Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Rêve d'or is begonnen aan haar carriere als rijpaard!

 
Profiel   

Ik ben ontzettend trots op deze kleine meid en haar ontstaan heeft op bokt gestaan, dus dan is het eigenlijk alleen maar logisch dat haar volgende stappen ook geupdate worden. :D

16 april 2014 kwam er een prachtig merrie-veulen met verschrikkelijk lange benen ter wereld. Dat prachtige merrie-veulen was een klein wonder want de kans dat ze zich had ingenesteld was bijna onbestaande omwille van de behandeling van een baarmoeder-ontsteking na de bevruchting, maar in de jaren die volgden werd het voor mij logischer en logischer dat "Terror" -zoals ze ongeveer drie dagen na haar geboorte genoemd begon te worden- gewoon was blijven zitten.

Rêve is dus, zoals jullie zelf al hadden kunnen tellen ruim vier jaar en sinds een tweetal maandenn zijn we echt begonnen met inrijden. Daarvoor heb ik er wel op gezeten maar nooit echt "aan het werk" gegaan. Ik vond haar nog te "jong". In de zomer dit jaar vond ik haar veel meer klaar ogen dus zijn we er aan begonnen. Dit zijn foto's van de 15e keer dat ik er op zit sinds ze aan huis staat. Rêve wordt heel rustig in gereden, ze krijgt regelmatig een paar dagen om "te verwerken". Ik aanvaard wat ze me aan biedt en als ik vind dat ze te veel aan biedt dan rem ik haar af door haar een paar dagen vrij te geven. Ze gaat vreselijk snel, ik wil haar momenteel gewoon lekker op eigen benen, ze heeft erg ruime gangen máár heeft daarin nog geen balans dus ik probeer haar te rijden in een tempo waarin ze die wel heeft zodat ze eerst kracht op kan bouwen om ook in dat ruime die balans te vinden. Verder houd ik vanvoor gewoon een licht contact, Rêve "kiest" zelf om daar rond in te worden en dat ga ik niet ontmoedigen. :D Op termijn wil ik haar wel graag langer en lager kunnen rondsturen met het neusje er meer uit maar voor nu laat ik haar zelf wat zoeken. Het is een enorm fijn paard om mee te werken en te hebben máár ook eentje dat fluwelen handschoentjes eist. :D Ideaal voor mij dus. :')
Foto's staan compleet door elkaar trouwens. We beginnen in draf, als ze daar haar ontspanning in gevonden heeft neem ik een stukje galop er bij wat ze nog erg moeilijk vindt, op de foto's is dat ook goed te zien en dan sluit ik weer af met een ontspannen draf zodat ze altijd fijn kan beginnen en afsluiten. Zo zelfzeker als ze overkomt, zo gevoelig en onzeker is ze in werkelijkheid dus voor mij is het nu belangrijk dat ze echt dat zelfvertrouwen eerst vindt.
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]
Dit bedoel ik met balans verliezen in dat ruime. :D Dan gooit ze gewoon die benen naar voren op hoop van zegen. :')
[ img ]
[ img ]
[ img ]
[ img ]

In de maanden die komen mag ze rustig sterker worden en spieren opbouwen en zelfzekerder worden, we hebben tijd. :D Ik ga trouwens heel bewust niet in mijn zadel zitten bij de galop, dat kunnen mijn rug en heupen absoluut niet aan zoals ze momenteel galoppeerd. _O-
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 13:05 



 

:oo kleine meisjes worden groot!! Wat leuk om haar te zien, ze is echt knap geworden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 14:32 



 
Profiel   

:j kleine meisjes worden razendsnel groot! :oo
Vergeet ik ook nog een leuke foto! :D
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... 280&type=3
Daar hoort ze natuurlijk nog niet te lopen en dit was eerder perongeluk, maar zo’n moment opname geeft wel een beetje zicht op de toekomst toch? :D

Dat zo’n leuk dier uit die moeder is gekomen... _O- blijft me verbazen. :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 15:41 



 
Profiel   

Leuk paard. Mooie bodyprotector ook, komt tenminste wat vrouwelijker over.

Maar je geeft aan zacht met je hand te zijn, toch lijken je handen op de foto’s ander best streng en vooral je binnenhand.

Maar goed, erg leuk dier!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:03 



 

Ach als ze dat soms eens aanbieden is er ook geen man overboord. Ziet er goed uit en niet onbelangrijk; jij past er ook mooi op :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:03 



 
Profiel   

Joolien schreef
Ach als ze dat soms eens aanbieden is er ook geen man overboord. Ziet er goed uit en niet onbelangrijk; jij past er ook mooi op :D


Dat ben ik wel met je eens, maar dan is het recht houden van de voorhand wel een goede tip om mee te geven...

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:12 



 
Profiel   

Wauw wat is ze mooi geworden! Geweldig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:33 



 
Profiel   

Er zijn momenten dat ze me wat verrast met steun te zoeken op de hand. Ik probeer dan altijd zo snel mogelijk weer los te laten. :j maar het contact is absoluut nog lang niet wat ik wil. Ze is erg zoekerig en doet dat zoals alles wat ze doet erg hectisch. (Ze is gewoon in haar doen altijd erg bruusk geweest en razend snel. :oo ) Ik geef meteen toe dat ik dat nog een moeilijke balans vind met haar. :D
Er zijn momenten dat ze echt stukjes mooi zacht contact neemt en er zijn stukken dat dat nog mis loopt. :D lijkt me niet abnormaal na 15 keer. :D Maar dat veranderd mijn doel niet. ;) Om ze recht te houden moeten ze het eerst worden en ook dat is nog een work in progress. :D daarom wil ik haar ook nog niet in die houding. Omdat ze idd eerst gewoon rechtop met een zachte stabiele aanleuning in die lagere houding moet kunnen lopen. Ik merkte dat haar dat beter af gaat als ik haar iets onder haar ‘voorkeurstempo’ rijd overigens. Wellicht loopt ze zichzelf voorbij? Maar daar wordt allemaal rustig aan aan gewerkt. :j Komt echt goed ‘in due time’ .
Maar bedankt voor de tips! :D

De BP is overigens een motor-cross beschermer. := Veel ‘mobieler’ ook dan een ruiter-BP.


Laatst bijgewerkt door Ayasha op 03-10-18 16:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:41 



 
Profiel   

Ik vind dat je het super doet, Kath, en dat Reve uitgroeit tot een prachtige merrie :+: !
Heb er alle vertrouwen in dat je daar een heel leuk paard aan gaat hebben en een waardige opvolger van Sam :j (die ook nog steeds fantastisch is <3 )!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 16:53 



 
Profiel   

Hele tijd geleden dat ik jullie gevolgd heb maar jezus maria, WAT een prachtmerrie is dat geworden intussen!
Is dat alweer 4 jaar geleden dat ze de wereld kwam veroveren? Tijd gaat snel, herinner het me nog heel goed.

Rijtechnisch ga ik geen tips geven, gok zo even dat jij er pak meer verstand van hebt dan ik :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 18:41 



 
Profiel   

Marije: hoe meer ik met haar bezig ben hoe meer ik daar ook van overtuigd ben. Ze heeft haar dingetjes maar het is echt een heel lief paard. :D ze heeft alleen sch**t aan de wereld/regels. _O- Wil je iets klaar hebben van haar moet je zorgen dat zij het wil. Anders gebeurt het niet. :=

Varekaj: dat is al ruim vier jaar geleden ja... er zijn periodes geweest die voorbij vlogen maar ook die eindeloos leken. :D Ze heeft me soms echt tot wanhoop gedreven. _O- Maar ze is prachtig geworden... :+: En zo nu en dan heb ik zelfs het ide dat ik door gedrongen ben doorheen de jaren. _O-
Als je tips hebt of dingen ziet: zeg gerust, ik garandeer niet dat ik het (volledig) met je eens ben maar dan kan het nog steeds tot nieuwe inzichten leiden toch? Twee weten hoe dan ook meer dan een. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 19:32 



 
Profiel   

Voor evenwicht werk ik persoonlijk heel erg graag met balkjes. En voor 1000 andere dingen ook _O- zeker aan de longe of dubbele lijnen.
Werkt hier nog steeds heel goed bij mijn slungel én hij vindt de afwisseling ook ontzettend fijn.

Mijn wintertip qua jas en BP: ik draag een motorjas. Rugbescherming zit er nog gewoon in. Ellebogen heb ik eruit gehaald. Jas houdt me warm tot -10 en is absoluut waterdicht/ afstotend.
Lekker comfi en toch veiligheid als te tegen de vlakte zou gaan :D
En in mijn geval ook lekker veel sluitbare zakken voor gsm etc op buitenrit.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 19:45 



 
Profiel   

Ben blij dat ik niet de enige ben die de tijd vindt vliegen. Jeetje, dat gaat snel. Ze is ook best op moeder gaan lijken of niet?
Nog veel rijplezier met haar! Die balans vinden komt vast goed

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 19:49 



 
Profiel   

Wat is ze knap geworden! Lijkt ze nou eigenlijk op Pretty? De tijd vliegt echt, waar is die brutale bulldozerend jaarling heen?

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 19:58 



 
Profiel   

Ik had het op facebook al gezegd, maar ze is schitterend Kathleen!
Wat een plaatje is ze geworden zeg!
Rijtechnisch kan ik er weinig van zeggen, maar ik ben wel heel benieuwd waar jullie uiteindelijk zullen eindigen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:04 



 
Profiel   

Varekaj: balkjes is een goed ide! Eentje hebben we heel in het begin wel eens gedaan met haar. Misschien daar eens opnieuw mee beginnen en opbouwen! :D
Dubbele lijnen ben ik helaas een enorme kluns mee maar met enkele longe ben ik dan weer vrij handig dus vandaag heeft ze een beetje mogen werken aan haar galop aan de longe. :D

Motorjas ga ik eens bekijken. Ik denk dat ik over deze eventueel ook wel een jas aan krijg. Ik ben alleen een beetje bang voor het zweten in de zin van: als je bezig bent ga je zweten en als je dan stopt is het eens zo koud... :=

Mooney: wij vinden haar het meest naar de vader neigen, waar ze dat vrij edele hoofdje heeft gehaald weet ik niet want dat hadden ze beide niet. Ze heeft wel echt het oog en de blikken van de moeder. _O- Ik zie regelmatig Pretty als ze vanuit haar ooghoeken kijkt of beledigd is. :=

Oakland: goh, ik krijg die vraag vanzelfsprekend vaker en vind dat een erg moeilijke. Rêve heeft echt twee kanten... Op een aantal gebieden is het net haar moeder... maar ze heeft niet de valsheid die Pretty wel had. Ze kan heel onverwacht en snel uit de hoek komen net als Pret echt zonder waarschuwing, maar tot op heden heeft dat wel altijd een reden gehad. Niet altijd een ‘goede’ maar ik heb wel altijd geweten waarom ze reageerde. Bij Pret heb ik dat heel vaak nooit kunnen ontdekken. Dus daarin verschilt ze wel... Maar hoe lief ze ook is, je mag haar niet vertrouwen. Ik zeg altijd: met Rêve mag je tutten en leuk doen maar áltijd er van uit gaan dat ze het volgende moment kan om slaan... Betrouwbaar onbetrouwbaar. :D Altijd koppie er goed bij houden dus. Ben een keer met haar bezig geweest dat ik afwezig was vorig jaar en dat leverde me met heel veel liefde van haar kant drie gebroken ribben en een gekneusde pols, schouder en elleboog op. :+ En ze was heel bewust van hoe ver ze ging en op welke manier. Wat me in deze zelfs ‘geholpen’ heeft want toen had ze me echt veel harder te grazen kunnen nemen dan ze gedaan heeft. Was dat met Pretty geweest had ik in het ziekenhuis gelegen i.p.v. bij mijn kinesist. :+ Aan de andere kant is ze dan nu met inrijden weer heel nuchter en eigenlijk heel erg braaf. Ze is erg onzeker en schrikkerig (wat ik dan weer wel van haar moeder herken.) maar ze gaat niet rennen (wat haar moeder wel deed.). Het is ook echt zo'n paard dat úren kan knuffelen... Heel erg mensgericht dus ook. Maar ja... Je doet er echt heel verstandig aan om ook met dat ander kantje rekening te houden. En geen conflicten zoeken... Dit is echt zo'n paard waarmee je onderhandeld...

Bulldozeren kan ze dus nog steeds hoor. _O-

Sani: thx!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:32 



 
Profiel   

Knappe Rêve! Mooie combi!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 20:56 



 
Profiel   

Eerlijk is eerlijk, jij had niks kunnen aanvangen met een doodbrave lobbes die alles exact volgens het boekje doet. Je had je allang lopen frustreren van verveling :Y)

Ik gebruik balkjes ook met een enkele longe hoor, maar de mijne heeft soms de begrenzing van een dubbele longe nodig omdat hij er anders helemaal een spelletje van maakt.

Als ik me goed herinner heeft hypofysik (uit Duitsland volgens mij) wel een aantal leuke filmpjes online met voorbeelden. Zij gebruiken immens veel balkjes maar het kan gerust ook met een pak minder. Het gaat om het idee dat er achter zit.


Het voordeel van de jas is dat je je rits kan openzetten of gewoon geen dikke trui onder aandoen als je gaat rijden. De rugbescherming blijft sowieso op zijn plek.
Het is iig praktischer dan een dikke BP waar je geen trui of jas bij kan combineren omdat je dan niet meer kan bewegen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 03-10-18 21:09 



 
Profiel   

Nee, wellicht niet. _O- En aan de andere kant is ze dan ook zo dat ze heel nuchter is, ik kan haar opzadelen terwijl ze los staat inmiddels, met opstappen wacht ze geduldig tot ik zeg dat ze mag gaan, vandaag waren de buren buiten bezig en inmiddels is ze op het punt dat ze gewoon aan het werk gaat... :+
Ik moet wel zeggen dat ze sinds het inrijden een heel stuk makkelijker is geworden in omgang ook. :=

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 20:01 



 
Profiel   

Leuk beestje hoor! Ik heb sowieso een zwak voor vossen met bles maar dit is wel een erg fraaie ;) ik zie die 'strenge binnenhand' (wordt een beetje een cliché, zo vaak als je die term hoort/leest) niet zo, alleen laat je soms je binnenhand wat te veel zakken. Maar dat zal ook te maken hebben met haar snelle reacties.
Dit lijkt me sowieso een slim, snel paard, eentje die je op een leuke manier zal blijven uitdagen. Veel plezier met haar verdere opleidingstraject!

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 20:47 



 
Profiel   

Ze heeft wat om zich mee bezig te houden. Zolang dat goed zit zal ze heel fijn zijn om mee te werken. Als ze uitdaging nodig heeft, wie weet wat ze dan gaat verzinnen.

Of ze heeft een enorme Will to please en kan nu haar ei kwijt.


Nuchtere paarden... ben vandaag 20km buitenrit gaan maken. Loslopende en blaffende honden, giga waterplassen, opvliegende duiven en fazanten, toeterende auto, allemaal niks boeiends aan. Op 2/3 van de rit moet hij plassen. Doet zijn ding, zet 2 stappen... en krijgt een hartverzakking van een stel kuikentjes op het paadje :roll: Waren net T-rexen die hem zouden opvreten.

Link naar dit berichtGeplaatst: 04-10-18 21:22 



 
Profiel   

Askja: Psst: Deze is een palomino :P :P Een vrij donkere welliswaar maar ze is palomino. :)) Goh strenge binnenhand... Ik snap wel waar ze dat haalt, puur op de foto's ziet het zo ook uit idd om de reden die jij geeft. Ik zet mijn handen bij jonge paarden (of paarden die ik laag en lang wil) graag een stukje lager. Als ik moet "ingrijpen" (en met een jonge gaat dat nu eenmaal soms minder soepel, in de ideale wereld zou het zo niet zijn maar goed, ik ga niet doen alsof ik geen fouten maak op haar.) dan doe ik dat liever met de hand naar omlaag dan naar omhoog. Ze schud zo nu en dan ook nog erg met haar hoofd (ook dat is iets dat ze vrij ook doet, als ze spanning op bouwt op weide gaat ze met haar hoofd gooien. :+) en ik vind het ook niet altijd even makkelijk om daar de correcte reactie in te vinden. Maar als ze dan gooit met haar hoofd ja, dan is die hand wel eens te laat met volgen natuurlijk. :+ Maar ik werk er iig heel bewust aan om dat zoveel mogelijk te voorkomen en ik moet zeggen dat ze op die momenten na, eigenlijk ook heel zacht in de mond voelt. Ze heeft ook wat moeite met het contact op de hand (dat lokt dat gooien ook wat uit.) maar als ze dan haar ontspanning vindt dan voelt ze echt heel erg zacht aan. :+: Dus ik ben er van overtuigd dat dat echt wel goed komt. :j
Ze is idd erg slim en razendsnel. := Zowel onder het zadel als wanneer je er langs staat. := Soms een beetje sneller dan goed is voor de begeleider. := Tis best een aparte maar eigenlijk vnl in positieve zin. Denk wel dat dit een heel leuk paard gaat worden. :D


Varekaj: het zal een combi van de twee zijn gok ik. Ze lijkt iig erg graag te werken. Ik houd wel mijn hart vast voor de dag dat ze gaat puberen. _O- Ze heeft overtijd eens een bok gegeven omdat ik haar bij tikte omdat ze niet op mijn hulp reageerde en ze bokt net als haar moeder... := Ze "katapulteert" je echt. := Ik zie het somber in voor mezelf als ze besluit er daar een serie van achter elkaar te doen met nog wan leuke wendingen in. _O- _O-
Ik hoop dat haar will to please groot genoeg is om dat niet te doen. :))

ah, maar kuikentjes zijn ook eng. Net zoals Sam geen enkel probleem heeft met de bosmaaier die aan staat maar wél een meter de lucht in springt voor een stukje steel dat de bak in gewaaid was. :j :roll:
Je moet ze niet proberen te begrijpen, je moet gewoon van ze houden. :(:)

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 11:53 



 

Rêve <3 wat doet ze het knap Kath! Vind jou ook echt mooi passen, volgens mij gaan jullie een gouden toekomst tegemoet!

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 11:57 



 
Profiel   

Oh, wat is ze mooi geworden! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 12:10 



 
Profiel   

Denk je dat ze nog veel de hoogte in zou gaan trouwens? Nu heeft ze echt een mooie maat zoals Hanafubuki ook zegt. Het plaatje klopt.

Dat katapulteren vind ik 1 van de meest rotte manieren om bodemonderzoek te gaan doen. Vallen is niks (ligt voor jou alweer anders natuurlijk) maar dan ga ik liever voor een zachtere landing.

Kuikentjes zijn eng, maar het is wel de eerste die een plastic zakje vastpakt om er vrolijk mee te gaan wapperen :')
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 05-10-18 13:55 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 35 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen