Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Plaats een nieuw onderwerp

Te Paard en Te Zwaard: Rossfechten Symposium 2019

 
Profiel   

Een aantal bekende gezichten weer. En wat leuk dat Ellis ook meedeed. Ziet er gaaf uit
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 19:31 



 
Profiel   

Thanks voor alle leuke reacties weer!

Wordt vast gaaf in augustus, ik heb er zin in. :D

magda_90 schreef
Ik heb zo weer zin om een show van jullie te mogen bijwonen, niet toevallig binnenkort een in het noorden? O:)


Nog niets noordelijks op de planning helaas, terwijl we voorgaande jaren twee a drie keer per seizoen in Friesland en Groningen waren. :') Ik zal je op de hoogte houden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:03 



 
Profiel   

Svadilfari1 schreef
.

.

Wat wordt er verwacht aan vaardigheden en ervaring van de ruiter bij een evenement als symposium rossfechten? En van de paarden?
Het lijkt mij zeker enige jaren training?



'beoogd' en 'verwacht' zijn twee verschillende dingen.


beoogd zijn 'passades', oftewel 'ringfertigkeit'. dat is ook het historisch genoemde niveau.

dwz: halve pirouettes, wissels, event terre-à-terre en carrière in een heen en weer patroontje.

dit was noodzaak voor cavaleristen destijds.

wij doen het echter voor onze lol, dus wij kunnen doen met een tandje minder.

er is eigenlijk geen minimum, wapen aardigheid kunnen we redelijk makkelijk regelen in een paar lesjes, en velen helpen elkaar.

als je geen wapenervaring hebt kunnen we ook gewoon beginnen met rubber wapens, bijv, en later ga he dan naar moeilijke dingen zoals lansen, uiteindelijk.

qua rijden... kan ook al heel interessant zijn in stap.

over het algemeen proberen mensen echter wel apuyementen en pirouettes te kunnen, als is het maar in stap.

als je een paard meebrengt is het ietsje meer, want het beestje moet met groepen paarden om kunnen gaan, niet trappen, dergelijke.

het is eigenlijk alleen een kwestie van het kennen van je eigen grenzen.

daardoor kunnen we veel mensen een ervaring gunnen.

uiteraard willen we een beetje laten zien waar het heen moet, dus we zoeken zo veel mogelijk ervaren ruiters en vechters.

maar best wel een hoop mensen hebben hun eerste terre-à-terre of piaffe gereden bij dit evenement...

monkey see, monkey do

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-05-19 20:05 



 
Profiel   

Airnt schreef
maar best wel een hoop mensen hebben hun eerste terre-à-terre of piaffe gereden bij dit evenement...


Check. :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 20:26 



 
Profiel   

Airnt schreef
Svadilfari1 schreef
.
Ik ga eens kijken of er ook mogelijkheden zonder eigen paard is.



we hebben altijd een hele berg mensen die komen kijken, de lezingen volgen, meedoen met de oefningsronden, maar er is ook sprake van huurpaarden volgend jaar. (uit Engeland, beetje afhankelijk van Brexit)

zou wel leuk zijn als we betrekkelijk goede paarden ook hier en daar onder iemands achterste kunnen duwen

Oooh, kan ik er alvast een reserveren? :D
Maar de workshops te voet en de seminars zijn ook zeker interessant.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-05-19 23:26 



 
Profiel   

rider schreef
Thanks voor alle leuke reacties weer!

Wordt vast gaaf in augustus, ik heb er zin in. :D

magda_90 schreef
Ik heb zo weer zin om een show van jullie te mogen bijwonen, niet toevallig binnenkort een in het noorden? O:)


Nog niets noordelijks op de planning helaas, terwijl we voorgaande jaren twee a drie keer per seizoen in Friesland en Groningen waren. :') Ik zal je op de hoogte houden!


Oh jammer Hier nog 1 uit het Noorden ( Drenthe)

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 11:58 



 
Profiel   

Wow wat onwijs indrukwekkend...

Misschien later, als mijn babypaard groot is... <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 12:02 



 
Profiel   

@ Airnt , hartstikke bedankt voor je heldere uitleg.

In stap valt genoeg te doen! Momtenteel lang teugel ik alleen en zijgangen in stap.
goed uit voeren is een mooie basis.

Het klinkt zo enorm leuk en ziet er geweldig uit. Wat mij aanspreekt is de manier van rijden en deze vorm. En de sfeer van elkaar helpen wat ik hier uit op maak.

Welke wapens worden er gebruikt? Ook wel eens boogschieten ? Of is dat een hele andere richting?
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-05-19 12:09 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 2 van de 2 [ 33 berichten ]
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen