Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 16 van de 18 [ 429 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

[VOLG] Shire Dara: Van grasmaaier naar wedstrijdpaard!

 
Profiel   

Ben geen Shire eigenaar, maar heb zelf Friezen. En ik scheer die van mij ook, ook al zijn er mensen die vinden dat je een Fries niet moet scheren. Ook al heeft ze geen dik haar, maar heel dicht haar. Zij kon de warmte ook niet kwijt. Als ze nu al zweet, omdat ze het zo warm heeft. Wat niet vreemd is met deze warme temperaturen voor de tijd van het jaar. Zou ik hem gaan scheren. Al is het alleen de hals maar. Dan kun je de rest altijd later nog gaan scheren, als je ziet dat je er profijt van hebt.
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 19:58 



 
Profiel   

chanelle14 schreef
Even een vraagje voor de Shire eigenaren: Hebben jullie hem/haar geschoren?
Ik heb het voorheen nooit gedaan, maar ze zweet nu al enorm na de warming up en dat lijkt mij niet heel comfi...


Toen ik dressuur reed wel, met 4 jaar al meteen eigenlijk. Anders had ze geen energie meer over om nog wat te doen.
Nu niet, we rijden alleen maar in het bos op haar tempo en zodra we klaar zijn gaat de bucas smartex erop en dat kan ook als ze nog bezweet is.
Maar zeker op jou niveau zou ik lekker scheren!

Ik had overigens vorig jaar, toen ze net uit haar kreupelheid kwam en 0 conditie, alleen haar hals aan de voorkant geschoren, want ze viel na een klein stukje draven al bijna bezweet neer. En dat hielp ook echt onwijs goed!

Mja, das niet zo sexy op wedstrijd natuurlijk :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 20:35 



 
Profiel   

Als Dara geen last van haar conditie heeft, zou ik eerst proberen of je het met een dikkere Bucas Smartex deken kunt managen. Die dekens kun je dus op een nat paard leggen, echt ideaal! Ik heb de 150 en 300 grams en wil nog een 0 grams.

Je kunt ook beginnen met 0 grams en de Quilt onderdekens gebruiken voor als het kouder wordt.

Ik zweer inmiddels bij het smartex systeem voor paarden die snel zweten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 22:14 



 
Profiel   

Nooit geschoren maar wij rijden ook niet zo intensief. Ben dan ook meer het type dat, als ik zie dat ze heel fel gaan zweten, minder zou gaan rijden _O-

Maar ook toen Dexter en ik nog wel wat serieuzer bezig waren nooit geschoren, enkel wat langer opgewarmd en uitgestapt.

Link naar dit berichtGeplaatst: 26-10-19 23:43 



 
Profiel   

Ahh, bedankt voor jullie tips!
Aangezien Dara niet van mij is, ga ik het eens even met de eigenaar overleggen!

Die Bucas Smartex lijken mij inderdaad ideaal, alleen hangt er helaas een aardig prijskaartje aan.
Vind het zelf niet heel erg om iets te investeren, alleen Dara heeft niet echt een maat deken die ik later nog eens voor een ander paard kan gebruiken dus vind ik dat een beetje zonde. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 12:17 



 
Profiel   

Ik denk ook eigenlijk dat dara de bucas niet past, volgens mij is zij een flinke slag groter en vooral breeder van pluis en duke..

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 18:19 



 
Profiel   

Je zou ook een Jachtmodel kunnen scheren (borst vrij). Als Dara beschut kan staan bij wind, kou en regen kan dat prima.
Er zijn verschillende variaties.

Link naar dit berichtGeplaatst: 27-10-19 22:50 



 
Profiel   

chanelle14 schreef
Ahh, bedankt voor jullie tips!
Aangezien Dara niet van mij is, ga ik het eens even met de eigenaar overleggen!

Die Bucas Smartex lijken mij inderdaad ideaal, alleen hangt er helaas een aardig prijskaartje aan.
Vind het zelf niet heel erg om iets te investeren, alleen Dara heeft niet echt een maat deken die ik later nog eens voor een ander paard kan gebruiken dus vind ik dat een beetje zonde. :)



Ik heb net via MP een Bucas 300 gr. Smartex Big Neck 214 cm winterdeken op de kop getikt, samen met 2 halsstukken (0 gr. en 300 gr.) en 3 Anky pads in één koop voor €160
De Anky pads heb ik op zich weinig aan, want Duke heeft een te hoge schoft, maar de deken en halsstukken waren samen nieuw alleen al ongeveer €420 en maar 1 seizoen gebruikt. De deken was nog niet gewassen, alleen afgespoten, dus die kosten krijg ik e nog wel bij, maar ik laat die nu bij Balans wassen op Bucas voorschrift. Dat kost iets van €16,50 geloof ik.

Dus het loont absoluut om MP in de gaten te houden voor Bucas dekens.

Link naar dit berichtGeplaatst: 28-10-19 08:46 



 
Profiel   

Zo, dat is een goede deal geweest! :D
Ik heb nu een regendeken van Bucas en die past prima!
Dus moet wel goed komen met het vinden van de maat.

Ik wacht heel eventjes af hoe het aankomende week gaat met de wedstrijd.
Ze voelt tijdens het rijden wel gewoon lekker fris aan, het duurt alleen een half uur voordat ze droog gestapt is wat niet heel erg praktisch is. :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-10-19 23:06 



 
Profiel   

Gaat ze daarna op stal of in de wei? Een wintervacht is in principe de beste zweetdeken. Ik zet die van mij wel gewoon iets vochtig terug buiten (niet kletsnat) en dan stappen ze zichzelf wel droog. Op stal weet ik het niet, dat is misschien minder slim.

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 09:10 



 
Profiel   

VogeltjeM schreef
Gaat ze daarna op stal of in de wei? Een wintervacht is in principe de beste zweetdeken. Ik zet die van mij wel gewoon iets vochtig terug buiten (niet kletsnat) en dan stappen ze zichzelf wel droog. Op stal weet ik het niet, dat is misschien minder slim.


Is een beetje wisselend.. De ene keer ben ik vroeg klaar met rijden en kan ze nog even naar buiten en de andere keer gaat ze naar stal.

Ik ga het gewoon even in de gaten houden de aankomende periode!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-10-19 20:11 



 
Profiel   

En we hebben weer een puntje erbij! *\o/*

Helaas nog niet helemaal gereden zoals ik zou willen, maar wel al een hele verbetering kwa impuls!
Nu nog even verder puzzelen hoe ik de andere dingen op ga lossen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-11-19 22:47 



 
Profiel   

Ha! Leuk! Gefeliciteerd aan jullie beide. Wanneer is je volgende wedstrijd ?

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-11-19 18:04 



 
Profiel   

Skogan schreef
Ha! Leuk! Gefeliciteerd aan jullie beide. Wanneer is je volgende wedstrijd ?


Dat durf ik nog niet te zeggen.
Ben nu weer even in een 'loswerkperiode', want ik merk dat die zijgangen lichamelijk erg pittig zijn voor Dara.
Dus nu eerst alles weer even lospeuteren en dan zijn we denk ik zo weer terug waar we waren en dan kunnen we verder door.

Denk dat als ik nu start, ik wil een puntje zou willen rijden maar ik wil er zelf een fijn gevoel bij hebben en dat is nu niet. :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 24-11-19 13:44 



 
Profiel   

TS heeft een update, ik ben benieuwd :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 18:07 



 
Profiel   

Ennnnn er staat weer een wedstrijd op de planning! *\o/*
Deze laatste weken hebben we onwijs hard getraind en alvast een beginnetje aan de oefeningen van het M2 gemaakt.
Travers lukt in stap al best lekker en de kwartwendingen beginnen ook steeds beter te worden.

Volgend weekend (zaterdag de 18e) starten we in Heteren op de koudbloedenwedstrijd om hopelijk ons laatste puntje voor het M2 binnen te harken. *D
Als het net zo fijn gaat als thuis, dan moet dat zeker lukken!

Link naar dit berichtGeplaatst: 11-01-20 19:51 



 
Profiel   

Ze wordt in draf steeds sterker en stoerder! **\O/**
Houden het nog maar kleine stukjes vol met schakelen, maar die kunnen we nu langzaam aan steeds verder uitbouwen.

[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-01-20 08:09 



 
Profiel   

Zo, wat een weekend!
Gisteren wedstrijd gehad en voor mijn gevoel echt onwijs fijn gereden.
Heb beide proeven mijn been eraf kunnen houden (voorheen moest ik bijna aan de beademing als ik een proef uit kwam :+ ),
dus dat doel heb ik zeker al behaald!

Helaas was de jury het er niet helemaal mee eens... -O-
Er zijn nog een aantal mensen naar mij toe gekomen die allemaal zeiden dat het er fijn uit zag en
ook zij snapten de punten niet echt.

Gelukkig heb ik de hele proeven op film staan en ik heb nog een aantal dingen terug gezocht.
Zo stond er op mijn protocol dat ik een gebroken lijn in galop (veel) te klein reed, terwijl ik op video zie dat ik bijna op de x zit en hij 8-10 meter moest zijn. :')
Er zijn nog genoeg verbeterpunten en het was ook niet foutloos, maar dit was toch wel even een tegenvallertje.

Desondanks dat ben ik echt onwijs trots op hoe Dara liep.
Ik weet dat ik er de laatste tijd keihard voor getraind heb en de volgende keer gaan we gewoon weer knallen!

Er is een video van mijn hele proef op mijn Instagram account te zien (DaraTheShire).

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 22:56 



 
Profiel   

Het blijft helaas een jury sport! Gewoon weer lekker door.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-01-20 22:59 



 
Profiel   

Jammer, dat soort momenten verpest dan echte even je plezier.. :(

Vooral als je het na kan kijken en het commentaar gewoon echt niet klopt. Balen!

Kop erop en nog een keer!

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 08:10 



 
Profiel   

Zou er soms wat in de lucht hangen, want ik had gisteren ook hele vreemde punten. En nee, we hadden niet dezelfde jury hihihi. Dat is echt zo jammer soms. Helemaal als je het na het zien van de video niet eens kunt zijn met het oordelen van de jury. Lekker aan je gevoel vast houden. Doe ik ook. En op naar de volgende wedstrijden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 20-01-20 11:29 



 
Profiel   

Zaterdag mogen we weer een poging doen in de wedstrijdring! :D
Gisteravond een fijne les gereden en ik denk dat het wel goed moet komen.

Eens kijken of we de jury dit keer kunnen overtuigen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 20:37 



 
Profiel   

Successss

Link naar dit berichtGeplaatst: 29-01-20 22:38 



 
Profiel   

Go go go! *\o/*

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-01-20 00:55 



 
Profiel   

Gisteren weer op pad geweest!
Helaas was ik er zelf niet helemaal lekker bij en heb ik niet op mijn best gereden.
Had de navigatie ook verkeerd ingesteld :') .

Geen puntje mee kunnen pakken, volgende keer beter! *\o/*
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-02-20 16:41 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 16 van de 18 [ 429 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1 ... 13, 14, 15, 16, 17, 18  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen