Vorig onderwerp | Volgend onderwerp
Toevoegen aan eigen berichten Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Plaats een nieuw onderwerp

Weekendje Arne: Dressuur, Garrocha & Schermen

 
Profiel   

Het laatste weekend van augustus was Arne weer in Nederland voor een clinic. Ik organiseerde de clinic zelf dus naast 'gewone' lessen mocht Santi ook wat dingen demonstreren. :D

De zaterdag begon met een theorieles over zijgangen en ik zou vervolgens dan een korte sessie werken aan renvers/travers/schouderin zodat de mensen met minder ervaring een beeld bij deze oefeningen hadden. Ik had zelf bedacht dat ik dat dan op barebackpad ging doen want dan waren de zithulpen beter te zien/goede oefening voor mij en eenhandig op blanke kandare omdat ik daar in training nou voorzichtig aan mee begonnen ben.

Hele goede keuze, ahum, want de buitenbak op deze locatie zat vol bakkabouters. :') Na een vliegende start en een rodeo - gelukkig voordat alle kijkers aan de bakrand stonden - was ik zeer content geen zand gehapt te hebben maar ook enigzins verontrust over mijn keuze van tuigage gezien de omstandigheden. :+

Gelukkig praatte Arne me er doorheen en na aanvankelijk een show van de hele truckendoos van een zeer heetgebakerd Portugeesje (piaffe/passage/wissels/spins) gaf hij me zowaar fantastische travers/renvers overgangen op de volte. :D


[ img ]


[ img ]


Truckendoos


[ img ]


[ img ]

Iets meer naar ontspanning


[ img ]


[ img ]

Houston, we hebben contact. :+


's Middags deden we samen met twee stalgenoten een demo schermen en tegen die tijd was Santi gelukkig goed aan de bak gewend en supersuperbraaf, ondanks dat het sparren behoorlijk intens was.


[ img ]


[ img ]


De volgende dag verhuisden we naar de binnenbak, daar zaten nog meer bakkabouters dus begon het gedoe weer van voren af aan. Deze keer wel met zadel, dat hielp met het opvangen van de overwachte g-krachten. :') We begonnen de dag met een demo over verzameling, piaffe/passage/terre-a-terre. Door de spanning was het lastig de oefeningen correct uit te voeren, hij kan het allemaal netter/beter maar eigenlijk was het ook wel weer waardevol omdat het mij de gelegenheid gaf om in een veilige omgeving te werken aan oefeningen met hoge energie en een paard wat door gespannenheid erg sensibel reageerde. Uiteindelijk ook deze sessie fijn af kunnen sluiten.


[ img ]


De terre-a-terre is nog niet helemaal goed bevestigd en een oefening die heel moeilijk te rijden is met een paard dat wat gespannen is, dus er zat één redelijke sprong tussen en daar was ik blij mee. Hij heeft wel laten zien dat hij ook klaar is voor de serie wissels om de pas, alleen zou het fijn zijn als hij dat volgende keer doet als ik er ook daadwerkelijk om vraag. :+


[ img ]


's Middags nog een lesje gereden, toen was hij beter gewend aan de binnenbak en eigenlijk heel braaf. Een deelnemer had gevraagd of ik wat met de garrocha wilde laten zien, dus dat ook maar even gedaan. Ik wilde eigenlijk het garrocharijden op de nekring demonstreren maar daar vond ik 'm toch wat heftig voor, dus hoofdstel er maar even bij in gelaten, ook omdat er in het achterste deel van de bak andere ruiters aan het losrijden waren.


[ img ]


[ img ]


[ img ]



Eind van de middag mocht hij nog een kort lesje met een andere ruiter lopen en tegen die tijd was het een braaf schaapje. :j _/-\o_

Al met al een leuk weekend gehad, fijn kunnen werken en dat het hier en daar niet zo vloeiend ging was eigenlijk juist leerzaam. Nog steeds de beste pony, ook al heeft hij toch ook soms last van bakkabouters. <3

Knappe vent. <3


[ img ]



De foto's zijn gemaakt door Amanda Melchior en Eva Roemaat. :)

Hier nog een korte impressie van het weekend, door Eva:

Laatste bericht

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 19:38 



 
Profiel   

Prachtig. Dansen met je paard (ook al is het een eigenwijsje).

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 20:08 



 
Profiel   

Leuke foto’s, geweldige humor hoe je het beschrijft :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 20:20 



 
Profiel   

Super gaaf weer!
Ik vind deze topics altijd zo interessant!

Link naar dit berichtGeplaatst: 16-09-19 21:00 



 
Profiel   

Ik ben zo blij dat ik niet de enige was die problemen had met de bak _O-

Santi blijft ontzettend knap, altijd leuk om jullie te zien rijden :)

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 08:49 



 
Profiel   

Supertoffe foto's en het was mooi om jullie live te mogen zien. Leerzaam en vooral het zwaardvechten aanstekelijk, dat wil ik ook wel proberen!

Er waren er inderdaad meer die moeite hadden met de bak.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 08:57 



 
Profiel   

Het blijft prachtig om te zien :j
Stiekem blijft dit mijn einddoel, maar eer ik daar ben zal ik eerst met kleine stapjes weer het vertrouwen op het paard terug moeten krijgen. Maar dromen mag gelukkig :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 09:12 



 
Profiel   

Heel gaaf! En wat knap dat je hem zo kon uitzitten op je bareback.

Link naar dit berichtGeplaatst: 17-09-19 10:15 



 
Profiel   

Bedankt voor de leuke reacties! :D

Voor degenen met interesse in rossfechten, in 2020 doen we weer een clinic met een beginnersworkshop rossfechten. :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 19:39 



 
Profiel   

Wat zijn de foto's mooi geworden!

En ooh, volgend jaar weer, ik ga zeker proberen er weer bij te zijn (met bijrijdpony heel misschien als het tegen die tijd mogelijk is... maar zien we dan wel of dat zo is).

Link naar dit berichtGeplaatst: 18-09-19 22:02 



 
Profiel   

Leuk je verslag te lezen, goed gedaannt de bak kabouters en dat met barebackpsd super!
Enorm leuk om de fotos en het filmpje te zien .
Waar wordt de clinic in 2020 gehouden?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 06:24 



 
Profiel   

Aaah wat jammer dat ik het stukje met de garrocha gemist heb :/
Is echt heel leerzaam om te zien hoe jij zit te pielen met hoe je bekken etc te kantelen op een paard dat daar dus ook heel duidelijk (in de juiste richting) op reageert!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 06:55 



 
Profiel   

Dankjewel voor dit heerlijk geschreven verslag gelardeerd met superfoto's en een prachtig filmpje! Ik kan me helemaal voorstellen dat je je barebackpad keuze graag in 2 seconden had willen wisselen voor je veilige zadel. Maar het is wél goedgekomen. En als je dan ook nog de explosieve energie van Santi kan gaan gebruiken om prachtige oefeningen te laten zien, dan heb je het heel goed gedaan.
Na 2 keer kijken naar de foto's viel me de staart aan je singel op. Heb je dat gedaan vanwege de vliegen?

Ik blijf met fascinatie kijken naar de ultieme kortheid van je prachtige Riano. Hoe kort is hij?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 09:23 



 
Profiel   

Wat gaaf om te zien zeg!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:25 



 
Profiel   

Wauw dat filmpje <3

Echt een fantastisch verslag, ook de foto's met uitleg!
Bedankt voor het delen :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 10:41 



 
Profiel   

Heel knap gedaan. Ik verlang naar meer foto's <3

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 11:12 



 
Profiel   

wat leuk om te zien! daar zou ik ook weleens een clinicje in willen volgen

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 12:21 



 
Profiel   

Wauw ik kreeg echt kippenvel van het filmpje, wat is dat prachtig gedaan zeg! Fantastisch ook om de passie van Arne te zien in zijn manier van lesgeven.

Veel energie + bakkabouters + BBP = een flinke uitdaging maar jullie hebben je er wel kranig door heen geslagen zo te lezen. Knap hoor! Volg jullie al een tijdje op Bokt en vind jullie echt een meer dan geweldige combinatie :j

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 13:55 



 
Profiel   

Echt fantastisch en heel veel respect dat je met een bbp en gekke fratsen bent blijven zitten. Ik vind jullie ook een erg gave combi!

Arne ziet er zeer kundig maar ook sympathiek uit. Ik ben heel benieuwd, wil je ons op de hoogte houden voor volgend jaar? Mocht het te paard niet gaan, lijkt het me zeker gaaf om te komen kijken.

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 15:30 



 
Profiel   

Heel gaaf! Waar heb je al je ervaring opgedaan? Ben heel benieuwd!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 16:12 



 
Profiel   

Wauw, hier kan ik toch echt wauw bij zeggen! <3

Ik ben zelf totaal geen fan van de huidige dressuursport (sorry) maar dit vind ik toch een hele mooie manier van uitvoeren!

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 17:00 



 
Profiel   

Mooi om te zien!
Arno staat ook mijn lijst om te gaan lessen!

Vraag, waarom heb jij je beugels zo kort?

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 17:01 



 
Profiel   

Ik vind jullie altijd zo'n gaaf team om te zien. Het is helemaal niet de 'discipline' waar ik in zit, maar vind het echt heel interessant altijd! :D

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 17:05 



 
Profiel   

Thanks allemaal!

Svadilfari1 schreef
Waar wordt de clinic in 2020 gehouden?


Hopelijk regio Nijmegen, maar ben nog bezig met planning. :)

Elbony schreef
Na 2 keer kijken naar de foto's viel me de staart aan je singel op. Heb je dat gedaan vanwege de vliegen?

Ik blijf met fascinatie kijken naar de ultieme kortheid van je prachtige Riano. Hoe kort is hij?


Ja, is voor de vliegen inderdaad! Heb ik er eigenlijk standaard zomers aanhangen, ik rij veel buiten en Santi heeft snel last van vliegen/horzels.

Uit m'n hoofd is de Riano 46cm, heb 'm destijds laten customizen om het passend te krijgen op Santi's korte ruggetje. :D

Pippaa schreef
Ik ben heel benieuwd, wil je ons op de hoogte houden voor volgend jaar?


Dat is goed!

floripori17 schreef
Heel gaaf! Waar heb je al je ervaring opgedaan? Ben heel benieuwd!


Ik les nu sinds vier jaar bij Arne en via deze manier van rijden. Reed daarvoor sinds kind al beetje op de huistuinkeuken manier en heb de afgelopen 10 jaar ook voor een stuntteam gereden. Dus zitten kon ik wel :D maar Arne heeft me echt geholpen met ook gewoon netjes leren rijden en wat complexere oefeningen doen.

Rakkie123 schreef
Vraag, waarom heb jij je beugels zo kort?


Eh, goede vraag. Ik hoor meestal juist dat ik m'n beugels vrij lang heb. :o Als ik ze langer heb dan nu krijg ik soms de neiging om, als het even lastig wordt, m'n benen wat naar voren af te steken. Maar op een aantal van de foto's trek ik m'n hielen ook wel wat op, beetje slordigheid. Hier foto van de zijkant, valt het korte zo meer mee?


[ img ]

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 19:34 



 
Profiel   

Haha, ja, nou zie ik het ook dat het door het optrekken van je hiel komt.
Dank je!
Omhoog

Link naar dit berichtGeplaatst: 19-09-19 23:29 

Plaats een nieuw onderwerp  Plaats een reactie
Pagina 1 van de 2 [ 36 berichten ]
Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Vorig onderwerp | Volgend onderwerp




Zoek naar
Inloggen