Twee tegengestelden, maar samen compleet

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-19 18:18

Eigenlijk is dat wel wat het is.. De twee paarden waarmee ik rijd, ze zijn zo verschillend! Niet alleen de kleur en het geslacht, maar in alles. De ene is gewoon altijd knap, ook al zit ik er achterstevoren op. De ander moet daar harder voor werken, maar heeft zo'n positieve instelling dat het altijd een feestje is om mee te werken. En juist omdat ze zo ontzettend verschillend zijn, is het voor mij super leerzaam.

Met beide paarden ben ik hard aan de slag en op allebei ben ik ook echt even trots <3

Veronia start ik sinds dit jaar in de B dressuur. Ze is in april 4 jaar geworden en we zijn tot nu toe 5 keer op concours geweest. In deze maand hebben we ook ons buiten-debuut gemaakt en wat deed ze dat goed! Vreselijk veel te zien en te horen, maar toch gewoon doen wat ze moest doen. Resultaat buiten tot nu toe twee keer een eerste plaats en twee winstpunten erbij. En bovenal, positieve ervaring opgedaan.

Afbeelding


Natuurlijk zijn we ook thuis lekker bezig geweest
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En mocht ze deze week groot nieuws brengen!
Afbeelding

Haar moeder is drachtig gescand van de Alt Oldenburger hengst Lenard *\o/*
[KS-MK] Wij gaan weer voor een Groninger-baby in 2020!



En dan hebben we Flo(rentino). Inmiddels zijn we nu 3 maanden een setje onder het zadel en ik dur nu te zeggen dat in ieder geval in stap en draf mijn vertrouwen echt aanwezig is. Dat is een mega-stap, nu de galop nog maar dat mag wat tijd kosten. Voor het hele verhaal van ons, zie: [RT-HAW] [VOLG]Florentino (v. Florencio) en ik wagen het nog eens

Deze foto's zijn van de afgelopen 2 weken:
Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Alleen.. tja hier moet ik nog wel echt wat mee, maar dat ligt dus echt bij mij. Ik mis nog wat vertrouwen..
Afbeelding

little_birdy
Berichten: 12228
Geregistreerd: 08-01-11
Woonplaats: Randstad

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:33

Ik vind het super stoer dat je zo met je andere paard verder bent gegaan !!
En je merrie is super mooi aan het ontwikkelen !
Ga zo door

nouklime

Berichten: 1008
Geregistreerd: 13-10-08
Woonplaats: Haarlemmermeer

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-19 21:50

Wat een leuk overzichtje Murosch! Je stuurt ze beiden mega leuk rond petje af voor jou!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-19 22:36

Dank jullie wel!

ierusju

Berichten: 2274
Geregistreerd: 23-04-14
Woonplaats: Aan de kust :)

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 12:56

Wat ben je lekker bezig! Is er niet vanaf te zien dat je er pas 3 maanden op rijdt!

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-19 21:31

Dank je wel, dat is leuk om te horen!

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 08:45

Ik ben fan van Veronia, maar Florentino <3 knap paard zeg!

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 09:19

Veronia vordert goed! Ze wil nog wel een beetje duiken op sommige foto´s maar ze heeft dan ook niet haar bovenlijn mee om mooi bol te worden van boven. Wat niet is kan altijd nog komen. Ze gaat wel de goede kant op dus vooral zo doorgaan. :)

Ook leuk om Flo te zien groeien. Wel zou ik de tip willen geven het zadel iets naar achteren te leggen. Zoals het er nu uitziet ligt het te veel op de schouders. Ook drukt hij op sommige foto´s de rug wat weg qua spanning. Dat is te vergeven omdat hij nog maar kort weer een setje vormt met jou. Dus ook daarvan zeg ik, wat niet is kan nog komen. :)

Muronia

Berichten: 19543
Geregistreerd: 29-04-09
Woonplaats: Aan het kanaal, achter de spoordijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-19 15:18

haha Sharon, bijna jammer dat ie toch nog gecastreerd is, was een leuk setje geweest met Veroon ;)

Dovahkiin dank je. Veronia heeft een hele prettige instelling en ze wil graag voor me werken. Ik denk dat ik mede daardoor er nog wel een boel meer uit ga krijgen. Ze is een hele leuke uitdaging en we moeten hard aan de bak, maar dat maakt het ook interessant :j
Florentino kan het veel makkelijker maar is veel gevoeliger en daar zit bij hem de uitdaging in voor mij. Dealen met zijn karakter. Die is absoluut niet slecht, hij werkt ook graag, maar je moet heel erg doseren met alles. MBT het zadel.. Je ziet me op deze foto's met 2 verschillende zadels op hem rijden. Foto 2,3,4,5,6 zijn met zijn nieuwe zadel, de anderen met het zadel van Veronia. Die laatste was te smal voor hem en lag wat achterover, daarom heb ik een nieuwe gekocht voor hem zelf. Deze ligt op zich goed en ik pas er ook beter in, maar meneer is een beetje op dieet want hij is hartstikke rond van het gras momenteel :')

Bhodi
Berichten: 5316
Geregistreerd: 17-07-12
Woonplaats: Groningen

Re: Twee tegengestelden, maar samen compleet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 15:22

Dat denk ik inderdaad ook wel! Ik ben echt fan haha! Gelukkig zie ik alle mooie dingen ook op Facebook :)

Dovahkiin

Berichten: 566
Geregistreerd: 30-12-17
Woonplaats: Op de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:23

Murosch schreef:
haha Sharon, bijna jammer dat ie toch nog gecastreerd is, was een leuk setje geweest met Veroon ;)

Dovahkiin dank je. Veronia heeft een hele prettige instelling en ze wil graag voor me werken. Ik denk dat ik mede daardoor er nog wel een boel meer uit ga krijgen. Ze is een hele leuke uitdaging en we moeten hard aan de bak, maar dat maakt het ook interessant :j
Florentino kan het veel makkelijker maar is veel gevoeliger en daar zit bij hem de uitdaging in voor mij. Dealen met zijn karakter. Die is absoluut niet slecht, hij werkt ook graag, maar je moet heel erg doseren met alles. MBT het zadel.. Je ziet me op deze foto's met 2 verschillende zadels op hem rijden. Foto 2,3,4,5,6 zijn met zijn nieuwe zadel, de anderen met het zadel van Veronia. Die laatste was te smal voor hem en lag wat achterover, daarom heb ik een nieuwe gekocht voor hem zelf. Deze ligt op zich goed en ik pas er ook beter in, maar meneer is een beetje op dieet want hij is hartstikke rond van het gras momenteel :')



Goh, die van jou ook al? Daar heb ik hier nou totaaaal geen last van :')