Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Plaats een nieuw onderwerp

Fie en ik aan het trainen voor de L door RK Photograpy

 
Profiel   

:wave:

Wat plaatjes, gewoon omdat het kan. :)
Rijtechnisch commentaar mag, al ben ik me zeker bewust van waar ik tegenaan loop en wat beter kan.
Ik heb les en binnenkort komt daar zitles bij.

De foto's zijn gemaakt de week nadat het zo ontzettend warm was, dus ik heb me vooral lekker bezig gehouden met basiswerk en ervoor zorgen dat Fietje wat scherper aan mijn been wordt. De foto's zijn gemaakt door onze huisfotograaf Remke, R_emkee op Bokt! De kwaliteit is ruk door Facebook. Sorry daarvoor.



Commentaar mag, maar wel graag opbouwend. :)
Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:02 



 
Profiel   

Ziet er fijn uit hoor! Let alleen op je binnenhand, die trek je iets te vaak naar je toe.

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:38 



 
Profiel   

Wat een leuke foto's en fijn dat je én zo serieus aan de slag kan én met een glimlach op je paard kunt zitten. Veel succes op de wedstrijden als je die gaat rijden :)

Voor het mooie mag voor mij het neusje er nog meer uit (vooral eerste twee foto's) en mag jij iets minder naar de knappe Fie kijken, al snap ik het wel :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:40 



 
Profiel   

Wat een leuk aansprekend dier!

Ik zie inderdaad ook een strenge binnenhand. Maar ik denk dat je daar in je les ook aan werkt? Fie loopt teveel op de voorhand en oogt hangerig/zwaar op de hand. Ik zou je adviseren om meer tempowisselingen mee te pakken zodat ze meer op het achterbeen komt :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 19:59 



 
Profiel   

Scherp gezien van die hand. Ik ben vooral streng op links, niet zozeer op mijn binnenhand. We zijn wat dat betreft veel bezig met links loslaten en daarin ook regelmatig contrastelling vragen zodat Fie zich niet ook vast gaat zetten op links.

De eerste paar foto's zijn het inwerken, daarin vraag ik haar vaak bewust wat dieper. We komen van een enorme onderhals af waarin ze vaak haar hoofd erop zette en onder mijn contact uit liep, nu ik haar wat dieper en ronder instel merk ik dat dat probleem een stuk minder is geworden. Als we opgewarmd zijn rijd ik haar actief van achter en aan het eind van de training nemen we als ze soepel en scherp op mijn been is zijgangen mee.

Maria, daar zijn we mee bezig. Het valt mee hoe hangerig ze is in mijn hand, hier wel meer dan normaal omdat ze door de warmte een dikke week had stilgestaan, maar in vergelijking met de andere paarden waar ik soms op stap heb ik bij Fietje niks in mijn handen.

En Chanel, zo lastig om voor je te blijven kijken, hehehe, vooral als je knotjes voor je neus hebt. :D

En bedankt voor de complimentjes!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:09 



 
Profiel   

Mooie foto's en leuk paardje!

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 20:50 



 
Profiel   

Dankjewel! :))

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:05 



 
Profiel   

Leuk paard, ziet er vriendelijk uit! :) heb Fie al wel eens vaker in andere topics voorbij zien komen (over seizoenscollecties, dekjes en dat soort dingen, geloof ik haha), maar nog nooit onder het zadel. Leuk om jullie zo eens te zien, ziet er netjes uit. Veel succes in het L alvast, zal vast wel goed komen met jullie. Dat naar je paard kijken herken ik heel erg, heb daar zelf ook altijd veel moeite mee :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 12-08-19 21:06 



 
Profiel   

Dankjewel! :))
Ze zijn zo knap hé! :P

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 07:07 



 
Profiel   

Totaalbeeld is fijn en ontspannen.
Nog een paar tips voor je zit/houding:

1.Volgend mij ben jij vrij lang. Veel lange ruiters/mensen hebben de neiging wat in elkaar te duiken. Richt je kruin op, laat je schouderbladen naar beneden wijzen, breng je schouders en ellebogen meer terug. Blijf 'breed'aan de voorkant, tussen je schouders. Richt je op vanuit je midden (borstbeen iets omhoog). En goed op je billen zitten met een ontspannen onderrug.

2. Je mag je ellebogen wat meer buigen en je handen wat meer voor je dragen vanuit je onderarmen. Denk je binnenhand naar voren en omhoog, dan ben je minder streng.

3.Je trekt je linkerbeen op en knikt daardoor in de wending naar links iets in in je linkerheup. Maak je linkerbeen bewust lang, knie naar beneden laten wijzen, zool van je voet 'zwaar' maken alsof er gewicht in zit. Goed blijven voelen/nagaan of je linkerheup even laag en ontspannen blijft als je rechter,
en dat je evenveel druk houdt op je linker zitbeenknobbel als op je rechter. In de wendingen naar links helpt het om je linkerknie iets weg te draaien van je paard, dan kun je je linkerbeen gemakkelijker lang en ontspannen houden. Ook kun je in de wending naar links je rechterbeen heel iets optrekken (heup-knie-hak), dan blijf je gemakkelijker lang op je linkerkant.

Hm, heel verhaal ... hopelijk kun je er iets mee. Succes, jullie zijn een leuke combi.

Link naar dit berichtGeplaatst: 13-08-19 12:37 



 
Profiel   

Leuk paard!
Goed bezig ook zo te zien aan de foto’s.
Ik wilde een heel verhaal typen maar ik zie dat Askja dat al heeft gedaan en mijn verhaal kwam precies overeen!
Ik ga dus volledig mee met Askja!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 07:38 



 
Profiel   

Wat een fijne uitgebreide reactie Askja! Scherp gezien ook allemaal. :D
Ik ga eens kijken of ik met je tips in mijn hoofd al wat netter kan zitten als ik er vandaag weer op kruip!

Dankjewel voor het compliment Def!!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 12:11 



 
Profiel   

Graag gedaan! Ik ben benieuwd hoe jullie je als combinatie verder gaan ontwikkelen.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:09 



 
Profiel   

Hahaha huisfotograaf sorry daar moest ik echt ff om lachen

Idd lekker doortrainen! En hups meer wedstrijden!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 13:56 



 
Profiel   

Wat een mooi paard! En heerlijk om te zien hoe blij je op je paard zit.

Ook even een +:)+ voor de bokkers die zo fijn en met goed advies reageren.

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 14:18 



 
Profiel   

Gaaf setje en gaaf paard! Ondanks dat ik juist van bruin naar zwart aan het overstappen ben, vind ik je rijlaarzen wel prachtig! <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:25 



 
Profiel   

Wat een knappert Seline <3

Ziet er goed uit. Puntjes weet je zelf wel. De L moet wel goed komen.
Vind jullie een hele leuke combi :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 19:36 



 
Profiel   

Mooie foto’s!
Ik vind jullie een leuke combinatie, ziet er vriendelijk uit!
Lekker zo door gaan en samen genieten!

Ik vind je laarzen ook erg gaaf!

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 21:22 



 
Profiel   

Heee leuk je hier weer te zien in uitgelicht nog wel! Gave plaatjes hoor upendo

Link naar dit berichtGeplaatst: 14-08-19 21:23 



 
Profiel   

R_emkee schreef
Hahaha huisfotograaf sorry daar moest ik echt ff om lachen

Idd lekker doortrainen! En hups meer wedstrijden!

Haha, het is wel zo, je maakt echt mooie foto's van de prinsessenbeesten! :D
Ja, ik moet me nog ergens inschrijven.. :') O:)

Speirs schreef
Wat een mooi paard! En heerlijk om te zien hoe blij je op je paard zit.

Ook even een +:)+ voor de bokkers die zo fijn en met goed advies reageren.

Dankjewel! En ik ben het helemaal met je eens, hele fijne feedback op deze manier! :)

xkirsten01x schreef
Gaaf setje en gaaf paard! Ondanks dat ik juist van bruin naar zwart aan het overstappen ben, vind ik je rijlaarzen wel prachtig! <3

Hihi dankjewel! Ik ben er ook erg blij mee.. :D

Laurie, Ellis en Barbara, bedankt voor de complimentjes!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 15-08-19 09:06 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 1 [ 20 berichten ]
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen