Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Moderators: Neonlight, balance, C_arola, Sica

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
CalipsoLover

Berichten: 5588
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:43

TessJazz schreef:
Ik doe echt mijn best :o .. hij is in Spanje met een zwaarder bit gereden natuurlijk, dus we zijn ook nog aan het zoeken welke optoming het beste bij hem past. Ja het was een heet hoofd, en we zijn met de training bezig dat hij zich niet opkrult, nogal lastig puntje natuurlijk hij word al tijdje op een andere manier gereden, een spanjaard spreekt natuurlijk ook binnen 2 maanden geen vlekkeloos Nederlands :D .. we doen ons best, op ons vorige protocol stond dat we een leuke combinatie waren en dat ik sympathiek had gereden. Zijn allemaal leermomenten, vandaar dat ik ook imperfecties deel..

Met zo een ingesteldheid kom je er vast en zeker :j

Keell94

Berichten: 4063
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 17:49

sterke hand zie ik hier ook niet zo, ze heeft contact maar heb mensen gezien die veel strenger rijden als tess.

Heb haar in RL met Divino zien rijden en hij is echt geen makkelijke dus vind het al heel wat dat ze rond deze periode (hormonen, dekseizoen) toch met hem op vreemd terrein op wedstrijd gaat.
ze zegt ook nergens dat het perfect is, maar bokt zou bokt niet zijn als er geen mensen op zaten die weer commentaar hebben, opbouwende tips oke maar er wordt 3/4 x hetzelfde herhaald.

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:10

Ik wens u TS heel veel succes met uw paard. Het is een mooi dier !
Met betrekking tot de commentaren over u rijden. Ik vind dat uitermate knap, vanaf deze foto's te zien dat de neusriem te strak is terwijl de andere criticaster u dan weer verwijt dat het paard de mond opent.

Ja, het is niet perfect, maar dat weet uzelf ook. En in weerwil van wat gezegd wordt, kan men niet zomaar regel die misschien in het algemeen gelden voor de doorsnee Iberiër zomaar toepassen op het individuele paard. Nog niet eens te spreken over precieze omstandigheden van dat moment. Daar was niemand [of tenminste bijna niemand] van de hier aanwezige bij.
Dus de belerende commentaren mag u gerust met een korrel zout nemen. Houdt u zich gewoon aan uw instructie en werk zo door.

Als ik al kritiek heb, dan vind ik het onverstandig om zo kort nadat u dit paard onder het zadel hebt gekregen, al foto's laat zien op Bokt. U weet toch hoe graag men het vakman/vrouwschap ten toon spreid door te laten zien dat men een 'fout' heeft opgemerkt. Een fout die men zelf natuurlijk nooit begaat. Immers Iberiërs zijn toch zo'n gemakkelijke paarden en ook zo gemakkelijk uit de krul te rijden [zeker als ze dat tot hun 10de gedaan hebben]

SinneJ

Berichten: 3077
Geregistreerd: 02-04-15
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 18:39

Pfoe de lat ligt hoog hier _O- ik zie ze hier allemaal op wedstrijd gaan met
een hengst
slechts 2 maanden onder jouw derrière
die eerst heel strak gereden werd
tussen de merries
...
in de lente
...
met een perfecte aanleuning en optoming

kijk bij die meeting wil ik graag bij zijn :7 kan ik heel wat van leren. Wil er voor betalen als het moet.


Prachtig paard TS! Ben benieuwd naar de vooruitgang, want die gaat volgens mij leuk ontwikkelen verder.

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:05

moonfish13 schreef:
Ik denk dat dat wel aan ts besteed is hoor, ze is al op de goede weg.

Ik doe ook geen uitspraken over TS, maar een algemene uitspraak. Als ik kritiek had op de TS had ik dat wel in mijn eerste post gezet, denk je niet? :Y) Snap ook niet waarom iedereen nu helemaal gaat steigeren dat iedereen bakken commentaar heeft en kritiek geeft. Laat staan dat hier gezegd wordt dat ze het zelf beter kunnen. Ik lees dat nergens hoor, wat een drama.

Nessie

Berichten: 8600
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:11

Mooi dier heb je daar! Het rijden ziet er inderdaad erg gespannen uit, maar dat kan zo op je eerste wedstrijd. Gewoon kilometers maken :)

*Tweede wedstrijd lees ik nu

Joanne1987Jarig

Berichten: 5888
Geregistreerd: 13-11-06
Woonplaats: Den Bosch

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:26

Ik zie een gespannen paard, maar geen strenge ruiter hand, chapeau
Ja, ideaal gezien gebruik je enkel zit en gaat ie terug etc
Juist Ja, ideaal gezien en vaak, vooral niet hengst, kort onder zadel ruiter, nieuwe locatie, dek seizoen
Ben erg benieuwd naar jullie progressie!

moonfish13
Berichten: 18248
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:05

Heleennn schreef:
moonfish13 schreef:
Ik denk dat dat wel aan ts besteed is hoor, ze is al op de goede weg.

Ik doe ook geen uitspraken over TS, maar een algemene uitspraak. Als ik kritiek had op de TS had ik dat wel in mijn eerste post gezet, denk je niet? :Y) Snap ook niet waarom iedereen nu helemaal gaat steigeren dat iedereen bakken commentaar heeft en kritiek geeft. Laat staan dat hier gezegd wordt dat ze het zelf beter kunnen. Ik lees dat nergens hoor, wat een drama.

Ik denk dat je mijn post verkeerd opvat.
Die was namelijk heel normaal bedoeld, jammer dat je er zo op reageert.

amiraanouk
Berichten: 304
Geregistreerd: 22-03-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 22:30

Gaaf beest! Een échte PRE. Blijft toch wel m'n favoriete ras.
Ik heb zelf ook een PRE hengst uit Spanje, dus ik weet precies wat je bedoelt en waarom het er nu nog zo uitziet. :D Het zijn echt geen makkelijke paarden.
Dat opkrullen zit er in en het "explosieve" ook. Krijg je er nooit uit, maar kan je kan ze zeker aanleren hoe het moet.

Ik vind het in ieder geval heel knap. Zeker met een hengst.

debberley83

Berichten: 202
Geregistreerd: 21-09-15
Woonplaats: Oud Gastel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 00:36

Respect hoor!! Prachtig dier en combi in wording. Mooie uitdaging _/-\o_ en gaat je vast en zeker lukken

c_alsemgeest

Berichten: 20727
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 07:38

Echt super goed!
Ziet er super uit, ik weet hoe hij aan de voorkant voelt en wat een power die heeft :Y)

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 08:39

Wat een muggenzifterij hier zeg.... walgelijk.

Ik kan het niet meer dan eens zijn met de deze post.


Kadankovitch schreef:
Ik wens u TS heel veel succes met uw paard. Het is een mooi dier !
Met betrekking tot de commentaren over u rijden. Ik vind dat uitermate knap, vanaf deze foto's te zien dat de neusriem te strak is terwijl de andere criticaster u dan weer verwijt dat het paard de mond opent.

Ja, het is niet perfect, maar dat weet uzelf ook. En in weerwil van wat gezegd wordt, kan men niet zomaar regel die misschien in het algemeen gelden voor de doorsnee Iberiër zomaar toepassen op het individuele paard. Nog niet eens te spreken over precieze omstandigheden van dat moment. Daar was niemand [of tenminste bijna niemand] van de hier aanwezige bij.
Dus de belerende commentaren mag u gerust met een korrel zout nemen. Houdt u zich gewoon aan uw instructie en werk zo door.

Als ik al kritiek heb, dan vind ik het onverstandig om zo kort nadat u dit paard onder het zadel hebt gekregen, al foto's laat zien op Bokt. U weet toch hoe graag men het vakman/vrouwschap ten toon spreid door te laten zien dat men een 'fout' heeft opgemerkt. Een fout die men zelf natuurlijk nooit begaat. Immers Iberiërs zijn toch zo'n gemakkelijke paarden en ook zo gemakkelijk uit de krul te rijden [zeker als ze dat tot hun 10de gedaan hebben]

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:41

Zo zo Peelie, gaat ie wel weer? In letterlijk elke reactie in dit topic wordt gezegd dat er volledig begrepen wordt waarom het beeld er gespannen uit ziet. De mensen die hier reageren walgelijk noemen omdat ze de spanning benoemen (en dan meteen er achteraan zeggen dat het natuurlijk wel logisch is dat er spanning is) vind ik wel heel extreem en eigenlijk ongepast. TS gaat gewoon heel normaal met de reacties om, dus waarom voel jij je dan genoodzaakt om woorden als walgelijk te gebruiken voor iets wat eigenlijk helemaal niet overdreven wordt en gewoon netjes over gepraat kan worden? Niemand hier zegt dat TS een slechte ruiter is, niemand zegt dat ze te ruw/hardhandig rijdt en iedereen geeft aan wel te begrijpen dat spanning zich opbouwt in de situatie van TS en haar paard. What's the big deal?

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:46

Omdat er zo enorm over doorgehamerd word. Zo lekker des bokts.

En eerder worden wel allerlij redenen aangehaald waarom het gespannen oogt. Ik lees te strakke neusriem en sperriem, te strakke hand, ruiter die in de weg zit.

Dus ja. Dat vind ik wagelijk. Want wie van de mensen hier was er echt bij.... niemand?

En dan oordelen mensen van een paar plaatjes. Om even lekker in te wrijven dat het er niet lekker uit ziet, terwijl TS dat in de OP notebene zelf aangeeft.

Ik wordt er zo moe van... Als mensen nou eens niet gelijk zo veroordelend zouden zijn.

En dan staat ze nog eens in uitgelicht ook met haar knapperd, krijg je alleen maar zeur commentaar.

Zucht.
Laatst bijgewerkt door Peelie op 22-05-18 10:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Kadankovitch
Berichten: 2019
Geregistreerd: 14-05-09

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:53

Ik deel die mening met Peelie voor de volle 100%
Het wordt dan ook nog met zo'm absolute zekerheid verteld die mij echt zeer doet verbazen.

Irisjeeh1999

Berichten: 717
Geregistreerd: 10-04-16
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 09:56

Ik vind de draf foto's er fijn uitzien. Verder denk ik ook dat jullie er zullen komen met veel trainen en vertrouwen. Ik heb er sowieso respect voor dat je na twee maanden al met deze knappe man op wedstrijd gaat!

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:03

Kadankovitch schreef:
Ik deel die mening met Peelie voor de volle 100%
Het wordt dan ook nog met zo'm absolute zekerheid verteld die mij echt zeer doet verbazen.

Mij dus ook....

Heleennn

Berichten: 6359
Geregistreerd: 21-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:07

Peelie schreef:
Omdat er zo enorm over doorgehamerd word. Zo lekker des bokts.

En eerder worden wel allerlij redenen aangehaald waarom het gespannen oogt. Ik lees te strakke neusriem en sperriem, te strakke hand, ruiter die in de weg zit.

Dus ja. Dat vind ik wagelijk. Want wie van de mensen hier was er echt bij.... niemand?

En dan oordelen mensen van een paar plaatjes. Om even lekker in te wrijven dat het er niet lekker uit ziet, terwijl TS dat in de OP notebene zelf aangeeft.

Ik wordt er zo moe van... Als mensen nou eens niet gelijk zo veroordelend zouden zijn.

En dan staat ze nog eens in uitgelicht ook met haar knapperd, krijg je alleen maar zeur commentaar.

Zucht.


Nou als jij het dan echt normaal vindt om mensen op basis van een topic walgelijk te noemen en toch perse enkel het slechte en negatieve wil lezen in de posts... Dan ga ik daar verder ook niet meer over in discussie met jou, want dat is dan compleet nutteloos en verspilling van mijn tijd. Ik heb het idee dat jouw afkerende reactie vooral voortkomt uit jouw eigen topics in het verleden. Dat was doordrammen ja, en dat was misschien walgelijk, hoewel ik zo'n woorden uberhaupt niet voor mijn medemens gebruik. Maar dit? Echt niet hoor. Dus vind ons gerust walgelijk, maar lees toch even objectief de reacties door.

Peelie

Berichten: 13437
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:47

Wie de schoen past trekt hem aan.

Tess. Heel veel plezier met je nieuwe topper. Ik ben heel benieuwd hoe hij over een poosje gaat als hij de nederlandse bodem meer gewent is!

Laurie

Berichten: 4495
Geregistreerd: 05-05-07
Woonplaats: Doetinchem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:59

Veel succes met je paard TS, jullie zijn een knap setje!
Laatst bijgewerkt door Laurie op 22-05-18 11:02, in het totaal 3 keer bewerkt

boedjang
Berichten: 680
Geregistreerd: 29-04-08
Woonplaats: The Bronx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 10:59

Wat een prachtig dier is het gefeliciteerd met hem. En ja het is een Spanjaard dus dat kost nogal tijd voor ontspanning, en dat gaat zeker niet binnen twee maanden. De spanning staat ook op het gezicht van ts maar dat is te begrijpen.

Anoniem

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:01

Ik vind hem prachtig! <3 komt vast goed met jullie. :j

Gwenvd

Berichten: 1736
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 11:12

Jeetje wat een heftige reacties zeg... En dat terwijl TS juist zo lekker relaxt reageert.

Waarom moet iedereen meteen zo in de verdediging schieten? Peelie ben je gefrustreerd? Zo heftig zijn de reacties toch niet?

@TS, het komt zeker wel goed met jullie, ik zie een gespannen paard met een ruiter die daar goed mee omgaat. Voor een hengst is dit ook niet de meest relaxte tijd van het jaar. bij mijn PRE heeft het denk ik 3 jaar geduurd voor hij echt gewend was. Hij is nu na jaren pas echt relaxt maar kan nog steeds een hittepetit worden.

Heeft hij na zon wedstrijd er nog last van? Spierpijn of extra spanningen? Dat merkte ik altijd heel erg. Ik heb er toen voor gekozen om te stoppen met opzoeken van de spanning totdat we echt een eenheid waren en ik hem uit die spanning kon halen of de spanning om kon zetten naar iets goeds :)

Succes hoor! het is een plaatje! <3

Birmaantje

Berichten: 1242
Geregistreerd: 11-07-07
Woonplaats: Onder de Kastanjeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 12:05

Wauw wat een knapperd zeg en jullie zijn een mooie combinatie om te zien <3
Respect dat je hem zo door de ring stuurt met al die prikkels om hem heen. Jullie komen er wel :D

TessJazz
Berichten: 2043
Geregistreerd: 28-06-13
Woonplaats: Utrecht

Re: Knappe valk hengst Divino op wedstrijd!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 13:05

Dankjulliewel voor de reacties.. :D Zoals ik al aan gaf, imperfecties moet je durven delen, leren we van :D..