Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Nieuwe stal is ook nieuwe instructeur

 
Profiel   

Dit zadel hebben we pas sinds februari en ga geen nieuw zadel nemen als het zadel op mijn paard goed ligt dit zadel ligt voor mij ook gewoon goed de zadelpasser zei indd dat het beter zou zijn als ik een 18 inch zou nemen maar dat past niet op zijn rug want daar is hij te kort voor. En het paard is niet van mij ook al doe ik hem wel meer ik ga niet tegen de eigenaar zeggen van ow het zadel is te klein voor mij dus er moet een nieuwe. En het zadel is voor de eigenaar alweer te groot
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 05:54 



 
Profiel   

Ik denk dat je een zadel nodig hebt met kortere kniewrongen. Je bovenbenen zijn te lang voor deze wrongen waardoor ze teveel naar beneden gedrukt worden.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 08:13 



 
Profiel   

Wanneer je een echt goede zadelmaker kunt vinden kan hij zeer waarschijnlijk de wrongen inkorten, vraag het anders eens aan de persoon waar je het zadel gekocht hebt. Het past goed op je paard maar jouw zit is overgeslagen , jammer.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 12:52 



 
Profiel   

bigone schreef
Wanneer je een echt goede zadelmaker kunt vinden kan hij zeer waarschijnlijk de wrongen inkorten, vraag het anders eens aan de persoon waar je het zadel gekocht hebt. Het past goed op je paard maar jouw zit is overgeslagen , jammer.

Ik begrijp dat het zadel niet van ts is, maar dat ts bijrijder is. Logisch dat een zadel voor de eigenaar passend gemaakt wordt en dat dan de bijrijder pech kan hebben.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 14:54 



 
Profiel   

Met een gaatje korter vind ik je ook beter zitten.
Maar ik zie sowieso verbetering, er zitten ook foto's bij waar je wel beter zit.
In korte tijd kun je niet direct alles veranderen natuurlijk!
Gewoon zelf telkens goed opletten dat je je bekken kantelt.
Succes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 15:07 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
In korte tijd kun je niet direct alles veranderen natuurlijk!

Precies, geef het de tijd en ben blij met baby stapjes vooruit.

Paardrijden is best een lastig spelletje, dat heeft tijd en veel oefenen nodig :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 15:46 



 
Profiel   

Ja ik doe het al 42 jaar en er blijft genoeg om aan te werken! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 15:58 



 
Profiel   

moorcats schreef
Dit zadel is gewoon niet geschikt voor jou, als de beugels een gaatje korter zou doen; wat wel nodig is om je hakken uit te kunnen drukken en je onderbeen op de juiste plek te houden, dan komt je knie OP de wrong te liggen in plaats van tegen de wrong, om je knie dan aan te kunnen leggen, moet je verder naar achter gaan zitten en kom je op de lepel te zitten waardoor je idd een stoelzit creeert. Dit zadel zal je echt geen betere zit kunnen geven, hoe dan ook!


Dat was ook mijn idee toen ik deze foto's zag.

Daarom snap ik dit soort zadels ook niet. Dat mensen er uberhaubt al op kunnen zitten. Volgens mij hebben we over 10 jaar heel veel ruiters met rugklachten omdat de zit zo gedwongen word, kan nooit goed zijn voor je lijf.

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 16:30 



 
Profiel   

Leuke vos! :)

Ik mis zover het te beoordelen valt op de foto’s losgelatenheid in de bovenlijn en lengtebuiging. Heb je ook een filmpje?

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 16:32 



 
Profiel   

Wat leuk dat je een fijn gevoel hebt bij deze veranderingen. Heel fijn. Dat je gevoel goed is, is het belangrijkste.
Ik heb zelf ook nog zo bizar veel te leren. Ik zie bij jou zoals eerder gezegd dat je bekken meer moet kantelen en je benen liggen nu zo ver naar achteren dat je het paard tegen werkt ipv helpt. En als je verder wilt komen liggen je benen nu al zo ver naar achteren dus kom je klem met de hulpen die je moet gaan geven.
Maar heerlijk om bezig te zijn en te werken aan verbetering. Succes! En vooral veel plezier

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 16:44 



 
Profiel   

MirandaFuego schreef
Met een gaatje korter vind ik je ook beter zitten.
Maar ik zie sowieso verbetering, er zitten ook foto's bij waar je wel beter zit.
In korte tijd kun je niet direct alles veranderen natuurlijk!
Gewoon zelf telkens goed opletten dat je je bekken kantelt.
Succes!


Dankje wel! Precies daar dacht ik ook al aan ik doe enorm me best om voor mijn gevoel extreem naar achteren te zitten en me hakken echt uit te drukken heb gister me beugels gaatje korter gedaan.
Maar ook fijn dat je zegt dar er beter stukken bij zitten op de foto’s daar ben ik blij mee dat je dat ook zegt!

Change3x schreef
Leuke vos! :)

Ik mis zover het te beoordelen valt op de foto’s losgelatenheid in de bovenlijn en lengtebuiging. Heb je ook een filmpje?


Dat kan kloppen ik moet hem eerst steeds recht maken hij liep op de linker hand een soort traver zei me instructeur dus moest ik veel om hem recht te maken en niet op de binnenschouder te houden. Later in de les dat dus de fotograaf weg gingen we een beetje naar de lengtebuiging en losgelatenheid. Filmpje heb ik helaas niet ik zal aan een stalgenootje is vragen of ze donderdag wilt filmen. Ik weet alleen niet hoe ik die op bokt kan neerzetten haha ik zet de meeste filmpjes enzo op insta neer haha

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 18:57 



 
Profiel   

debberley83 schreef
Wat leuk dat je een fijn gevoel hebt bij deze veranderingen. Heel fijn. Dat je gevoel goed is, is het belangrijkste.
Ik heb zelf ook nog zo bizar veel te leren. Ik zie bij jou zoals eerder gezegd dat je bekken meer moet kantelen en je benen liggen nu zo ver naar achteren dat je het paard tegen werkt ipv helpt. En als je verder wilt komen liggen je benen nu al zo ver naar achteren dus kom je klem met de hulpen die je moet gaan geven.
Maar heerlijk om bezig te zijn en te werken aan verbetering. Succes! En vooral veel plezier


Ja ik hou heel snel me bekken vast en daar heb ik heel vaak last van dat ik even moet stoppen en me been moet strekken ik probeer het los te laten maar weet gewoon niet hoe laatst ook zo’n heerlijke middendraf dat ik met doorzitten zo me best deed om er in mee te gaan er zijn drafpassen en blijven zitten maar toch weer dat me bekken vast kwamen te zitten ik hoop dat me instructeur me daar in ook kan helpen maar niet alles in 1 les kan alles

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:00 



 
Profiel   

trysteffy schreef
debberley83 schreef
Wat leuk dat je een fijn gevoel hebt bij deze veranderingen. Heel fijn. Dat je gevoel goed is, is het belangrijkste.
Ik heb zelf ook nog zo bizar veel te leren. Ik zie bij jou zoals eerder gezegd dat je bekken meer moet kantelen en je benen liggen nu zo ver naar achteren dat je het paard tegen werkt ipv helpt. En als je verder wilt komen liggen je benen nu al zo ver naar achteren dus kom je klem met de hulpen die je moet gaan geven.
Maar heerlijk om bezig te zijn en te werken aan verbetering. Succes! En vooral veel plezier


Ja ik hou heel snel me bekken vast en daar heb ik heel vaak last van dat ik even moet stoppen en me been moet strekken ik probeer het los te laten maar weet gewoon niet hoe laatst ook zo’n heerlijke middendraf dat ik met doorzitten zo me best deed om er in mee te gaan er zijn drafpassen en blijven zitten maar toch weer dat me bekken vast kwamen te zitten ik hoop dat me instructeur me daar in ook kan helpen maar niet alles in 1 les kan alles


Begrijp ik! Het heeft ook tijd nodig. En altijd op de momenten dat je denkt op de goede weg bent komen er weer andere zaken aan het licht blijft een uitdaging

Link naar dit berichtGeplaatst: 02-09-18 19:16 



 
Profiel   

Leuk paard is het!
En fijn een nieuwe instructeur waar het goed mee klikt!

Ik ga wel mee in wat er gezegd wordt over jouw zit en je zadel.
Jij lijkt niet bij dit zadel te passen of dit zadel niet bij jou, wat ten koste gaat van je zit en je houding.
Wat zonde dat je zadelpasser bij verkoop daar niet op gelet heeft zeg, dat is zo belangrijk!
Ik heb ook lange benen en pas daardoor in heel veel zadels niet doordat ik klem zit met de wrong.
Het is echt even zoeken...

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-09-18 22:36 



 
Profiel   

Weer les gehad vandaag en hij zei zelf dat me beugels een gaatje korter moeten dat ik ze zelf al gaatje korter al had gedaan. Voor de rest vond ie het zadel wel gewoon goed voor me. Ik moet nu van hem leren om me haken goed uit te drukken maar die zijn nog best stijf :+

Ik voelde zelf me bekken kantelen weer en me rechter op zitten. Helaas niet kunnen filmen

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 16:03 



 
Profiel   

Even een vraag: hebben jullie in een stijgbeugel een gat tussen twee bestaande gaten gemaakt? De ruimte tussen de gaten is voor de stevigheid, en die is nu dan gehalveerd. Het komt nooit op een half gat dus vraag me af wie zoiets bedenkt? Overigens heb ik altijd mijn eigen zadel op bijrijdpaard. Met mijn lange poten en voorkeur voor ongedwongen zit lukt het anders ook niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 16:18 



 
Profiel   

Ja klopt om zo te zeggen tussen gaatje 5 en 6 hebben we op de 5 of de 6 nog een extra gaatje geprikt nou zit ik als ik het goed uit me hoofd weet tussen gaatje 6 en 7 de normale gaatje zit ok nu dan.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 16:41 



 
Profiel   

Ik volg je even niet. Maar het is naar veiligheid toe niet verstandig. Een half gat maakt het verschil echt niet.

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 16:51 



 
Profiel   

als je zon moeite hebt met je bekken ed is fysio ook nog een idee

Link naar dit berichtGeplaatst: 06-09-18 19:58 



 
Profiel   

poes schreef
Ik volg je even niet. Maar het is naar veiligheid toe niet verstandig. Een half gat maakt het verschil echt niet.



Weldegelijk!
Hier maakt een half gat (2cm) absoluut verschil voor mijn rechterbeen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 14:34 



 
Profiel   

Ik zou er mijn veiligheid niet voor opofferen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 14:49 



 
Profiel   

poes schreef
Ik zou er mijn veiligheid niet voor opofferen.


Wat kan er gebeuren?

Er staat neerwaartse druk op je riem.. Je gat zal hooguit scheuren.. Dan zakt je been 2cm...

Doorscheuren naar opzij is haast onmogelijk..

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 14:59 



 
Profiel   

Het is niet zo gevaarlijk als andere riemen die kunnen scheuren nee, maar ik vind het wel belangrijk om al mijn harnachement in zo goed mogelijke staat te houden. Het is wel echt berekend wat de sterkte is bij die afstanden. Ik vind het idioot, dat een ander het ok vindt is ook goed :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 15:01 



 

Lynn_Nikita schreef
als je zon moeite hebt met je bekken ed is fysio ook nog een idee

Dit. Ben je wel eens bij een fysio geweest? :)
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 07-09-18 15:13 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 49 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen