tips die we geven om te helpen *D Dat komt vast en zeker goed, denk dat je gewoon iets meer vrijheid mag geven en een minder strakke hand, heb ook even je video's bekeken en even opletten dat je paard niet te ver achter de loodlijn gaat lopen. Nogmaals, wel een heel knap dier! Veel succes nog samen!

LadyMadonna

Berichten: 62220
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: werkendam (NB)

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:44

Is het een valk of een wildkleur (of beide)?

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 15:46

CalipsoLover schreef:
TessJazz schreef:
Jammer van de reacties, we zijn ook pas 2 maanden een combinatie.. en was allemaal heel gespannen inderdaad, gaat nu al stukken beter, en we zijn ook veel aan het trainen en lessen, komt vast goed! Is ook niet het makkelijkste paard om te rijden, vooral niet op concour. We gingen kijken voor de ervaring, meer niet :)

Zijn ook enkel tips die we geven om te helpen *D Dat komt vast en zeker goed, denk dat je gewoon iets meer vrijheid mag geven en een minder strakke hand, heb ook even je video's bekeken en even opletten dat je paard niet te ver achter de loodlijn gaat lopen. Nogmaals, wel een heel knap dier! Veel succes nog samen!



Snap ik ook wel natuurlijk! Paard komt uit Spanje en krult heel makkelijk op aan de voorkant, vooral als er spanning komt, ik denk dat mijn strakke hand op de foto's ook komt omdat ik niet de bak uit wou vliegen naar een hengstige merrie in de losrij baan ernaast :+ hij moet ook nog leren, been is voorwaarts en niet terug denken, van fouten kunnen wij alleen maar leren als combinatie natuurlijk !

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 15:47

LadyMadonna schreef:
Is het een valk of een wildkleur (of beide)?


Hij is een valk :o

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 15:53

Hebben de bokkers die reageren over geforceerd wel eens spanjaarden gezien irl?
Die kunnen van niks zoooo heet worden, en leidt dat maar in goede banen.
Daarbij is vreemd terrein toch al wat voor paarden, ts mag blij zijn dat ze dit eruit heeft weten te rijden. :)
Het komt vast wel goed ts, ik neem mijn petje af ik zou never een spanjaard willen.
Mij te sensibel, ik ken drie mensen met een spanjaard en stuk voor stuk hebben ze zich er denk ik op verkeken als je het ze eerlijk vraagt.
Superpaarden met een onwijze go, maar je moet er wel mee overweg kunnen.
Tis wel een knap ding zeg, hoever is hij opgeleid?

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:01

moonfish13 schreef:
Hebben de bokkers die reageren over geforceerd wel eens spanjaarden gezien irl?
Die kunnen van niks zoooo heet worden, en leidt dat maar in goede banen.
Daarbij is vreemd terrein toch al wat voor paarden, ts mag blij zijn dat ze dit eruit heeft weten te rijden. :)
Het komt vast wel goed ts, ik neem mijn petje af ik zou never een spanjaard willen.
Mij te sensibel, ik ken drie mensen met een spanjaard en stuk voor stuk hebben ze zich er denk ik op verkeken als je het ze eerlijk vraagt.
Superpaarden met een onwijze go, maar je moet er wel mee overweg kunnen.
Tis wel een knap ding zeg, hoever is hij opgeleid?

Ja maar dat temperament is toch geen verklaring of excuus voor het opkrullen en de open mond? Ik snap echt wel wat er zich afspeelde bij de foto's die TS plaatst maar je kan perfect een hete PRE rijden zonder dat ze gaan opkrullen. Terug rijden op zit heet dat, je zwaar maken. Ik vind het altijd zo gek dat het ras als verklaring gebruikt wordt voor foto's zoals deze, alsof elke PRE wild en onstuimig wordt tot op het punt dat je er alleen nog maar aan moet hangen en hopen dat je er levend van af komt :') Ik heb ook best wat ervaring met verschillende PRE's, ook met van die heethoofden, en je kan een PRE ook prima op je zit terug rijden waardoor dat opkrullen geen automatisme wordt. Maar dat vergt natuurlijk wel correcte training en consequente houding van de ruiter (naar zichzelf toe vooral).

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:07

Welnee, maar het gebeurt met een heethoofd ietsje sneller allemaal wat meer tijd kan kosten voor je het plaatje perfect hebt.
Maar dat kan volgens bokt natuurlijk niet.
Alle pre’s die ik ken liepen in het begin bij hun amazone/ruiter te klooien met hun mond, en ik heb geen van allen gereden, maar dat was een grote overeenkomst.
En bij allemaal was dat een kwestie van kilometers maken en trainen.
Hoe sterker ze werden hoe rustiger de aanleuning, dat opkrullen wordt dan ook steeds minder en dat weet jij ook.
Niet alles kan van vandaag op morgen perfect zijn, alleen snapt bokt dat niet.
Heel jammer.

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:14

Ja absoluut, dat bedoel ik natuurlijk met mijn opmerking over correcte training en consequent aan de slag gaan.

moonfish13
Berichten: 18233
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 16:19

Ik denk dat dat wel aan ts besteed is hoor, ze is al op de goede weg.

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 17:00

Ik doe echt mijn best :o .. hij is in Spanje met een zwaarder bit gereden natuurlijk, dus we zijn ook nog aan het zoeken welke optoming het beste bij hem past. Ja het was een heet hoofd, en we zijn met de training bezig dat hij zich niet opkrult, nogal lastig puntje natuurlijk hij word al tijdje op een andere manier gereden, een spanjaard spreekt natuurlijk ook binnen 2 maanden geen vlekkeloos Nederlands :D .. we doen ons best, op ons vorige protocol stond dat we een leuke combinatie waren en dat ik sympathiek had gereden. Zijn allemaal leermomenten, vandaar dat ik ook imperfecties deel..

Nouvel

Berichten: 28564
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:06

Super knap is ‘ie!

Lekker doorwerken aan ontspanning en ervaring op doen met alles, stapje voor stapje, genoeg rust inbouwen, komt het vast goed!

Heleennn

Berichten: 6352
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:12

Haha dat vind ik wel een leuke uitspraak TS, die moet ik onthouden :+ Verklaart wel wat het verschil in rijstijl kan doen met een paard, dit geval in positieve zin dan.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:16

Jammer dat na 1 reactie iedereen toch nog zijn zegje moet doen :+
Jullie zijn een kersverse combinatie, en het moet er al perfect uit zien :j
Vanaf de foto's zie ik eigenlijk geen sterke hand moet ik eerlijk zijn.

Ik vind het een rete gaaf paard *\o/*
(die ik ook wel voor mijn lens zou willen :)) )

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 17:31

xTitanic schreef:
Jammer dat na 1 reactie iedereen toch nog zijn zegje moet doen :+
Jullie zijn een kersverse combinatie, en het moet er al perfect uit zien :j
Vanaf de foto's zie ik eigenlijk geen sterke hand moet ik eerlijk zijn.

Ik vind het een rete gaaf paard *\o/*
(die ik ook wel voor mijn lens zou willen :)) )


Altijd welkom! Dankjewel!

Ayasha
Blogger

Berichten: 57972
Geregistreerd: 24-02-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:36

moonfish13 schreef:
Hebben de bokkers die reageren over geforceerd wel eens spanjaarden gezien irl?
Die kunnen van niks zoooo heet worden, en leidt dat maar in goede banen.
Daarbij is vreemd terrein toch al wat voor paarden, ts mag blij zijn dat ze dit eruit heeft weten te rijden. :)
Het komt vast wel goed ts, ik neem mijn petje af ik zou never een spanjaard willen.
Mij te sensibel, ik ken drie mensen met een spanjaard en stuk voor stuk hebben ze zich er denk ik op verkeken als je het ze eerlijk vraagt.
Superpaarden met een onwijze go, maar je moet er wel mee overweg kunnen.
Tis wel een knap ding zeg, hoever is hij opgeleid?

In het algemeen kun je ze ondanks dat toch heel fijn licht houden. Spanjaarden zijn heerlijke karakters en ze zijn heerlijk te rijden ook als ze op genaaid zijn op voorwaarde dat je durft loslaten.
En dat mis ik hier ook een beetje eerlijk gezegd. Spectaculaire foto's maar dat heb je snel met spanjaarden. :)
In draf vind ik hem al veel fijner ogen, als je dat ook in galop kan krijg je echt een heel mooi beeld. :)

Het op krullen is wel een dingetje dat ze graag doen maar juist als ze heet zijn vind ik ze daar vaak makkelijker uit te rijden. :)

Als je ze eenmaal door hebt zijn het echt hele fijne paarden, ze hebben vuur maar blijven in mijn ervaring veel lichter op de hulpen. :)