Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 20:21

Voor degene die ons nog niet kennen: Finn is een 5-jarige pony van 1m46, ik heb hem pas sinds eind augustus 2018. Toen ik hem kocht zag hij er niet al te best uit, mager, geen hoefsmid bij geweest, nog nooit een tandarts gezien en nooit dressuurmatig correct gereden. Vanwege zijn fijne karakter gaf ik hem een kans en heb ik hem gekocht! Mijn uiteindelijke doel is om er een allround pony van te maken :D We hebben het rijden pas sinds oktober 2018 opgepakt en zijn langzaam gaan opbouwen. Tussendoor heeft hij nog een aantal keer lekker een week vrij gehad.

Afbeelding

Sinds eind januari zijn wij verhuisd naar een andere stal, waarbij we onder andere een binnenbak hebben maar ook een 20x60m buitenbak. Heerlijk! Vandaag kwam Saaams @ Bokt langs om foto's te maken en ik heb even haar hoofdstel en een ander bitje geprobeerd. Dat zie je ook op de foto's, mijn eigen hoofdstel is een micklem namelijk. De zadelmaker heeft ook al een berichtje van mij, het is weer tijd voor een nieuw zadel. Ik ben me bewust van mijn eigen flaws overigens := Ik heb chronische rugklachten en mijn huidige zadel werkt daar niet fijn aan mee helaas. Aankomende zaterdag hebben we weer les! Ons voornaamste werkpunt is galop, dat vindt hij nog gigantisch moeilijk en dat geeft ook totaal niet.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ja mijn cap zat scheef _O- Zag het pas op de foto's helaas. Toevallig ook alle foto's linksom :+

Ter vergelijking, zo kwam hij bij mij eind augustus:
Afbeelding

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 20:24

Hij is leuk! Rijden ziet er ook goed uit hoor :D

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:41

Omg ik heb niet eens opgelet op alle fotos linksom. Heb er een snelle selectie van gemaakt haha. Ik zal is kijken of er ook nog rechtsom foto zijn. Want die hebben we ook gemaakt.

Finn is een super toffe pony. Fijn te rijden, ga je echt een goede sportpony van kunnen maken met een beetje tijd en training.

xRoossie95

Berichten: 1371
Geregistreerd: 16-05-09
Woonplaats: NH

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 21:54

Mooie roze broek := _O-

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-02-19 21:55

xRoossie95 schreef:
Mooie roze broek := _O-

Ssssh, is geheim :')

BrittS schreef:
Hij is leuk! Rijden ziet er ook goed uit hoor :D

Thanks!

Saaams schreef:
Omg ik heb niet eens opgelet op alle fotos linksom. Heb er een snelle selectie van gemaakt haha. Ik zal is kijken of er ook nog rechtsom foto zijn. Want die hebben we ook gemaakt.

Finn is een super toffe pony. Fijn te rijden, ga je echt een goede sportpony van kunnen maken met een beetje tijd en training.

Jaa meer foto's! :D Denk dat hij inderdaad best leuk gaat ontwikkelen uiteindelijk, hij heeft wat meer tijd nodig haha

Bommeltje_
Berichten: 2085
Geregistreerd: 16-03-08

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-19 22:59

Knapperd is het toch! in het echt is hij ook erg knap hihi!

Heel veel plezier samen en vooral veel blije kilometers op jullie nieuwe stal :-)

Misschien kunnen we eens samen buiten rijden tegen die tijd :-)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 09:20

Wat gaan jullie goed samen zeg!

Amado7

Berichten: 10727
Geregistreerd: 04-06-11
Woonplaats: In het leukste dorp.

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 10:29

Nu ben ik wel benieuwd naar het verhaal van de roze broek :+

Ziet er goed uit TS! Wat is hij al opgeknapt. Dat gaat vast en zeker goedkomen.

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 10:50

Bommeltje_ schreef:
Knapperd is het toch! in het echt is hij ook erg knap hihi!

Heel veel plezier samen en vooral veel blije kilometers op jullie nieuwe stal :-)

Misschien kunnen we eens samen buiten rijden tegen die tijd :-)

Jaa dankje! Komt vast goed. Lijkt me leuk om eens samen naar buiten te gaan :D


amado7 schreef:
Nu ben ik wel benieuwd naar het verhaal van de roze broek :+

Ziet er goed uit TS! Wat is hij al opgeknapt. Dat gaat vast en zeker goedkomen.

Mijn rijbroek heeft roze vlakken die gigantisch vloeken met het dekje

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-02-19 20:15

Niemand meer? :o

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:40

Hij ziet er echt leuk uit. En het rijden ziet er ook netjes uit! Dat wordt een hele toffe allround pony

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 10:49

Leuke combinatie zijn jullie! Ziet er al heel netjes uit. Wel zou ik op sommige foto’s wat meer lengte in de hals willen zien, ik heb het gevoel dat je hem nog een beetje vasthoud en hem heel erg in jullie zomfortzone houdt. Je wil natuurlijk ook niet dat hij op de voorhand valt, maar het is interessant om daarmee wat te spelen. Hoeveel lengte kun je geven zodat hij lekker door z’n lijf kan lopen, maar niet voorover kukelt. Je zult merken dat hij uiteindelijk wat ontspannener gaat aanvoelen, en meer voorwaartse en opwaartse GO gaat krijgen. Daar zul je later in de galop ook veel profijt van hebben.

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:09

Maanlicht schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! Ziet er al heel netjes uit. Wel zou ik op sommige foto’s wat meer lengte in de hals willen zien, ik heb het gevoel dat je hem nog een beetje vasthoud en hem heel erg in jullie zomfortzone houdt. Je wil natuurlijk ook niet dat hij op de voorhand valt, maar het is interessant om daarmee wat te spelen. Hoeveel lengte kun je geven zodat hij lekker door z’n lijf kan lopen, maar niet voorover kukelt. Je zult merken dat hij uiteindelijk wat ontspannener gaat aanvoelen, en meer voorwaartse en opwaartse GO gaat krijgen. Daar zul je later in de galop ook veel profijt van hebben.


Dat zijn denk ik moment opnames. Britt rijd hem juist op lengte, wat langere teugel op zn eigen benen met op het juiste moment een ophouding. Ik heb er deze dag ook op gezeten en heb hem zelf inderdaad iets ‘opgerichter gezet’

Afbeelding

Hij is nog heel erg wiebelig en heeft nog wel wat steun van de ruiterhand nodig. Maar Britt wisselt wel enorm veel af in zijn houding. Hij heeft echt een heel fijn mondje verder.

Judass

Berichten: 4827
Geregistreerd: 20-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:14

Wat een onwijs leuke pony!
Je ziet echt dat 'ie enorm is opgeknapt, nu alleen z'n kontje nog wat ronder en dan is hij af :D.

Shettepret

Berichten: 2210
Geregistreerd: 31-03-10

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:20

Wat grappig! Je kwam me op stal al zo vreselijk bekend voor. Van Bokt dus!!
Leuk om een topic te zien!

Blackflag
Berichten: 2272
Geregistreerd: 29-04-06

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:26

Leuk paardje! Ziet er netjes uit, en wat een fijn beeld op de achtergrond. Paardjes lekker buiten met bakken hooi! :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-19 11:52

Saaams schreef:
Maanlicht schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! Ziet er al heel netjes uit. Wel zou ik op sommige foto’s wat meer lengte in de hals willen zien, ik heb het gevoel dat je hem nog een beetje vasthoud en hem heel erg in jullie zomfortzone houdt. Je wil natuurlijk ook niet dat hij op de voorhand valt, maar het is interessant om daarmee wat te spelen. Hoeveel lengte kun je geven zodat hij lekker door z’n lijf kan lopen, maar niet voorover kukelt. Je zult merken dat hij uiteindelijk wat ontspannener gaat aanvoelen, en meer voorwaartse en opwaartse GO gaat krijgen. Daar zul je later in de galop ook veel profijt van hebben.


Dat zijn denk ik moment opnames. Britt rijd hem juist op lengte, wat langere teugel op zn eigen benen met op het juiste moment een ophouding. Ik heb er deze dag ook op gezeten en heb hem zelf inderdaad iets ‘opgerichter gezet’

[ [url=m/PhvjPF.png]Afbeelding[/url] ]

Hij is nog heel erg wiebelig en heeft nog wel wat steun van de ruiterhand nodig. Maar Britt wisselt wel enorm veel af in zijn houding. Hij heeft echt een heel fijn mondje verder.


Heel goed! :j

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-19 15:40

Saaams schreef:
Maanlicht schreef:
Leuke combinatie zijn jullie! Ziet er al heel netjes uit. Wel zou ik op sommige foto’s wat meer lengte in de hals willen zien, ik heb het gevoel dat je hem nog een beetje vasthoud en hem heel erg in jullie zomfortzone houdt. Je wil natuurlijk ook niet dat hij op de voorhand valt, maar het is interessant om daarmee wat te spelen. Hoeveel lengte kun je geven zodat hij lekker door z’n lijf kan lopen, maar niet voorover kukelt. Je zult merken dat hij uiteindelijk wat ontspannener gaat aanvoelen, en meer voorwaartse en opwaartse GO gaat krijgen. Daar zul je later in de galop ook veel profijt van hebben.

Dat zijn denk ik moment opnames. Britt rijd hem juist op lengte, wat langere teugel op zn eigen benen met op het juiste moment een ophouding. Ik heb er deze dag ook op gezeten en heb hem zelf inderdaad iets ‘opgerichter gezet’

[ [url=m/PhvjPF.png]Afbeelding[/url] ]
Hij is nog heel erg wiebelig en heeft nog wel wat steun van de ruiterhand nodig. Maar Britt wisselt wel enorm veel af in zijn houding. Hij heeft echt een heel fijn mondje verder.

Jep wat Saaams zegt! :D Onze comfortzone is eigenlijk juist het op lengte rijden, oppakken doe ik vaak maar een minuut of 10 omdat hij dat enorm moeilijk vindt. Ik wissel continu af in halslengte :j

Shettepret schreef:
Wat grappig! Je kwam me op stal al zo vreselijk bekend voor. Van Bokt dus!!
Leuk om een topic te zien!

Ja toevallig! Jij hebt ook een leuk witje <3

Judass schreef:
Wat een onwijs leuke pony!
Je ziet echt dat 'ie enorm is opgeknapt, nu alleen z'n kontje nog wat ronder en dan is hij af :D.

Ja die kont zijn we mee bezig! Sindskort begonnen met balkjes tijdens het longeren, hilarisch om te zien want hij snapt er de ballen van :')

Blackflag schreef:
Leuk paardje! Ziet er netjes uit, en wat een fijn beeld op de achtergrond. Paardjes lekker buiten met bakken hooi! :)

Dankje. Ja ze staan hier lekker de hele dag buiten en inderdaad ook gewoon hooi op de paddock :)

We hebben sinds vandaag ook een nieuw dressuurzadel wat mijn houding al enorm ten goede komt. Alle ribben weer uit mijn lijf helaas :')

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Finn het witte monster rijden in de buitenbak

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 21:21

Heel vriendelijk en correct gereden. Idd leuk om wat te gaan spelen, met impuls (wijken is daarvoor een leuke oefening) tempo, halshouding enzovoorts, maar dat doet niks af aan dit beeld. Heel fijn en correct.