De wedstrijdvorderingen van Bowlers Baby

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

De wedstrijdvorderingen van Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-19 23:13

Vorig jaar augustus zijn Bowlers Baby & ik voor het eerst gestart in de B dressuur. Het was de 1e echte keer dat ze van huis af was, maar ze gedroeg zich geweldig!
Ze had natuurlijk wel veel spanning maar ze bleef braaf.

Hier was ze +/- 6 maanden onder het zadel en wij 4 maanden een combinatie.
Bowlers Baby is een (toen) 4 jarige springgefokte merrie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

In de 2e proef voelde ze zich al een stuk meer op haar gemak. Hier toont ze zich heel gaaf vind ik! :D
Afbeelding

Braaf paard :D
Afbeelding

In het indoorseizoen heb ik haar meteen mee genomen naar een locatie waar veel te zien is. Ze blijft altijd braaf maar heeft toch snel last van spanning die dan in haar spieren blijf hangen waardoor alles strak wordt en ik het gevoel heb dat ik niet meer kan rijden terwijl het er voor het ook 'wel oke' uit ziet. Hier zijn we dan ook flink mee aan de slag gegaan.

Afbeelding

In het indoorseizoen zijn we voor de leuk wat selectiewedstrijden gaan rijden waarin we vaak net onder de prijzen mee reden.

Een typisch beeld van wat ze met spanning doet. Ze is actief, kan niet wegrennen dus loopt leuk in een houding, redelijk bij elkaar en gooit dan haar kont omhoog ipv er onder ;) En dan is dit uiteraard een positief beeld op zo'n moment.
Afbeelding

Even later in december de 1e keer in de proef dat ze echt wat lengte in haar hele lijf uit ontspanning begon te geven!
Afbeelding

Afbeelding

En uiteindelijk mochten we toch naar de regio kampioenschappen! *\o/*
Gruwelijk relaxt als het resultaat er toch niet toe doet! :D Een gooi naar enige vorm van titel hoefden we toch niet eens te proberen. We eindigden dan ook ergens onderaan, maar who cares? Ze liep een netjes, braaf proefje en daar gingen we voor!
Ze is geen dressuurtopper, gaat ze ook nooit worden. De kwaliteit en het gangenwerk is er niet, maar de instelling is geweldig dus we gaan ook lekker door met dressuren :).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: De wedstrijdvorderingen van Bowlers Baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-19 09:31

Aangezien TS gister ook al een fototopic op RIJ-ITP heeft gepost en de regel is dat maar 1 topic per week geopend mag worden, hier een slotje.