Mijn trots, mijn goud aan het werk

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 20:58

Een klein voorstelrondje:
Kayenne
Merrie
8 jaar

We zijn druk bezig met de basis.. Nu weer een kleine 2 weken opgepakt, daarvoor 4 weken niets gedaan ivm ziekte van Kayenne en vakantie van mij. Ik probeer niet te vaak te rijden, ik wil dat ze ook eigen kracht krijgt zonder mij erop.
Werk punten: Mijn rechterhand meer losser laten, probeer ik ook hard aan te werken, ze pakt hem daarop vast als ik op de moeilijke linkerhand rij. Vandaag was een moeizame dag, maar uiteindelijk liet ze wel mooi los.

Hou het lief, ik heb les en we werken beide hard om zo mooi mogelijk recht te komen door het lijf en op mijn been.

1:
lekker los warm stappen

Afbeelding

2:
erbij pakken:

Afbeelding

3:
Al even aan het rijden en een boze merrie omdat ze niet reageerde op mijn been :+

Afbeelding

4:
Moeizame linkerhand

Afbeelding

5:

Afbeelding

6:
Pasje verruimen, vind ze heel leuk altijd haha

Afbeelding

7:
Haar lieve hoofdje :+:

Afbeelding

8:

Afbeelding

9:
Blij dat ze lig wilde zakken hier naar mijn hand zonder rug weg drukken..

Afbeelding

10:
Afbeelding

Toen even de fotograaf erop gezet, privacy dus foto bijgesneden, maar nu ik er naast stond kon ik mooi zien wat Kayenne doet met normaal mijn rechterhand, deed ze bij fotograaf ook. Dus gezegd hoe het op te lossen (weet ik namelijk wel, maar ja, als je erop zit en je al met zoveel tegelijk bezig bent is dat verrekte lastig..
Maar dan kan ze het echt wel. Plus, ze was hier al echt moe :')

Afbeelding



Werkpunten: mijn rechterhand, en dus ook mijn benen die naar de hand toe moeten gaan werken.
Mijn handen niet zo houden algemeen maar gewoon netjes los vanuit de schouder.

Genoeg andere puntjes maar daar werken we beide ook hard aan en met foto's zie je het zelf toch weer duidelijker vind ik dan met film. Die mooie 1 sec opname tonen heel goed waar ik tegenaan loop en waar ik nu weer aan kan gaan werken :))


Maar, ik ben ontzettend trots op mijn eigen gefokte dame!

Stal_Fiore

Berichten: 9340
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:13

Jaaaa knappe Kayenne!
Wat kan ze lekker strekken zeg!

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:26

Knappe haf! Jullie zijn een leuke combinatie samen en het ziet er vriendelijk uit. Ik wil je als tip meegeven om in de galop niet terug te werken met je binnenhand.

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-19 22:29

Klopt. Moet haar meer laten lopen zelf. Zie t op de foto's meteen ook.

Stal fiore: ja ze gaat steeds lekkerder als ze der zin in heeft!

Ghostattack

Berichten: 11237
Geregistreerd: 06-09-10
Woonplaats: West Maas en Waal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:30

Leuke foto's Wendy! Ze is echt leuk geworden <3 Ik kom ook wel een keer foto's maken als je het leuk vind, woon toch heel dichtbij jouw stal :))

LoveUggs

Berichten: 8677
Geregistreerd: 12-01-11
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-19 22:41

Leuke combi!

Is ze nog groen in het rijden??
Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof ze heel zwaar in je hand hangt. Probeer op die momenten wat been bij te geven, en ruimte te geven aan de voorkant zodat ze je hand kan opzoeken.
Ze zou meer actiever mogen gaan lopen.
Ik vind foto 6 en 8 erg fijn om naar te kijken.
Probeer je handen rechtop te houden. Er zit nu een gek knikje in en op sommige foto's zie ik mooie piano handjes :+
Ik weet heel goed hoe lastig dit is en heb weken lang elke dag een heel rijtje voor mezelf opgenoemd tijdens het rijden waar ik op moest letten :+

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 17:33

Ziet er goed uit Wendy! Die voorpluk van Kayenne is zo mooi he <3

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-19 20:37

Ghostattack schreef:
Leuke foto's Wendy! Ze is echt leuk geworden <3 Ik kom ook wel een keer foto's maken als je het leuk vind, woon toch heel dichtbij jouw stal :))


Ja moeten we gewoon keer gaan plannen!!


LoveUggs schreef:
Leuke combi!

Is ze nog groen in het rijden??
Wat mij opvalt is dat het lijkt alsof ze heel zwaar in je hand hangt. Probeer op die momenten wat been bij te geven, en ruimte te geven aan de voorkant zodat ze je hand kan opzoeken.
Ze zou meer actiever mogen gaan lopen.
Ik vind foto 6 en 8 erg fijn om naar te kijken.
Probeer je handen rechtop te houden. Er zit nu een gek knikje in en op sommige foto's zie ik mooie piano handjes :+
Ik weet heel goed hoe lastig dit is en heb weken lang elke dag een heel rijtje voor mezelf opgenoemd tijdens het rijden waar ik op moest letten :+


Ja mijn handen. Zoveel puntjes en dan gaan die goed gaan mijn handen weer :') rug gaat nu beter gelukkig.
Ze is nu een jaar echt aan t werk. Maar laatst dus weer 4 weken niet en dat gebeurd nog steeds wel vaker. Ik vergeet telkens dat ze inmiddels 8 is en t nu echt wel kan :Y)
Ze loopt idd soms wat zwaar. Geef dan idd been en dan voel je direct die aansluiting weer. Maar gister was ze zo fris dat been resulteerde in hard gaan en rug weg drukken. Dat wil ik niet dus dan moet ze wachten. Merrie en wachten is geen goede combi. Is ze het niet mee eens :+ maar op het eind, idd de laatste foto's ging ze ook lekkerder lopen!
Dan is ze niet zo gehaast en kan ik eraan rijden om der actiever te krijgen ipv gehaaster..


PeerAppel schreef:
Ziet er goed uit Wendy! Die voorpluk van Kayenne is zo mooi he <3

Dank je!! Ik ben ook heel trots op der voorpluk. Elk jaar weer bang dat ze m toch ineens af schuurt.. Maar fingers crossed dat ze m gewoon houd. Hij groeit nog steeds!!

ChristaMoor

Berichten: 2640
Geregistreerd: 18-09-05
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 20:42

Leuk om zo je vorderingen te kunnen volgen. Wat me vooral opvalt is dat jouw houding beter is geworden. Je hebt zelf je rug veel minder hol dan een jaar geleden en zit haar beter mee :)
En dat zien als puppy herken ik maar al te goed. Git is en blijft ook nog steeds mijn "kleintje" met z'n 13 jaar. :D

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-19 23:23

Lekker wild die maantop! Mooi paardje!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-19 18:04

ChristaMoor schreef:
Leuk om zo je vorderingen te kunnen volgen. Wat me vooral opvalt is dat jouw houding beter is geworden. Je hebt zelf je rug veel minder hol dan een jaar geleden en zit haar beter mee :)
En dat zien als puppy herken ik maar al te goed. Git is en blijft ook nog steeds mijn "kleintje" met z'n 13 jaar. :D


Dank je! Probeer ook echt op mijn houding te letten idd!!
Alweer 13!! Wat vliegt de tijd zeg!!


Monique1963 schreef:
Lekker wild die maantop! Mooi paardje!

Dank je! :))

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 20:46

Wat ik wilde zeggen is wel gezegd, alleen ligt je zadel wel te ver naar voren. Paard heeft geen schouder vrijheid

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 18:16

Ben ik het niet helemaal mee eens. Maar zal de volgende keer even kijken weer of die verder naar achter kan.
Zadel wordt elk jaar gecheckt incl de ligging als ik zelf zadel.

Cinnepin

Berichten: 8927
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 20:57

als je weet hoe de schouders lopen zie je dat de zadel er op ligt ipv een stukje erachter ;)

Saaams

Berichten: 13262
Geregistreerd: 20-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 21:09

Cinnepin schreef:
als je weet hoe de schouders lopen zie je dat de zadel er op ligt ipv een stukje erachter ;)


Zadel vind ik ook wat te breed lijken in het kopijzer. Zadel brugt wat voorover. Wellicht dat het daarom over de schouders schuift?

Elk jaar is niet veel. Ze veranderen elke zomer en winter en zeker na een tijdje rust.

Knappe haf. Ik ken er nog als veulen in Avezaath. Tijd vliegt!

wendy1987

Berichten: 6910
Geregistreerd: 29-10-07

Re: Mijn trots, mijn goud aan het werk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 21:15

Ze is al 3 keer gecontroleerd waarvan de laatste 2 keer exact hetzelfde in de lijnen waren.
Ik laat me liever door een goede zadel maker voorlichten dan door bokt.

Tijd vliegt zeker! Ze was zo klein en schattig 8 jaar terug!!