Elano weer rij-itp.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Elano weer rij-itp.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-19 11:39

Oh, ik kan het niet vaak genoeg zeggen.. Maar wat een geweldig paard heb ik toch! <3

Elano is mijn eerste eigen paard. Gekocht als anderhalf jarige hengst en ik ben hem nu zelf aan het inrijden. Tot nu toe alles zelf aangeleerd, waarbij 99% buiten is geleerd. Zo ook het rijden. Voor Elano is het allemaal heel normaal. Ik zet meestal mijn vriend voor zijn neus en hij volgt wel. Maar uiteindelijk gaan we het natuurlijk stukjes moeilijker maken. Vriendlief op afstand en wat meer 'zelf laten lopen'. Elano kan nogal een watje zijn als hij het zelf moet doen. Maar met vertrouwen en geduld kom je enorm ver! :D

1.
Afbeelding

-Elano
-Irish Cob
-Ruin
-5 april 2015
-Van mij sinds 26-11-2016

Ondertussen hebben we al weer meer meters gemaakt. Van rechte paden, door het park, tussen de bosjes en zelfs op het strand. Hij doet het allemaal. Hij vind het allemaal reuze gezellig!

2. Eerste keer op het strand rijden met Elano.
Afbeelding

3. Ik kreeg hem zelfs het water in. Dappere watje!
Afbeelding

4.
Afbeelding

Of gewoon helemaal zonder zadel. Uiteindelijk ging meneer ook in galop. Het ging goed, tot ik de rem erin zette en vergat dat hij dan altijd zijn hoofd naar beneden doet. Zonder zadel en een gladde broek zijn dan niet heel handig. Maar, hij stopte wel en kon rustig landen. Hij stond wel wat gek te kijken, en sindsdien als ik mijn evenwicht lichtjes verlies staat hij stil. De goedzak. :+
5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. Heel af en toe gaan we ook in de bak oefenen. Hij moet het toch leren, helaas. Ik ben zelf ook geen bakmens dus het duurt nooit lang in de bak. :')
Afbeelding


8.
Afbeelding

9.Deze week heb ik de ghost toscana mochten uittesten. Aangezien ik een dressuur-model toch niet mijn ding vond, op zoek gegaan naar wat anders. Elano had waarschijnlijk gehoord dat ik het zadel wilde uittesten, want hij deed gezellig mee. Ik had totaal geen gevoel van vallen en bleef keurig zitten op meneer. Vrolijk ding is het ook! :D

Ik was alleen vergeten mijn laarzen aan te doen, oeps! Ik rij te vaak zonder beugels.

10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. En zo gingen we gister weer naar het strand. Want de toscana moet natuurlijk wel op onze manier uitgetest worden! Draf en zelfs een galopje op commando. <3
Afbeelding

13.
Afbeelding

14.
Afbeelding

15.



Tot de volgende keer maar weer! *\o/*

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Re: Elano weer rij-itp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 07:22

Wat een leuk paard! Heerlijk dat je zo buiten kan rijden op het strand! <3

En bevalt de toscana? Ik heb hem ook een weekje getest, vond het een heerlijke bbp. :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 08:12

Wow ik heb wat gemist denk ik! Normaal volg ik alle topics mee maar, ik wist niet dat je hem al aan het rijden was. Oepsieee :') Maar echt super leuk zeg! *\o/*

Omenstabij

Berichten: 129
Geregistreerd: 20-02-19

Re: Elano weer rij-itp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 12:28

Oh wauw! Heerlijk dat je al gelijk op deze manier bent begonnen, het ziet er heel gaaf en ontspannen uit.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-19 18:35

J0anieke schreef:
Wat een leuk paard! Heerlijk dat je zo buiten kan rijden op het strand! <3

En bevalt de toscana? Ik heb hem ook een weekje getest, vond het een heerlijke bbp. :D


Heerlijk is het zeker! Vooral omdat het lekker dichtbij is.

De toscana bevalt echt super. Totaal geen last van mijn heupen en ik zat goed en niet in stoel zit of andere vage houdingen.. Nou goed zitten en geen last van mijn heupen heb ik nog niet meegemaakt. Dacht dat het onmogelijk was, maar niet dus. :wow:
Verder zat ik er ook stevig in. Met wrongen veel steun. Totaal geen gevoel dat ik zou vallen om welke reden dan ook, dus kon heerlijk grenzen opzoeken met meneer. (Hij is niet de enige die in een watje kan veranderen. :)))

Door de toscana ben ik ook benieuwd naar de 'echte' ghost zadels.


emilyslaluna schreef:
Wow ik heb wat gemist denk ik! Normaal volg ik alle topics mee maar, ik wist niet dat je hem al aan het rijden was. Oepsieee :') Maar echt super leuk zeg! *\o/*


Hihi ja we zijn ondertussen al even bezig. Elke keer lekker kort, maar krachtig. Hij vind het ook veel te leuk als ik op hem zit. En ondanks dat hij soms lekker enthousiast is, is hij toch voorzichtig. Als ik mijn evenwicht verlies staat meneer stil. Een echte goedzak dus. <3


Omenstabij schreef:
Oh wauw! Heerlijk dat je al gelijk op deze manier bent begonnen, het ziet er heel gaaf en ontspannen uit.


Ik ben ook erg blij dat ik het zo doe met hem. Als ik alleen in de bak was gaan rijden, was het niet goed gekomen. Meneer snapt het dan al gauw niet meer en wordt dan boos. Nou maak dan het rijden nog maar leuk.. Dus dan maar buiten, dan snapt hij het allemaal wat beter.
Maarja, zo doen wij alles net een beetje anders. Voor ons is dat heel normaal. O:)

J0anieke

Berichten: 4872
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 18:55

De zadels vind ik ook heerlijk! Ik heb zelf een ghost roma waar ik ontzettend blij mee ben. De zadels zijn wel echt meer zadel dan de bbp's, wat ook wel logisch is.. :')
Ik was ook een beetje geschrokken toen ik de toscana ging testen, had verwacht dat het redelijk hetzelfde zou zitten als mijn roma, maar dat is dus niet zo. Mijn merrie was iets te gevoelig toen ik de toscana aan het testen was waardoor ze even in paniek raakte, ik was toen bang dat ik er vanaf zou vallen, maar bleef er wel gewoon opzitten. Dus je kan wel zeker zeggen dat ze veel steun geven! :D

tinkert_tje

Berichten: 6604
Geregistreerd: 14-03-04
Woonplaats: texel

Re: Elano weer rij-itp.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:29

Wat super het plezier straalt er vanaf.
leuk braaf paardje.

puppy1128

Berichten: 5010
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-19 08:38

J0anieke schreef:
De zadels vind ik ook heerlijk! Ik heb zelf een ghost roma waar ik ontzettend blij mee ben. De zadels zijn wel echt meer zadel dan de bbp's, wat ook wel logisch is.. :')
Ik was ook een beetje geschrokken toen ik de toscana ging testen, had verwacht dat het redelijk hetzelfde zou zitten als mijn roma, maar dat is dus niet zo. Mijn merrie was iets te gevoelig toen ik de toscana aan het testen was waardoor ze even in paniek raakte, ik was toen bang dat ik er vanaf zou vallen, maar bleef er wel gewoon opzitten. Dus je kan wel zeker zeggen dat ze veel steun geven! :D


Neeee echt? Zijn de zadels meer zadels? Dat is nou net de reden dat ik het daarom ook wilde uittesten! :))
Ja ik heb wat dat betreft geen gevoelig paard. Ik kan een watje worden, het zal hem écht een worst wezen. Vriendlief of zus die niet kunnen rijden, vind hij ook niet erg. Hooguit dat hij stilstaat als ze uit balans raken. Maar of ik dat erg vind?
Maar hopelijk heb ik van de zomer mijn keus kunnen maken met wat het wordt. Ben echt super benieuwd. :j


tinkert_tje schreef:
Wat super het plezier straalt er vanaf.
leuk braaf paardje.


Dankje!