Met Indy op traingsweek

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-03-19 22:10

Afgelopen week met Indy op traingsweek geweest bij Dressagepro.
Het leek mij ontzettend gaaf om eens voor de ogen van rien vd schaft te rijden. En gave trainingen en clinics te volgen.

Indy is een merrie van 6 jaar, we hebben net 1 x m gestart.

Wij zijn op zondag aangekomen op de prachtige locatie, op maandag ochtend hebben we even gebruik gemaakt van de mooie buitenbak voor wat foto.s :

Afbeelding

Afbeelding

S.avonds de eerste les van Rien van der Schaft. Wouw wouw wouw, wat heb ik genoten, veel zijwaartse oefeningen gereden en ze ging daardoor echt fijner lopen. Schoudervoor en schouderbinnenwaarts liep ze aan het eind veel makkelijker door..
Helaas niet veel foto.s want was al vrij donker

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Dinsdag hadden we een houdinganalyse van equinolab, eerst een presentatie en daarna te paard..
Eerst lekker losgereden in de prachtige buitenbak

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de houdinganalyse..

Afbeelding

Afbeelding
Over een paar weken krijgen we de bevindingen in de mail incl oefeningen om te verbeteren

Woensdag kregen we les van Inge van der schaft, WE moesten flink aan de bak maar was wel mooie eyeopener , ik ben al best snel tevreden, maar indy kan best een tandje meer. Soms moet je even een grensje over..want wowww wat ging ze zitten en kwam haar been veel meer uit de schouder en schoft al beter omhoog.. zo trots op mijn kleine racetank..

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Ik moet nog veel meer op mijn kont gaan zitten in de galop, maar als ze zo sjouwt zit ik ook gelijk beter in de galop..

Donderdag gingen we werken met de teugeldrukmeter en hartslagmeter.. Maar voor indy was het genoeg, ze had spierpijn. Dus heb haar nog even een beetje losgereden in de buitenbak.. we zijn nog wel begonnen met de meting maar ze was klaar
Aan mijn houding te zien was ik ook moe
Afbeelding

Ik ben zo ontzetten trots op deze mooie merrie
Laatst bijgewerkt door robbie88 op 23-03-19 22:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Wiskey1
Berichten: 1675
Geregistreerd: 15-01-17

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 22:35

Wat een gaaf paard! Niet mijn type, maar deze is wel erg leuk! Mooie foto's ook

Minoes

Berichten: 1964
Geregistreerd: 11-12-12

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:15

Wauw! Hele gave merrie, leuke combinatie zijn jullie!

Avalanche

Berichten: 15987
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:28

Klinkt alsof je heel veel geleerd hebt :)

Anoniem

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:32

Wat een toffe foto's van een tof paardje! <3 En wat een uitgebreid lesprogramma zeg, daar moet je veel aan gehad hebben. Ben benieuwd naar de bevindingen van de deskundigen. Heb je zelf enig idee? Wat verwacht je dat ze gaan zeggen?

xChanelx
Berichten: 1922
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:34

Wauw wat gaaf! En mooi dat je in een paar dagen dan zoveel verschillende dingen kunt doen, ervaren en leren.

Def

Berichten: 5463
Geregistreerd: 15-08-06

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-03-19 23:44

Gaaf paard! Klinkt als een leerzame week! Kan bijna ook niet anders met zulke fijne trainers! Het ziet er heel netjes uit.

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 00:00

Ik ben heel benieuwd naar de houdinganalyse idd, ben de laatste maanden heel druk geweest met mijn houding, maar heb/ had veel moeite om op mijn kont te zitten in galop..Woensdag in de les kwam ik er toen achter dat als indy nog meer de schoft omhoog drukt ik ook wel beter kan zitten.. dus ben benieuwd of dat ook uit de analyse komt.. en ik heb ongelijke schouders door meerdere operaties ben ook heel benieuwd wat de hangende schouder doet in mijn rijden.
Dank je wel voor de lieve reacties

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:04

Wat een geweldig paard heb je. <3 :~
Was dit een echte clinicweek met meerdere deelnemers of ben je daar zelf naartoe gegaan?
Hebben ze ook opmerkingen gemaakt over het zadel? Want dat ligt op alle foto's die van de zijkant zijn genomen bovenop de schouderbladen in plaats van twee vingers erachter, en dan lijkt het me voor jullie allebei ook veel moeilijker om de goede houding te vinden.
En hoe groot is ze eigenlijk, want ze lijkt voor een Tinker echt groot. Ik heb normaal gesproken niets met Tinkers, maar zo zijn ze wel heel gaaf... :D

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 00:12

Haar schouders liggen wel vrij, zadel is ook net weer gecheckt, alleen door haar brede ribbenkast en iets neerwaartse romp hebben we ook veel moeite moeten doen voor een passend zadel.. ze heeft nu een aangepast kussen, juist om geen druk op de schouder te krijgen.. overigens vliegt ze wel in de staak als het zadel ergens knijpt
Maar ik heb er van geen van de profs deze week iets over gehoord.. ( ook niet van de d.a / osteopaat )
De trainingsweek was bij conny van dressagepro , dus niet bij rien op stal

Ze is maar 1.55m
Haha ik begrijp je wel hoor, had 2 jaar geleden ook niet gedacht dat ik nu met een tinker op ch zou gaan..Maar in het rijden is indy echt een heethoofd en zo leuk en uitdagend.. verveel me nooit met haar.. ( oké soms wel vervelend als ze weer standje loeren en racen aan heeft). Vanaf volgende maand gaat nmr 2 mee op ch

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 00:25

robbie88 schreef:
Ik ben heel benieuwd naar de houdinganalyse idd, ben de laatste maanden heel druk geweest met mijn houding, maar heb/ had veel moeite om op mijn kont te zitten in galop..Woensdag in de les kwam ik er toen achter dat als indy nog meer de schoft omhoog drukt ik ook wel beter kan zitten.. dus ben benieuwd of dat ook uit de analyse komt.. en ik heb ongelijke schouders door meerdere operaties ben ook heel benieuwd wat de hangende schouder doet in mijn rijden.
Dank je wel voor de lieve reacties


Ben heel benieuwd naar de analyses; update je hier als je ze binnen hebt? For what it's worth; ik vind het er heel fijn uitzien. 8-)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 00:36

Ja hoor als jullie dat leuk vinden zal ik dan updaten :).. lief dat je het er fijn uit vind zien.. we werken er hard voor, hard workshop pas off benieuwd of we nog een paar procentje kunnen stijgen op ch met de nieuwe tips en tricks.
En ja verder heel veel trainen op kracht ( en dat kost tijd), het is eigenlijk net een " gewoon" paard
Heb ook nog weer een les bij Inge op de planning staan bij hun stal, dus als mensen het leuk vinden om te volgen wil ik best updaten

Anoniem

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 01:06

Met 1,55 is ze voor een Tinker best aan de maat, maar op sommige foto's zou ze zo door kunnen gaan voor 1,60, zeker als ze de schoft optilt toont ze echt als een paard. :~
Ik ben heel benieuwd naar jullie verdere ontwikkeling.
Wat voor zadel heb je nu? Ik ben wel benieuwd naar dat aangepaste kussen, ik ken dat van Vivary's en Fairfax, maar misschien dat anderen dat nu ook doen?

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 01:13

Bij ons op stal is ze van de " eigen" fok wel een kleintje DE andere die ik ga starten tikt de 165 aan. Maar ze compenseert idd door haar GO en opwaartse lijn nu... toen ik vorig jaar begon zag het er wel anders uit

Afbeelding
( toen nog boommaat 32 en deken 180)
Nu boom 36 en dekens 195
4 zadels in een jaar gehad ..
En ik 10 kg vet er af en indy 100 kilo spier erbij

Ik heb nu een SELLA zadel

Anoniem

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:18

Oh ja, als je de plaatjes van nu en het plaatje van toen vergelijkt, zie ik veel positieve veranderingen. En ja, ik vind een update leuk. +:)+

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:36

Gave foto’s en een erg leuke pony!

Overigens heel fijn om te lezen dat je gehoor hebt gegeven aan haar op de laatste dag! :)

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-19 10:38

Ja uiteraard, het moet wel leuk blijven. . Gisteren heb ik haar lekker cranio sacraal behandeld, vandaag dagje wei en dan morgen weer oppakken:)

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:42

Wat een onwijs leuk dier! Vriendelijk beeld echt een hele leuke combi zijn jullie!

RobinSputnik

Berichten: 504
Geregistreerd: 05-07-10
Woonplaats: Rijswijk GLD

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 10:53

Je lach op de foto's in het rode setje zegt genoeg :D +:)+

Shelly21

Berichten: 1766
Geregistreerd: 17-03-11

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:52

Gaaf marjon!

KirstenHorse

Berichten: 1291
Geregistreerd: 16-02-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 11:58

Wat een ontzettend gaaf paard en wat zijn jullie een leuke combi! <3

inkepink

Berichten: 3164
Geregistreerd: 17-06-04
Woonplaats: randje van twente

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-19 21:24

lekker intensieve paar dagen zo! Hard work pays of!

Granoek
Blogger

Berichten: 10472
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 01:02

Heee jouw paard lijkt op mijn paarden :D super knappe merrie! Ziet er ontzettend leerzaam uit en wat zen uitzicht in die buitenbad <3

robbie88

Berichten: 2088
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-19 01:03

Haha granoek .ja, alleen in mini uitvoering :)

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Re: Met Indy op traingsweek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-19 09:16

He wat leuk om haar in dit daglicht te zien :) Wat een gaaf idee zo'n trainingsweek daar :) Zou ik ook wel graag eens willen doen eigenlijk :D

Jullie zien er uit als een hele fijn combinatie, ziet er goed uit hoor marjon! En alweer M1!