Boogschieten met Marietje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mariett
Gouden 1 april Bokt-stokpaardtemmer

Berichten: 4418
Geregistreerd: 13-12-11

Boogschieten met Marietje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-07-19 22:32

Een tijdje geleden gingen Nynke (Bamii hier op bokt) en ik met haar paard het boogschieten oefenen: Bamii @ [RIJ-ITP] Warhorse in training: Boogschieten te paard!

Nou wilde ik dit ook wel met Marietje proberen. En wat was ze weer stoer :o
Ik heb zelf een stuk of drie keer met een boog geoefend dus ik kan het nog niet zo goed, en als je dan zonder zadel (we hebben een hele tijd zonder beugels gereden en ik zit er nog een beetje mee te pielen, ik wilde dus even geen afleiding van het zadel) op een paardje zit ziet het er misschien niet prachtig uit, en ik heb het doel volgens mij nooit geraakt :+ Oefening baart kunst, en het was pas de eerste keer!
Omdat ik het dus nog niet zo goed kan schieten we met LARP pijltjes. Deze hebben een soort zachte 'spons' in plaats van een punt. Goed voor de veiligheid maar het ziet er wat minder stoer uit. Die dingen vliegen ook graag alle kanten op :+

Een hele hoop dingen zijn niet gefilmd, dus vooral de coole dingen (zoals de galop) zijn gefilmd. Nynke had ook vaak te veel in haar handen (bijvoorbeeld een boog, of een hele hoop pijlen) om te filmen.

Eerst even oefenen terwijl Nynke een paar pijlen schoot. Ze vond het geluid van de pees vooral spannend.


Ze moest even wat energie kwijt (ze wilde zich heel erg inhouden en dan kropt ze die energie vaak wat op), dus we gingen even galopperen. En Nynke schoot mooi door :)


Toen eerst er naast, toen erop in stilstand, toen in stap.. etc laten wennen aan het geluid van de pees. Dit was in galop en zoals je ziet was dat nog spannend.


Toen het schieten heel goed ging heb ik mijn cap even af gedaan (eigen keuze! Ik deed dit omdat het kon)


Je ziet dat Marie hier met haar hoofd schudt. Dat doet ze omdat ze het eigenlijk nog wel heel spannend vindt, maar weet dat ik op haar rug zit. Het is haar manier van spanning afvoeren zonder mij eraf te gooien. Súper braaf dus!


En daarna kriebelen op haar bovenbeen :+ Ze kan er zelf niet zo goed bij. Net een hond zo!


Ik ben echt onwijs trots op haar, en we gaan zeker vaker oefenen, zodat ze er straks niks geks meer aan vindt :D

RianneH

Berichten: 28227
Geregistreerd: 02-05-05
Woonplaats: Amersfoort

Re: Boogschieten met Marietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-19 22:35

Het topic hoort op RIJ-ITP thuis, ik schiet het daarheen ;)