Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 09:55

Met Shan gaat het nog steeds fantastisch! Hij is 15 maanden zwanger ;), heeft geen conditie en geen spieren, maar hij is dolgelukkig. Wel geeft hij aan dat hij graag weer wat wilde doen. Daarom gooi ik hem vaak los voordat we echt iets gaan doen, zodat hij lekker kan rennen.

Afbeelding

Verder geniet hij van de omgeving

Afbeelding

Dan verder met Ivy, in het vorige topic werd ik erop gewezen dat ik onbewust 'zaag'. Ik probeer hier nu zoveel mogelijk op te letten. Helaas geen filmpjes dit keer, ik heb meerdere keren geprobeerd om ze te uploaden op YouTube, maar aangezien dat niet werkte, heb ik nu alleen foto's. Verder is mijn zadel vorige week aangepast en daardoor zit ik nu gelukkig al een stuk stabieler.

Eerst gingen we haar even longeren. Het dekje is naar voren geschoven, maar die hebben we daarna weer goed gedaan.


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken! Tips en reacties zijn altijd welkom!

Poekkie

Berichten: 7349
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:11

Het blijft wel een mooi paard :)
Spreek je Ivy eigelijk Engels (aivi) of Nederlands (Ivi) uit?

Ze kijkt op sommige foto's wel wat boos, kwam er een ander paard te dicht in de buurt? Reed je alleen vandaag? Goed dat jullie regelmatig begeleiding hebben, want ze loopt nog niet echt lekker. Maar ook mijn respect om de minder ideale plaatjes te durven posten. Jullie komen er wel! Veel succes en vooral veel plezier!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 11:23

Dank je!
Je spreekt het uit op zijn Engels :j
Het kan zijn dat er een paard te dicht in de buurt kwam, wat ook kan, was dat mijn zadel niet helemaal lekker lag. Dat is een paar dagen later aangepast door de zadelmaker. Als je alleen maar perfecte plaatjes post, kan je er niks van leren, vandaar dat ik dat wel altijd doe :)

purny

Berichten: 27489
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 11:27

Probeer je handen bij elkaar te houden, op sommige foto's zijn ze uit elkaar. Naar mijn idee als je je handen bij elkaar doet heb je ook minder snel de neiging om te zagen.

Nadia
Oppermuts

Berichten: 28702
Geregistreerd: 08-09-05
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:02

Dit past beter op [RIJ-ITP] Rijden In The Picture, ik zal het topic verplaatsen.

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:04

Kimmie25501 schreef:
Dank je!
Je spreekt het uit op zijn Engels :j
Het kan zijn dat er een paard te dicht in de buurt kwam, wat ook kan, was dat mijn zadel niet helemaal lekker lag. Dat is een paar dagen later aangepast door de zadelmaker. Als je alleen maar perfecte plaatjes post, kan je er niks van leren, vandaar dat ik dat wel altijd doe :)

Heb je hem nu dan ook meer naar achteren liggen?
Fijn dat er wat aan gedaan is, als je bezig bent kan de rug snel veranderen :j

Melyoramel

Berichten: 784
Geregistreerd: 13-11-17

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 13:21

Als de foto's in volgorde van begin -> eind van de les zijn, lijkt ze op het eind wat losser te komen, meer ontspannen :)
Gewoon lekker blijven rijden met instructie erbij, eerst voorwaarts dan komt neerwaarts vanzelf!

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 14:00

Blijft een mooi paard!
Probeer je teugels ook iets korter te houden en je handen dichter bij elkaar, zorgt dat je minder kan zagen.

Anoniemk2
Berichten: 1487
Geregistreerd: 14-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 16:32

TS super knap van je dat je open staat voor een feedback en dat je er wat meedoet. Ik zou het zadel een fractie naar achteren toeleggen omdat het zadel op de foto's teveel op de schouders lijkt te liggen? Wellicht verklaard dat haar orenspel ook. Probeer je teugels korter te houden en doe een halstertouw om de hals of gebruik een bokriempje. Beide hulpstukken kunnen een oplossing zijn voor het zagen/onrustige handhouding. Spring je ook wel eens met haar? :D

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 18:57

Purny, goede tip! Dat probeer ik al meer, maar soms val ik echt nog terug. Ik ga er op letten!
Azmay, ja, ik heb de zadelmaker gevraagd waar ik het zadel moet leggen, dus daar hou ik me nu aan.
Melyoramel, de foto’s staan idd op volgorde :j
Maria1990, soms! Laatst heb ik het weer een keer gedaan en ze vind het heerlijk! Ik doe het alleen niet zo vaak, want ik ben niet zo’n held haha. Gelukkig vindt een vriendin het welheel leuk, dus die springt vaker met haar.

Verder weer bedankt voor alle tips!

alice0cullen

Berichten: 2434
Geregistreerd: 20-12-11
Woonplaats: Deventer

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:12

Probeer je teugels eens in een brug te nemen. Dus de lus die uit je linkerhand komt overnemen in je rechter. Dan kun je niet meer zagen en moet je ook meteen je handen dichterbij elkaar houden.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 19:22

Klinkt interessant. Ga ik proberen!

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 19:53

Leun je nou met je handen op je boven benen?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 19:56

Volgens mij niet, tenminste ik weet zeker dat ik mijn bovenbenen niet aanraak met mijn handen

cobiie

Berichten: 7304
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 20:01

Amber_anne schreef:
Leun je nou met je handen op je boven benen?

Idee heb ik ook, op foto’s 4/5/7 en 8 lijkt dat er op.

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 20:08

Dat viel mij ook op, maar ik weet zeker dat ik tijdens het rijden mijn bovenbenen niet raak

Geryon

Berichten: 19260
Geregistreerd: 11-12-08

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:38

Leuk dat je weer wat post!
Ik vind het er erg gespannen uit zien, heb het idee dat het voortkomt uit jouw spanning. Wellicht geen mentale spanning, maar je houdt wel erg vast in je hele bovenlichaam. Als jij soepeler wordt en meer haar mond gaat volgen, denk ik dat ze ook wat meer zal ontspannen.

Wellicht is een osteopatie behandeling ook wel fijn!

Wordt Shan helemaal niet meer bereden eigenlijk?

ikheetesmee

Berichten: 1195
Geregistreerd: 04-08-13

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-19 21:43

Wat goed dat je zo open staat voor feedback! Echt knap van je.

Wat ik mij, naast de gegeven feedback en gestelde vragen, nog af vraag is waarom je die sporen om hebt? Die zou ik nu nog echt lekker aflaten denk ik

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Shan losgooien en Ivy rijden in de groepsles

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-19 21:51

Geryon, dat heb je goed gezien, dat is echt mijn grote probleem.
Voor mij of voor Ivy? Ik sta onder behandeling bij een chiropractor en cesartherapeut, Ivy bij een fysio.
Shan wordt nu niet bereden. Ik ben hem nu langzaam aan het leren dat opstappen niet zo eng is, ben nu bezig om hem te leren dat ik mijn voet in de beugel kan zetten. Het gaat echt in hele kleine stapjes!
Ikheetesmee, ik merk dat ik die soms nog nodig heb bij de reactie op 1 been, daar moet ik echt nog aan werken om dat beter te krijgen, een spoortje helpt me daarbij.
Ik ga het zonder proberen!