Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

We gaan als een raket!

 
Profiel   

Oke letterlijk dan, meestal ben ik aan het brainstormen hoe ik alles in goede banen lijd :')

Jilla heeft vorig jaar een veulentje gehad en heb ik sinds de zomer dus opgepakt. En wat een heethoofd is ze heel anders dan haar broer die ik al 3 jaar rij. Maar wat een power en werkwilligheid, die haar soms gewoon in de weg zit. Ze wil zelf graag hard, te diep en te rond en ik wil dat juist niet :D en dat kost veel geduld, handen naar voren en volg mijn hand maar (zonder keihard weer te gaan, ho merrie :D)

Ach we knutselen rustig verder en ik hoef nooit bang te zijn dattie niet actief genoeg is van achter :D
Soms is ze wat te diep, dan weer wat strak maar we werken eraan!


[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 20:46 



 
Profiel   

Oh wouw wat een gave plaatjes <3 jullie zijn een mooie combi, vooral zo met dat oranje setje

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 20:56 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie! Ondanks dat je zegt dat ze graag diep en rond wil, zie ik toch wel veel fijne ontspannen momentjes hoor. Wat me wel opvalt is jouw zit. Je zit wat aan de achterkant van je zadel, en wat naar voren. Het lijkt alsof je je bovenbeen niet helemaal ontspannen hebt, met name aan de bovenkant. Ik denk als je iets meer in het midden van je zadel gaat zitten, rechtop, en je bovenbeen laat vallen dat je iets meer rust gaat creëren.
Je zou wat kunnen spelen met je binnenhand, af en toe iets meer mee naar voren geven, zodat ze ook iets meer op zoek wil naar die hand, het valt me op een paar foto's op dat je buitenhand redelijk op de plek blijft, maar je binnenhand terugwerkt. Nu weet ik niet bij haar, of dan het neusje er meer gaat uitkomen, hoor, sommige paarden reageren erop door lager en ronder te gaan lopen, maar je krijgt wel iets meer lengte in de hals.

Zomaar een paar kleine puntjes hoor, ik vind het over het algemeen een prettig beeld geven :)
Overigens mag je de merrie ook komen brengen hoor, strik erom hoeft niet <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 21:00 



 
Profiel   

Hele gave merrie en met name in die kleuren! Mooi beeld! Zoals je zelf al zegt: wat puntjes om aan te werken, maar aangezien je ze zelf al prima weet, hoef ik daar niet ook nog een plasje overheen te doen. Alleen maar dat je heel erg boft met zo’n knapperd! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-02-19 22:35 



 
Profiel   

Ik snap wat je bedoeld hoor! Maar ze doet of oprollen of de giraffe kan ze ook wel goed :D de momenten dat mijn binnenhand wat te ver naar achter zit kwam ze ws weer wat te ver over de teugel. This niet gauw goed haha maar we oefenen gewoon door, de stukjes die ze doet zijn ook gewoon heel fijn :)

En over mijn zit heb je volledig gelijk, ik zit een beetje krampachtig om haar een soort van tegen te houden maar ik moet meer op me gat gaan zitten en rijden haha

En dit is ook belangrijk!


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 12:39 



 
Profiel   

Dat is zeker belangrijk! Doen te weinig mensen imo. En 't is zo goed om ze fris in het koppie te houden :)
Dat zie ik ook hoor, wat goed gaat, ziet er dan ook gelijk heel fijn en prettig uit! Op het moment dat je dan de neiging hebt om terug te werken met die binnenhand, zou je kunnen proberen hem even een cm of zo mee te geven :) Hoe dan ook, je bent gewoon goed bezig :D

Lekker doorwerken :) ik hoop meer topics van je te zien, vooral met deze merrie, echt erg leuk :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 12:42 



 
Profiel   

Leuk dier, wat voor afstamming heeft ze? En veulentje van welke hengst?

Rijden ziet er lekker uit, gewoon km’s maken en ze gaat de hand vanzelf wel meer volgen, sommige dingen hebben gewoon wat tijd nodig.

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-02-19 21:53 



 
Profiel   

Wauw wat n achterbeen! Ziet er vriendelijk gereden uit. Veel succes samen!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 09:48 



 
Profiel   

Wat een prachtige merrie <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 10:10 



 
Profiel   

Wat een gave merrie heb je daar!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 10:18 



 
Profiel   

Fijn achterbeen zit erin! :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 10:21 



 
Profiel   

Wauw prachtig paard heb je daar zeg! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 13:07 



 
Profiel   

Prachtige merrie <3 Ziet er weer fijn uit! Als je straks alles in goede banen kan lijden heb je er echt een topper aan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 14:17 



 
Profiel   

Prachtig dier! Ben ook benieuwd naar de afstamming.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 17:00 



 
Profiel   

Haat afstamming:
https://www.horsetelex.nl/horses/pedigr ... 5/jillatre ! :) vorig jaar een veulen gehad van Jerveaux.

Dankje allemaal :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 17:03 



 
Profiel   

Ahh uit Bellatre! Tof en begrijpelijk dat ze zo graag wil gaan!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 18:34 



 
Profiel   

Zo dAs er een waar je donders zuinig op moet zijn. Ga je heel ver mee komen!

Zo zie je ze niet veel meer.
Ik zie graag meer van je!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 18:59 



 
Profiel   

Hoipiepeloii schreef
Ahh uit Bellatre! Tof en begrijpelijk dat ze zo graag wil gaan!


Ik hoop dat ze niet zo heet wordt als mama hoor halleluja haha! Ik geloof niet dat ik dat kan managen al ben ik er bang voor. Haar broer (andere vader) is juist easygoing, haar volle zus een jaar jonger ook. Ach als ze ooit zo gaat wapperen met haar beentjes als mama ben ik een blije paardenmama :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 19:54 



 
Profiel   

Op zo'n knap paard kun je toch wel rechtop zitten :D Ik denk als je het tempo meer onder controle gaat krijgen dat je heel ver met haar kunt komen. Is het je eigen paard? Ik ben zelf juist dol op paarden die van nature heel veel go hebben en werklust :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-02-19 21:04 



 
Profiel   

Nee ik rij haar voor de fokker! Dus daar bof ik mooi mee :D

Ik heb dat ook liever hoor, dat constant aanmoedigen is niks voor mij. Maar int begin ist altijd we! lastig, dan is een trage stabielere wat makkelijker!

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 20:39 



 
Profiel   

Dan bof je zeker met zulke fijne paarden. Voor mij was het ook in het begin erg wennen om de juiste knoppen te bedienen. Het komt vastgoed met jullie twee!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 21-02-19 21:39 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 21 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen