Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Manegepaarden @work

 
Profiel   

Hey!

Ik hoop dat ik na het lezen van de reacties geen spijt krijg :')
Sinds oktober ben ik weer aan het rijden na 2,5 jaar gestopt te zijn (verzorgpaard ingeslapen). Ik les nu 1x per week een uurtje op de manege in een groepsles.
Totaal anders als ik gewend was na 11 jaar lang hetzelfde paard te hebben gereden :+

Ik heb van 1 paard wat foto’s uit een filmpje (ivm andere zal ik het filmpje niet plaatsen), en 1 filmpje van een ander paard.
Helaas nog maar 2 lessen en dan stop ik weer tijdelijk ivm mijn zwangerschap. Ben wel van plan om erna weer te beginnen en een bijrijdpaard te zoeken.

Hoop dat jullie een beetje lief blijven en er rekening mee houden dat het manege paarden zijn, waar ik 1x per week een uurtje op rijd.

Eigen punten:
- binnenhand vaker loslaten
- heb het idee dat ik een beetje in stoelzit zit?
- schimmel meer voorwaartser, maar wordt daardoor wat heet waardoor ze spanning opbouwt.
- voeten stiller

Filmpje Vespa:



Foto’s Con Amore:

[ img ]

[ img ]

[ img ]

[ img ]
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 17:03 



 
Profiel   

Je hebt ze toch lekker aan het lopen hoor! De schimmel is wat stijf, en je zou in de galop iets meer ruimte van voren mogen geven, maar je zit vind ik netjes, je lijkt iets gespannen in je bovenbenen. Iets meer ontspannen in billen en bovenbenen. Maar over all fijn beeld.

Link naar dit berichtGeplaatst: 22-06-19 17:15 



 
Profiel   

Avalanche81 schreef
Je hebt ze toch lekker aan het lopen hoor! De schimmel is wat stijf, en je zou in de galop iets meer ruimte van voren mogen geven, maar je zit vind ik netjes, je lijkt iets gespannen in je bovenbenen. Iets meer ontspannen in billen en bovenbenen. Maar over all fijn beeld.

Dank je! :D
Ben het helemaal met je eens, alleen nu nog uitvoeren :+

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 13:57 



 
Profiel   

't Is altijd een stuk makkelijker gezegd dan gedaan :')

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 14:56 



 
Profiel   

Ik vind het er wel goed uit zien hoor.

Link naar dit berichtGeplaatst: 23-06-19 16:01 



 
Profiel   

lovelucydan schreef
Ik vind het er wel goed uit zien hoor.

Dank je :D

Iemand nog rijtechnische tips?

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 14:49 



 
Profiel   

Het ziet er helemaal niet verkeerd uit hoor. Wat al eerder is gezegd door jezelf ga iets meer naar voren zitten zodat je middelpunt ook echt in het midden zit. Je neigt iets naar stoel zit en dat is zonde.
Verder wat ook al is gezegd, geef alle paarden wat meer ruimte van voren en ontspan je hand, armen bovenlijf als je paard kauw en nageeft. Bij die schimmel kun je goed zien dat hij gaat kauwen (top) en dat je dan niet je lichaam, armen, handen zacht maakt (nageven). Ik vind het knap dat je dit doet met manegepaarden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 15:04 



 
Profiel   

Vind het er ook wel leuk uit zien hoor!

Qua zit kan ik er weinig over zeggen, zou liever bewegende beelden van de bruine willen zien om te weten of het dan beter wordt. Op de foto's krijg ik het idee dat je meer OP je paard zit dan dat je één bent met je paard. En ik vind het heel erg moeilijk om daar tips over te geven.

De schimmel loopt heel leuk over de benen, maar rug en middenstuk staan helemaal strak. Ik weet niet of je vrij rijdt of privé les hebt. Maar die zou ik heel erg graag gegymnasticeerd zien worden in de houding van de bruine op de laatste foto. Ik vermoed namelijk dat hij dat niet kan; zakken in de hals en de schoft omhoog bewegen.
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 30-06-19 20:28 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 8 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen